شما همچنین می توانید تعامل را دنبال کنید به عنوان درصدی از مخاطبان شما برای تعیین نرخ تعامل
4. ذکر می کند
آیا رشد فالوور به عنوان درصد افزایش در ماه گذشته کاهش یافته است؟ شاید به این دلیل باشد که یکی از پستهای ماه قبل شما ویروسی شد و منجر به رشد بیسابقهای شد که مطابقت با آن غیرممکن بود. آن را روشن کنید و زمینه را به اعداد اضافه کنید.
این معیار به شما می گوید که میزان دسترسی شما چقدر است و چقدر سریع در حال افزایش است. این معمولاً به عنوان معیار اصلی رسانه های اجتماعی در نظر گرفته می شود، زیرا نشان می دهد که چقدر از مخاطبان می توانید با پست ها و محتوای خود استفاده کنید.
2. آهنگ پست ها
در واقع شبکه های اجتماعی هستند بزرگترین منبع الهام برای خرید مصرف کننده، با 37٪ از مصرف کنندگان الهام بخش خرید از طریق کانال های اجتماعی است.
در این پست، اهمیت گزارش رسانههای اجتماعی را برجسته میکنیم، معیارهایی را که باید در یکی از آنها در نظر بگیرید فهرست میکنیم و فرآیند گام به گام ساختن گزارش رسانههای اجتماعی را خودتان طی میکنیم.
ردیابی مستقیم ROI (بازده سرمایه گذاری) در تلاش های رسانه های اجتماعی می تواند مشکل باشد. با این حال، اگر تشخیص میدهید که ارزش گزارش دادن در مورد این معیار را دارد، مطمئن شوید که مجموعه انتظارات و مدلهای انتساب مناسبی را ایجاد کردهاید.
8. CPM / CPC
یک گزارش رسانههای اجتماعی در حال اجرا باید همیشه به مردم یادآوری کند که از کجا آمدهاید و قصد دارید به کجا بروید. با این حال، مطمئن شوید که گزارشهای شما به نحوه تغییر اعداد شما از آخرین دوره زمانی که ارائه کردهاید، اشاره دارد، علاوه بر این چرا اعداد تغییر کرده اند
با توجه به بسیاری از زمینههای تمرکز برای بازاریابان رسانههای اجتماعی، انتخاب، تجزیه و تحلیل و گزارش معیارهای کلیدی رسانههای اجتماعی با گزارش رسانههای اجتماعی بسیار مهم است.
در حالی که نمودار عددی برای به اشتراک گذاشتن هرچه بیشتر اطلاعات به صورت سازمان یافته مهم است، استفاده از تصاویر بصری راه بهتری برای انتقال معیارهای رشد و موفقیت عملکرد رسانه های اجتماعی شما است. سعی کنید یکی یا همه موارد زیر را در گزارش های رسانه های اجتماعی خود بگنجانید:
- نمودارهای خطی برای نشان دادن دنبال کنندگان در طول زمان.
- نمودارهای دایره ای برای نمایش کلیک ها به صفحات مختلف وب سایت شما (مثلاً صفحات وبلاگ در مقابل مطالعات موردی).
- نمودارهای نواری برای نشان دادن تعداد تعاملات در هر پلتفرم.
همچنین می توانید از گزارش رسانه های اجتماعی برای گزارش تحلیلی در سطح کمپین استفاده کنید. اگر حساب رسانههای اجتماعی شما بهعنوان یک چرخ دنده در ابتکار یک شرکت بزرگتر عمل میکند، این گزارش نشان میدهد که رسانههای اجتماعی تا چه اندازه در موفقیت پروژه نقش داشتهاند.
منبع ویژه: الگوی گزارش رسانه های اجتماعی رایگان

وقتی صحبت از گزارش رسانه های اجتماعی می شود، احتمالاً کسب و کار شما به برخی از معیارها نسبت به سایر معیارها اهمیت می دهد. به احتمال زیاد، این معیارها بین کانالهای شما نیز متفاوت است – از آنجایی که لینکدین به شما اجازه ریتوییت نمیدهد و توییتر به شما اجازه نمیدهد روی دکمهای با چهره گریه کلیک کنید.
همانطور که ما تاسیس کرده ایم، شرکت های مختلف و تیم های مختلف رسانه های اجتماعی به معیارهای مختلف رسانه های اجتماعی اهمیت می دهند.
قبل از شروع گزارش عملکرد کانال های رسانه های اجتماعی خود، این لیست از گزینه های معیارهای رسانه های اجتماعی را مطالعه کنید تا بتوانید تعیین کنید کدام یک را باید در گزارش خود بگنجانید.
1. اندازه و رشد مخاطب
همانطور که هر مدیر رسانههای اجتماعی میداند، اجرای موفقیتآمیز استراتژی رسانههای اجتماعی به عوامل بیشماری بستگی دارد – و همه شرکتها کانالها، معیارها و معیارهای مختلفی را برای موفقیت در اولویت قرار میدهند.
این معیار برای نظارت بر عملکرد تبلیغات رسانه های اجتماعی شما ضروری است. اگه تو هستی صرفا با گزارش دادن به معیارهای اجتماعی ارگانیک، می توانید این یکی را نادیده بگیرید.
9. معیارهای رقیب
برای یک راه حل سریع و آسان برای مشکلات گزارش خود، اینجا را کلیک کنید تا الگوی رایگان گزارش رسانه اجتماعی HubSpot را دانلود کنید.
چرا از گزارش رسانه های اجتماعی استفاده کنیم؟
تعامل پست نشان می دهد که چگونه طرفداران و دنبال کنندگان شما با لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری ها به پست های شما واکنش نشان می دهند. یک تعامل سالم پست نشان می دهد که شما مخاطبان وفاداری دارید – و که محتوای شما به دست آنها می رسد.
هنگامی که می دانید در مورد چه چیزی گزارش می دهید و چگونه آن را گزارش می دهید، وقت آن است که جمع آوری داده ها را شروع کنید.
نکته حرفه ای: برای اولین ارائههای گزارشدهی رسانههای اجتماعی خود، از همتایان خود بپرسید که کدام معیارها را میخواهند ببینند، یا در مورد کدام یک نیاز به توضیح دارند. انجام این تغییرات زودتر از دیرتر به شما کمک می کند تا تیم خود را مطلع و درگیر نگه دارید.
مرحله 3: داده های خود را جمع آوری کنید
به عنوان مثال، آیا برای کسب و کار شما پرداختی مهمتر از ارگانیک است و اگر چنین است، تا چه حد؟
آیا آهنگ ارسال به طور مستقیم با درآمد مرتبط است؟
علاوه بر این، هر گزارش باید حاوی موارد عملی روشنی در مورد نحوه برنامه ریزی شما برای بهبود مستمر عملکرد رسانه های اجتماعی باشد. رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تحول هستند، بنابراین رویکرد و استراتژی شما برای آن نیز باید باشد.
با استفاده از فهرست بخش بالا، معیارهای اساسی را که فکر می کنید ارزش ارائه به تیم خود را در کل دارند، محدود کنید. به یاد داشته باشید، می توانید معیارهایی را که برای هر یک از پلتفرم های رسانه اجتماعی سازمان خود گزارش می دهید، تغییر دهید.
اکنون که به دانش ساخت، طراحی و به اشتراک گذاری گزارش رسانه های اجتماعی خود مجهز شده اید، الگوی گزارش رسانه های اجتماعی خود را دانلود کرده و دست به کار شوید!
با این حال، اگر از رسانههای اجتماعی بهعنوان ابزاری برای قرار گرفتن در معرض ارگانیک و آگاهی از برند استفاده میکنید، نه تنها کانالی برای تبلیغات پولی، پیگیری موفقیت تلاشهایتان دشوار است.
برای ارائه یک معیار، معیارهای ذکر شده را برای رقبای خود تجزیه و تحلیل کنید. بدیهی است که این معیارها می توانند به شدت بر اساس تبلیغات، بودجه پرداخت شده و اندازه شرکت متفاوت باشند، اما هنوز هم ارزش این مقایسه را دارد.
نحوه تهیه گزارش رسانه های اجتماعی
مرحله 1: روش ارائه خود را انتخاب کنید
برای ثبات و وضوح، مطمئن شوید که از ارائه گزارش رسانه های اجتماعی، صفحه گسترده یا الگوی یادداشت استفاده می کنید. به این ترتیب، هر بار که معیارهای خود را به روز می کنید، به جای اینکه هر بار چرخ را دوباره اختراع کنید، به سادگی نیاز دارید که به روزترین معیارهای خود را روی آن الگو کپی کنید.
هنگامی که برای اولین بار گزارش های رسانه های اجتماعی خود را تنظیم می کنید، نشانک هایی برای منابع داده خود ایجاد کنید. یک پوشه برای صفحه تجزیه و تحلیل برای هر کانال رسانه اجتماعی که در حال تجزیه و تحلیل هستید و/یا نرم افزار گزارش رسانه اجتماعی خود را برای یک نمای همه جانبه ایجاد کنید.
رسانه های اجتماعی فقط بر بازاریابی تاثیر نمی گذارند. مشتریان بالقوه سوال می پرسند، مشتریان نظر می نویسند و رهبران فکری شما را برای اخبار شرکت دنبال می کنند. از آنجایی که رسانه های اجتماعی تقریباً با همه جنبه های سازمان شما منطبق است، جمع آوری و توزیع وضعیت کانال های رسانه های اجتماعی شما حرکتی است که شفافیت را نشان می دهد و همسویی بین شرکتی را تشویق می کند.
این معیار همچنین باید مختص کانال باشد، زیرا ارسال مکرر در برخی کانالها نسبت به دیگران منطقی است.
3. پست نامزدی
یک مثال کاملاً توضیحی، این معیار نشان می دهد که چند بار در یک دوره زمانی معین پست گذاشته اید. این معیار معمولاً با معیارهای دیگر – مانند نرخ تعامل – مقایسه می شود تا به شما کمک کند آهنگ مناسب را برای مخاطبان خود تعیین کنید.