متا دیسکریپشن چیست؟

اگر موضوع و هدف اصلی وب سایت شما رو یک قطعه از پازل تصور کنیم، کارشناس سئو با در نظر گرفتن کلید واژه ها و استراتژی های بیان آن، تصویر کلی این پازل را به مخاطب نشان می دهد. ولی همیشه لازم نیست برای نشان دادن اعتبار و شهرت وبسایت خود از لینک استفاده کنید.روش های دیگری هم وجود دارد که میتواند شهرت شما رو زیاد کند. افراد بسیاری با استفاده از تبلیغات آنلاین لینک سایت خود را در صفحه اول قرار میدهند ولی فراموش نکنید که سئو میتواند قدرت تبلیغات را سئو در اصفهان سنیور سئو نیز بیشتر کند. هر چند شاید به ازای هر خبر، رقابت چندانی نباشد ولی از آنجا که کار کردن روی تک تک صفحات داخلی از نظر زمان و هزینه، مقدور نیست و خبر ها خیلی زود منقضی میشوند، سئوی سایت های خبری، بسیار دشوار می شود و رتبه مناسب در طی گذر زمان (برخلاف مطالب سایت های تفریحی سرگرمی یا دانلود)، فایدهای ندارد و عنوان خبر ها با گذر زمان (گاها حتی یک روز) دیگر ترافیک خود را از دست میدهند. اگر می خواهید از قیمت سئو مطلع شوید و بدانید کدام کلمه رقابت بسیار بالایی دارد و یا چگونه می توانید اطلاعات کاملی در مورد هزینه های انجام پروژه های بهینه سازی وبسایت به دست آورید، در این مقاله به خوبی شرح داده ایم.

گوگل هنوز هم می گوید که آنها از رتبه صفحه و در اصل امتیازی که برای هر صفحه وب قائل می شود (PageRank) برای رتبه بندی استفاده می کنند. سئو آن پیج از این جهت مهم است که موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای سایت شما را درک کنند و بتوانند ارتباط آن با کوئری کاربر را به خوبی تشخیص بدهند. استفاده از ابزارهایی مانند نقشهبرداری سایت XML (نقشه سایت)، نشانهگذاری دادههای ساختیافته، برچسبگذاری، و جستجوی دادههای سازگار با صدا، از جمله، این امر را در آینده سئو به واقعیت تبدیل میکند. ظهور بازاریابی چند کاناله با این واقعیت هموار شده است که بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) به طور فزاینده ای متنوع می شود.

گوگل اطمینان داده که کسب و کارهایی که در بالای لیست قرار می گیرند به درستی و در واقعیت نیز همان کار را انجام می دهند. هر چه رتبه فروشگاه بالاتر باشد قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت و افزایش مشتری به معنی افزایش فروش و سود بیشتر می باشد. فروش بیشتر مهم ترین مساله برای هر کسب و کاری اعم از سنتی و دیجیتال می باشد که این افزایش فروش نیازمند دیده شدن می باشد. سئو سایت بهترین و موثرترین روش برای سود و فروش بیشتر می باشد زیرا زمانی که سایت فروشگاه شما سئو شده باشد یعنی از نظر موتورهای جستجو سایت خوبی می باشد و در بالاترین رتبه در نتایج گوگل قرار می گیرد که منجر به جذب بالای مشتریان و فروش بیشتر می گردد.

در صورت انتخاب اشتباه و تغییر دادن دامنه ارزش اصلی دامنه خریداری شده ( که عمر بیشتر آن بود ) عملا از دست می رود؛ یا حتی در صورت تولید محتوا در دامنه غیر مرتبط وب سایت شما در خطر اسپم شدن قرار می گیرد. اما در صورتی که بعد از مدتی متوجه شدید دامنه ای که انتخاب کرده اید چندان هم مناسب نیست پیشنهاد ما به شما این است که دامنه را تغییر ندهید. در صورتی که شرکتها درک درستی از نحوه همکاری فناوری و هوش مصنوعی داشته باشند، ایجاد برنامههای بازاریابی بلندمدت که در برابر افزایش هوش مصنوعی مقاومت میکنند، امکانپذیر خواهد بود.

سئو به همکاری متقابل، خلاقیت و روشهای جدید تفکر از سوی بازاریابان نیاز دارد تا تاکتیکهایی را ایجاد کند که هم بلندمدت و هم مؤثر باشد. با گذر از اهمیت برندسازی مؤلفین و نویسندگان سایتتان ، داشتن ستونی مخصوص به هریک در صفحه اول سایت (مانند کاری که روزنامه نگاران انجام می دهند ) سبب می شود تا این افراد ملزم به ارائه مطلب جدیدی رأس زمان مقرر شوند ، پدیده ای که از یک سو به تقسیم کار میان جمله اعضای کارگروه تولید محتوا می شود و از سویی دیگر با ارائه مطالبی در قالب های مشخص – آن هم در بلند مدت – گوگل را وادار به باز کردن حساب ویژه ای روی نظم و دیسیپلین این تارنما و ارائه میدان وسیعتری برای خودنمایی به آن می کند . به عنوان مثال باغبانی، پیمانکاران ساختمانی محلی، آرایشگاه ها و صنایع وابسته می توانند از این نوع سئو استفاده کنند. هیچ قالب کلی و صحیحی برای متا دیسکریپشن وجود ندارد و نوع بهینه آن از وب سایتی به وب سایت دیگر متفاوت است. شما در مورد هر چیزی از الگوهای خرج کردنتان گرفته تا ترجیحات مرور وب و نوع اخباری که بیشتر از همه برایتان جالب است، جستجو کنید.

در طول دوره، دستگاه پیشنهاد محتوا الگوهای کاربر را شناسایی کرده و به تدریج آنها را یاد میگیرد. برای بهینهسازی سایت، ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک میکند تا بتوانند محتوای شما را به درستی شناسایی کنند و در نتایج جستجو نمایش دهند. گوگل میتواند از وبسایتها درخواست کند که عناوین صفحهشان را به عنوان سؤال قالببندی کنند و پاسخهای آن در پاراگرافهای کوتاه ارائه شود که شامل نمایش صدا و متن است. گوگل همچنان وبسایتها را برای یافتن کلیدواژه، کراول Crawl میکند. استفاده از یوتیوب به عنوان یک پلتفرم بازاریابی و میزبانی ویدیو ضروری نیست، اما همچنان ممکن است بدون اتکا به یوتیوب از ویدیوها در استراتژی خود استفاده کنید.

اما لازم است بدانید که این گزینه در بخش Export قرار دارد. اصلا خود گوگل هم به دنبال کسب رضایت کاربران است و وقتی ببیند شما از پس این کار برمی آیید، سایت شما را در بالای فهرست نتایجش می آورد تا به همه نشان دهد. اما این وسط باید حواسمان به این موضوع هم باشد که هنگام رعایت اصول سئو بیشتر از آن که باید هوای موتورهای جستجو را داشته باشیم، باید به کاربران توجه کنیم، یعنی اینکه باید بدانیم با استفاده از چه قالب ها و کلماتی حرف خودمان را بزنیم تا گوگل را راضی نگه داریم، ولی این قالب ها و کلمات کافی نیستند، بلکه باید حرف حساب بزنیم؛ حرفی که کاربران به دنبال شنیدن و خواندن آن هستند و برایشان سودمند است تا آن ها هم راضی باشند. برای اینکه بازدیدکنندگان در هنگام ورود به یک وب سایت به یک تجارت یا محصول علاقه مند شوند و به آنها اختصاص دهند، به مهارت و نبوغ نیاز است تا آنها را در آنجا نگه دارید. نتایج جستوجو در چند سال اخیر مرتبا در حال تغییر بودهاند تا به کاربران پاسخهای کاربردیتر و اطلاعاتی را ارائه دهند که به جای هدایتشان به وبسایتهای دیگر، آنها را در صفحهی نتایج جستوجو نگه دارند.

در مقابل فعالیت هایی که در پشت صحنه سایت انجام میشود؛ مثلا دریافت نام و آدرس شما، ثبت نام، تغییر رمز و چندین فعالیت دیگر، به کمک یک زبان BACK END مثل PHP صورت میگیرد. حال که به سوال سئو چیست به زبان ساده پاسخ دادیم، در ادامه نیز قصد داریم درمورد جدول تناوبی سئو توضیحاتی را ارائه دهیم. همچنین پاسخ دادیم دلایل اهمیت سئو چیست و چرا لازم است آن را یاد بگیرید. اهمیت کارشناس سئو در چیست؟ برای مثال، تولید محتوا با کیفیت لازم و تحقیق کلمات کلیدی ۲ عامل کلیدی در بهینهسازی محتوا هستند. اعتماد: اعتماد یک عامل مهم در رتبه بندی گوگل می باشد.

حتما به شما تحلیل وب سایت رقبا را جز 5 مورد اصلی معرفی می کنند. اگر وب سایتی در فهرست موتورهای جستجو نباشد، کاربران نمیتوانند آن را پیدا کنند. 8 افزونه ضروری برای وب سایت وردپرس! به گفته گوگل، کیفیت محتوا برای موفقیت بسیار مهم است. برای اینکه بدانیم سایت ما در چه کلماتی جستجو دارد و یا اینکه کاربران چه مواردی را جستجو می کنند، گوگل ابزاری بسیار کاربردی در اختیار ما قرار داده است. دقیقا همین جاست که کارشناس سئو با علم به فاکتورهای حساس مطالب را در قالبی بیان می کند که سایت شما در ده سایت اول بعد از سرچ قرار بگیرد. در مرحله بعدی با آنالیز وب سایت و بررسی رقبا یک استراتژی دقیق برای محتوا و پیش برد مسیر بهبود و رشد وب سایت در نظر گرفته می شود تا سایت بعد از زمان شروع کار به مرور در نتایج گوگل قرار گیرد و با روند اصولی به رتبه های بهتری رسیده و ورودی وب سایت افزایش یابد. وقتی اوضاع به این شکل می شود، طبعاً مدیر سایت یک سرچ ساده می کند تا ببیند چرا با وجود آن همه تلاش، گوگل تحویلشان نمی گیرد و بدتر از آن، اینکه مخاطبان آن ها را نادیده می گیرند تا اینکه بالاخره برخورد می کنند با یک کلمه که همه جا تکرار شده است و آن کلمه چیزی نیست جز «سئو سایت».

بیراه نیست اگر بگوییم اینترنت پر شده از سایت های رنگارنگ و متنوع که البته خیلی از آن ها مفت هم نمی ارزند، ولی در عوض بعضی از کسب و کارها کلی وقت و انرژی می گذارند تا محتوای درست و حسابی تولید کنند و سری در میان سرها در بیاورند ولی انگار یک پای کارشان می لنگد و نمی شود آنچه که باید بشود. یا ممکن است با یک آژانس سئو موفقیت هایی کسب کنید، اما می خواهید یک رویکرد جدید را امتحان کنید و ببینید آیا می توانید با ما موفقیت بیشتری کسب کنید یا نه. محتوا و برندها همچنان بالاترین جایگاه را در دنیای سئو خواهند داشت، اما استراتژی های ضروری تغییر نخواهند کرد. شما باید با آپدیت های مداوم و نگارش پاراگراف های جدید، به گوگل ثابت کنید مطلب شما همچنان قابل استناد و با ارزش است. حتی در آینده سئو، محتوای ویدیویی همچنان محبوبترین شکل رسانه خواهد بود. با این کار دیگر کاربرانی که قصد کوچ کردن از SEO Pack به سمت Yoast SEO را دارند نگران تنظیمات قبلی نخواهند بود.

امکان ویرایش عنوان و متای توضیحات صفحه، در اختیار گذاشتن فهرست نقاط قوت و ضعف سئوی سایت و بسیاری از قابلیت های محبوب دیگر، پلاگین Yoast SEO را به بهترین پلاگین سئو وردپرس تبدل کرده است. افزونه سئو یوست یا yoast معروف ترین افزونه سئو بین کاربران وردپرس میباشد (بخصوص در ایران). توصیه میکنیم که وارد بخش تنظیمات اجتماعی از افزونه یوست شده و تمام فیلدهای موجود را تکمیل کنید. در حالت پنجم میتوان برای جلوگیری از طولانی شدن صفحه خبر، خبر را به صورت صفحه بندی شده کار کرد و از مسئول سئو و بخش فنی خواست که تگ کنونیکال تمام صفحات را به صفحه یک ارجاع دهند. با استفاده از افزونه یوست سئو به راحتی میتوان کلیدواژه هدف را تعریف کرد. خوشبختانه، در این مورد نیز افزونه یوست سئو به کار میآید. علت این مسئله آنست که اگر سایت شما دارای لینک های زیادی به وب سایت های اسپم باشد، این موضوع از دید گوگل نوعی فریبکاری محسوب شده و همچنین از دید کاربران نیز چیز جذابی نیست. این روش از سئو که به کلاه خاکستری معروف است چیزی بین کلاه سیاه و سفید نیست، اما دارای تکنیک هایی بسیار شبیه به کلاه سیاه می باشد.

این یک راهنما برای موتورهای خزنده است که شبیه به یک نقشه می باشد. متا دیسکریپشن یک تگ HTML است که محتوای یک پیج را به صورت خلاصه به نمایش می گذارد. به همین دلیل به منظور کاهش رتبه سایت بهتر است از تگ کنونیکال استفاده کنید. کنسول جستجوی گوگل (google search console) یک پلت فرم رایگان است که هر فرد یا شرکتی که وب سایتی دارد میتواند نحوه ارتباط سایت با گوگل و نحوه نمایش آن در نتایج را مدیریت کند. اغلب افزونه ها دارای نسخه رایگان و پرمیوم هستند. تگ هدینگ: از جمله تگ هایی که اغلب افراد با آن آشنایی دارند تگ هدینگ می باشد که برای منظم تر شدن تیترها و عنوان ها به کار گرفته می شود. برای مطالعه مقالات آموزشی منتشر شده توسط ما می توانید به صفحه آموزش سئو در وب 24 مراجعه نمایید.

سعی میکنیم در مقالات بعدی ایرانسرور، بیشتر در این رابطه توضیح دهیم. حال که با مفهوم سئو آف پیج آشنا شدید، وقت آن است که به طور کامل توضیح دهیم که چه تفاوتی میان این سه بخش متفاوت فرآیند سئو وجود دارد. گاهی اوقات به دلیل لینکهای اشتباهی که از سایتهای دیگر در فرآیند لینک سازی خارجی دریافت میکنیم، یک صفحه از سایت ما با چندین آدرس در دسترس گوگل قرار میگیرد. گاهی اوقات سخت ترین مرحله این است که بدانید برنامه سئو سایت طلا و جواهر خود را از کجا شروع کنید. این مرحله بعدی است که باید پیش از سایر گامهای این فهرست انجام شود. در مرحله اول، شما باید یک نمایه از بازدید کننده بالقوه خود ایجاد کنید. نظرات خود را با ما بهاشتراک بگذارید. پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید کیفیت و نظرات دانشجویان دورههای سئو آکادمی وبسیما را مطالعه کرده و با اطمینان تصمیم بگیرید، به صفحه آموزش تولید محتوا مراجعه کنید.

در گذشته ضعف هایی در الگوریتم های موتورهای جستجو وجود داشت که باعث شده بود تعبیری بین تولید کنندگان محتوا به وجود آید. این فرآیند یک شبه قابل انجام نیست و با انجام کارهای پیوسته بر روی سایت در طول زمان به دست می آید. به این صورت مشکل دیگری هم به وجود می آید و آن هم پاسخ به این پرسش است که اصلاً «سئو چیست؟ برای اینکه به طور درست این کار را انجام دهید باید به مخاطب تان توجه کنید، یعنی این موضوع فقط از یک مسیر طی میشود و آن مسیر پاسخ دادن به نیازهای کاربران اینترنتی میباشد. درعوض شما می خواهید بازدیدکنندگانی را جذب کنید که واقعاً به محصولاتی که شما ارائه می دهید علاقه مند هستند. از آنجایی که بسیاری از وب سایت ها به کمک وردپرس ساخته شده اند، در ادامه می خواهیم آموزش نوشتن متا دیسکریپشن وردپرس را در اختیار شما قرار دهیم. درادامه این مقاله قصد داریم عوامل موثر در نوشتن یک متای خوب را برای شما بیان کنیم.

از نوشتن توضیحات متای تکراری برای صفحات اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید که گوگل ممکن است ترجیح دهد توضیحات متای شما را نشان ندهد و به جای آن از توضیحات خود استفاده کند. این سوال نشان می دهد که شما هنوز دید کامل و شناخت دقیقی به سئو ندارید. همچنین سئو off page ، دومین فاکتور مهم برای تعیین اولویت بندی در نتایج جستجو در موتور جستجوی گوگل می باشد. یاهو نتایج خود را از موتور جستجوی بینگ دریافت می کند که به نکاتی مثل تراکم بالای کلمه کلیدی توجه دارد در صورتی که گوگل در حال حاضر تراکم بالا را یک ضعف برای سایت می داند. بک لینک ها و لینک های خارجی هر دو نقشی در بهبود نمایه سئوی شما دارند، اما تنها در صورتی که استانداردهای بالاتری برای اتصالاتی که انتخاب می کنید ایجاد کنید. اما سوال اینجاست ده سایت برتر از دید کاربران یا گوگل؟

بسیاری از کاربران تمایلی به کلیک روی لینکهای تبلیغاتی در گوگل ندارند: لینکهای تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل، با علامت (Ad) به معنی تبلیغات مشخص شدهاند. GPS Tag: مکان عکسبرداری را با اطلاعات موقعیت مکانی مشخص می کنند که ممکن است برای سئو محلی مفید باشد. برندها باید مخاطبان هدف خود و پیامی که می خواهند ارائه دهند را درک کنند. بهینه سازی صفحات 404: این صفحات مربوط به صفحاتی می باشند که حذف شده اند یا آدرس آن ها تغییر پیدا کرده است. این بخش به محتوای سایت مربوط است اما به دلیل اینکه با کدها سر و کار دارد جز سئو تکنیکال محسوب می گردد. اما زمانی که این تاثیر را ببینید قطعا برای شما شیرین خواهد بود و در نهایت پیگیری بهترین تجربیات در زمینه سئو و تولید محتوای با کیفیت و یونیک برای سایتتان تنها موردیه که میتونه ورود ترافیک ارگانیک و با کیفیت را برای شما تا سالها تضمین کنه.

علاوه بر تولید محتوای عالی و نیز استفاده ار ابزارهای بهینهسازی سایت و تبلیغات گوگل از جمله کیورد پلنر، تصاویر با کیفیت و یونیک نیز برای سئو مهم هستند. اما امروزه با بهبود هوش مصنوعی و الگوریتم های مورد استفاده این موارد کم شده است و باعث شده که چنین متن هایی نیز کمتر مورد استفاده قرار گیرند. لینک دادن در مطلب بسیار حرفه ای و مفید خواهد بود اما مانند تمام قوانین دیگر در صورت استفاده درست می باشد. اگر می خواهید اخبار شما در Google News نمایش داده شود ، باید قوانین را رعایت کنید. فرومها و انجمنها: در انجمنها و فرومهای -ترجیحاً- مرتبط با موضوع سایت خود عضو شوید و آدرس سایتتان را در پروفایل یا در امضای خود قرار دهید. بهتر است برای بروزرسانی ها تاریخی را در نظر بگیرید و بر طبق یک الگوریتم خاص این کار را انجام دهید.

این تکنیک به شناسایی ضعف های الگوریتم های جستجو، بهینه سازی سایت را به گونه ای انجام می دهد که به جای حق طبیعی قرار گرفتن در نتایج موتورهای جستجو، آن ها را فریب دهد تا در رتبه های برتر قرار گیرید. این که تعیین کنیم این اتفاق دقیقا چه زمانی رخ میدهد، غیر قابل پیش بینی است، اما اغلب وقتی اتفاق میافتد که گوگل فکر کند توضیحات متا به خوبی به نیاز کاربر پاسخ نمیدهد، پس یک قطعه از صفحهٔ مورد نظر که تناسب بیشتری با درخواست کاربر دارد را شناسایی میکند. یک سری فرایند مخرب اما زودبازده وجود دارد که خیلی از شرکتها نیز از آن برای کسب درآمد سریع انجام میدهند که گوگل بعد از شناسایی این سایتها آنها را پنالتی میکند و بهکل از نتایج خود خواهد کرد.

در بیشتر موارد سئوی داخلی و خارجی بیشتر از سئوی تکنیکال بیان می شود اما بدانید که مجموع این سئو ها سایت شما را به بالاترین و بهترین جایگاه می رساند پس حتما این مورد را جدی بگیرید. استراتژی SEO در ادامه تحقیق کلمات کلیدی ، تحلیل رقبا ، سئو تکنیکال و تولید محتوا با یک برنامه لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی کامل خواهد شد . بازاریابی چند کاناله به سازماندهی و استراتژی بیشتری نیاز دارد. بااینحال، باوجود ابزارها و کتابخانههای عالی، صاحبان کسبوکار و جامعه وب، به دلیل زمان بارگذاری فوقالعاده، بهسرعت به سمت اپلیکیشنهای تکصفحهای حرکت میکنند.

کد شرطی سمت سرور (یا حتی سمت کلاینت) را برای بارگذاری آن بنویسید. در اینجا به کد خاصی نیاز نیست اما اگر بلاکینگ کاذب که مانع از ایندکس کردن صفحات می شود برای موتورهای جستجو وجود داشت باید آن را تغییر داد. موتورهای جستجو روز به روز در حال هوشمندتر شدن هستند اما نیاز به کمک ما نیز دارند. بخش کاملا جدیدی به نام جایگاهها نیز داریم که عوامل موفقیت سئو را در ۳ جایگاه کلیدی سئوی محلی، سئوی خبری و انتشاراتی، و سئوی تجارت الکترونیک بررسی میکنند. سئوی تجارت الکترونیک (Ecommerce SEO). راههای زیادی وجود دارد که بازاریابی ایمیلی میتواند نتایج SEO را تقویت کند. سایت های زیادی هستند که عکس ها خود را از یک منبع مشترک دریافت می کنند. کارشناسان سئو باید خلاقانه فکر کنند و برای پر کردن این خلاء از کلمات کلیدی و حجم جستجو فراتر بروند. اصولی انجام دادن کارهای سایت توسط کارشناسان سئو باعث می شود که کیفیت محتوای وبسایت نیز بالا برود، زیرا هدف گوگل رضایت کاربر می باشد. از طرف دیگر اگر قصد دارید که کسب و کار اینترنتی خود را در کوتاه مدت با سئو اعتبار ببخشید قطعا شکست می خورید زیرا نتایج سئو در کوتاه مدت ظاهر نمی شوند.

به صورت کلی میتوان بهینه سازی سایت را به دو بخش سئودرونی سایت “On-Site SEO” و سئوبرونی سایت “Off-Site SEO” تقیسم کرد و البته عموماً متخصصان بهینه سازی وب سایت ( سئوکار ) براساس تجربه و بازدهی پروژه (نسبت هزینه به زمان) تنها بخشی از این فاکتورهای بهینه سازی وب را اجرا می کنند. در حالی که اصول سئو مانند روشهای ایجاد بک لینک برای رتبه بندی در موتورهای جستجو در سالهای اخیر تغییر یافته است و بازاریابی محتوا به طور عجیبی اهمیت پیدا کرده، آنچه بسیاری از مردم به عنوان “سئو سنتی” فکر می کنند هنوز هم در تولید ترافیک فوق العاده ارزشمند است. سپس یاد می گیرید چگونه از استراتژی ها و تکنیک های بهینه سازی بنیادی استفاده کنید، از جمله طریقه انجام تحقیق کلیمات کلیدی، ایجاد لینک های داخلی، بهینه سازی صفحات و محتوا، سنجش موفقیت و پیشرفت و برنامه ریزی یک استراتژی دراز مدت.

این عنوان باید همان مشخصاتی را داشته باشد که در مورد سایر صفحات نیز به کار می گیرید. به این صورت موتور جستجو مابقی صفحات را ایندکس نکرده، اعتبار آنها را به صفحه اصلی می دهد و صرفا همان نسخه اصلی را بررسی و در نتایج خود قرار خواهد داد. این سوال برای دستیابی به میزان آگاهی کاربران از برندها پرسیده شده است که در شکل واضح می باشد که سه موتور جستجوی Google ،Yahoo و Bing بیشترین استفاده را در بین کاربران دارند. در پاسخ پرسش سئو چیست به زبان ساده میتوان گفت موتورهای جستوجویی مانند گوگل و بینگ (Bing) از رباتها (bot) برای خزیدن (Crawl) در صفحات وب، رفتن از سایتی به سایتی دیگر، جمعآوری اطلاعاتی درمورد آن صفحات و قرار دادنشان در یک فهرست (Index) استفاده میکنند.

در این مطلب به پرسش سئو سایت چیست به زبان ساده پاسخ میدهیم. در این بخش پاسخ میدهیم دلایل اهمیت سئو چیست و چرا باید از آن استفاده کرد. در ادامهی مطلب توضیح میدهیم راههای آموختن سئو چیست. تا این قسمت از مطلب توضیح دادیم که منظور از سئو تکنیکال چیست و چه اهمیتی دارد. این بخش به بهبود زیرساخت های سایت بستگی دارد و به مطالب سایت بستگی ندارد به همین دلیل است که نام تکنیکال را به خود اختصاص داده است. بنابراین اگر بخواهید دیده شوید و تعداد بازدیدکنندگان از سایت خود را بالا ببرید باید تعریف درستی از سئو داشته باشید. تعداد کاراکترهای این تگ باید بین 130 تا 165 باشد. از تگ h1 تنها یک بار برای عنوان در متن استفاده می گردد اما از بقیه تگ ها می توان چندین بار استفاده نمود.

اما چه فاکتور و معیارهایی در این خصوص تعیینکننده هستند؟ جهت اطلاعات بیشتر در خصوص استراتژی لینک سازی به مقاله بک لینک چیست رجوع نمایید. هزینه سئو محور شدن وب سایت شما بسته به تاریخچه ی وب سایت شما و میزان کار ، زمان و انرژی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف شما و پیچیدگی کلمات کلیدی انتخابی شما متفاوت است که باید ابتدا توسط کارشناس سئو یا مشاوران دیجیتال جاب تیم ، نیازهای شما ارزیابی شود تا بتوانید به یک استراتژی مشترک و برنده برسید. استفاده از سایت ها و شبکه های اجتماعی به حدی رایج شده است که بسیاری از کسب و کارها ابتدا یک سایت عریض و طویل دایر می کنند و بعد تازه به صورت رسمی کار خود را از سر می گیرند. بسیاری از روش های قدیمی سئو دیگر در بازار سئو امروزی موفق نیستند و برخی از آنها حتی می توانند به سئو آسیب وارد کنند. البته، برخی از این کلمات کلیدی برای کسب و کار شما منطقی نیستند. اصطلاحا میگوییم این سایتها سئو فرندلی نیستند. گوگل می گوید اگر این کار را فقط برای رایانه های رومیزی و نه دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی کنید، امتیاز موبایل شما ممکن است ضعیف باشد.

اکثر جستجوهای آنلاین در حال حاضر بیشتر از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. دستگاه های تلفن همراه در حال حاضر همه جستجوها را در بر می گیرند و به بهینه سازی بسیاری از مؤلفه های وب سایت، از جمله محتوا، برای دستگاه های تلفن همراه نیاز دارند. همچنین اهمیت بیشتر گوگل به محتوای ویدیویی و با توجه به اینکه بعضی از نتایج جستجوها ویدیو محور هستند (مطابق تصویر زیر)، اهمیت سئو برای ویدیو را دوچندان میکند. سئو یک جورایی عصای دست گوگل و دیگر موتورهای جستجو است و به آن ها کمک می کند تا با سایت شما آشنا شوند و با توجه به کلمات کلیدی که در سایت خود استفاده می کنید، از حوزه فعالیت شما خبردار شوند و اگر همه چیز اصولی و مرتب باشد شما را به صفحه اول نتایج جستجو ببرند و از این طریق آمار بازدید سایت شما افزایش پیدا کند. امروزه سئو جدا از تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی برای کسب و کارها، یک تجارت نیز محسوب می شود. حال که با جدول تناوبی سئو آشنا شدیم در ادامه نیز قصد داریم به زبان ساده پاسخ دهیم اهمیت سئو چیست. درمورد مشابه ما، یعنی کتابخانه، کتابدار همهی کتابهای موجود در کتابخانه را یکبهیک خواندهاست و میتواند به شما بگوید که کدامیک پاسخ سؤالات شما را در بر دارد.