من واقعاً غافلگیر شدم. آنچه مدیر فروشنده گفت، با تمرکز بر عناوین کوتاه مختصر برای مخاطبان رو به رشد موبایل، بسیار منطقی بود. و با این حال، برای هر کسی که آمازون را می شناسد، یک مدیر فروشنده ممکن است واقعاً از بهترین موارد برای سئو در پلتفرم خود مطلع نباشد. آنها متخصص سئو نیستند، بلکه عموماً به روابط، تدارکات و سودآوری حساب ها توجه می کنند.
بیایید قبل از اینکه فکر کنیم کد عناوین آمازون را شکسته ایم، سرعت خود را کم کنیم.
با استفاده از تابع Experiments در Amazon Vendor/Seller Central، می توانید عناوین محصول را روی محصولات خود آزمایش کنید.
تا زمانی که آمازون رسما به سوالاتی از این دست پاسخ ندهد، ما به طور کامل نمی دانیم، اما در اینجا نکات من بر اساس غریزه درونی، تجربه شخصی و داده های بالا آورده شده است.
آمازون به دلایلی 200 کاراکتر داده است. از آنها استفاده کن.
کلمات کلیدی را هم برای موارد استفاده و هم برای حجم جستجوی بالا درج کنید، اما عنوان را برای مصرف کننده بالقوه خوانا کنید. پر کردن کلمات کلیدی بدون جملات یا زمینه کمکی نخواهد کرد.
تست، تست و تست کنید. عمودی محصول، رقابت و عوامل دیگر به این معنی است که احتمالاً قانون سخت و سریعی در مورد بهترین بودن وجود ندارد.
فقط به این دلیل که شخصی در آمازون می گوید چیزی درست است، نظرات دیگر را دریافت کنید. با سازمانی به این بزرگی، غیرممکن است که یک نفر پاسخ قطعی در مورد همه چیز را بداند.
چرا؟ مشتری متوسط شما به دنبال تصاویر، قیمت و رتبهبندیها بر روی جملات کامل است. پس از آن، آنها ممکن است برای اطلاعات بیشتر کلیک کنند. با این اوصاف، این فقط بر اساس غریزه و تجربه است. از این دو چیز می توانید یک فرضیه قوی بگیرید. با این اوصاف، چگونه فرضیه ها را اثبات کنیم؟ با داده ها!
آنچه داده های رتبه بندی در مورد عناوین آمازون به ما می گوید
متأسفانه باز هم به این راحتی ها نیست. مجموعهای از آزمایشهای اخیر که توسط goamify انجام شد، سه عنوان مختلف را آزمایش کردند و 2 از 3 نشان دادند که عنوان کوتاهتر کارآمد است. در 3rd عنوان طولانی تر عملکرد بهتری داشت.
پس حق با کیست؟ مدیر فروشنده قبل از مشاوره به یک مشتری بالقوه که ما را در مورد این تحقیق شروع کرده است، یا اکثر لیست ها؟
در نتایج جستجوی دسکتاپ اینگونه به نظر می رسد.
خیلی چیزها هم در دسکتاپ و هم در موبایل قطع می شود. بنابراین به مدیر فروشنده ای که قبلاً اشاره کردم فکر کنید. در این مورد، آنها استدلال می کنند که این برای خوانایی بد است، و روی کاغذ به نظر می رسد که حق با آنهاست.
این آزمایشی توسط آمازون انجام میشود و نرخ تبدیل و نرخ کلیک را بررسی میکند. هنگامی که نتایج از نظر آماری قابل توجه باشد، آمازون توصیه می کند که کدام عنوان محصول بهتر عمل کرده است.
خودم: “فرصت بزرگی برای گسترش عناوین محصول شما برای پوشش دادن ویژگی های بیشتری وجود دارد که محصول شما را برای آن ویژگی ها رتبه بندی می کند.”
در جدول زیر، برترین کلمات کلیدی مرتبط با این محصولات را بر اساس حجم جستجو داریم. چگالی عنوان تعداد محصولاتی است که در نتایج جستجو دارای توضیحات هستند.
بیایید دوباره محصولات برجسته شده قبلی را مرور کنیم: حوله ترکی Ephsumus (توضیحات طولانی تر محصول) در مقابل حوله Cacala (توضیحات کوتاه تر محصول). هر دو قیمت متفاوتی دارند، اما تصاویر و رتبه بندی نظرات مشابهی دارند.
آیا راه دیگری برای نگاه کردن به آن وجود دارد؟
در این مثال، نام تجاری بیت اول است، سپس نوع محصول، سپس اندازه، سپس موارد استفاده برای آن و به دنبال آن رنگ و کمیت است.
در این مثال، برند اصول اولیه را رعایت کرده است: نام تجاری، نوع حوله، اندازه و رنگ. هیچ مزیتی نوشته نشده است، اما نکات اصلی و می خواند خوب.
مختصر در مقابل طولانی: کدام یک از بهترین شیوه های عنوان محصول آمازون پیروی می کند؟
مشتری بالقوه: “جالب است، زیرا مدیر فروشنده ما گفت، عناوین تمیزی را بنویسید که روی صفحه موبایل قرار می گیرند، این اولویت جدید است.”
برای شروع، آزمایشهای AB با عنوان محصول میتواند کمک کند.
آزمایش با آمازون
پس از همه، ما با آمازون و داده ها به طور کلی می دانیم که هیچ چیز ساده ای نیست. بله، داده ها بریده و خشک به نظر می رسند. اما اگر این عنوان به رتبه بندی کمک نمی کند چه؟ اگر این کلمات کلیدی back-end باشد چه؟ محصول با توضیحات بیشتر نیز نصف قیمت است! این دو عامل می تواند آب را گل آلود کند.
ما می خواهیم نظر شما را بشنویم!
اگر به حولههای بدنسازی نگاه کنیم (که محصول Ephsumus به Gym and Towels اشاره میکند اما نه با هم)، عنوان طولانیتر از نظر رتبه بسیار جلوتر است، مانند “حوله ساحلی ترکیه”. “خشک شدن سریع” نیز وجود دارد.
این وبلاگ توسط دیوید هاچینسون، معاون بازار در NP Digital نوشته شده است.
یکی از تفاوت های کلیدی در عنوان محصول این است که Ephsumus موارد استفاده را برای مکان استفاده از حوله می دهد و به سبک وزن بودن آن اشاره می کند. همچنین اشاره می کند که می توان از آن در باشگاه یا ساحل استفاده کرد و به سرعت خشک می شود.
قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که یک عنوان محصول خوب چیست، اجازه دهید در مورد آنچه ممکن است و فرآیند فکری فعلی ما در مورد عناوین محصولات آمازون صحبت کنیم.
عناوین محصولات آمازون
وقتی این سوال را در یک گروه معروف لینکدین از فروشندگان آمازون پست کردم، نظرات مختلفی را با دیدگاه و اشتیاق فراوان دریافت کردم. نکات جالبی مطرح شد که مایلیم نظر شما را بشنویم. لطفا نظرات خود را در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.
به نظر می رسد یک برنده واضح وجود دارد … عنوان طولانی تر!
همبستگی به معنی علت و معلولی نیست
ابزاری که بسیاری از فروشندگان و فروشندگان برای مشاهده رتبه بندی و چگالی کلمات کلیدی از آن استفاده می کنند Helium10 است و من آن را به شدت توصیه می کنم. Helium10 اغلب به طور عمومی به این موضوع اشاره کرده است که چگالی عنوان کلمات کلیدی مهم است، و با نگاهی به این دو محصول، داده ها تمایل به توافق دارند.
دیوید رئیس خدمات بازار در NP Digital است و 23 سال تجربه در فعال سازی دیجیتال مارکتینگ را به ارمغان می آورد. او و تیمش در کمک به مشتریان برای تبدیل استراتژیهای دیجیتالی خود از استراتژیهایی که صرفاً بر فروش تجارت الکترونیک تمرکز میکنند به استراتژیهایی که قدرت تعامل با خریداران را بر اساس شرایط آنها میشناسند، تخصص دارند. دیوید با انبوهی از تخصص عمودی در صنعت خودرو، CPG، مد و الکترونیک، در کار با خردهفروشان و بازارهای برتر در ایالات متحده، بریتانیا و فراتر از آن به خوبی مهارت دارد.
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
سئو – باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
مشتری بالقوه نامزد شده بود و سؤالات خوبی می پرسید. در اینجا یک پنجره کوچک به یک دیالوگ است که توجه من را به خود جلب کرد زیرا او چالشی را ارائه کرد که قبلاً نشنیده بودم.
خودم: “یادداشتی را از دست داده ام؟”
در عوض، برای خوانایی بنویسید. شاید منظورشون مثل این مارکه؟
شخصا فکر می کنم هر دو نمونه عالی هستند. اولین مثال طولانی تر بیشتر برای الگوریتم برای انتخاب موارد استفاده نوشته شده است، نمونه کوتاه دوم برای مصرف کننده نوشته شده است تا به سرعت هضم شود. با این حال، پس از بیش از 20 سال نوشتن یک نسخه تبلیغاتی قانع کننده، قلب من این است که مصرف کنندگان بیشتر از آنچه می خوانند اسکن می کنند.
این شد یه چیزی. آمازون در داشتن دیدگاه رسمی خوب نیست. بله، آنها گزینه ای برای استفاده از حداکثر 200 کاراکتر دارند، و بله، آنها می خواهند یک تجربه خرید خوب برای مشتریان خود داشته باشند، اما آنها نمی توانند بهترین عملکرد را ثبت کنند. در عوض، ما باید دریابیم که بهترین روش ها باید بر اساس فرضیه ها و آزمایش ها باشد.
اخیراً، من برای یک مشتری بالقوه جدید آمازون بودم. ما ممیزی خود را از صفحات پرداختی و جزئیات محصول آنها انجام دادیم. در میان توصیههای ما، متوجه شدیم که این برند از بیش از 130 کاراکتر در عنوان محصول خود استفاده نمیکند.
من هرگز نمی خواهم به مشتریان یا تیم ها مشاوره بد بدهم. بنابراین، آیا من از تماس خارج هستم؟ آیا این روش جدید کار است؟ من تصمیم دارم برای دریافت پاسخ هایی در مورد بهترین شیوه های عنوان محصول آمازون تحقیق کنم.
با عناوین محصولات آمازون، حداکثر 200 کاراکتر قابل استفاده است. با توجه به خرد متعارف زیادی که وجود دارد، به برندها و حرفه ای ها دستور داده شده است که تا حد امکان از آن شخصیت ها استفاده کنند. در برخی موارد، آنها «کلمات کلیدی» را به امید اینکه بتوانند برای جستجوهای مختلف رتبه بندی کنند، «چیز» می کنند.