سرعت سرعتی است که یک تیم می تواند کار خود را در طول یک سرعت انجام دهد. سرعت انجام یک کار توسط تیم ها را اندازه گیری می کند و مشخص می کند که آیا آنها در مسیر رسیدن به ضرب الاجل هستند یا خیر. همچنین میتواند تواناییهای آینده یک تیم را پیشبینی کند و به شما کمک میکند تا به یک جدول زمانی که نمیتوانید به آن دست پیدا کنید متعهد نیستید.
نمودار زمان چرخه مدت زمان لازم برای تکمیل یک کار را نشان می دهد. این به شما کمک می کند مناطقی را شناسایی کنید که در آن فرآیند شما می تواند برای بهره وری آینده به روز شده و ساده شود و اثرات استراتژی هایی که اجرا می کنید را درک کنید.
به عنوان مثال، میتوانید از معیار زمان پیشبینی برای تجزیه و تحلیل زمان مورد نیاز از درخواست یک نسخه بازاریابی جدید تا تحویل آن استفاده کنید.
5. نمودار سرعت
نمودار فرسودگی اسپرینت کارهایی را که باقی مانده و قبلاً در یک اسپرینت تعیین شده تکمیل شده است نشان می دهد. همچنین میزان کار انجام شده در طول زمان را نشان می دهد.
منبع تصویر
2. نمودار جریان تجمعی
نمودار جریان تجمعی یک نمایش گرافیکی از کار در حال انجام است. به طور خاص، کارهایی که قبلاً تکمیل شدهاند، کارهایی که در حال انجام است و کارهایی که هنوز شروع نشدهاند را نشان میدهد. این نمودار به شما کمک می کند تا میزان پایداری فرآیند خود را تجسم کنید و به شما کمک می کند تا مناطق مشکل را شناسایی کنید.
بازاریابی چابک بر ایجاد محصولات با ارزش بالا با تلاش در کوتاه مدت برای دستیابی به اهداف تمرکز دارد. یک فرآیند بازاریابی چابک نیز به طور مداوم برای اطمینان از بهره وری و کارایی تکرار می شود.
منبع تصویر
3. چرخه زمان نمودار
منبع تصویر
نمودارهای فرسودگی اسپرینت تصویری برای این داده ها ارائه می دهند و می توانند احتمال انجام کار تیم را در زمان موجود پیش بینی کنند.
سرعت کمتر به این معنی است که تیم ها زمان بیشتری را برای تکمیل یک کار می طلبد، بنابراین می تواند ارزشمند باشد که مناطقی را که می توانید برای سرعت بخشیدن به فرآیند ساده کنید، شناسایی کنید.
6. رایت کردن نمودار
سه نوع اصلی از معیارهای چابک وجود دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.
- معیارهای اسکرام: اسکرام فرآیندی است که در آن کار به صورت اسپرینت انجام میشود تا پروژههای کوچکی که در طول زمان پروژههای بزرگتری را تشکیل میدهند، به سرعت تحویل دهند. معیارهای اسکرام اثربخشی اسپرینت را تجزیه و تحلیل میکنند و نشان میدهند که در طول یک اسپرینت چقدر کار انجام شده است.
- معیارهای کانبان: فرآیندهای کانبان از نشانه های بصری برای ردیابی پیشرفت در طول زمان استفاده می کنند. معمولاً بر اساس یک تابلوی پروژه است که به ستون هایی تقسیم می شود که مراحل یک گردش کار را نشان می دهد. معیارهای کانبان به شما در درک اثربخشی گردش کار، سازماندهی و اولویت بندی کار و میزان زمان سرمایه گذاری شده برای به دست آوردن نتایج کمک می کند.
- معیارهای ناب: فرآیندهای ناب به کاهش مدت زمان از درخواست یک کار یا پروژه تا زمانی که تیم ها آن را تکمیل می کنند، کمک می کند. معیارهای ناب بهرهوری و کیفیت خروجی کار را اندازهگیری میکنند و به خلاص شدن از شر فعالیتهایی که برای نتایج مفید نیستند یا انجام سریع کار کمک میکنند.
معیارهای کلیدی چابک
زمان سررسید زمانی است که طول می کشد تا یک کار از ابتدا تا انتها تکمیل شود. این متریک زمان چرخه را ایجاد می کند، اما مدت زمان بین درخواست یک کار یا پروژه تا شروع آن را اضافه می کند.
نوع متریک چابک: کانبان
معیارهای چابک چیست؟
این معیار به شما کمک میکند انتظارات را با میزان کار انجام شده مقایسه کنید، که میتواند به شما در درک کارایی تیم و شناسایی زمینههای بهبود کمک کند.
معیار چابک مناسب به شما و تیمهایتان کمک میکند سازنده و متمرکز بمانید.
نوع متریک چابک: اسکرام
نمودار سوختگی پیشرفت را در طول زمان ردیابی می کند. نمودار دارای دو خط است، یکی که مقدار کار پیش بینی شده را نشان می دهد و دیگری که کار واقعی انجام شده را نشان می دهد.
اندازهگیری موفقیت فرآیند بازاریابی چابک بسیار مهم است، زیرا به نظارت بر فرآیندها کمک میکند و اطمینان میدهد که همه چیز در مسیر درست قرار دارد – اینجاست که معیارهای چابک وارد میشوند.