Big Data اصطلاحی برای حجم زیادی از داده های جدید در دسترس است که از رشد فناوری دیجیتال حاصل می شود.

مزایای هوش مصنوعی در تبلیغات
آژانسهای دیجیتال Dept و Hello Monday برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از ویترین مغازههای خالی همکاری کردند. این کمپین ها شامل یک هوش مصنوعی “آینه کفش” بود که فروشگاه های خالی را به تبلیغات تعاملی تبدیل می کند که درآمدزایی می کند.
در اینجا برخی از شرکت هایی که با موفقیت از هوش مصنوعی در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کرده اند آورده شده است.
1. غذاهای کامل
به گفته IBM، تبلیغات منجر به افزایش 48 درصدی بازدید از مکان های هتل و استراحتگاه Best Western می شود.
همانطور که قبلا ذکر شد، هوش مصنوعی می تواند داده ها را برای ایجاد تبلیغات شخصی تر جمع آوری کند. با این حال، این نگرانی نیز وجود دارد که الگوریتمها و مدلهای هوش مصنوعی میتوانند ناخواسته اطلاعات حساس مصرفکنندگان را جمعآوری کنند.
در اینجا برخی از مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات آورده شده است.
به طور موثر تبلیغات را از طریق داده ها هدف قرار دهید
منبع تصویر
هوش مصنوعی می تواند ابزاری عالی برای جمع آوری داده ها برای اطلاع رسانی کمپین های تبلیغاتی باشد. با این حال، انسانها هنوز نیاز دارند تا محتوای تبلیغاتی خلاقانهای را که سر و صدا ایجاد میکند، طوفان فکری کنند.
آینه کفش در ویترین های خالی فروشگاه ها ظاهر می شود و لباس های عابران را تجزیه و تحلیل می کند تا کفش هایی را پیدا کند که با لباس های آنها مطابقت دارد. سپس آینه کفش ها را از طریق واقعیت افزوده روی پاها قرار می دهد.
فوربس گزارش داد که ترکیب هوش مصنوعی و داده های بزرگ می تواند «تقریباً 80 درصد از کل کارهای فیزیکی، 70 درصد پردازش داده ها و 64 درصد از وظایف جمع آوری داده ها را خودکار کند».
همچنین شایان ذکر است که 72٪ از متخصصان بازاریابی و تجارت موافق هستند که ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به آنها کمک کنند تا اطلاعاتی را از داده هایی که در غیر این صورت نمی توانستند پیدا کنند، بدست آورند، طبق نظرسنجی وضعیت هوش مصنوعی ما.
به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید
ابتدا، اجازه دهید مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات را بررسی کنیم.
آنچه ما دوست داریم: فروشگاههای Just Walk Out یک تجربه مشتری ساده برای خریداران ایجاد میکنند و در عین حال اطلاعات مفیدی را جمعآوری میکنند که میتواند در آینده به آنها خدمات بهتری بدهد.
2. Buzzfeed
آنچه ما دوست داریم: آزمون و استفاده از هوش مصنوعی نشان میدهد که چگونه هوش مصنوعی میتواند محتوای منحصربهفردی تولید کند که بر اساس رفتار افراد شخصیسازی شده است.
3. بهترین وسترن
آنچه ما دوست داریم: این تبلیغات هوش مصنوعی شخصی سازی شده و درآمدزا است. این باعث نمی شود مصرف کنندگان احساس کنند که به صراحت برای آنها تبلیغ می شود. در عوض، با یافتن اقلامی که مکمل لباس آنها هستند، به مصرف کنندگان کمک می کند.
7. هاینز
این شرکت نوشیدنی پلتفرم هوش مصنوعی خود را راه اندازی کرد که توسط OpenAi و Bain & Company به طور انحصاری برای این برند ساخته شده است.
البته یکی از بزرگترین جذابیتهای هوش مصنوعی، توانایی آن در کارکردن و ایجاد نتایج سریع است. هوش مصنوعی می تواند به سرعت حجم زیادی از داده ها را جمع آوری، تجزیه و تحلیل و مرتب کند.
کوکاکولا با ترکیب این برنامه کمپینی ایجاد کرد که در آن طرفداران میتوانند آثار هنری دیجیتالی خود را بر اساس جنبههای برند، مانند بطری نمادین و لوگوی اسکریپت ایجاد کنند.
تاکنون میلیونها بار این را شنیدهاید: هوش مصنوعی در حال تغییر دنیای بازاریابی و نحوه تبلیغ برندها برای مصرفکنندگان است – و این روند به این زودی متوقف نمیشود.
به عنوان مثال، یک تبلیغ دیجیتالی توسط چیس نوشته شده بود: «از سهام خانه خود به پول نقد دسترسی پیدا کنید». نسخه پرسادو چنین بود، “درست است – می توانید پول نقد را از سهام خانه خود باز کنید.” نسخه پرسادو با استقبال مشتریان بیشتری روبرو شد.
در تبلیغات، داده ها می توانند رفتار مصرف کننده را برای ایجاد تبلیغات هدفمند موثرتر پیش بینی کنند.
به طور خاص، جونا پرتی، مدیر عامل Buzzfeed، گفت که هوش مصنوعی به “تقویت تجربه مسابقه، اطلاع رسانی به طوفان فکری ما و شخصی سازی محتوای ما برای مخاطبان کمک می کند.”
بست وسترن با تبلیغات IBM Watson همکاری کرد تا تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کند تا مشتریانی را که فعالانه قصد سفر در تعطیلات آخر هفته را دارند، جلب کند و درگیر کند.
در نتیجه، برند می تواند محتوای خود را با نیازهای مصرف کنندگان تطبیق دهد و دامنه خود را گسترش دهد.
صرفه جویی در زمان و پول
نکته حرفه ای: در حالی که برخی راهحلهای هوش مصنوعی میتوانند کپی بازاریابی عالی بنویسند، همچنان باید به نویسندگان کارکشته و ویراستاران کپی نگاه کنید تا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را بررسی کنند تا اطمینان حاصل کنید که کپی دقیق است و با صدای برند شما همسو است.
6. گروه و سلام دوشنبه
بنابراین، شرکتها باید روی روشهایی سرمایهگذاری کنند تا صحت دادههایی که در مدلهای هوش مصنوعی قرار میگیرند را تأیید کنند تا از اثربخشی آنها اطمینان حاصل کنند.
کمبود خلاقیت
با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگرچه ابزارهای هوش مصنوعی نمی توانند کمپین های خلاقانه را هدایت کنند، اما همچنان می توانند در فرآیند خلاقیت مفید باشند.
آنچه ما دوست داریم: این استفاده از هوش مصنوعی به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا سرگرم شوند و در فرآیند خلاقانه شرکت کنند. علاوه بر این، این یک راه هوشمندانه برای نشان دادن میزان شهرت و اعتماد Heinz در بین مصرف کنندگان است.
به عنوان مثال، ویژگی دستیار محتوای AI HubSpot میتواند ایدههای وبلاگ، خطوط کلی وبلاگ، ایمیلهای بازاریابی و موارد دیگر را ایجاد کند تا به بازاریابان کمک کند تا به سمت اهدافشان هدایت شوند.
Buzzfeed به دنبال جایگزینی نویسندگان خود با هوش مصنوعی نیست. در عوض، نویسندگان و سازندگان با دستیار خلاق هوش مصنوعی سایت، «Buzzy the Robot» همکاری می کنند. در زیر مسابقه ای است که توسط یک نویسنده با کمک Buzzy نوشته شده است.
نتایج حاصل از هوش مصنوعی تنها در صورتی موثر است که ورودی داده ها دقیق باشند. داده ها باید تمام جنبه های مشتریان، رفتار و سفر آنها را نشان دهد.
منبع تصویر
شرکت رسانه ای Buzzfeed از OpenAI برای ارائه محتوای شخصی سازی شده به مصرف کنندگان در مقیاس وسیع استفاده می کند که بدون اتوماسیون امکان پذیر نخواهد بود.
اما آیا هوش مصنوعی چیزی است که برند شما باید در کمپین تبلیغاتی بعدی خود از آن استفاده کند؟ برای کمک به شما در تصمیم گیری، در اینجا چیزهایی است که باید در مورد تبلیغات هوش مصنوعی بدانید، از جمله نکات و مثال ها.
منبع تصویر
در حال حاضر، فقط انسان ها می توانند محتوای تبلیغاتی مرتبط و تاثیرگذار را رهبری کنند. یک کمپین تبلیغاتی که بیش از حد به هوش مصنوعی متکی باشد می تواند منجر به تبلیغات کسل کننده و قطع ارتباط شود.
چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
این همچنین می تواند با برداشتن حدس و گمان ها و شناسایی سریع فرصت های احتمالی برای درآمدزایی، در هزینه های تبلیغاتی شما صرفه جویی کند.
چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
این برند به قدری معروف است که هوش مصنوعی وقتی در مورد سس کچاپ از او خواسته می شود بلافاصله به هاینز فکر می کند.
مکالمات به مسافران مشاوره، نکات و الهامگیری در زمان واقعی ارائه میکرد و به آنها اجازه میداد برای سفرهای آینده آماده شوند و با بست وسترن تعاملی خلاقانه داشته باشند.
هاینز با Rethink Ideas، یک آژانس خلاق، همکاری کرد تا مجموعه ای از تصاویر تبلیغاتی تولید شده توسط هوش مصنوعی را ایجاد کند.
مزایای هوش مصنوعی در تبلیغات
در واقع، درآمد بازار جهانی هوش مصنوعی در بازاریابی احتمالا از 27.4 میلیارد دلار در سال 2023 به 107.4 میلیارد دلار در سال 2028 خواهد رسید.
این کمپین شروع به کار کرد، تیم Rethink Ideas شروع به بازی با تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی DALL-E 2 کرد و متوجه شد که درخواستهای مربوط به سس گوجه فرنگی تصاویری تقریباً شبیه به سس کچاپ هاینز به دست میدهد.
منبع تصویر
آنچه ما دوست داریم: تبلیغات فقط از نظر بصری جذاب نبودند تا مشتریان را وادار به کلیک کردن کنند. این تبلیغات همچنین توصیه های عملی و استفاده ای را به همراه تجربه شخصی برای مشتریان ارائه می کند.
4. کک
منبع تصویر
حریم خصوصی داده ها
آژانس سپس از مصرف کنندگان خواست تا درخواست های هوش مصنوعی خود را برای تصاویر کچاپ به اشتراک بگذارند. بهترین پیامها در رسانههای اجتماعی و در تبلیغات چاپی نمایش داده شدند.

هوش مصنوعی می تواند به برند شما کمک کند تا به سرعت آنچه را که کار می کند و نه در تلاش های تبلیغاتی آن ارزیابی کند. به عنوان مثال، کوکاکولا از الگوریتم های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل زمان، مکان و نحوه صحبت مصرف کنندگان در مورد برند در رسانه های اجتماعی استفاده می کند.
ابزار هوش مصنوعی آیبیام، مکالمات، توسط بست وسترن مورد استفاده قرار گرفت زیرا سفر یک تجربه شخصی است و این ابزار میتواند توصیههای شخصیسازی شده سفر را ارائه دهد.
بانک چیس با Persado، یک شرکت نیویورکی که از هوش مصنوعی در بازاریابی خلاق استفاده می کند، یک شراکت 5 ساله دارد. بانک چیس از راه حل های یادگیری ماشینی Persado برای انسانی کردن بیشتر نسخه بازاریابی این شرکت استفاده می کند.
طبق نظرسنجی ما، 44 درصد از بازاریابان از ابزارهای هوش مصنوعی بصری مانند DALL-E استفاده می کنند.
به عنوان مثال، اگر مشتری به طور مرتب سس ماکارونی، ریحان و ماکارونی خریداری می کند، Whole Foods می تواند کدهای تبلیغاتی و تخفیف برای سایر مواد و غذاهای مرتبط با ایتالیا بفرستد.
از تولید تصاویر گرفته تا نوشتن کپی گرفته تا جمعآوری دادهها – راههای زیادی وجود دارد که میتوان هوش مصنوعی را برای شخصیسازی تجربه مشتری و افزایش درآمد پیادهسازی کرد.