با در نظر گرفتن این موضوع، یک رویکرد یک اندازه مناسب برای همه بهترین استراتژی نخواهد بود. مثل همیشه، برندها باید رویکرد خود را بر اساس مخاطبی که هدفشان است و آنچه در هر پلتفرم به دنبال آن هستند، تغییر دهند.
منبع تصویر
جایی که آنها متفاوت هستند، مخاطبانشان هستند. TikTok از مخاطبان جوان تر، عمدتا Gen-Z حمایت می کند. حلقههای اینستاگرام و حلقههای فیسبوک مخاطبان مسنتری دارند و گروه سنی بزرگ ایالات متحده بین ۲۵ تا ۴۴ سال سن دارند.
از صفحه اصلی، در حین پیمایش، حلقهها را در فید خبری خود خواهید دید.
در حال حاضر، قرقره های اینستاگرام عملکرد بیشتری نسبت به حلقه های فیس بوک ارائه می دهد، اما بسیاری از ویژگی ها با هم تلاقی می کنند. آنچه در فیس بوک Reels امکان پذیر است در اینجا آمده است:
- ویرایش ویدئو – مشابه TikTok و Instagram Reels، میتوانید چندین کلیپ را در یک حلقه درون برنامه به هم بپیچید یا آنها را از برنامه عکس خود آپلود کنید.
- کتابخانه موسیقی و صوتی – موسیقی را از کتابخانه فیس بوک اضافه کنید یا از صدای استفاده شده و/یا تولید شده توسط کاربران دیگر استفاده کنید.
- طول – یک حلقه فیس بوک می تواند تا 60 ثانیه باشد.
- سرعت – میتوانید سرعت ویدیوی خود را تا 1 برابر کاهش دهید و سرعت آن را تا 3 برابر سرعت اصلی داشته باشید.
- جلوه ها – با غربال کردن کتابخانه افکت های فیس بوک، فیلترها را به حلقه خود اضافه کنید. برخی توسط فیس بوک ایجاد می شوند در حالی که برخی دیگر توسط کاربران ساخته می شوند.
- تایمر – با استفاده از تایمر شمارش معکوس درون برنامه ای می توانید Reel خود را به صورت هندزفری ضبط کنید.
- صفحه سبز – اگر میخواهید پسزمینهای از رول دوربین خود اعمال کنید، از جلوه صفحه سبز از کتابخانه Effects استفاده کنید.
آنچه در حال حاضر در فیس بوک Reels در دسترس نیست، در اینجا آمده است:
- ریمیکس قرقره – این به شما امکان می دهد یک Reel را که توسط کاربر دیگری به اشتراک گذاشته شده است را مجدداً ارسال کنید و آن را در حلقه خود اضافه کنید.
- چرخش ویدئو – هنگام آپلود یک ویدیو در فیس بوک Reels، نمی توانید فریم ویدیو را بچرخانید یا تنظیم کنید.
- آپلود دسکتاپ – کاربران فقط می توانند حلقه ها را از یک دستگاه تلفن همراه بارگذاری کنند.
در بیانیهای، این شرکت فناوری اعلام کرد که در حال توسعه مجموعهای از گزینههای کسب درآمد برای سازندگان هستند و Reels یکی از جنبههای آن است.
نحوه تماشای حلقه های فیس بوک
در آخر، روی تب Menu خود ضربه بزنید و روی میانبر Reels کلیک کنید.
همچنین می توانید با ضربه زدن بر روی تب Watch و رفتن به برگه Reels به حلقه ها دسترسی داشته باشید.
از نظر ویژگیها، فیسبوک Reels بسیار شبیه به سایر پلتفرمهای ویدئویی کوتاه است.
فیس بوک ابتدا Reels را در سپتامبر 2021 معرفی کرد، سپس آن را در فوریه 2022 در سطح جهانی راه اندازی کرد. در حالی که هر کسی می تواند Reels ایجاد کند، به شدت برای سازندگان محتوا و تأثیرگذاران به عنوان راه دیگری برای تعامل و دستیابی به مخاطبان جدید به بازار عرضه شده است.
شما این امکان را دارید که Reel خود را برای هر کسی در فیسبوک یا خارج از آن عمومی نگه دارید، آن را به دوستان خود محدود کنید، و آن را از دوستان خاص پنهان کنید.
آیا حلقه های فیس بوک با حلقه های اینستاگرام و تیک تاک متفاوت است؟
Reels در فیس بوک چیست، چگونه آنها را می سازید و چه تفاوتی با سایر پلتفرم های ویدئویی کوتاه دارند؟ در زیر به آن و موارد دیگر خواهیم پرداخت.
Reels در فیس بوک چیست؟
ویدیوی کوتاه در همه جا آنلاین است و پس از اینکه به TikTok و Instagram Reels اجازه داد نمایش را اجرا کنند، فیس بوک در نهایت با فیس بوک Reels به مهمانی پیوست.

برای ساختن قرقره در فیسبوک، مراحل زیر را دنبال کنید.
-
در یک دستگاه تلفن همراه وارد حساب فیس بوک خود شوید. پس از ورود به صفحه اصلی خود، روی علامت + ضربه بزنید و “Reel” را انتخاب کنید.
-
با ضربه زدن روی نماد «دوربین» ویدیوها را آپلود کنید یا یکی بسازید.
-
ویدیوی خود را با استفاده از ویژگی های سمت راست ویرایش کنید و زیرنویس اضافه کنید.
-
کپشن ویدیوی خود را بنویسید
-
تصمیم بگیرید که چه کسی حلقه شما را ببیند.
-
برای انتشار حلقه خود روی «هماکنون اشتراکگذاری» ضربه بزنید.
به عنوان انگیزه ای برای استفاده از Reels، متا به سازندگان بر اساس عملکرد Reels خود، ابتکاری که برای اولین بار در اینستاگرام راه اندازی کردند، پاداش پرداخت می کند.
در حالی که اینستاگرام روی زیبایی شناسی تمرکز دارد، TikTok بیشتر در مورد اصالت است. از آنجایی که فیسبوک Reels جدید است، مشخص نیست که آن مخاطب به دنبال چه چیزی است، اما جایی درست در وسط مکانی قوی برای شروع است.
سه راه اصلی برای دسترسی به صفحه Reels در فیس بوک وجود دارد: صفحه اصلی، تب Watch و تب Menu.
نحوه ساخت قرقره در فیس بوک
ویژگی های فیس بوک Reels
فیسبوک ریلها ویدیوهای کوتاهی هستند که در پلتفرم فیسبوک به اشتراک گذاشته میشوند، شبیه به حلقههای اینستاگرام و TikTok. تولیدکنندگان محتوا، اینفلوئنسرها و بازاریابان با ارائه بیشتر ویژگیهای موجود در پلتفرم اجتماعی خواهر خود، اینستاگرام، میتوانند ویدیوهای کوتاه تا 60 ثانیه را همراه با موسیقی، کلیپهای صوتی ویروسی و افکتها ارسال کنند.