ما در مورد اینکه چگونه زندگی مصرف کنندگان به سرعت در حال تغییر است و بازاریابان برای ادامه دادن به اطلاعات به روز نیاز دارند صحبت کردیم.
وقتی صحبت از بازاریابی می شود، تقریباً هیچ چیز مهمتر از شناخت مخاطبان هدف شما نیست.
نه تنها بیش از نیمی از بازاریابان در سال 2021 تغییر مسیر دادند، 83 درصد از کسانی که چرخش را انجام دادند، 2 تا 4 بار در یک سال تغییر مسیر دادند. و 20 درصد از بازاریابان قبلاً در سال 2022 به دلیل یک رکود بالقوه چرخش کرده اند، بنابراین احتمال وجود دارد که سال 2023 تفاوتی نداشته باشد.
مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها دسترسی بازاریابان به داده های مصرف کننده مورد نیازشان را کاهش می دهد. در عین حال، مصرف کنندگان کمتر به اشتراک گذاری داده های شخصی خود اعتماد دارند.
بزرگترین چالش هایی که بازاریابان در درک هدف خود با آن مواجه هستند به دو موضوع اصلی خلاصه می شود:
1. اقدامات جدید حفظ حریم خصوصی داده ها
از آنجایی که دادههای شخص اول مستقیماً از مشتریان شما میآیند، بینشهایی با کیفیت بالا در مورد مخاطبان شما ارائه میدهد و به شما امکان میدهد یک تجربه شخصی برای آنها ایجاد کنید.
2. از یک منبع منفرد حقیقت برای داده های بازاریابی استفاده کنید
یک منبع منفرد از حقیقت نیز با ایجاد سهولت دسترسی به داده های بازاریابی برای بازاریابان و همکاران آنها، کارایی را بهبود می بخشد.
3. داده های خود را تازه نگه دارید
زندگی مصرف کنندگان در چند سال گذشته به شدت تغییر کرده است و با رکودی که در پیش است، عادت ها، نگرش ها و ترجیحات آنها احتمالاً به سرعت تغییر می کند.
نیازی به گفتن نیست که برای زمانی که اوضاع از مسیر خارج می شود به برنامه ای نیاز دارید. هنگامی که رویداد بی سابقه بعدی یا چالش غیرمنتظره فرا می رسد، آیا داده هایی را که برای تطبیق نیاز دارید در اختیار خواهید داشت؟
غلبه بر دو چالش فوق دشوار است زیرا با تشدید مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها و ادامه رویدادهای بی سابقه ای که رفتار مصرف کننده را تغییر می دهد، به طور فعال در حال توسعه هستند.
تنها 27 درصد از بازاریابان می گویند که داده های بازاریابی آنها به طور کامل با سیستم ها و ابزارهای آنها یکپارچه شده است و همانطور که قبلاً دیدیم، یکپارچه نشدن داده ها به خوبی یک چالش بزرگ برای بازاریابان است که سعی در درک مخاطبان هدف خود دارند.
در یک دنیای ایدهآل، شما میتوانید تمام نقاط دادهای را که میتوانید بخواهید داشته باشید، اما این همیشه واقع بینانه نیست. بنابراین بیایید با نگاهی به این که بازاریابان میگویند کدام نقاط دادهای مفیدتر هستند، پایان دهیم.
مفیدترین انواع داده های هدف مخاطب
دادههای شخص اول را میتوان از منابع بسیاری جمعآوری کرد – وبسایت، نظرسنجیها، ایمیل، پیامک، CRM شما و موارد دیگر.
اگر متوجه هستید که ممکن است اطلاعات مهمی را در مورد مخاطبان هدف خود از دست بدهید، نگران نباشید، شما تنها نیستید.
بیایید نگاهی به بزرگترین چالشهایی که بازاریابان در به دست آوردن دادههای مورد نیاز با آنها دارند بیندازیم و درباره راهحلهایی که بازاریابان قطع ارتباط میبینند با مخاطبان خود بحث کنیم.
بزرگترین چالشهایی که بازاریابان در درک مخاطب هدف خود با آن مواجه هستند
82 درصد از بازاریابان می گویند که داشتن داده های با کیفیت بالا در مورد مخاطبان هدفشان برای موفقیت در نقششان مهم است – اما بیش از نیمی از آنها می گویند که اطلاعات کلیدی را از دست داده اند.
یک راه حل عالی برای افزایش مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها مانند برنامه ریزی شده گوگل برای حذف کوکی های شخص ثالث، جمع آوری داده های شخص اول شماست.
اطلاعات اولیه جمعیت شناختی، تاریخچه خرید و جوامع آنلاینی که مخاطبان هدف آنها بخشی از آنها هستند نیز داده های ارزشمندی هستند.
بحران اتصال
پس چرا بازاریابان برای دریافت این نقاط داده با مشکل مواجه هستند؟
بنابراین، بازاریابان اکنون چه کاری می توانند انجام دهند؟
چگونه بازاریابان می توانند استراتژی داده خود را بهبود بخشند؟
1. داده های شخص اول را جمع آوری کنید
پس چرا دستیابی به داده های مورد نیاز برای بازاریابان چنین چالشی است؟
اما اگر به شما بگویم که بیش از نیمی از بازاریابان اطلاعات حیاتی در مورد مصرف کنندگان خود را از دست می دهند، چه؟
این باعث میشود بازاریابان دادههای حیاتی در مورد مخاطبان هدف خود، از عادات خرید و مصرف رسانهها گرفته تا اطلاعات اولیه جمعیتشناختی خود را از دست بدهند.
2. اهداف مخاطب در حال تحول
و شکاف داده در اینجا متوقف نمی شود:
- کمتر از نیمی از بازاریابان علایق و سرگرمی های مخاطبان خود، عادات خرید، محصولاتی که علاقه مند به خرید هستند، تاریخچه خرید خود و محل مصرف محتوا را می دانند.
- تنها 31 درصد از جوامع آنلاین می دانند که مخاطبان هدف آنها بخشی از آنهاست و حتی کمتر از چالش هایی که با آن روبرو هستند می دانند.
- فقط یک چهارم بازاریابان میدانند که علل اجتماعی مورد توجه مخاطبان هدف قرار میگیرد – یک فرصت بزرگ از دست رفته برای بیان ارزشهای برند شما، بهویژه زمانی که برای Gen Z و Millennials بازاریابی میکنید.
بازاریابان می گویند که علایق یا سرگرمی های مخاطبان هدف آنها مفیدترین نقطه داده است، که به طور نزدیک با عادات خرید مصرف کنندگان، جایی که محتوا/رسانه مصرف می کنند و محصولاتی که علاقه مند به خرید هستند، دنبال می شود.
داده های بازاریابی قطع شده مشکل ساز است زیرا شما زمینه کامل مورد نیاز برای تصمیم گیری های داده محور را ندارید. از سوی دیگر، یک منبع منفرد از حقیقت با اتصال تمام نقاط داده ای که در اختیار دارید، دیدی جامع از مخاطبان هدف شما ارائه می دهد.
علایق، عادات و نگرشهای مخاطبان هدف شما احتمالاً چندین بار در طول همهگیری تغییر کرده است. و با نزدیک شدن به رکود اقتصادی، احتمالاً مخاطبان شما دوباره تغییر خواهند کرد – بنابراین از هر روش ردیابی داده ای که استفاده می کنید، مطمئن شوید که داده های شما به طور مرتب به روز می شود تا در زمان واقعی نبض مشتریان شما را حفظ کند.
بسیاری از کسبوکارها در حال حاضر بحران قطع ارتباط را تجربه میکنند و بسیار فراتر از دادههای ضعیف مشتریان است. در مجموعه ما درباره بحران قطع ارتباط، درباره چالشهای موجود در افق و اینکه چگونه شرکت شما میتواند آنها را مدیریت کند، بیشتر بخوانید.
در نظرسنجی سالانه ما از بیش از 1200 بازاریاب، متوجه شدیم که فقط 42 درصد از اطلاعات اولیه جمعیت شناختی مخاطبان هدف خود، مانند نام، جنسیت و موقعیت مکانی خود را می دانند.
دلیل دیگری که نیاز به اطلاعات به روز در مورد مخاطبان هدف خود دارید این است که بتوانید استراتژی بازاریابی و پیام خود را در پاسخ به تغییراتی که مشتریان خود تجربه می کنند تغییر دهید.