…
یا می توانید کد زیر را در
صفحه وب خود قرار دهید:…
گاهی اوقات، ممکن است بخواهید عنوان و برچسب عنوان شما کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید تگ عنوان شما کوتاهتر باشد تا در نتایج جستجو کوتاه نشود.
برچسب های متا توصیف
….
لیست کامل متا تگ ها
متا تگ ها تکه هایی از کد HTML هستند که می توانند توسط روبات های موتور جستجو مانند گوگل خزیده شوند.
با عنوان متا و تگهای متا توصیف، موضوع اصلی صفحه و آنچه در SERP در مورد آن است را به رباتها و کاربران نشان میدهیم.
از متا تگ ها می توان برای افزایش دید وب سایت در موتورهای جستجو استفاده کرد، بنابراین برای سئو بسیار مهم هستند.
همانطور که می بینیم، متا تگ های مختلفی وجود دارد که می تواند به ما کمک کند تا ارتباط بهتری با کاربر و موتورهای جستجو داشته باشیم تا همه اطلاعات ارائه شده را بهتر درک کنند. اما مهم است که هر یک از آنها را بشناسید و به شکلی جذاب و بهینه بهینه سازی کنید.
برای انجام این کار در HubSpot CMS، باید به برگه تنظیمات وبلاگ یا صفحه فرود خود بروید. در بخش «گزینههای پیشرفته» به سادگی کد خود را به قسمتی با عنوان «قطعات کد اضافی» اضافه کنید.
تگ Meta Viewport
تگ های متا توصیف گزینه ای را برای اضافه کردن توضیح مختصری از صفحه ارائه می دهند که در نتایج جستجو قابل مشاهده خواهد بود.
اگرچه گوگل همیشه محتوایی را که سازنده پیشنهاد کرده است نمایش نمیدهد، اما گاهی اوقات میتواند بهطور خودکار از طریق محتوای صفحه تولید شود، اگر ارزش قائل شود که محتوای تولید شده توسط کاربر «کیفیت» کافی ندارد یا به درخواست کاربر مرتبط نیست. .
بهترین روش ها برای نوشتن تگ های متا توضیحات:
- توضیحات متا را به صورت شخصی سازی شده و خلاصه محتوای صفحه بنویسید.
- کلمه کلیدی را در ابتدای جمله به صورت طبیعی و بدون تکرار زیاد درج کنید.
- آنها را جذاب و اصلی کنید.
- آن را بین 140 تا 160 کاراکتر تقریباً نگه دارید (حداکثر 920 پیکسل).
نحوه نوشتن تگ های متا توضیحات
در این مورد، ما در مورد متا تگ روبات با صحبت می کنیم محتوا = “noindex” که از طریق آن به موتورهای جستجو نشان میدهیم که نمیخواهیم صفحهای در SERP ایندکس شود – بنابراین قابل مشاهده است. با این مثال از متا تگهای روباتها، دریافت کلیکهای ارگانیک روی یک صفحه وب از Google دشوار است، زیرا در فهرست قرار نمیگیرد.
تگ meta viewport برای کنترل روشی که به موتورهای جستجو می گوییم چگونه یک صفحه را در دستگاه های مختلف (موبایل، تبلت و دسکتاپ) رندر و نمایش دهند، استفاده می شود.
بهترین روش ها برای نوشتن برچسب های متا روبات ها
- از یک تگ متا ویوپورت در کل وب سایت خود برای تطبیق محتوا با نسخه موبایل استفاده کنید.
چگونه تگ viewport را ویرایش کنیم؟
علاوه بر این، متا تگ ها می توانند اطلاعات اضافی و با کیفیتی را به کاربران ارائه دهند تا به کلیک های بیشتر و CTR بالاتر در جستجوها دست پیدا کنند و همچنین تجربه بهتری را در وب سایت به آنها ارائه دهند.
نمونه هایی از متا تگ ها
به همین دلیل است که هنگام نوشتن متا تگ باید به یاد داشته باشید که موضوع صفحه یا موضوع آن را نیز درج کنید. در صورت امکان با کلیدواژه یا مترادف های اصلی شما، به خصوص در مورد برچسب های عنوان و متا توضیحات.
متا تگ ها چیست؟
از طرفی با محتوا = “شاخص” ما به ربات ها می گوییم که می خواهیم ایندکس شوند تا در نتایج SERPS ظاهر شوند:
آنها در تعیین نمایان بودن یک صفحه وب در SERP ها تأثیرگذار هستند. متا تگ ها به بخش
صفحات اضافه می شوند و فقط در کد HTML قابل مشاهده هستند:
در این حالت، میتوانید با چسباندن کد در قسمت پیشرفته تنظیمات صفحه، یک برچسب عنوان جداگانه اضافه کنید.
راه اندازی نامناسب متا تگ، به اشتباه یا عدم آگاهی، می تواند به میزان قابل توجهی به دید کل وب سایت آسیب برساند.
اما هنوز متا تگ های بیشتری وجود دارد. ما لیست کاملی از متا تگ های کلیدی برای استراتژی سئوی شما را به شما پیشنهاد می کنیم:
هنگام نوشتن آنها مهم است که نکات زیر را دنبال کنید تا از دستورالعمل های گوگل پیروی کنید تا رتبه بهتری کسب کنید.
برچسب های عنوان
آنها باید به گونه ای منحصر به فرد و اصلی نوشته شوند تا محتوا را توصیف کنند و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند. به این ترتیب می توانیم حتی در بالای وب سایت ها یا دایرکتوری های بزرگ ظاهر شویم.
همچنین می توانید از افزونه های SEO استفاده کنید که به شما در ویرایش و پیش نمایش این بخش کمک می کند:
بسیاری از ابزارهای CMS دارای یک فیلد متنی ساده هستند که می توانید توضیحات متا خود را وارد کنید. CMS این متن را برای شما به بخش
شما اضافه می کند. در اینجا چیزی است که در HubSpot CMS به نظر می رسد.متا روبات ها
از طرف دیگر، اگر به درستی نوشته شوند، می توانند بر رتبه سئوی وب سایت شما تأثیر منفی بگذارند.
و نه تنها این: اجتناب از پر کردن کلمات کلیدی نیز توصیه می شود، به این معنی که نباید یک کلمه را زیاد تکرار کنیم زیرا در غیر این صورت غیر طبیعی به نظر می رسد.
در وردپرس یا ابزارهای CMS مشابه، می توانید افزونه های سئو مانند همه در یک سئو، رتبه بندی ریاضی یا Yoast SEO که به شما در ویرایش و پیش نمایش برچسب های عنوان کمک می کند.
متا تگ ها یکی از کانال های اصلی است که یک وب سایت باید با ربات های موتورهای جستجو ارتباط برقرار کند – کسانی که مسئول خزیدن محتوای صفحاتی هستند که قرار است ایندکس شوند. متا تگ ها برای نشان دادن اینکه آیا یک صفحه باید ایندکس شود یا نه به موتورهای جستجو استفاده می شود و اطلاعات بیشتری در مورد محتوای آن اضافه می کند.
از سوی دیگر، اگر تگ های عنوان را با کلیدواژه ها و موضوعات اصلی صفحه بهینه نکنیم و نه به شکل جذابی، ظاهر شدن در جایگاه های اول SERP ها دشوارتر می شود.
بیایید کشف کنیم که متا تگ ها چیست، چرا برای سئو اهمیت دارند و چگونه از آنها به درستی برای بهره بردن از مزایای استفاده کنیم.
<سر>…
اگر میخواهید چگونه متا تگ بنویسید تا عملکرد بهتری داشته باشید، مهم است که همیشه محتوا را با فکر کردن به کاربران خود بنویسید. سپس، اگر یک استراتژی سئو به خوبی پیاده سازی کرده اید، به شما کمک می کند تا صفحات خود را به طور خودکار رتبه بندی کنید.
متا تگ ربات یکی از متا تگ های کلیدی در استراتژی سئو است. این تگ به طور خاص به موتور جستجو می گوید که آیا یک صفحه باید ایندکس یا فالو شود یا خیر.
- به طور کلی، مقادیر پیش فرض هستند فهرست کردن، دنبال کردن و در بیشتر موارد نیازی به ذکر آنها نیست. با این کار به روبات ها نشان می دهیم که می خواهیم صفحه در SERP ایندکس شود و می توان آن را دنبال کرد.
- برعکس، اگر مقادیر را نشان دهیم noindex، nofollow، ما به گوگل می گوییم که نمی خواهیم آن پیوندها دنبال شوند و در موتورهای جستجو ظاهر شوند.
بهترین روش ها برای نوشتن تگ های متا روبات ها
- تگ های noindex را با robots.txt اشتباه نگیرید. از طریق فایلهای robots.txt به موتور جستجو نشان میدهیم که آیا میخواهیم برخی از صفحات را بخزیم یا نه، در حالی که از طریق تگ robots اطلاع میدهیم که آیا وبسایت باید ایندکس شود یا خیر. به همین دلیل مهم است که صفحات noindex را در فایلهای robots.txt مسدود نکنید، زیرا روباتها نمیتوانند آنها را بخوانند.
چگونه تگ های متا روبات ها را بنویسیم
یا میتوانید کد زیر را در
صفحه خود قرار دهید تا در صورت تمایل صفحه شما ایندکس و فالو شود:چرا متا تگ ها برای سئو مهم هستند؟
نمونه هایی از متا تگ هایی که می توانند به کل استراتژی دیجیتال ما آسیب بزنند
با استفاده از تگ عنوان، عنوان محتوای صفحه را هم به گوگل و هم به کاربران در موتورهای جستجو نشان می دهیم. این تگ نباید با عنوان 1، عنوان اصلی متن اشتباه گرفته شود. متا تگ عنوان فقط برای کاربران در نتایج جستجو قابل مشاهده است، اما نه در داخل صفحه.
بهترین روش برای نوشتن تگ عنوان:
- موضوع اصلی صفحه را با کلمه یا اصطلاحات اصلی خلاصه کنید.
- برای جلب توجه کاربران و افزایش CTR صفحه در SERP ها عناوین منحصر به فرد، اصلی و جذاب بنویسید.
- بر اساس محتوای صفحه دقیق و توصیفی باشد.
- از کلمات کلیدی تجاوز یا تکرار نکنید.
- تقریباً بیش از 60 کاراکتر (حداکثر 580 پیکسل) ننویسید.
نحوه نوشتن برچسب عنوان
در برخی از ابزارهای CMS، برچسب عنوان شما به طور خودکار با عنوان صفحه یا وبلاگ شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، در CMS رایگان HubSpot عنوان شما هم به عنوان تگ عنوان و هم H1 ظاهر می شود.
به همین دلیل، بسیار مهم است که بدانید چگونه از این مثالهایی از متا تگها که میتوانند به میزان قابل توجهی دید وبسایت را در موتورهای جستجو کاهش دهند، اجتناب کنید.
نحوه نوشتن متا تگ
این متا تگ ها را به دو دلیل اصلی به جنبه های اصلی استراتژی سئو تبدیل می کند. با نوشتن و پیکربندی خوب متا تگ ها، می توانیم به ربات ها کمک کنیم تا درک بهتری از محتوای هر صفحه از یک وب سایت داشته باشند، به طوری که ما در رتبه های بالاتر در SERP ها قرار می گیریم.
سایر متا تگ ها، ضروری برای سئو نیستند، اما توصیه می شود که در نظر گرفته شوند:
- متا تگ نویسنده، برای نام بردن نویسنده صفحه
- متا تگ حق چاپ، مالک حقوق کد منبع یک صفحه HTML.
- برچسب رتبه بندی نام متا، برای مشخص کردن محتوای بزرگسالان
- متا تگ های تاریخ، برای نشان دادن تاریخ محتوا
می توانید تگ ربات ها را با رتبه بندی ریاضی یا Yoast SEO ویرایش کنید:
یا می توانید کد زیر را در
صفحه خود قرار دهید:متا تگ ها بخش مهمی از یک استراتژی موفق سئو هستند، به همین دلیل مهم است که آنها را به روشی منحصر به فرد بنویسید و گوگل را در نظر داشته باشید تا رتبه بالاتری کسب کنید و همچنین به کاربر فکر کنید. بیایید چند نمونه از نحوه نوشتن متا تگ ها را ببینیم.
نمونه هایی از عنوان اصلی متا و برچسب های متا توضیحات
اگر می دانید واقعاً چه کاری انجام می دهید، می توانید تگ viewport خود را در
سند خود ویرایش کنید. اگر نه، از گزینه توصیه شده به طور پیش فرض استفاده کنید: