عناصر ممیزی بازاریابی چیست؟
ممیزی بازاریابی باید به طور منظم انجام شود. به هر حال، هرچه زودتر از آنچه که کار می کند سرمایه گذاری کنید (و آنچه را که نیست را برطرف کنید)، برنامه بازاریابی شما قوی تر خواهد بود.
تجزیه و تحلیل SWOT نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای بازاریابی شما را مشخص می کند. با استفاده از این چارچوب، میتوانید داراییهای بازاریابی و موانع موجود را فهرست کنید.
2. تحلیل رقابتی.
.png?width=2000&height=775&name=Marketing%20Audit%20Triggers%20(1).png)
حال بیایید مراحل انجام ممیزی بازاریابی و چند روش برتر را پوشش دهیم.
چگونه یک حسابرسی بازاریابی انجام دهیم
- آنچه را که می خواهید ممیزی کنید انتخاب کنید.
- اهداف و مقاصد خود را مشخص کنید.
- اطلاعات مناسب را جمع آوری کنید.
- هرگونه یافته یا بینش از داده ها را در سطح قرار دهید.
- توصیه هایی ارائه کنید (و آنها را پیگیری کنید).
1. آنچه را که می خواهید ممیزی کنید انتخاب کنید.

منبع
نحوه ارزیابی داده های خود به اهداف ممیزی بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال ارزیابی استراتژی قیمت گذاری خود در برابر رقبا هستید، ممکن است یک تحلیل رقابتی انجام دهید.
چگونه یک حسابرسی بازاریابی انجام دهیم
حسابرسی بازاریابی چیست؟
اکنون که اهداف کاملاً مشخص و قابل اندازه گیری دارید، گام بعدی جمع آوری اطلاعات است. این می تواند از چندین منبع باشد – مانند معیارهای کمپین، ترافیک وب سایت، معیارهای رسانه های اجتماعی و هزینه های بازاریابی.
ممیزی بازاریابی جامع ممکن است شامل یک یا چند عنصر زیر باشد:
1. تجزیه و تحلیل SWOT.
علاوه بر این، شرکت های شخص ثالث تجربه بیشتری در انجام ممیزی دارند – و این تجربه واقعاً مهم است. اغلب، آنها برای شناسایی بهترین شیوهها و فرصتهای بهبود مجهزتر هستند و ممکن است به ابزارها، فناوریها و قابلیتهای تحقیقاتی تخصصی دسترسی داشته باشند.
چه زمانی باید یک ممیزی بازاریابی انجام دهم؟
![اکنون دانلود کنید: الگوی طرح بازاریابی رایگان [Get Your Copy]](https://no-cache.hubspot.com/cta/default/53/aacfe6c7-71e6-4f49-979f-76099062afa0.png)
فهرست مطالب
در اینجا، نگاهی دقیقتر به ممیزیهای بازاریابی، بهترین زمان برای انجام آن و چند روش برتر برای انجام آن خواهیم داشت.
سایر عوامل ممکن است نیاز به حسابرسی را تحریک کنند، از جمله:
با انتخاب هدفی که به عنوان “ستاره شمالی” برای حسابرسی شما عمل می کند، شروع کنید. سپس، هدف خود را به اهداف قابل اندازه گیری تقسیم کنید.
برای به دست آوردن بهترین نتایج، حسابرسی بازاریابی شما باید عینی، سیستماتیک و مکرر باشد:
- هدف، واقعگرایانه برای اطمینان از اینکه شما عاری از تعصب است
- نظام برای اطمینان از اینکه حسابرسی شما ساختارمند، سازمان یافته و قابل اندازه گیری است
- مکرر بنابراین می توانید مشکلات را زودتر کشف کرده و به آنها رسیدگی کنید
همچنین میتوانید دادهها را از منابع خارجی مانند گزارشهای تحقیقات بازار، معیارهای صنعت، و تجزیه و تحلیل رقبا جمعآوری کنید – اما مطمئن شوید که دادهها قابل اعتماد و دقیق هستند.
حتی اگر فکر می کنید مشتریان خود را از طریق و از طریق آن می شناسید، تحقیقات بازار می تواند بینش عمیق تری را در مورد نیازها، ترجیحات، انگیزه ها و رفتارهای آنها نشان دهد. علاوه بر آن، میتوانید از روندهای نوظهور و فرصتهای جدید در بازار استفاده کنید و به شما کمک میکند از منحنیها جلوتر بمانید.
چه کسی ممیزی بازاریابی را انجام می دهد؟
ممیزی بازاریابی بزرگترین نقاط قوت و ضعف استراتژی فعلی شما را مشخص می کند. این نشان میدهد که چه برنامهها، فرآیندها و شیوههایی در رسیدن به اهداف مؤثرتر هستند. به همان اندازه مهم، با شناسایی فرصتها، شکافها و زمینههای بهبود، پایهای برای تصمیمگیریهای آینده ایجاد میکند.
حسابرسی بازاریابی چیست؟
به خاطر داشته باشید که ممیزی بازاریابی می تواند کل عملیات شما یا زیرمجموعه ای از آن را در بر گیرد – مانند یک کمپین، فرآیند یا تمرکز خاص (مثلاً بازاریابی رسانه های اجتماعی).
عناصر یک حسابرسی بازاریابی

ممیزی بازاریابی نگاهی عینی به فعالیت ها، استراتژی ها و عملکرد بازاریابی فعلی شما دارد. هدف ارزیابی اثربخشی تلاشهای بازاریابی و شناسایی فرصتهای بهبود است.
منبع تصویر
در نهایت، هیچ استراتژی بازاریابی کامل نیست. ممیزی بازاریابی به شما دیدی جامع از تلاشهای بازاریابی شما میدهد، از جمله اینکه چه چیزی کار میکند، چه چیزی میتواند بهبود یابد و کجا فرصتهای جدید وجود دارد.
برای مثال، فرض کنید هدف اصلی شما تعیین این است که کدام کانال های رسانه اجتماعی بهترین تعامل را ارائه می دهند. در این صورت ممکن است هدف شما این باشد که “با حداقل سهمیه 200 دنبال کننده جدید در ماه در TikTok ملاقات کنید.” سپس، ممیزی بازاریابی شما این موضوع را مورد آزمایش قرار می دهد.
3. اطلاعات مناسب را جمع آوری کنید.
همانطور که از نام آن پیداست، تجزیه و تحلیل رقابتی نقاط قوت و ضعف رقبای شما را بررسی می کند. این یک ذره بین روی محصولات، قیمت ها، استراتژی های بازاریابی، کمپین ها و مخاطبان هدف آنها قرار می دهد.
3. تحقیقات بازار.
باز هم، هیچ برنامه بازاریابی کامل نیست. با این حال، با اجرای ممیزی بازاریابی، میتوانید از آنچه که کار میکند سرمایهگذاری کنید و آنچه را که نیست، حل کنید. نتیجه؟ یک استراتژی بهینه تر که منجر به نتایج می شود.
یک شخص ثالث معمولاً یک ممیزی بازاریابی انجام می دهد. این به چند دلیل است.
همانطور که قبلا ذکر شد، ممیزی بازاریابی شما می تواند کل عملیات شما را پوشش دهد یا یک کمپین، فرآیند یا حوزه خاصی مانند رسانه های اجتماعی یا محتوا را هدف قرار دهد. گفته می شود، اجزای مختلف بازاریابی شما اغلب به هم مرتبط هستند، بنابراین تحلیل “تصویر بزرگ” می تواند مفید باشد.
پس از جمعآوری دادهها، آنها را به گونهای سازماندهی کنید که تجزیه و تحلیل و ارجاع بعداً آسان باشد. ممکن است بخواهید نمودارها و نمودارها ایجاد کنید و داده ها را در یک سند واحد ادغام کنید.
4. هر گونه یافته یا بینش را از داده ها در سطح قرار دهید.
اول، حسابرسی شما باید تا حد امکان عینی باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، برون سپاری به شخص ثالث – به جای انجام داخلی آن – گزینه مناسب تر است.
در نهایت، آنچه برای حسابرسی انتخاب می کنید کاملاً به شما بستگی دارد و به اولویت های بازاریابی شما بستگی دارد.
2. اهداف و مقاصد خود را مشخص کنید.
چه زمانی باید یک ممیزی بازاریابی انجام دهم؟
آیا می خواهید بدانید کدام یک از کمپین های رسانه های اجتماعی شما عملکرد خوبی دارند؟ یا اینکه استراتژی محتوای شما چگونه در مقابل رقبای شما قرار می گیرد؟ یا شاید بخواهید برند یا شخصیت مشتری خود را تازه کنید.
به عنوان مثال، اگر اثربخشی یک کمپین خاص را ردیابی می کنید، کاربران HubSpot می توانند از طریق داشبورد تجزیه و تحلیل بازاریابی به تعداد زیادی از داده های کمپین دسترسی داشته باشند. از اینجا، آنها می توانند بودجه بازاریابی خود را به سمت موفق ترین تلاش های خود هدایت کنند.
در نهایت، توصیه هایی برای بهبود استراتژی بازاریابی خود ارائه دهید – مانند تنظیم مجدد پیام، کانال های بازاریابی یا هزینه.
چه کسی ممیزی بازاریابی را انجام می دهد؟
به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که استراتژی تبلیغاتی فیس بوک شما به اندازه کافی سرنخ را جذب نمی کند، توصیه می شود این هزینه را به کانال دیگری هدایت کنید.
نتایج یا یافتههای این مرحله را مستند کنید تا بتوانید توصیههای مؤثری را در این مرحله ارائه دهید.
5. توصیه هایی ارائه کنید (و پیگیری کنید).
پس از انجام این تنظیمات، نتایج را برای تعیین اثربخشی آنها زیر نظر بگیرید. این شامل ردیابی شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و ایجاد تغییرات در صورت نیاز است.
برگردیم به تو
البته، فرکانس دقیق به صنعت، اندازه و اهداف سازمان شما بستگی دارد. به طور کلی، انجام ممیزی به صورت سالانه عمل خوبی است.
به عنوان بازاریاب، ما همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود برنامه بازی خود هستیم. اما با وجود تاکتیکها و کانالهای بسیار زیاد، دانستن اینکه کجا باید تلاشهایمان را متمرکز کنیم میتواند چالش برانگیز باشد.