طبق گفته رهبران HubSpot، 5 روند وبلاگ نویسی برای اهرم در سال 2023


کلید یک استراتژی موفق وبلاگ بازاریابی، نگه داشتن نبض در آخرین روندهای وبلاگ نویسی است. با این حال، اگر شما یک بازاریاب با چندین مسئولیت و پلتفرم مختلف برای مدیریت هستید، ممکن است دشوار باشد. خوشبختانه، من با چند نفر از رهبران وبلاگ در HubSpot صحبت کردم تا توصیه های آنها را در مورد روندهای وبلاگ نویسی مناسب برای استفاده در سال 2023 دریافت کنم.

مردی پشت لپ تاپ خود می نشیند و از آخرین روندهای وبلاگ نویسی برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده می کند.

از گرافیک های سفارشی گرفته تا داده های اصلی و محتوای منحصر به فرد، این روندهای وبلاگ نویسی می توانند به افزایش ترافیک و تبدیل وبلاگ شما کمک کنند.

اکنون دانلود کنید: وضعیت برنامه ریزی رسانه و محتوا در سال 2022 [Free Data Report]

5 روند وبلاگ نویسی که بازاریابان باید از آنها استفاده کنند

در اینجا پنج روند وجود دارد که رهبران وبلاگ ما می گویند بازاریابان باید در استراتژی وبلاگ نویسی خود بگنجانند.

گرافیک سفارشی

من با مدیر وبلاگ HubSpot Clint Fontanella صحبت کردم که می گوید گرافیک های سفارشی در وبلاگ های بازاریابی به طور فزاینده ای محبوب می شوند.

او گفت: «به نظر نمی رسد که بتوانید به تنهایی صحبت کنید و محتوای نوشتاری عالی داشته باشید. “شما باید آن را با یک تصویر متقاعد کننده همراه کنید که منحصر به فرد است و برخلاف آنچه رقبای شما ارائه می دهند. HubSpot این کار را با محتوای توسعه دهنده خود بسیار انجام داده است.”

او به عنوان نمونه به یکی از پست های وبلاگ خودمان اشاره کرد. پست “نحوه استفاده از نقشه در جاوا اسکریپت” از چندین گرافیک سفارشی HubSpot برای نشان دادن انواع مختلف کد و نحوه کار آنها استفاده می کند.

تصویری از یک گرافیک سفارشی که نحوه استفاده از انواع خاصی از کد را نشان می دهد.

اگر خیلی طراح گرافیک نیستید – نگران نباشید! بسیاری از ابزارهای آنلاین مانند Canva Canva طراحی گرافیک سفارشی را حتی برای طراحان تازه کار ساده می کند. حتی بهتر از آن، بسیاری از ابزارهای Canva رایگان هستند!

محتوای تعاملی

عناصر تعاملی به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که با وبلاگ شما به نحوی درگیر شوند که فراتر از خواندن آن است. این یک تجربه سرگرم کننده تر و همه جانبه تر می دهد که باعث می شود محتوای شما متمایز شود.

Fontanella گفت: “من قطعاً این را دیده ام. ما در واقع زمانی که وبلاگ سرویس را مدیریت می کردم، این نوع محتوا را آزمایش کردیم.” “بهترین اجرا این بود که “آیا مشتریان خود را می شناسید؟” مسابقه، اما مورد علاقه من یک “نماینده خدمات مشتری از کدام بود دفتر شما هستید؟’ مسابقه ما در گذشته کار زیادی با آن انجام ندادیم، اما محتوای تعاملی چیزی است که قطعا برای آینده به دنبال آن هستیم.

تصویری از یک پاسخ از ما "دفتر" مسابقه، شامل تصویری از کلارک گرین.

آزمون ها نوع بسیار خوبی از محتوای تعاملی هستند زیرا می توانند اهداف مختلفی را دنبال کنند. برای مثال، می‌توانید با افزودن فرم ثبت‌نام به آزمون، از آنها برای رشد فهرست ایمیل‌تان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک مسابقه برای آموزش کاربران در مورد محصول یا خدماتی که می‌خواهید بخرند استفاده کنید و تبدیل‌ها را افزایش دهید.

اشکال دیگر محتوای تعاملی عبارتند از، اما محدود به موارد زیر نیست:

مشروعیت

یکی از مهم ترین روندهای وبلاگ نویسی که بازاریابان در سال 2023 باید از آن استفاده کنند، مشروعیت است – به عبارت دیگر، اطمینان از اینکه محتوای شما دارای اجزای ارزشمند و آموزشی است، مطابق با ویرایشگر مدیریت HubSpot Jay Fuchs.

او می‌گوید: «وبلاگ‌نویسی موفق در بازاریابی، هنر این است که خوانندگان شما عنصر آموزشی محتوای شما را چنان واضح ببینند که جنبه تبلیغاتی را فراموش کنند – و این واقعیت به طور فزاینده‌ای در اولویت‌های خواننده و نحوه رتبه‌بندی محتوا توسط گوگل منعکس می‌شود.»

فوکس می‌گوید کلید نشان دادن مشروعیت در وبلاگ شما این است که مطمئن شوید نوشته‌های شما خاص، دقیق و قابل اجرا است.

او گفت: «سعی کنید نکاتی را که بیان می‌کنید با زمینه‌های معنادار، مثال‌های دقیق، توصیه‌های متفکرانه، یا دیدگاهی در مورد اینکه چرا اهمیت دارند پشتیبانی می‌شوند – که همگی با لحن حرفه‌ای و مطمئن پشتیبانی می‌شوند.» “حتی اگر شما در یک موضوع خاص صاحب اختیار نیستید، باید مانند آن به نظر برسید – و هر کاری که می توانید برای ارائه همان ارزشی که یک متخصص در آن موضوع ارائه می دهد انجام دهید.”

می‌توانید با استناد به کارشناسان، منبع‌یابی داده‌ها از منابع معتبر، استناد به منابع بررسی‌شده، استفاده از مثال‌های مرتبط، یا گنجاندن تصاویر برای نشان دادن نظر خود، مشروعیت را به پست خود اضافه کنید.

داده های اصلی

راه دیگر برای مشروعیت بخشیدن به محتوای وبلاگ خود، گنجاندن داده های اصلی است. داده های اصلی به تقویت اطلاعاتی که در محتوای خود بیان می کنید کمک می کند. این به مخاطبان شما کمک می کند که محتوای شما واقعی و با تحقیقات انجام شده باشد.

فوکس می‌گوید: «داده‌های اصلی دارایی عظیمی برای هر وبلاگی است که می‌تواند در اختیار داشته باشد – روندی که نشان می‌دهد محتوای ما که به تحقیقات اولیه HubSpot مانند گزارش‌های استراتژی فروش و گرایش‌های مصرف‌کننده ما ارجاع می‌دهد چقدر خوب عمل کرده است.»

می توانید داده های اصلی را از طریق نظرسنجی ها، تجزیه و تحلیل عملکرد، نظرسنجی ها و گروه های متمرکز جمع آوری کنید.

ابزارهای مختلفی برای کمک به جمع‌آوری داده‌ها برای پست بعدی‌تان وجود دارد، مانند:

  • منشن، یک ابزار گوش دادن اجتماعی است که می تواند بینشی در مورد آنچه مخاطبان در مورد برند یا آژانس شما می گویند به شما بدهد
  • Google Trends، وب‌سایتی که موضوعات پرطرفدار مختلف را در چندین منطقه و زبان تجزیه و تحلیل می‌کند
  • Google Forms که یک ابزار آنلاین رایگان برای ایجاد نظرسنجی است

به گفته مارتینا برتوس، ویرایشگر وبلاگ بازاریابی HubSpot، یکی دیگر از مزایای عالی برای گنجاندن داده های اصلی این است که می تواند ترافیک وبلاگ شما را افزایش دهد.

او گفت: “در حالی که همیشه می توانید به مطالعات شخص ثالث مراجعه کنید، ایجاد داده های اصلی به شما کمک می کند در صنعت خود برجسته شوید.” نه تنها نزد مخاطبان خود اعتبار کسب خواهید کرد، بلکه این داده‌ها به قابلیت کشف شما نیز کمک می‌کنند، زیرا سایر نشریات احتمالاً به شما ارجاع خواهند داد.»

با این حال، این بدان معنا نیست که در صورت نیاز، اهمیت داده های شخص ثالث را نادیده بگیرید.

فوکس گفت: “تحقیقات اصلی مانند آن اغلب برای بسیاری از وبلاگ نویسان در دسترس نیست، اما گنجاندن داده ها در محتوای شما هنوز هم بسیار ارزشمند است – هم برای SEO و هم برای اهداف آموزشی.” “بنابراین حتی اگر سازمان شما منابع لازم برای تولید داده های اصلی را نداشته باشد، نباید از گنجاندن حقایق و اعداد سخت در وبلاگ خود صرف نظر کنید. داده های شخص ثالث هنوز کمک بزرگی برای جمع آوری محتوای وبلاگ موثر است.”

اگر نمی توانید داده های اصلی را جمع آوری کنید، به یاد داشته باشید که داده ها و آمار از منابع معتبر می توانند به همان اندازه ارزشمند باشند. فقط مطمئن شوید که هر اطلاعاتی را قبل از گنجاندن آن در محتوای خود بررسی کنید.

موضوعات اصلی

با توجه به اصالت، محتوای وبلاگ با محوریت موضوعات اصلی یا خاص یکی دیگر از روندهایی است که بازاریابان باید در نظر بگیرند.

مگ پراتر، مدیر ارشد Content HubSpot گفت: «محتوای اصلی و خاص هرگز برای جدا کردن خود از نویز اینترنت مهم نبوده است. نوشتن محتوای ارگانیک فقط برای رتبه‌بندی کافی نیست. مهم است که خود را با نقل قول‌های باکیفیت، رسانه، داده‌های اصلی، و بینش معتبر متمایز کنید تا در فضای شلوغ محتوای ارزش ارائه کنید.

این روند به خلاقیت و گوش دادن اجتماعی نیاز دارد، اما ارزشش را دارد. به عنوان مثال، یکی از قطعات مورد علاقه من که نوشته ام مربوط به Gen Alpha و آینده بازاریابی است. موضوع منحصر به فرد بود و به تحقیق زیادی از طرف من نیاز داشت – و در نهایت به یکی از بهترین پست های وبلاگ ما تبدیل شد!

روند وبلاگ نویسی به ویژه در دنیای بازاریابی دائما در حال تغییر است. خوشبختانه، با نکات بالا از رهبران وبلاگ در HubSpot، می توانید از منحنی جلوتر باشید. کدام روندها را برای اهرم در سال آینده برنامه ریزی می کنید؟

برنامه ریزی محتوا در سال 2022



منبع