اکنون، بیایید بررسی کنیم که تبلیغات ویدیویی و غیر ویدیویی چگونه کار می کنند و هر کدام چه گزینه هایی ارائه می دهند.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در سپتامبر 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
را
قبل از ایجاد اولین تبلیغ خود، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید (اگر قبلاً آن را ندارید). سپس، نوع تبلیغی را که می خواهید انتخاب کنید.
تبلیغات همپوشانی برخی از رایج ترین انواع فضای تبلیغاتی در YouTube هستند. آنها روی محتوای اصلی ویدیو ظاهر می شوند و می توانند به صورت افقی یا عمودی باشند.
تبلیغات یوتیوب درون فید برند شما را در مقابل چشمان مخاطبان قرار می دهد. چگونه؟ آنها آنچه را که مخاطبان شما تماشا می کنند شناسایی می کنند و به صورت استراتژیک تبلیغ شما را در فیدهای خود قرار می دهند تا بتوانند شما را بدون اینکه متوجه شوند پیدا کنند.
ابتدا مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید. آیا آنها هزاره هستند؟ اونها چی دوست دارن؟ آنها چگونه به دنبال چیزی هستند که می خواهند در اینترنت پیدا کنند؟ دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام نوع تبلیغات به بهترین شکل طنین انداز می شود و از کدام یک اجتناب کنید.
درست است، برای این تبلیغات نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید. این بخشی از خدمات YouTube برای هر کسی است که می خواهد از آنها استفاده کند. این بدان معناست که این تبلیغات اغلب به عنوان راهی برای تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می شوند و برای افزایش آگاهی از برند عالی هستند.
مشخصات:
- نسبت ابعاد چشم انداز: 16:9
- نسبت تصویر عمودی: 9:16 یا مربع 1:1 یا هر دو.
- اندازه بنر YouTube توصیه شده 2560 x 1440 پیکسل باشد
از تبلیغات یوتیوب نهایت استفاده را ببرید
تبلیغات یوتیوب درون فید اغلب در صفحات توصیه شده و اصلی بینندگان ظاهر می شود. هدف اصلی آنها ارائه محصولات مختلف به منظور ایجاد مستقیم فروش است، اما میتوان از آنها برای کمپینهای مختلف تولید سرنخ یا آگاهی از برند نیز استفاده کرد.
هم تبلیغات ویدیویی و هم تبلیغات غیر ویدیویی می توانند ابزارهای بازاریابی مفیدی باشند. برای انتخاب قالبی که باید استفاده کنید، باید بدانید:
- کسی که در تلاش برای رسیدن به آن هستید.
- اهداف اصلی شما برای کمپین تبلیغاتی خاص.
- کدام قالب با کیفیت هایی که می خواهید در تبلیغات خود به نمایش بگذارید، هماهنگی بیشتری دارد.
منبع تصویر
منبع تصویر
یاد آوردن: یک تصویر 300×60 همراه با تبلیغ ویدیویی شما اجرا می شود. مطمئن شوید که تیم خلاق شما هم دارایی های ویدیویی و هم تصویری شما را ارائه می دهد.
سپس، تیم شما می تواند شروع به جمع آوری مواد خلاقانه مناسب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه تبلیغات YouTube استراتژیهای بازاریابی را تغییر میدهند، به فهرست آمارهای YouTube که باید بدانید را ببینید.
تبلیغات یوتیوب دارای الزامات قالب بندی مختلفی هستند. فرمتهای تبلیغات توسط تبلیغکننده تعیین میشود و ممکن است بر اساس انتخاب گزینه تحویل متفاوت باشد. پس از انتخاب گزینه تحویل خود، باید خلاقیت مناسب ایجاد کنید.
بعد، تصمیم بگیرید که چقدر پول می خواهید برای هر کمپین خرج کنید. قبل از هر تصمیمی باید به دقت در نظر بگیرید که چقدر پول در دسترس دارید – و بازگشت سرمایه مورد نظرتان.
بر اساس آمار جهانی رسانه های اجتماعی DataReportal، یوتیوب دومین پلتفرم فعال رسانه های اجتماعی در جهان است. ایجاد تبلیغات به طور خاص برای این پلتفرم می تواند به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی فعلی خود کمک کند.
منبع تصویر
تبلیغات غیر ویدئویی تبلیغاتی مبتنی بر متن هستند که پس از تماشای یک ویدیو در سمت راست صفحه ظاهر می شوند و منتظر بارگذاری ویدیوی دیگری هستید.
چرا تبلیغات همپوشانی مهم هستند؟ خوب، یکی از مزیت های اصلی آنها رایگان بودن آنهاست.
مشخصات:
- فرمت های ویدئویی پذیرفته شده: فرمت فایل: MP4، Quicktime، AVI، ASF، Windows Media یا MPEG
- حداکثر حجم فایل: 1 گیگابایت
- حداکثر مدت زمان: 6 ثانیه
- ابعاد ویدیوی پیشنهادی: 640 x 360 یا 480 x 360
- ابعاد تصویر همراه: 300 x 60 jpg، .gif، یا png.
تبلیغات نمایش یوتیوب
تبلیغات ویدیویی چیزی هستند که شما انتظار دارید آنها تبلیغات پیش از پخش هستند که قبل از پخش ویدیو در رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما پخش می شوند. همچنین می توانید آنها را در نوار کناری برنامه یوتیوب ببینید.
اکثر ویدیوهای YouTube دارای تبلیغات هستند یا در ابتدای ویدیو (اینها می توانند قابل رد شدن یا غیرقابل رد شدن باشند) یا در وسط ویدیو. اینها تبلیغات پیش از پخش و میانپول نامیده میشوند، اما به آنها تبلیغات در جریان نیز میگویند.
اگرچه یوتیوب یک پلتفرم ویدئوگرا است، دو نوع تبلیغات وجود دارد که می توانید برای دستیابی به مخاطبان خود از آنها استفاده کنید.
- تبلیغات ویدیویی
- تبلیغات غیر ویدئویی
تبلیغات Discovery شکل دیگری از تبلیغات درون جریانی را ارائه می دهد. این تبلیغات در فید YouTube Home، فید تماشا و فید جستجوی بیننده ظاهر میشود. برای مثال، میتوانید «آموزش آشپزی» را فقط برای یافتن یک دستور پخت حمایت شده در بالای فهرست جستجو کنید.