وقتی از بازاریابان پرسیدیم که کدام معیارها در اندازه گیری اثربخشی یک کمپین ایمیلی مهم هستند، اکثریت آن ها نرخ کلیک، نرخ باز و نرخ تبدیل را در پاسخ های خود گنجانده بودند.
شما همچنین باید در هنگام ارسال ایمیل های بازاریابی خود، خطوط موضوع را در نظر بگیرید. حدود 65 درصد از بازاریابان گفتند که خطوط موضوعی بیشترین تأثیر را بر نرخ باز دارند.
و همانطور که قبلا ذکر کردیم، تغییرات در فناوری همچنین میتواند بر معیارهای بازاریابی ایمیلی شما از جمله CTR تأثیر بگذارد. 39.9 درصد از بازاریابان مورد بررسی ما گفتند که ویژگی حفاظت از حریم خصوصی Apple IOS 15 CTR را کاهش داده است — و 34.7 درصد از بازاریابان گفتند که مقررات حفاظت از داده های عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) CTR را نیز کاهش داده است.
خوشبختانه، راههایی وجود دارد که میتوانید استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را با توجه به این تغییرات حریم خصوصی تنظیم کنید. 62 درصد از بازاریابان مورد بررسی اولویت بندی KPI های مختلف را برای اندازه گیری اثربخشی در روش تطبیق استراتژی خود انجام دادند.
نرخ باز
در نظرسنجی ما، 32.9 درصد از بازاریابان، نرخ باز بودن پایین را در میان بزرگترین چالشهایی که در بازاریابی ایمیلی با آن مواجه هستند، قرار دادند. اگر نرخ باز برای شرکت شما یک چالش است، آمار زیر می تواند به شما کمک کند تا تنظیمات مناسبی را در استراتژی خود انجام دهید.
اکنون که میدانید چه نوع تاکتیکهای ایمیلی باعث میشود مخاطبان شما باز شوند و روی ایمیلهای شما کلیک کنند تا به سرنخهای جدید تبدیل شوند، آمادهاید تا بهترین استراتژی بازاریابی ایمیلی را برای سازمان خود ایجاد کنید.
استراتژی بازاریابی ایمیلی مناسب شما را در مورد محصولات و خدمات جدید و هیجان انگیز شرکتتان آگاه می کند و برند شما را در زمانی که بین خرید هستند در ذهن آنها نگه می دارد.
روش دیگری که به طور بالقوه می تواند به نرخ تبدیل بهتر منجر شود این است که ایمیل های خود را به گونه ای بهینه کنید که خوانا و درگیر در دستگاه هایی باشند که بیشتر برای خواندن آنها استفاده می شود. ما دریافتیم که 41٪ از بازدیدهای ایمیل از دستگاه های تلفن همراه است. دومین دستگاه محبوب، دسکتاپ با 39 درصد است. در جایگاه سوم تبلت ها قرار می گیرند که 19 درصد از بازدیدهای ایمیل از آنجاست.
حدود 31 درصد از بازاریابان گفتند که ایمیلهای دارای پیشنهادات و تبلیغات ویژه بالاترین نرخ باز شدن را دارند و 30 درصد نیز در مورد ایمیلهایی که محصولات و ویژگیهای جدید را اعلام میکنند، گفتهاند.
بیش از نیمی از بازاریابهایی که مورد بررسی قرار گرفتیم، میگویند موضوعاتی که کنجکاوی را درگیر میکنند، مؤثرترین موضوعات در افزایش نرخ باز هستند. حدود 36 درصد در مورد ایمیلهایی که دارای پیشنهادهای تبلیغاتی هستند همین را گفتند و 27.9 درصد گفتند که بیان فوریت در خطوط موضوع مؤثرترین است.
30.7 درصد از بازاریابان گفتند که ایمیلهای حاوی اعلانهای محصول/ویژگی جدید، بالاترین CTR را دارند. 30.7 درصد دیگر در مورد ایمیلهایی که دارای پیشنهادات یا تبلیغات ویژه هستند، همین را گفتند. این احتمالاً به این معنی است که مصرفکنندگان بیشتر مستعد کلیک کردن روی ایمیلهایی هستند که حاوی اطلاعات ارزشمندی درباره آنچه شرکت شما دقیقاً میتواند برای آنها انجام دهد – چه ارائه پیشنهادات مورد تقاضا یا معاملات فریبنده که میتواند در هزینه آنها صرفهجویی کند.
بازاریابی ایمیلی یک استراتژی مهم برای بازاریابانی است که به دنبال دستیابی به سرنخ های جدید هستند، در ذهن مشتریان فعلی قرار می گیرند و آنها را از محصولات و خدمات جدید آگاه می کنند – اما این روش همیشه ساده نیست. فناوری و مصرفکنندگان تغییر میکنند و حفظ آن میتواند چالشبرانگیز باشد. با این حال، چالش ارزش آن را دارد.
بر اساس نظرسنجی ما، کمی بیش از 30 درصد از بازاریابان گفتند که نرخ تبدیل پایین یکی از بزرگترین چالشهای پیش روی استراتژی بازاریابی ایمیلی آنهاست. با این حال، اگر استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را برای افزایش نرخ باز و CTR اصلاح کنید، احتمالاً افزایش نرخ تبدیل را نیز خواهید دید.
اگر در تلاش برای افزایش CTR خود هستید، معیارهای بازاریابی ایمیلی زیر به اصلاح استراتژی شما کمک می کند:
به گفته 34.1 درصد از بازاریابان که گفتند ویژگی حفاظت از حریم خصوصی اپل IOS 15 توانایی آنها را برای مشاهده نرخ باز کاهش می دهد، پیشرفت های حفاظت از حریم خصوصی نیز بر نرخ باز تأثیر می گذارد. و 24.3 درصد گفتند که به طور کلی نرخ باز را کاهش داده است. GDPR همچنین بر نرخ باز تأثیر می گذارد. حدود 21 درصد از بازاریابان گفتند که این سیاست باعث کاهش نرخ باز شدن آنها شده است و حدود 34 درصد گفتند که توانایی آنها برای مشاهده نرخ های باز را کاهش می دهد.
نرخ های تبدیل
مهمترین معیارها برای بازاریابی ایمیلی موثر
51.9٪ شامل استفاده از داده های کاربر از منابعی بودند که تحت تأثیر تغییرات حریم خصوصی داده ها قرار نمی گیرند، مانند کاربران غیر اپل. و 36 درصد شامل استفاده از کانالهایی غیر از ایمیل مارکتینگ، مانند بازاریابی پیامکی بودند.
در مورد ارزش، ما همچنین دریافتیم که 38.2٪ از بازاریابان می گویند ارائه ارزش از طریق ایمیل های بازاریابی خود یکی از موثرترین استراتژی ها برای افزایش CTR است. سایر پاسخ های رایج عبارتند از:
ایجاد خطوط موضوعی موثر (36.5%)
بهینه سازی ایمیل برای موبایل (29.6%)
از جمله دعوت به اقدام واضح (28.6٪)
مشابه CTR، 65 درصد از بازاریابان می گویند که ایمیل های تقسیم بندی شده دارای نرخ باز شدن بهتری نسبت به غیربخشی هستند – در حالی که 17.9 درصد می گویند که بخش بندی نشده بهتر است و 17.1 درصد می گویند که تقریباً به همین میزان است.
دادههای ما همچنین نشان میدهد که مصرفکنندگان به یک رویکرد شخصیتر به بازاریابی ایمیلی، بهویژه ایمیلهای تقسیمبندی شده، پاسخ میدهند. نظرسنجی ما نشان داد که 52.9 درصد از بازاریابان گزارش کرده اند که ایمیل های بخش بندی شده دارای CTR بهتری نسبت به بخش بندی نشده هستند، در حالی که تنها 23.8 درصد گفته اند که عکس این موضوع صادق است.
اکنون که می دانید یک استراتژی بازاریابی ایمیلی صحیح می تواند به شما کمک کند تا به اهداف بازاریابی گسترده تر خود برسید، دقیقا چگونه می توانید تاکتیک های بازاریابی خود را تقویت کنید تا بهترین نتایج را مشاهده کنید؟ برای بهبود معیارهای بازاریابی ایمیلی خود، در اینجا چند معیار مفید بازاریابی ایمیلی آورده شده است که از نظرسنجی که بین صدها بازاریاب انجام دادیم جمع آوری کرده ایم.
در بازاریابی ایمیلی، نرخ کلیک (CTR) با تعداد مشترکینی که حداقل روی یک لینک در کمپین ایمیل کلیک کرده اند محاسبه می شود. و 35.9٪ از بازاریابان مورد بررسی ما گفتند که بهبود آن یکی از بزرگترین چالش هایی است که در تلاش های بازاریابی ایمیلی خود با آن مواجه هستند.
47.5٪ از بازاریابان گفتند که استراتژی بازاریابی ایمیلی آنها برای رسیدن به اهداف تجاری آنها بسیار مؤثر است، در حالی که 47.2٪ گفتند که فقط تا حدودی مؤثر است. تنها 2.7 درصد آن را تا حدودی بی اثر و کمتر از 1 درصد گفتند که بسیار بی اثر است.