معیارهای CPL و CAC 2022 [HubSpot Research]

برای کمک به اصلاح استراتژی بازاریابی خود برای کاهش هزینه های جذب سرنخ ها و مشتریان، در اینجا برخی از معیارهای مفید CPL و CAC از نظرسنجی اخیر HubSpot از صدها بازاریاب آورده شده است.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی [Updated for 2022]

موثرترین استراتژی ها برای کاهش CAC

هزینه جذب مشتری (CAC) مقداری است که یک شرکت باید برای به دست آوردن مشتری جدید هزینه کند. در نظرسنجی ما متوجه شدیم که CAC بین شرکت ها و صنایع بسیار متفاوت است – که گفته شد، تقریباً نیمی (48.9٪) از بازاریابان مورد بررسی ما گفتند که CAC در سال گذشته افزایش یافته است. 48.9٪ دیگر گزارش کردند که CAC آنها تقریباً ثابت مانده است و فقط 2.2٪ گفتند که CAC کاهش یافته است.

به عنوان یک بازاریاب، می دانید که برای کسب درآمد باید پول خرج کنید. این امر به ویژه زمانی صادق است که شما در تلاش برای ایجاد سرنخ و به دست آوردن مشتریان جدید هستید. با این حال، اگر راه‌هایی برای کاهش هزینه تولید سرنخ و جذب مشتری وجود داشته باشد بدون اینکه هیچ یک از معیارها کاهش یابد.

هزینه به ازای سرنخ (CPL) مقدار پولی است که برای تولید یک سرنخ جدید نیاز است. برخلاف CAC، اکثر بازاریابان مورد بررسی (56.2٪) گزارش کردند که CPL در سال گذشته تقریباً ثابت مانده است – فقط 37.7٪ گفتند که CPL افزایش یافته است.

با این حال، تقریباً 70٪ از بازاریابان همچنان می‌گویند که شرکت آنها در تلاش برای کاهش CPL است.

مشابه CAC، راه دیگری برای کاهش هزینه تولید سرنخ ها این است که به کانال هایی با کمترین هزینه نگاه کنید.

کانال های بازاریابی با کمترین CPL

در نظرسنجی ما، 44.7 درصد از بازاریابان از رسانه های اجتماعی به عنوان کانالی برای جذب بالاترین کیفیت سرنخ ها یاد کردند. این می تواند مربوط به برنامه های رسانه های اجتماعی باشد که بر الگوریتم های هدفمندی تکیه می کنند که کاربران را به سمت محتوایی که دوست دارند مصرف کنند، هدایت می کند.

اکنون که می‌دانید کدام استراتژی‌ها و کانال‌ها برای کاهش CAC و CPL مؤثرتر هستند، می‌توانید با اطمینان استراتژی بازاریابی خود را برای جذب مشتریان و سرنخ‌های جدید اصلاح کنید و در عین حال در هزینه نیز صرفه‌جویی کنید.

45.6 درصد از بازاریابان در نظرسنجی ما گزارش دادند که بازاریابی ایمیلی به خصوص CPL پایینی دارد. حدود 40 درصد در مورد وب سایت ها و وبلاگ ها و 42.6 درصد در مورد رسانه های اجتماعی همین را گفتند. درصدها همپوشانی دارند زیرا پاسخ دهندگان مجاز به انتخاب حداکثر سه پاسخ بودند.

کانال های بازاریابی با بالاترین هزینه برای هر سرنخ

سایر استراتژی‌های مؤثر فهرست شده توسط بازاریابان عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل داده های عملکرد کمپین تبلیغاتی (55.9٪)
  • تست A/B (52%)
  • افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک با سرمایه گذاری در سئو (52.8%)
  • انجام تحقیقات بازار برای درک بهتر مخاطبان هدف (51%)

کانال های بازاریابی با بالاترین و پایین ترین کیفیت سرنخ ها

هنگامی که از بازاریابان پرسیدیم که به نظر آنها موثرترین استراتژی در کاهش CAC چیست، اکثریت (67.6٪) بهبود حفظ مشتری را در میان مؤثرترین راهبردها گزارش کردند. سایر راهبردهای موثر گزارش شده عبارتند از:

  • اجرای برنامه ارجاع / وابسته به مشتری (62.5٪)
  • بهینه سازی قیف فروش (57.6%)
  • انجام تحقیقات بازار برای درک بهتر مخاطب هدف (55.8%)
  • استفاده از CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری) برای ساده کردن چرخه فروش خود (53.8%)

کانال های بازاریابی با بالاترین و کمترین CAC

هر سرنخ سرنخ خوبی نیست – همه آنها نیاز یا تمایلی به خرید محصول یا خدمات از شرکت شما ندارند. برای اطمینان از دستیابی به مخاطبان هدف خود، در اینجا به تفکیک کانال هایی که بازاریابان گفته اند بالاترین و پایین ترین کیفیت سرنخ ها را جذب می کنند، آورده شده است.

کانال های بازاریابی که منجر به بالاترین کیفیت سرنخ ها می شود

توجه به کانال هایی که استفاده می کنید و هزینه آن کانال ها راه دیگری برای کاهش هزینه جذب مشتری است.

کانال های بازاریابی با کمترین CAC

نظرسنجی ما نشان داد که 38.3 درصد از بازاریابان گزارش دادند که پست مستقیم منجر به پایین‌ترین کیفیت سرنخ‌ها می‌شود. 37.8 درصد نیز همین را برای بازاریابی ایمیلی گزارش کردند و 35 درصد با بازاریابی تجربی پاسخ دادند.

کانال های بازاریابی با کمترین و بالاترین CPL

نیمی از بازاریاب‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتیم، از اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان دارای بالاترین هزینه به ازای هر سرنخ یاد کردند – روندی که از این واقعیت ناشی می‌شود که اینفلوئنسرهایی که دنبال‌کنندگان زیادی دارند، نرخ بالایی دارند.

هنگامی که از آنها پرسیده شد که کانال‌های بازاریابی با بالاترین CAC کدامند، 47.4 درصد از بازاریابان به شبکه‌های اجتماعی پولی اشاره کردند که نشان دادن محتوای تبلیغاتی حمایت شده در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شخص ثالث است. 46.2 درصد گفتند رویدادهای فیزیکی و نمایشگاه های تجاری گران ترین، 42.1 درصد تبلیغات فیزیکی و 42.9 درصد تبلیغات چاپی را گفتند.

موثرترین استراتژی ها برای کاهش CPL

دعوت به اقدام جدید



منبع

41.1٪ از بازاریابان همچنین بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به عنوان منبعی برای سرنخ های با کیفیت بالا، در کنار بازاریابی محتوا (37.1٪)، بازاریابی تأثیرگذار (37.1٪) و رویدادهای مجازی، وبینارها و کنفرانس ها (38.1٪) هستند.

کانال های بازاریابی که منجر به پایین ترین کیفیت سرنخ ها می شود

در نظرسنجی ما، 59.8 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی را به عنوان یکی از کانال هایی با کمترین هزینه جذب مشتری معرفی کردند. 55.8 درصد در مورد ایمیل مارکتینگ، 41.4 درصد بازاریابی تجربی و 40.8 درصد وب سایت ها و وبلاگ ها را گفتند.

کانال های بازاریابی با بالاترین CAC

60 درصد از بازاریابان به ما گفتند که بهینه‌سازی وب‌سایتشان برای تبدیل سرنخ‌ها به مشتری یکی از مؤثرترین استراتژی‌ها برای کاهش CPL است – این به طور کلی به معنای برداشتن گام‌هایی مانند سازگار کردن وب‌سایت‌ها برای دستگاه‌های تلفن همراه یا کاهش زمان بارگذاری صفحه است.

44 درصد از بازاریابان گزارش کردند که تبلیغات چاپی بالاترین هزینه را دارد و 42.5 درصد از بازاریابان تبلیغات فیزیکی را اعلام کردند. گفته می‌شود رویدادهای مجازی، وبینارها و کنفرانس‌ها بالاترین هزینه را توسط 40.5 درصد از بازاریابان دارند.