ممیزی بازاریابی چیست؟ [+ How To Do One]

عناصر ممیزی بازاریابی چیست؟

با انتخاب هدفی که به عنوان “ستاره شمالی” برای حسابرسی شما عمل می کند، شروع کنید. سپس، هدف خود را به اهداف قابل اندازه گیری تقسیم کنید.

همانطور که از نام آن پیداست، تجزیه و تحلیل رقابتی نقاط قوت و ضعف رقبای شما را بررسی می کند. این یک ذره بین روی محصولات، قیمت ها، استراتژی های بازاریابی، کمپین ها و مخاطبان هدف آنها قرار می دهد.

3. تحقیقات بازار.

پس از انجام این تنظیمات، نتایج را برای تعیین اثربخشی آنها زیر نظر بگیرید. این شامل ردیابی شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و ایجاد تغییرات در صورت نیاز است.

برگردیم به تو

ممیزی بازاریابی نگاهی عینی به فعالیت ها، استراتژی ها و عملکرد بازاریابی فعلی شما دارد. هدف ارزیابی اثربخشی تلاش‌های بازاریابی و شناسایی فرصت‌های بهبود است.

اول، حسابرسی شما باید تا حد امکان عینی باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، برون سپاری به شخص ثالث – به جای انجام داخلی آن – گزینه مناسب تر است.

حال بیایید مراحل انجام ممیزی بازاریابی و چند روش برتر را پوشش دهیم.

1. آنچه را که می خواهید ممیزی کنید انتخاب کنید.

حسابرسی بازاریابی چیست؟

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که استراتژی تبلیغاتی فیس بوک شما به اندازه کافی سرنخ را جذب نمی کند، توصیه می شود این هزینه را به کانال دیگری هدایت کنید.

به عنوان بازاریاب، ما همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود برنامه بازی خود هستیم. اما با وجود تاکتیک‌ها و کانال‌های بسیار زیاد، دانستن اینکه کجا باید تلاش‌هایمان را متمرکز کنیم می‌تواند چالش برانگیز باشد.

ممیزی بازاریابی

اکنون که اهداف کاملاً مشخص و قابل اندازه گیری دارید، گام بعدی جمع آوری اطلاعات است. این می تواند از چندین منبع باشد – مانند معیارهای کمپین، ترافیک وب سایت، معیارهای رسانه های اجتماعی و هزینه های بازاریابی.

در نهایت، آنچه برای حسابرسی انتخاب می کنید کاملاً به شما بستگی دارد و به اولویت های بازاریابی شما بستگی دارد.

2. اهداف و مقاصد خود را مشخص کنید.

چه کسی ممیزی بازاریابی را انجام می دهد؟

اسکرین شات 11/05/2023 در 3.33.58 بعد از ظهرمنبع تصویر

چگونه یک حسابرسی بازاریابی انجام دهیم