تبلیغات دیجیتال در حال پیشی گرفتن از تبلیغات سنتی است و گوگل دلیل بزرگی برای این امر است. در واقع، تبلیغات گوگل یکی از بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در تبلیغات دارد. به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های تبلیغات دیجیتال، گوگل به تنهایی مسئول 28.6 درصد از کل هزینه تبلیغات دیجیتال ایالات متحده است.
وقتی نوبت به ایجاد ترافیک و آگاهی از برند می رسد، تبلیغات دیجیتال از طریق گوگل راهی برای رفتن است. دانستن نحوه عملکرد هر یک از برنامه های آن – گوگل ادوردز و گوگل ادسنس – برای اعمال نفوذ کسب و کار شما بر رقبایتان مهم است.
در حالی که برنامه گوگل ادوردز برای جذب تبلیغ کنندگان طراحی شده است، برنامه Google AdSense برای جذب ناشران طراحی شده است. تبلیغکنندگان از Google AdWords برای هدایت ترافیک به سایتهای خود استفاده میکنند. ناشران از Google AdSense برای کسب درآمد از ترافیک موجود خود استفاده می کنند.
گوگل ادوردز این فرصت را به شما می دهد تا محصول خود را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهید. با قابلیت جستجوی گوگل ادوردز، می دانید که مخاطبان شما محصولات یا خدمات شما را در گوگل جستجو می کنند. شما مطمئن می شوید که در SERP ها برای آن پرس و جوها ظاهر می شوید.
در تصویر زیر، وب سایت دستور غذا از Google AdSense استفاده می کند تا به دو تبلیغ کننده اجازه دهد تا تبلیغات بنری را در سایت خود قرار دهند. سایت دستور پخت توسط گوگل برای موفقیت این تبلیغات پرداخت می شود. (در ادامه بیشتر در این مورد.)
تبلیغات Google Display Network – همچنین به عنوان تبلیغات بنری یا نمایشی شناخته می شود – بیشتر بصری هستند. این تبلیغات برای جلب توجه بسیار عالی هستند، زیرا شما فضایی را که در آن مخاطبان شما به صورت آنلاین در آن معاشرت می کنند، اجاره می کنید.



نمایش دادن
اگر در حراجی گوگل برنده شوید، هزینه واقعی به ازای هر کلیک شما بر اساس رتبه دوم برتر آگهی تقسیم بر امتیاز کیفیت شما به اضافه 1 سنت محاسبه می شود.
در زیر، برخی از تفاوتهای اصلی بین گزینههای تبلیغاتی گوگل را برجسته کردهایم. با این اطلاعات، می توانید در مورد بهترین نحوه توزیع بودجه تبلیغاتی خود تصمیم بگیرید.
هدف
تبلیغات نمایشی Google AdWord راه متفاوتی برای جلب توجه به شما می دهد. مخاطبان شما ممکن است از محصول یا خدمات شما اطلاعی نداشته باشند و در جستجوی آن در گوگل نباشند. با این حال، اگر بتوانید در سایتهایی که آنها در آنجا معاشرت میکنند نشان داده شوید، ممکن است یک تبلیغ بصری توجه آنها را جلب کند.
برای نمایش گوگل ادوردز، شما برای قرار دادن پیشنهاد می دهید و “برنده حراج حداقل مبلغ لازم را برای برتری بیشتر از تبلیغ کننده بعدی در حراج می پردازد.” رقابت باعث افزایش مناقصه می شود. صنعت و انتشارات بسیار مورد توجه ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.
منبع تصویر
در زیر نگاهی عمیق به روند حراج ویژگی جستجوی Google AdWords خواهیم داشت.
گوگل ادوردز (جستجو)

ساختار هزینه

استراتژی
شبکه نمایش Google شامل بیش از 2 میلیون وبسایت، ویدیو و برنامه است که تبلیغات Google شما میتواند در آنها ظاهر شود. این شامل سایت های محبوب مانند YouTube، Google Finance، Gmail و Blogger می شود.
تبلیغکنندگان، کلمات کلیدی، نسخه تبلیغاتی مربوطه و صفحه وب را در گروههایی دستهبندی میکنند. سپس گروهی را که می خواهند در آن پیشنهاد بدهند انتخاب می کنند و حداکثر پیشنهاد خود را انتخاب می کنند.
یادداشت سردبیر: این پست در اصل در مارس 2019 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.
در همین راستا، آنها همچنین می خواهند تبلیغ کنندگان بد را از تبلیغ محتوای بد منصرف کنند. تبلیغکنندگانی که امتیازات با کیفیت پایینی دارند، معمولاً تنها در صورتی موقعیت تبلیغاتی بالایی کسب میکنند که قیمت بالایی را به ازای هر کلیک بپردازند.
در حالی که Google Adwords و Google AdSense بخشی از یک شرکت هستند، تفاوت های اساسی بین این دو برنامه وجود دارد. ممکن است یکی برای شما مناسب تر از دیگری باشد.


در همین حال، Google AdSense راهی برای درآمدزایی از محبوبیت سایت شما است. شما به گوگل اجازه می دهید تا تبلیغات نمایشی برای محصولات دیگر را در سایت شما قرار دهد.
اگر از ویژگی جستجوی Google AdWord استفاده می کنید، هر بار که کاربر روی تبلیغات شما کلیک می کند، هزینه ای را پرداخت می کنید. این هزینه به ازای هر کلیک (CPC) می تواند بر اساس مبلغ پیشنهادی، رتبه تبلیغ و امتیاز کیفیت شما متفاوت باشد. کلمات کلیدی رقابتی تر CPC بالاتری دارند.
با AdSense، مشارکت رایگان است. شما برای کلیک ها، نمایش ها و سایر تعاملاتی که تبلیغات در سایت شما دریافت می کنند، کمیسیون دریافت می کنید. به همین دلیل، مخاطبان شما، نحوه قرارگیری تبلیغات و کیفیت تبلیغات، همه عواملی هستند که میتوانید با AdSense درآمد کسب کنید.
هنگامی که برنامه(های) مناسب خود را انتخاب کردید، می توانید استراتژی و اجرای تبلیغات خود را آغاز کنید.


تنها زمانی که حداکثر پیشنهاد خود را پرداخت می کنید این است که شما تنها پیشنهاد دهنده در حراج باشید یا اگر بالاترین پیشنهاد را در حراج ارائه دهید، اما پایین ترین رتبه آگهی را داشته باشید. در این صورت، آخرین رتبه آگهی را کسب خواهید کرد.
رتبه آگهی با ضرب کردن حداکثر قیمت پیشنهادی شما به ازای هر کلیک در امتیاز کیفیت تبلیغ شما محاسبه می شود. گوگل امتیاز کیفیت شما را با اندازه گیری ارتباط صفحه شما با کلمه کلیدی، تجربه کاربر و نرخ کلیک تعیین می کند.
گوگل ادوردز برای آوردن ترافیک به سایت شما طراحی شده است. شما تبلیغات خود را ارسال می کنید و رتبه سایت خود را در جستجو افزایش می دهید.
در مرحله بعد، گوگل یک کلمه کلیدی را از گروه تبلیغات تبلیغکننده انتخاب میکند که به نظر آنها بیشتر مربوط به جستجوی کاربران است و آن را در حراج وارد میکند.
منبع تصویر
Google AdWords در مقابل Google AdSense
شما می توانید استراتژی تبلیغات خود را با بهینه سازی قرار دادن تبلیغات برای مخاطبان هدف خود با استفاده از یک یا هر دو برنامه تبلیغاتی گوگل تقویت کنید.
حراج گوگل مانند حراج معمولی شما برای عتیقه جات نیست. آنها میخواهند وقتی نوبت به استفاده از اندازه دسترسیشان میرسد، زمین بازی را هموار کنند. به جای اینکه همیشه بالاترین قیمت پیشنهادی برنده شود، پیشنهاد دهنده با بالاترین رتبه آگهی همیشه برنده است.
در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:
گوگل ادوردز چیست؟
منبع
سازمانها نمیتوانند برای هر کلمه کلیدی که میخواهند رتبه برتر را کسب کنند، فقط به این دلیل که بیشترین بودجه تبلیغات را دارند. محتوای آنها باید جذاب باشد.
ساختار هزینه برای جستجوی AdWords، AdWords Display و AdSense متفاوت است.
در عوض، AdSense:
- به ناشران کمک می کند تا با قرار دادن آگهی در وب سایت خود، کمیسیون دریافت کنند.
- به ناشران اجازه می دهد تا انواع تبلیغات نمایش داده شده را کنترل کنند.
- به ناشران اجازه میدهد تا سبک تبلیغات خود را سفارشی کنند یا سبک خود را ایجاد کنند.
- به ناشران اجازه می دهد تا سه تبلیغ محتوا، سه پیوند و دو کادر جستجو را در وب سایت خود قرار دهند.
آیا می توانم از Google AdWords و Google AdSense استفاده کنم؟
گوگل ادوردز (همچنین به عنوان Google Ads شناخته می شود) برنامه ای است که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد برای قرار دادن تبلیغات پیشنهاداتی ارائه دهند تا ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنند. این مکانها میتوانند در صفحات نتایج موتور جستجوی Google (SERP) یا شبکه نمایش Google (شبکه سایتها، برنامهها و موارد دیگر که تبلیغات نمایشی Google را نشان میدهند) باشند.
Google AdSense به ناشران این امکان را میدهد که در ازای دریافت «کمیسیون»، تبلیغات را در وبسایتها و سایر «املاک» خود قرار دهند. این ناشران بخشی از شبکه نمایش گوگل را تشکیل میدهند که تبلیغکنندگان میتوانند از طریق Google AdWords استفاده کنند.