نحوه استفاده از TikTok: راهنمای گام به گام


برای بیان واضح، TikTok در حال تسلط بر چشم انداز رسانه های اجتماعی است و به معدن طلای محتوای کوتاه و خوراکی تبدیل می شود. در حالی که هیجان انگیز به نظر می رسد – چگونه می توانید شروع کنید؟

کتاب الکترونیکی رایگان: راهنمای بازاریاب برای TikTok برای تجارت [Download Now]

در اینجا چند مرحله – با عکس – وجود دارد تا شما را در تنظیم نمایه، فیلمبرداری اولین ویدیو، افزودن جلوه‌های ویژه و استفاده از چالش‌ها یا دوئت‌ها برای تعامل با سایر کاربران راهنمایی کند.

راه اندازی حساب کاربری

1. برنامه را دانلود و ثبت نام کنید.

به اپ استور یا گوگل پلی بروید و TikTok را دانلود کنید. وقتی آن را باز می کنید، TikTok ثبت نام را بسیار آسان می کند. می‌توانید با فیس‌بوک، جی‌میل یا توییتر ثبت‌نام فوری انجام دهید یا اگر نمی‌خواهید هیچ یک از آن حساب‌ها متصل شود، یک نام کاربری و رمز عبور استاندارد اضافه کنید.

2. پروفایل خود را تنظیم کنید.

پس از ورود به سیستم، فوراً به فید ویدیوها منتقل خواهید شد. در مرحله سه به شما نشان خواهم داد که چگونه کار می کند. اما ابتدا روی نمادی در پایین سمت راست که شبیه طرح کلی یک شخص است ضربه بزنید تا نمایه خود را ببینید و ویرایش کنید.

tiktokprofile (1)

پس از وارد شدن به نمایه خود، روی دکمه ویرایش نمایه ضربه بزنید، سپس یک عکس یا ویدیوی نمایه را انتخاب کنید. همچنین باید نام کاربری و اطلاعات بیو خود را اضافه کنید. اگر می خواهید سایر پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را به نمایش بگذارید، می توانید صفحات یوتیوب و اینستاگرام خود را لینک کنید. اگر شما یک کسب و کار هستید، این می تواند راهی مفید برای تبلیغ سایر پلتفرم های بصری شما باشد.

یافتن ویدیوها و تعامل با کاربران

3. فید ویدیوی خود را مشاهده کنید.

اکنون که نمایه خود را تنظیم کردید، به برگه صفحه اصلی ضربه بزنید تا فید ویدیوی خود را ببینید.

feedtiktok (1)

به این فید مانند توییتر فکر کنید، اما جایی که ویدیو محتوای اصلی است. اگر هنوز هیچ دنبال کننده ای ندارید، برنامه ویدیوهای پرطرفدار تصادفی را برای شما ارسال می کند. همانطور که شروع به دنبال کردن و تعامل با افراد بیشتری می کنید، فید شما برای علایق شما شخصی تر می شود.

4. ویدیوهایی را که دوست دارید لایک کنید، نظر بدهید یا به اشتراک بگذارید.

وقتی ویدیویی را پیدا کردید که دوست دارید، می‌توانید برای لایک کردن آن روی قلب یا حباب گفتار برای نظر دادن روی آن ضربه بزنید. برای اشتراک‌گذاری ویدیو، علامت رو به جلو را در زیر نماد نظر فشار دهید تا گزینه‌های اشتراک‌گذاری خود را ببینید. این نمادها همگی در سمت راست ویدیو قرار دارند.

likecommenttiktok (1)

اگر واقعاً ویدیویی را دوست دارید و می‌خواهید ببینید کاربر پست‌های بیشتری دارد که از آنها لذت ببرید، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا به نمایه او بروید.

برای مشاهده نمایه سازنده، روی ویدیوی TikTok به چپ بکشید

5. فیلم ها را جستجو کنید.

روی زبانه دوم یا ذره بین ضربه بزنید تا وارد قسمت جستجوی برنامه شوید. در این برگه، می‌توانید حساب‌ها یا ویدیوها را جستجو کنید، یا می‌توانید به زیر نوار جستجو نگاه کنید تا ویدیوها را بر اساس موضوع پرطرفدار ببینید.

tiktoksearch

6. فیلم های ذخیره شده خود را با مجموعه ها سازماندهی کنید

هنگامی که شروع به «پسندیدن» ویدیوها کردید، می‌توانید آن‌ها را در برگه ذخیره شده خود دوباره تماشا کنید. اما اخطار داشته باشید: برگه ذخیره شده می تواند به سرعت آشفته شود. خوشبختانه می‌توانید ویدیوهای مورد علاقه خود را در دسته‌ها سازماندهی کنید – یا همانطور که در TikTok، مجموعه‌ها به آن‌ها اشاره می‌شود.

tiktokfavoritesمنبع تصویر

برای دسترسی به مجموعه ها، روی نماد نشانک زیر نماد نظر کلیک کنید. سپس، برای افزودن مجموعه، “+ Create new collection” را فشار دهید. پست های ذخیره شده خود را بر اساس موضوع (به عنوان مثال، تناسب اندام، دستور العمل ها، ویدیوهای سگ)، زیبایی شناسی، یا هر طبقه بندی دیگری که می خواهید دسته بندی کنید. علاوه بر این، می توانید مجموعه ای از صداها، افکت ها و هشتگ های مورد علاقه خود را ایجاد کنید.

7. کاربران را دنبال کنید.

اگر می‌خواهید با یک سازنده ویدیوی فوق‌العاده همراه باشید، می‌توانید با فشار دادن نمادی که شامل عکس نمایه و علامت مثبت است، آنها را دنبال کنید.

tiktok را دنبال کنیداگر قبلاً یک حساب TikTok یا شخصی را می شناسید که می خواهید دنبال کنید، می توانید آنها را در نوار جستجو جستجو کنید و سپس فیلتر “کاربران” را فشار دهید.

کاربر را در tiktok-1 دنبال کنید8. TikTok خود را با استفاده از TikCode به اشتراک بگذارید.

اکنون که یک TikTok دارید، وقت آن است که آن را در همه جا به اشتراک بگذارید. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار استفاده از TikCode است. TikCode یک کد QR منحصر به فرد برای نمایه شما است که دیگران می توانند برای دسترسی سریع به نمایه شما اسکن کنند. اگر به صورت حضوری به دوستی برخورد کنید که می خواهد شما را اضافه کند، این یک گزینه ایده آل است.

TikCode

برای پیدا کردن TikCode خود، به نمایه خود بروید و به تنظیمات تنظیمات خود دسترسی پیدا کنید. سپس روی کد QR کلیک کنید. با این کار کد منحصر به فرد شما باز می شود.

نحوه ارسال در TikTok

9. شات خود را تنظیم کنید و جلوه های ویژه را انتخاب کنید.

برای وارد شدن به حالت دوربین، روی زبانه وسط ضربه بزنید. برای روبرو شدن با دوربین در جهت درست، روی نماد Flip در بالا سمت راست ضربه بزنید. در سمت راست صفحه، نمادهایی برای موارد زیر نیز مشاهده خواهید کرد:

  • سرعت: به شما امکان می دهد ویدیوی خود را با حرکت آهسته یا با سرعت بالا ضبط کنید.
  • زیبایی: فیلتری که می تواند لکه ها را پنهان کرده و پوست شما را صاف کند.
  • فیلترها: به شما امکان می دهد فیلتر رنگ دوربین را تغییر دهید.
  • تایمر: اگر می‌خواهید بدون هندزفری فیلم بگیرید، به شما امکان می‌دهد یک شمارش معکوس ضبط خودکار تنظیم کنید.
  • فلاش
نمای صفحه دوربین برنامه TikTok

صداها و جلوه ها

در مرکز بالای صفحه دوربین، نت‌های موسیقی با «افزودن صدا» در کنار آن‌ها را نیز خواهید دید. برای انتخاب پوشش موسیقی یا جلوه صوتی که می خواهید با آن کار کنید، روی این ضربه بزنید.

صدا tiktok

در پایین دوربین، نماد جلوه‌ها را در سمت راست و دکمه آپلود را در سمت چپ می‌بینید — در صورتی که می‌خواهید ویدیوهای خود را خارج از برنامه ضبط کنید.

هنگامی که روی دکمه افکت ها ضربه می زنید، مجموعه ای عظیم از فیلترهای واقعیت افزوده و سایر جلوه های ویژه را خواهید دید که می توانند چهره یا محیط اطراف شما را تقویت کنند. همچنین می‌توانید فیلتری به سبک همپوشانی ویدیویی را در اینجا انتخاب کنید.

پیش نمایش فیلتر چهره اسم حیوان دست اموز AR در TikTok

در نوار سیاه زیر دوربین، می‌توانید محدودیت زمانی برای ویدیوی خود تنظیم کنید یا روی Photo Template ضربه بزنید تا به جای ویدیو، یک نمایش اسلاید عکس ایجاد کنید.

استفاده از نوار زمان در زیر صفحه دوربین برای تنظیم طول ویدیو در TikTok

10. فیلم را ضبط کنید.

پس از آماده شدن، دکمه قرمز ضبط را فشار داده و نگه دارید. شما می توانید ویدیوی خود را به صورت یکجا یا تکه تکه ضبط کنید.

ضبط ویدیو با فیلتر چهره و رنگ در TikTok

اگر می‌خواهید عکس‌های مختلفی را در هر ویدیو قرار دهید یا آن را به صورت تکه‌تکه ضبط کنید، کافی است دکمه ضبط را برای هر بخش نگه دارید، سپس رها کنید، سپس وقتی برای عکس بعدی آماده شدید، آن را فشار داده و دوباره نگه دارید.

آیا نمی خواهید دکمه ضبط خود را تمام مدت نگه دارید؟ قبل از اینکه وارد حالت ضبط شوید، می‌توانید از تایمر نیز استفاده کنید تا به خودتان زمان کافی بدهید تا گوشی خود را نگه دارید و قبل از شروع ضبط خودکار، جلوی آن عکس بگیرید.

تنظیم تایمر ضبط ویدیو در TikTok

11. ویرایش های نهایی را انجام دهید و یک توضیح به ویدیو اضافه کنید.

وقتی ضبط ویدیو تمام شد، همچنان می‌توانید یک پوشش موسیقی، فیلترها و دیگر جلوه‌های ویژه اولیه اضافه کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌ها و پوشش‌های متنی را در بالای ویدیو اضافه کنید.

اضافه کردن استیکرها و جلوه‌های دیگر به ویدیو قبل از ارسال در TikTok

وقتی کارتان تمام شد، Next را فشار دهید. شما به صفحه‌ای مشابه صفحه پست اینستاگرام هدایت می‌شوید که در آن می‌توانید کپشن، هشتگ‌های مرتبط و دسته‌های حساب دیگران را اضافه کنید. همچنین می‌توانید حریم خصوصی ویدیو را تنظیم کنید، نظرات را روشن یا خاموش کنید، و اجازه دونوازی یا واکنش‌ها را بدهید.

تنظیم تنظیمات پست و اضافه کردن شرح در TikTok

اگر هنوز برای پست کردن آماده نیستید، فقط دکمه پیش نویس ها را در پایین سمت چپ فشار دهید تا آن را برای بعد ذخیره کنید.

12. دوئت با دیگر کاربران.

یک پست موزیکال را می بینید که دوست دارید؟ آیا می خواهید با شخصی که آن را ساخته است بپیوندید؟ TikTok به شما امکان می دهد با یک ویدیوی Duet پاسخ دهید. برای استفاده از این ویژگی سابق Musical.ly، ویدیویی را که می‌خواهید با آن دوئت کنید پیدا کنید، دکمه اشتراک‌گذاری را فشار دهید تا گزینه‌های اشتراک‌گذاری را ببینید، سپس گزینه «Duet» را در ردیف پایین در مرکز فشار دهید.

استفاده از گزینه های اشتراک گذاری برای شروع Duet در TikTok

صفحه دوربین شما در کنار ویدیو ظاهر می شود. از آنجا، می‌توانید ضبط را فشار دهید و همراه آواز بخوانید، برقصید یا هر کاری که می‌خواهید با موسیقی انجام دهید.

ضبط دوئت در TikTok

برای اینکه به شما نشان دهیم یک محصول نهایی چگونه به نظر می رسد، در اینجا یک مثال عالی آورده شده است:

اگر پستی می‌سازید و نمی‌خواهید کسی با شما دوئت کند، می‌توانید قبل از انتشار روی دکمه «Duet/React Off» در صفحه پست خود ضربه بزنید.

13. در یک چالش شرکت کنید.

مانند سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، گاهی اوقات ویدیوهایی با هشتگ برای «چالش‌ها» مشاهده می‌کنید. یک چالش زمانی است که یک پست ویدیویی، شرکت یا شخصی کاربران را تشویق می‌کند تا از خود در حال انجام کاری عجیب و غریب فیلمبرداری کنند – مانند چرخاندن درب یک کاسه چیپوتل بدون دست. شرکت‌کنندگان سپس از خود در حال انجام این اکشن فیلم می‌گیرند و نام چالش را در کپشن پست خود هشتگ می‌کنند.

معمولاً در چالش TikTok هیچ برنده‌ای وجود ندارد، اما هشتگ کردن آن ممکن است به شما کمک کند تا دنبال‌کنندگان یا بازدیدهای بیشتری داشته باشید، زیرا افراد هنگام جستجوی هشتگ شما را پیدا می‌کنند.

برای اینکه ایده ای سریع از شرکت در چالش به شما بدهیم، در اینجا ویدیویی از شخصی در حال انجام چالش فوق الذکر #ChipotleLidFlip آمده است:

چند نکته آماده TikTok

همانطور که در حال طوفان فکری یا فیلمبرداری از اولین ویدیوهای خود هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در ایجاد پست های منحصر به فرد و جذاب کمک می کند:

  • از جلوه های ویژه لذت ببرید. راه‌های زیادی برای لذت بردن از ویدیوی شما وجود دارد و مخاطبان در TikTok انتظار آن را دارند. پس با آنها بازی کنید و آزمایش کنید.
  • موسیقی را در آغوش بگیرید. اکثر ویدیوهای روی پلتفرم دارای نوعی آهنگ یا جلوه صوتی در پس زمینه هستند.
  • چند فیلم با چندین شات فیلم بگیرید. این باعث می شود که احساس جالب تر و فعال تر شود.
  • از نشان دادن جنبه سبک تر یا حس شوخ طبعی نترسید. مردم برای سرگرم شدن به این سکو می آیند.
  • از هشتگ های مد روز استفاده کنید و یک ویدیوی چالشی را امتحان کنید. سپس، هشتگ‌های مرتبط را در عنوان پست خود قرار دهید تا وقتی مردم آن را جستجو می‌کنند ویدیوی شما نمایش داده شود.
  • ببینید برندهای دیگر چه می کنند. در حالی که ممکن است شرکت شما هنوز نیازی به استفاده از TikTok نداشته باشد، ویدیوهای ارسال شده توسط مارک های دیگر می تواند ایده هایی را برای استراتژی شما ایجاد کند.

بله، TikTok ممکن است در حال حاضر یک پلت فرم جدید و آزمایشی به نظر برسد، اما ممکن است ابزاری عالی برای درگیر کردن و گسترش آگاهی به مخاطبان جوان شما باشد. بعد.

وبلاگ - الگوی نقشه برداری محتوا



منبع