محتوای ویدیویی بیش از 82 درصد از کل ترافیک آنلاین را تشکیل می دهد – و YouTube با بیش از دو میلیارد کاربر فعال محبوب ترین پلت فرم ویدیویی است.
از آنجایی که ویدیو یک کانال ضروری برای بازاریابان است، مهم است که بدانید چگونه از YouTube برای تجارت خود استفاده کنید.
این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد ایجاد یک کانال YouTube بدانید را پوشش می دهد تا بتوانید از امروز شروع به آپلود ویدیوهای خود و افزایش مخاطبان خود کنید.
چگونه یک کانال یوتیوب بسازیم
- به حساب Google خود وارد شوید (یا اگر ندارید ثبت نام کنید و وارد شوید).
- با استفاده از حساب Google خود یک کانال YouTube جدید ایجاد کنید.
- به صفحه سفارشی کردن کانال بروید.
- اطلاعات پایه را به کانال خود اضافه کنید تا قابل شناسایی باشد.
- عناصر نام تجاری را در کانال خود آپلود کنید.
- گزینه های طرح بندی پیشرفته تر خود را سفارشی کنید.
- ویدیوها را اضافه کنید و آنها را برای جستجو بهینه کنید.
نمی توانید یک کانال جدید ایجاد کنید؟
اگر هنگام تلاش برای ایجاد کانال خود، پیام «این اقدام مجاز نیست» را مشاهده کردید، ممکن است از نسخه قدیمی برنامه YouTube استفاده کنید.
در اینجا گزینه های شما برای حرکت به جلو آمده است:
- برنامه YouTube را در دستگاه خود به روز کنید.
- کانال YouTube خود را با استفاده از یک مرورگر در رایانه خود ایجاد کنید (مراحل زیر را با جزئیات بیشتر دنبال کنید).
نحوه ایجاد کانال یوتیوب
ایجاد یک کانال YouTube با مدیریت خوب با محتوای ثابت می تواند به رشد بهتر کسب و کارها کمک کند، اما انجام درست آن به همان اندازه مهم است. در اینجا نحوه انجام این کار به صورت گام به گام آورده شده است.
1. وارد حساب Google خود شوید.
برای تماشا، اشتراک گذاری، ایجاد و نظر دادن در مورد محتوای YouTube به یک حساب Google نیاز دارید. به youtube.com بروید و روی “ورود به سیستم” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. از آنجا به صفحه ورود به سیستم گوگل هدایت خواهید شد.
- اگر حساب Google دارید، از شما خواسته می شود که وارد شوید.
- اگر چندین حساب Google دارید، مطمئن شوید که یکی را که میخواهید با کانال YouTube مرتبط شود انتخاب کنید.
- اگر حساب Google ندارید، روی «ایجاد حساب» کلیک کنید و دستورالعملها را دنبال کنید تا برای آن ثبت نام کنید.
2. با استفاده از حساب Google خود یک کانال YouTube جدید ایجاد کنید.
هنگامی که با حساب Google خود راه اندازی و وارد آن شدید، نوبت به ایجاد یک کانال می رسد. روی نماد کاربر خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. این هم حساب Google و هم حساب YouTube شما را نشان می دهد (زیرا YouTube متعلق به Google است). یک منوی کشویی می بینید که در آن می خواهید روی “تنظیمات” کلیک کنید.
از آنجا به نمای کلی حساب خود هدایت خواهید شد. روی «ایجاد کانال جدید» در زیر «کانال شما» کلیک کنید.
اولین قدم این است که نام کانال جدید خود را ایجاد کنید. میتواند هر چیزی باشد که شما میخواهید، و لازم نیست همان نامی باشد که برای ایجاد حساب Google خود استفاده کردید – اما توصیه میکنیم نشاندهنده برندی باشد که کانال YouTube نشاندهنده آن است.
پس از وارد کردن نام کانال، ممکن است از شما خواسته شود که حساب را از طریق پیام متنی یا تماس صوتی تأیید کنید. اگر این اتفاق افتاد، کدی را که از گزینه انتخابی خود دریافت می کنید وارد کنید.
هنگامی که حساب خود را تأیید کردید، به داشبورد کانال خود منتقل خواهید شد. اکنون زمان شروع سفارشی سازی آن است.
3. به صفحه Customize Channel بروید.
ما با جزئیات اساسی در مورد کانال شما شروع می کنیم. از داشبورد کانال خود، روی «سفارشی کردن کانال» کلیک کنید.
از آنجا به صفحه سفارشی سازی کانال هدایت خواهید شد.
متوجه سه تب خواهید شد: «طرح بندی»، «برندینگ» و «اطلاعات پایه». این سه تب به شما کمک می کند کانال خود را برای بینندگان بهینه کنید.
4. اطلاعات پایه را برای شناسایی به کانال خود اضافه کنید.
با کلیک روی “اطلاعات پایه” شروع کنید.
اینجا جایی است که برخی از اطلاعات اولیه درباره کانال خود را وارد میکنید، مانند زبانی که ویدیوهایتان به آن هستند، و همچنین توضیحی که به افراد کمک میکند وقتی عبارات جستجویی را وارد میکنند کانال شما را کشف کنند که توصیف میکند به دنبال چه ویدیویی هستند. این کلمات کلیدی می توانند شامل آنچه کانال شما درباره آن است، مشکلاتی که به حل آن کمک می کند، افراد و محصولات برجسته، صنعت شما و موارد دیگر باشد.
همچنین میتوانید به سایتهایی که میخواهید با بینندگان خود به اشتراک بگذارید، پیوند اضافه کنید. این پیوندها بر روی تصویر بنر شما نمایش داده می شوند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد) به این صورت:
5. عناصر نام تجاری را در کانال خود آپلود کنید.
علاوه بر جزئیات توصیفی که اضافه کردهاید، عنصر دیگری از سفارشیسازی برای یک کانال YouTube جدید وجود دارد: تصاویر.
در برگه «برندینگ»، میتوانید عکس نمایه، تصویر بنر و واترمارک ویدیوی خود را اضافه کنید.
عکس پروفایل
تصاویر نمایه به کاربران یوتیوب کمک می کند تا هنگام مرور محتوای ویدیویی، سازنده یک ویدیو را شناسایی کنند. همانطور که در زیر نشان داده شده است، این تصویر را در زیر ویدیوهای YouTube در صفحه پخش خواهید دید. یوتیوب توصیه می کند از عکسی با ابعاد حداقل 98×98 پیکسل استفاده کنید.
تصویر بنر
تصویر بنر یک بنر بزرگ است که در بالای صفحه کانال شما نمایش داده می شود و فرصت بزرگی برای انتقال نام تجاری خود به بینندگان است. یوتیوب توصیه می کند از تصویری با ابعاد حداقل 2048 در 1152 پیکسل و 6 مگابایت یا کمتر استفاده کنید.
واترمارک ویدیویی
واترمارک ویدیو در پایین سمت راست هر ویدیویی که پست میکنید نمایش داده میشود (پایین را ببینید). شما می خواهید لوگویی را انتخاب کنید که به بهترین شکل شما را در اندازه 150 در 150 پیکسل نشان دهد.
6. گزینه های طرح بندی پیشرفته تر خود را سفارشی کنید.
روی تب “Layout” کلیک کنید.
از اینجا، میتوانید جزئیات خاصی را در مورد نحوه نمایش محتوایتان در صفحه کانالتان مشخص کنید. شما این گزینه را خواهید داشت که یک کانون فیلم را مشخص کنید و صفحه کانال خود را با بخش های ویژه سازماندهی کنید.
7. ویدیوها را اضافه کنید و آنها را برای جستجو بهینه کنید.
برای آپلود اولین ویدیوی خود در YouTube، روی دکمه “ایجاد” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و دستورات را دنبال کنید.
بهینه سازی کانال خود برای قابلیت کشف فقط شروع است. هنگامی که شروع به اضافه کردن ویدیوها کردید، می خواهید آنها را برای جستجو بهینه کنید، که به نوبه خود به کاربران کمک می کند ویدیوی شما را کشف کنند.
اما این فراتر از دادن عناوین دقیق، واضح و مختصر به ویدیوهای شما است – اگرچه این مهم است. در زیر، ما برخی از مهمترین مواردی را که برای بهینهسازی در یوتیوب وجود دارد، شرح میدهیم.
عنوان
وقتی به دنبال ویدیو میگردیم، یکی از اولین چیزهایی که چشم ما به آن جلب میشود عنوان آن است. این اغلب چیزی است که تعیین می کند بیننده برای تماشای ویدیوی شما کلیک کند یا خیر، بنابراین عنوان نه تنها باید قانع کننده باشد، بلکه باید واضح و مختصر نیز باشد.
شرح
این باید به 1000 کاراکتر محدود شود – و به یاد داشته باشید که بیننده شما برای تماشای یک ویدیو به اینجا آمده است، نه برای خواندن متن زیاد. به علاوه، یوتیوب فقط دو یا سه خط اول متن را نمایش میدهد که تقریباً 100 کاراکتر است، بنابراین توضیحات را با مهمترین اطلاعات بارگذاری کنید.
برچسب ها
استفاده از برچسبها فقط به بینندگان اجازه نمیدهد تا بدانند ویدیوی شما در مورد چیست – آنها همچنین به YouTube کمک میکنند محتوا و زمینه ویدیوی شما را درک کند. به این ترتیب، YouTube میتواند ویدیوی شما را با ویدیوهای مشابه مرتبط کند و دامنه دسترسی محتوای شما را افزایش دهد. اما با احتیاط برخورد کنید: درست مانند عنوان خود، از برچسب های گمراه کننده استفاده نکنید زیرا ممکن است بازدیدهای بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند. در واقع، گوگل ممکن است شما را به خاطر آن جریمه کند.
دسته بندی
انتخاب یک دسته راه دیگری برای گروه بندی ویدیوی خود با محتوای مشابه در YouTube است – اما ممکن است آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نباشد. آکادمی سازندگان YouTube به بازاریابان پیشنهاد میکند که با پاسخ دادن به سؤالاتی مانند:
- برترین سازندگان این دسته چه کسانی هستند؟ آنها به چه چیز معروف هستند و چه کارهایی را به خوبی انجام می دهند؟
- آیا الگوهایی بین مخاطبان کانال های مشابه در یک دسته خاص وجود دارد؟
- آیا ویدیوهای موجود در یک دسته مشابه دارای کیفیت هایی مانند ارزش تولید، طول یا قالب هستند؟
تمام – شما نه تنها یک کانال YouTube را به طور رسمی ایجاد کرده اید، بلکه اکنون می دانید که چگونه محتوای آن را برای شناسایی بهینه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بهترین استفاده از YouTube برای بازاریابی، کل مجموعه منابع ما را بررسی کنید.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در نوامبر 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.