آیا نگران اولین قدم های خود در سئو هستید؟ چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد، مطمئناً.
به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید که تحقیق در مورد کلمات کلیدی ضروری است، اما روند کار شما را کاهش می دهد.
شما کاملاً اشتباه نمی کنید، اما می توانم مطمئن شوم که ابزارهایی برای سرعت بخشیدن به زمان تحقیق در اختیار دارید.
Google Keyword Planner (احتمالاً آن را به عنوان ابزار کلمات کلیدی Google به خاطر دارید) یک گزینه بهینه سازی فوق العاده است که ممکن است از آن نهایت استفاده را نبرید.
آیا می خواهید در جستجوهای گوگل به صفحه اول برسید؟ درک کلمه کلیدی برنامه ریز ضروری است.
اکثر مردم از ابزاری بدون نگاه کردن به دفترچه راهنما استفاده نمی کنند.
اما اگر کسی بتواند آن را برای شما توضیح دهد حتی بهتر است.
من میخواهم مطمئن شوم که میدانید چگونه از Google Keyword Planner تا حد امکان استفاده کنید.
اجازه دهید این بینش را به شما ارائه دهم، که از اصول اولیه شروع می شود.
Google Keyword Planner چیست؟
Google Keyword Planner (GKP) یک ابزار SEO است که برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی کافی طراحی شده است. یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی کافی به وب سایت امکان ایندکس شدن و رتبه بندی را می دهد.
چه مسئول یک وب سایت، وبلاگ یا سایت تجارت الکترونیک فعال باشید، می توانید از GKP برای
ایجاد ترافیک بیشتر، تبلیغ برنامهها و ایجاد کمپینهای پولی، از جمله کاربردهای دیگر.
چرا Google Keyword Planner مفید است؟
جذابیت اصلی Google Keyword Planner این است که توسط خود گوگل توسعه یافته است. شما نمی توانید در بخش موتورهای جستجو بهتر از آن باشید.
“اما نیل، آیا برنامه ریز کلمات کلیدی دیگری وجود ندارند که همین کار را انجام دهند؟”
البته و با ویژگی های عالی، اما نه به اندازه Keyword Planner کامل.
هرچه بیشتر ابزار را بررسی کنید، ارزش بیشتری پیدا می کنید.
در اینجا دلیل این است که این ابزار بالاتر از حد متوسط است.
دسترسی به Google Keyword Planner
چیزی که عالی است این است که برای دسترسی و شروع نیازی به صرف یک سکه ندارید.
اما ابتدا باید یک حساب Google Ads ایجاد کنید.
حتی اگر قصد کاوش در تبلیغات در گوگل را ندارید، برای استفاده از Keyword Planner باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.
راه اندازی AdWords فقط چند دقیقه طول می کشد. سپس، شما آماده شروع برنامه ریزی هستید.
به دنبال درخواستهای «حساب Google Ads»، میخواهید «یک کمپین بدون راهنمایی هدف ایجاد کنید».



پس از تأیید جزئیات کسبوکارتان، نماد «ابزارها و تنظیمات» را پیدا کنید تا منوی «Keyword Planner» نمایان شود.


اکنون که آماده استفاده از Keyword Planner هستید، بیایید آن را وارد کار کنیم.
نحوه استفاده از Google Keyword Planner گام به گام
شما از این صفحه شروع میکنید و تصمیم میگیرید که آیا میخواهید «کلیدواژههای جدید را کشف کنید» یا «دریافت حجم جستجو و پیشبینیها».

از آنجایی که میخواهم چند ایده جدید را به شما نشان دهم، بیایید روی «کشف کلمات کلیدی جدید» کلیک کنیم.
هنگامی که به دنبال فرصت های جدید هستید، می توانید بینشی در مورد آنچه که مخاطبان یا مشتریان بالقوه شما در جستجوی آن هستند به دست آورید.
مشخص بودن به شما کمک می کند تا به مخاطب هدف خود ضربه بزنید تا طبیعی باشد.
این شرایط جدید شروع کمپین شماست.
این اصطلاحات جدید اساس محتوای جدید شما خواهند بود.
مرحله 1: کشف کلمه کلیدی
از «کشف کلمات کلیدی جدید»، گزینه «شروع با کلمات کلیدی» یا «شروع با یک وب سایت» را دارید.

بگویید که یک برند جواهرات نقره است و می خواهید برای کلمات کلیدی جدید رقابت کنید. بیایید ببینیم برای چه محتوای جدیدی می توانید رتبه بندی کنید.
مرحله 2: جستجوی کلمات کلیدی ارگانیک
در بخش «محصولات یا خدمات مرتبط نزدیک با کسب و کار خود را وارد کنید»، بیایید با احتمالات کلمات کلیدی بازی کنیم. میتوانید زبان و مکان را تغییر دهید یا انتخاب کنید که نامهای تجاری در نتایج لحاظ نشود.
من از “دامنه ای را برای استفاده به عنوان فیلتر وارد کنید” رد می شوم تا در نتایج خود محدود نباشیم.
بیایید چند کلمه کلیدی گسترده را آزمایش کنیم.
به محصولات یا خدمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود فکر کنید. از اینجا، خواهیم دید که آیا آنها فرصت های پربازدهی دارند یا خیر.

مرحله 3: نتایج کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید
بسیاری از نتایج کلمات کلیدی بارگیری خواهند شد. بر اساس آنچه ارائه شده است، در اینجا چیزی است که ما داریم:

به این نکته توجه داشته باشید که چگونه گسترده بودن و در عین حال خاص بودن پیشنهادات تجاری شما، قصد جستجوی کاربران را نشان می دهد. حتی می توانید ببینید که کدام عوامل در طول زمان تغییر می کنند. شاید همه در نزدیکی زمان کریسمس به دنبال جواهرات باشند. با این اطلاعات، می توانید از این تغییرات کلیدواژه برای رفع نیازهای آنها استفاده کنید.
هرچه بینش بیشتری داشته باشید، می توانید استراتژیک تر باشید. شما می دانید که یک مورد خاص را بیشتر سفارش دهید یا ببینید کجا می توانید محصولات خود را گسترش دهید.
این چیزی است که همه در مورد GKP دوست دارند.
با نتایج برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل خود چه کاری انجام دهید
نحوه استفاده از ابزار Google Keyword Planner به آنچه باید بدانید بستگی دارد.
بر اساس ورودی های شما، بیایید نتایج را با هم تجزیه و تحلیل کنیم.
اکنون میتوانیم فهرست را فیلتر کنیم و بهترین کلمات کلیدی را برای شما از “صفحه نتایج کلمات کلیدی” انتخاب کنیم.

بر اساس این ویژگیها میتوانید موارد را مانند این تقسیم کنید: مکانها، زبان، شبکههای جستجو و تاریخ(های) مورد نظر.
این یعنی چی؟
“مکان” آسان است. این مربوط به کشور یا منطقه(هایی) است که بازار هدف خود را در نظر می گیرید.
«زبان» مربوط به زبان بومی آن کشور یا منطقه(هایی) است که بازار هدف خود را در نظر می گیرید. شما باید مطمئن شوید که زبان و زمینهای که در محتوای خود استفاده میکنید مطابق با آن منطقه است.
“شبکه های جستجو” مربوط به جایی است که می خواهید تبلیغات خود را نمایش دهید. من فکر می کنم گوگل گزینه ای است که منطقی ترین گزینه است. این شامل شرکای جستجوی Google مانند YouTube نیز می شود.
“تاریخ(های) مورد نظر” به دوره ای که می خواهید مرور کنید بستگی دارد. 12 ماه گذشته نقطه شروع خوبی است مگر اینکه نیاز به جستجوی خاصی داشته باشید.
پس از فیلتر کردن از اینجا، می توانید ایده های کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید.
استفاده از ابزار Google Keyword Planner برای کلمات کلیدی مورد نظر به این صورت است: کلمه کلیدی (بر اساس ارتباط)، میانگین جستجوهای ماهانه و رقابت. یک جایزه قیمت پیشنهادی بالای صفحه است که پتانسیل آن کلمه کلیدی را برای کسب درآمد ارزیابی می کند. هرچه قیمت پیشنهادی بالاتر باشد، احتمال اینکه ترافیک سنگین آن بیشتر باشد بیشتر می شود.
اما بیایید این نکات را بشکنیم.
نتایج کلمات کلیدی (بر اساس ارتباط) مربوط به آنچه که گوگل می گوید در رابطه با کلمه کلیدی یا URL وارد شده شما مرتبط است.
میانگین جستجوهای ماهانه به محدوده حجم جستجو مربوط می شود. تا زمانی که کمپین خود را برنامه ریزی کنید و برداشت ها را مرور نکنید، به این به عنوان یک تخمین تقریبی فکر کنید. برداشت ها عدد دقیقی را که احتمالاً به دست می آورید به شما نشان می دهد.
رقابت مربوط به کسانی است که برای کلمه(های) کلیدی مشابه شما مناقصه می دهند. هنگام تجزیه و تحلیل هر هدف جستجوی کاربر، این عدد را در نظر داشته باشید. سرنخ های بالقوه شما در این نتایج هستند.
تکنیک خود را با هم ترکیب کنید زیرا این نتایج باعث می شود که چگونه رقبای خود را شکست دهید.
Ubersuggest در مقابل Google Keyword Planner
گزینه های برنامه ریز کلمات کلیدی SEO شما فقط بهتر می شوند.
ابزارهای سئو زیادی وجود دارند که به همان اندازه مؤثر و رایگان هستند مانند Google Keyword Planner.
در واقع، ابزارهایی مانند Ubersuggest وجود دارند که ویژگیهای یکسانی دارند—اگر نه بیشتر.
اما حرف من را قبول نکن
بیایید این دو را با هم مقایسه کنیم.
هر ابزاری دارای مزایا و معایب است.
برخی از افتهای رایج GKP شامل میانگین حجم جستجو است. به یاد دارید که چگونه به شما گفتم که واقعاً باید به برداشت ها برای تعداد دقیق نگاه کنید؟ این باعث سردرگمی کاربران می شود و باعث می شود ارزش این نتایج را زیر سوال ببرند.
در مقایسه با GKP، Ubersuggest برای نتایج کلمات کلیدی هنگام تولید ایده های محتوا توصیه می شود. طیف گسترده ای از گزینه ها در ویژگی ها برای یافتن ایده های بیشتر و بیشتر وجود دارد. این چیزی است که Google Keyword Planner نتوانست آن را حفظ کند و منجر به حذف ویژگی «ایدههای مرتبط نزدیک» شد. از آنجایی که این ویژگی دیگر در دسترس نیست، کاربران به فیلتر کردن وب سایت از طریق GKP روی می آورند. اما در ارائه مجموعه ای از کلمات کلیدی برای ایجاد موضوعات محتوا از آن کم است.
Ubersuggest جایی را انتخاب می کند که GKP فاقد آن است — ایده های کلیدواژه را ارائه می دهد. کلمات کلیدی از وب سایت های مشابه، بسته بندی شده در ایده های محتوا، و حتی خوشه های کلمات کلیدی تشکیل شده اند. از میان مجموعهای از کلمات کلیدی، میتوانید دسترسی خود را گسترش دهید و همچنان به یک ایده کلی کلمه کلیدی پایبند باشید.

من همچنین از جدیدترین ویژگی کلمه کلیدی، “تجسم کلمه کلیدی” لذت می برم. به این معنی که میتوانید کشف کنید که چگونه مردم چیزها را برای جستجوی خود بیان میکنند و به گزینههای دیگر سرچشمه میگیرند.
با Ubersuggest، لازم نیست این فرصت ها را از دست بدهید (که بسیاری از GKP از آن شکایت کرده اند). این به این دلیل اتفاق میافتد که اطلاعات آماری در زمان جستجو قابل مشاهده نیستند یا بر اساس تبلیغات در حال اجرا هستند.
وقتی باید پیش بینی کنید، این در مرحله برنامه ریزی شما مفید نیست.
در حالی که Google Keyword Planner یک ابزار عالی است، گاهی اوقات، شما باید از یک هک بیش از حد استفاده کنید تا به نفع شما عمل کند.
من می خواهم شما را وادار کنم که سریعتر به نتایج خود عمل کنید.
Ubersuggest ویژگی های رایگان
شما یک برنامه ریز کلمات کلیدی می خواهید که با اهداف شما کار کند.
حتی بهتر است اگر ابزار بتواند آنها را گسترش دهد.
این کاری است که Ubersuggest انجام می دهد.

این نتایج برای «جواهرات نقره استرلینگ» فوری و گسترده است.
در مقایسه، GKP کمی بیشتر زمان می برد تا شما به ابزار عادت کنید تا اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید.
از نتایج Ubersuggest برای ایجاد ترافیک و در نهایت ایجاد استراتژی های محتوا استفاده کنید.
از آنها در عناوین و مقالات عاقلانه استفاده کنید و شاهد رشد با کیفیت مخاطبان خود باشید.
این چیزی است که Ubersuggest را ارزشمند می کند.
به علاوه، اگر به نتایج سریع و دقیق نیاز دارید، این ابزار کار را انجام می دهد.
سوالات متداول
بله، هنوز رایگان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب Google Ads است. اگر ندارید، ثبت نام کنید و اعلان های روی صفحه را دنبال کنید. به «ابزارها» واقع در سمت راست بالای صفحه برای «کشف کلمات کلیدی جدید» یا «دریافت پیشبینی حجم جستجو» بروید. اکنون، می توانید روی جستجوی کلمات کلیدی مبتنی بر SEO خود کار کنید.
بله، در بخش «کشف کلمات کلیدی جدید»، می توانید شروع به یافتن کلمات کلیدی کنید که ارتباط نزدیکی با محصول یا خدمات شما دارند. حتی می توانید دامنه ای را که می خواهید بررسی کنید وارد کنید. سپس میتوانید دادههای مورد نیاز خود را فیلتر و مرتب کنید تا آنها را تجزیه و تحلیل کنید که کدام ایدههای کلیدواژه برای شما مفید است.
نتیجه
Google Keyword Planner یک ابزار فوق العاده است و هر چه بیشتر به آن تسلط داشته باشید بهتر می شود.
علیرغم گره خوردن به پلتفرم تبلیغاتی، همچنان یک انتخاب عالی برای استراتژی های بازاریابی محتوای قیف بالا و متوسط است.
اگرچه این ابزار دارای اشکالاتی است، اما ابزارهای دیگر می توانند به شما کمک کنند تا آنها را دور بزنید. مطمئن شوید که داده های دقیقی را که برای تصمیم گیری در مورد نحوه ادامه تلاش های خود نیاز دارید، در اختیار دارید.
اگر به دنبال آن ابزار تکمیلی هستید، Ubersuggest می تواند به شما در استخراج داده های دقیق کمک کند.
من از شما می خواهم که در رقابت خود یک پایی داشته باشید. این کار با عامل جدید برای ترسیم نقاط داده ای که برای موفقیت نیاز دارید امکان پذیر خواهد بود.
بنابراین، Ubersuggest را در مقابل یا با Google Keyword Planner امتحان کنید و نظر خود را به من بگویید.
تجربه شما با Google Keyword Planner چگونه بوده است؟ آیا قابلیتهای رایگان Ubersuggest را نیز امتحان کردهاید؟ به من بگویید کدام را ترجیح می دهید.

ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما
- سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.
یک تماس رزرو کنید