ما تفاوت ها را می شکنیم

گوگل ادوردز:

  • نیاز به مناقصه از تبلیغ کنندگان دارد.
  • با مقایسه کلمات کلیدی تبلیغ کننده و ناشر، بهینه سازی تبلیغات را تضمین می کند.
  • فضای تبلیغاتی را به بالاترین پیشنهادی که با محتوای ناشر (یعنی کلمات کلیدی) مطابقت دارد، می فروشد.
  • هر زمان که مردم بر روی آگهی در وب سایت خود کلیک کنند، بخش کوچکی از پیشنهاد را به ناشر پرداخت می کند.

نمونه تبلیغات بنری از Monday.com

تبلیغات جستجویی که در SERP ها ظاهر می شوند، اگر می دانید تقاضا برای محصول شما وجود دارد و مخاطبان شما از موتورهای جستجو برای برآورده کردن آن استفاده می کنند، گزینه بسیار خوبی هستند.

راهنمای رایگان، الگو و برنامه ریز: نحوه استفاده از تبلیغات گوگل برای تجارت

رتبه بندی تبلیغات گوگل

گوگل ادوردز این فرصت را به شما می دهد تا محصول خود را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهید. با قابلیت جستجوی گوگل ادوردز، می دانید که مخاطبان شما محصولات یا خدمات شما را در گوگل جستجو می کنند. شما مطمئن می شوید که در SERP ها برای آن پرس و جوها ظاهر می شوید.

در زیر نگاهی عمیق به روند حراج ویژگی جستجوی Google AdWords خواهیم داشت.

گوگل ادوردز (جستجو)

به طور طبیعی، تقاضای زیادی برای رتبه بندی برتر تبلیغات وجود دارد. هر زمان که حداقل دو تبلیغ کننده برای کلمات کلیدی محبوب پیشنهاد بدهند، گوگل حراجی را راه اندازی می کند.

گوگل ادوردز (هم جستجو و هم نمایش) و Google AdSense روش‌های موثری برای درآمدزایی با روش‌های تبلیغات دیجیتال هستند – اولی زمانی که ترافیک را به سایت خود هدایت می‌کنید و دومی زمانی که از سایت خود برای هدایت ترافیک به جای دیگر استفاده می‌کنید.

حراج گوگل مانند حراج معمولی شما برای عتیقه جات نیست. آن‌ها می‌خواهند وقتی نوبت به استفاده از اندازه دسترسیشان می‌رسد، زمین بازی را هموار کنند. به جای اینکه همیشه بالاترین قیمت پیشنهادی برنده شود، پیشنهاد دهنده با بالاترین رتبه آگهی همیشه برنده است.

Google AdSense به ناشران این امکان را می‌دهد که در ازای دریافت «کمیسیون»، تبلیغات را در وب‌سایت‌ها و سایر «املاک» خود قرار دهند. این ناشران بخشی از شبکه نمایش گوگل را تشکیل می‌دهند که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از طریق Google AdWords استفاده کنند.

تبلیغات جستجوی Google برای «تحویل غذا»

نمایش دادن

در عوض، AdSense:

آیا می توانم از Google AdWords و Google AdSense استفاده کنم؟

اگر از ویژگی جستجوی Google AdWord استفاده می کنید، هر بار که کاربر روی تبلیغات شما کلیک می کند، هزینه ای را پرداخت می کنید. این هزینه به ازای هر کلیک (CPC) می تواند بر اساس مبلغ پیشنهادی، رتبه تبلیغ و امتیاز کیفیت شما متفاوت باشد. کلمات کلیدی رقابتی تر CPC بالاتری دارند.

امتیاز کیفیت گوگل ادز

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:

جستجو کردن

تبلیغ‌کنندگان، کلمات کلیدی، نسخه تبلیغاتی مربوطه و صفحه وب را در گروه‌هایی دسته‌بندی می‌کنند. سپس گروهی را که می خواهند در آن پیشنهاد بدهند انتخاب می کنند و حداکثر پیشنهاد خود را انتخاب می کنند.

تبلیغات می تواند آگاهی از برند را تا 80 درصد افزایش دهد و بازاریابی دیجیتال را به یکی از بهترین شکل های تبلیغات تبدیل کند. گوگل با برنامه های AdWords و AdSense خود اجرای استراتژی تبلیغات را آسان می کند.

گوگل سه سال پس از شروع Google Adwords یک برنامه تبلیغاتی دیگر را منتشر کرد. به آن Google AdSense می گویند. در زیر به ویژگی های اصلی آن می پردازیم.