گزارش رسانههای اجتماعی میتواند به شما کمک کند تا به وضوح نشان دهید که تیم رسانههای اجتماعی شما چه عواملی را در اولویت قرار میدهند، چرا این عوامل اهمیت دارند و چگونه در برابر آن اهداف عمل میکنید.
این معیار به شما می گوید که میزان دسترسی شما چقدر است و چقدر سریع در حال افزایش است. این معمولاً به عنوان معیار اصلی رسانه های اجتماعی در نظر گرفته می شود، زیرا نشان می دهد که چقدر از مخاطبان می توانید با پست ها و محتوای خود استفاده کنید.
2. آهنگ پست ها
در این پست، اهمیت گزارش رسانههای اجتماعی را برجسته میکنیم، معیارهایی را که باید در یکی از آنها در نظر بگیرید فهرست میکنیم و فرآیند گام به گام ساختن گزارش رسانههای اجتماعی را خودتان طی میکنیم.
پیشنهاد میکنیم از قالب پاورپوینت یا Google Slide Deck استفاده کنید، زیرا میتوانید آن را از طریق ایمیل با تیم خود به اشتراک بگذارید، از آن برای یک جلسه یا ارائه حضوری یا هر دو استفاده کنید.
رسانه های اجتماعی فقط بر بازاریابی تاثیر نمی گذارند. مشتریان بالقوه سوال می پرسند، مشتریان نظر می نویسند و رهبران فکری شما را برای اخبار شرکت دنبال می کنند. از آنجایی که رسانه های اجتماعی تقریباً با همه جنبه های سازمان شما منطبق است، جمع آوری و توزیع وضعیت کانال های رسانه های اجتماعی شما حرکتی است که شفافیت را نشان می دهد و همسویی بین شرکتی را تشویق می کند.
برای یک راه حل سریع و آسان برای مشکلات گزارش خود، اینجا را کلیک کنید تا الگوی رایگان گزارش رسانه اجتماعی HubSpot را دانلود کنید.
چرا از گزارش رسانه های اجتماعی استفاده کنیم؟
برای ثبات و وضوح، مطمئن شوید که از ارائه گزارش رسانه های اجتماعی، صفحه گسترده یا الگوی یادداشت استفاده می کنید. به این ترتیب، هر بار که معیارهای خود را به روز می کنید، به جای اینکه هر بار چرخ را دوباره اختراع کنید، به سادگی نیاز دارید که به روزترین معیارهای خود را روی آن الگو کپی کنید.
همانطور که هر مدیر رسانههای اجتماعی میداند، اجرای موفقیتآمیز استراتژی رسانههای اجتماعی به عوامل بیشماری بستگی دارد – و همه شرکتها کانالها، معیارها و معیارهای مختلفی را برای موفقیت در اولویت قرار میدهند.
اگر گزارش رسانههای اجتماعی شما مختص کمپین است، با ذینفعان پروژه تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها امیدوارند گزارشی در مورد معیارهای خاصی در گزارش رسانه اجتماعی ببینند یا خیر.
رسانه های اجتماعی یک کانال غیرقابل انکار قدرتمند برای بازاریابی در سال 2020 است.
برای ارائه یک معیار، معیارهای ذکر شده را برای رقبای خود تجزیه و تحلیل کنید. بدیهی است که این معیارها می توانند به شدت بر اساس تبلیغات، بودجه پرداخت شده و اندازه شرکت متفاوت باشند، اما هنوز هم ارزش این مقایسه را دارد.
نحوه تهیه گزارش رسانه های اجتماعی
مرحله 1: روش ارائه خود را انتخاب کنید
هنگامی که می دانید در مورد چه چیزی گزارش می دهید و چگونه آن را گزارش می دهید، وقت آن است که جمع آوری داده ها را شروع کنید.
اکنون که به دانش ساخت، طراحی و به اشتراک گذاری گزارش رسانه های اجتماعی خود مجهز شده اید، الگوی گزارش رسانه های اجتماعی خود را دانلود کرده و دست به کار شوید!
یک گزارش رسانههای اجتماعی در حال اجرا باید همیشه به مردم یادآوری کند که از کجا آمدهاید و قصد دارید به کجا بروید. با این حال، مطمئن شوید که گزارشهای شما به نحوه تغییر اعداد شما از آخرین دوره زمانی که ارائه کردهاید، اشاره دارد، علاوه بر این چرا اعداد تغییر کرده اند
یکی از معیارهایی که کنترل کمی روی آن دارید، ذکر است. شما میتوانید اشارههای مشتریان، مشتریان بالقوه و حتی رسانههای خبری را دنبال کنید تا درک آنلاین از کسب و کار و نام تجاری خود را بسنجید.
5. نرخ کلیک
اگر تعداد کلیکها را در وبسایت خود ردیابی میکنید، مطمئن شوید که از یک مکان اصلی تجزیه و تحلیل میکنید، مانند سازنده URL ردیابی یا ابزار ردیابی ترافیک مانند HubSpot یا Google Analytics.
مرحله 4: برخی از تصاویر را اضافه کنید
آیا آهنگ ارسال به طور مستقیم با درآمد مرتبط است؟
این معیار برای نظارت بر عملکرد تبلیغات رسانه های اجتماعی شما ضروری است. اگه تو هستی صرفا با گزارش دادن به معیارهای اجتماعی ارگانیک، می توانید این یکی را نادیده بگیرید.
9. معیارهای رقیب
هنگامی که یک پست به صفحه ای در وب سایت شما پیوند می خورد، می توانید اندازه گیری کنید که چند نفر و چند درصد از مخاطبان شما روی صفحه کلیک کرده اند. نرخ کلیک قوی نشان میدهد که صفحات وبسایتی را که مخاطبان شما مرتبط میدانند به اشتراک میگذارید.
6. تبدیل و مخاطبین جدید
منبع
اگر از رسانههای اجتماعی برای ایجاد سرنخ، مشترک یا حتی مشتری استفاده میکنید، تبدیلها وارد عمل میشوند. اگر میخواهید مخاطبین را به تلاشهای تیم رسانههای اجتماعی خود نسبت دهید، مطمئن شوید که از ردیابی مناسب و تعیین اهداف معقول استفاده میکنید، زیرا در برخی صنایع نادر است که مستقیماً از رسانههای اجتماعی به مشتری تبدیل شوند.
7. ROI
همانطور که ما تاسیس کرده ایم، شرکت های مختلف و تیم های مختلف رسانه های اجتماعی به معیارهای مختلف رسانه های اجتماعی اهمیت می دهند.
با این حال، اگر از رسانههای اجتماعی بهعنوان ابزاری برای قرار گرفتن در معرض ارگانیک و آگاهی از برند استفاده میکنید، نه تنها کانالی برای تبلیغات پولی، پیگیری موفقیت تلاشهایتان دشوار است.
آیا رشد فالوور به عنوان درصد افزایش در ماه گذشته کاهش یافته است؟ شاید به این دلیل باشد که یکی از پستهای ماه قبل شما ویروسی شد و منجر به رشد بیسابقهای شد که مطابقت با آن غیرممکن بود. آن را روشن کنید و زمینه را به اعداد اضافه کنید.
با توجه به بسیاری از زمینههای تمرکز برای بازاریابان رسانههای اجتماعی، انتخاب، تجزیه و تحلیل و گزارش معیارهای کلیدی رسانههای اجتماعی با گزارش رسانههای اجتماعی بسیار مهم است.
گزارش رسانه های اجتماعی بهترین راه برای تقطیر معیارهای کلیدی است که تیم رسانه اجتماعی شما به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و/یا سالانه ردیابی می کند.
از آنجایی که رسانههای اجتماعی موارد بسیار زیادی را در بر میگیرند، جمعآوری و گزارشدهی در مورد دادهها و کانالهایی که تعیین کردهاید برای کسبوکارتان مهمتر هستند، لنزی تمرکز را برای تیم بازاریابی رسانههای اجتماعی شما فراهم میکند و یک نمای کلی لازم را در سطح بالا برای رهبری ارائه میدهد.
آیا به جذب مخاطب اهمیت بیشتری داده می شود یا رشد مخاطب؟
نکته حرفه ای: برای اولین ارائههای گزارشدهی رسانههای اجتماعی خود، از همتایان خود بپرسید که کدام معیارها را میخواهند ببینند، یا در مورد کدام یک نیاز به توضیح دارند. انجام این تغییرات زودتر از دیرتر به شما کمک می کند تا تیم خود را مطلع و درگیر نگه دارید.
مرحله 3: داده های خود را جمع آوری کنید
با استفاده از فهرست بخش بالا، معیارهای اساسی را که فکر می کنید ارزش ارائه به تیم خود را در کل دارند، محدود کنید. به یاد داشته باشید، می توانید معیارهایی را که برای هر یک از پلتفرم های رسانه اجتماعی سازمان خود گزارش می دهید، تغییر دهید.
تعامل پست نشان می دهد که چگونه طرفداران و دنبال کنندگان شما با لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری ها به پست های شما واکنش نشان می دهند. یک تعامل سالم پست نشان می دهد که شما مخاطبان وفاداری دارید – و که محتوای شما به دست آنها می رسد.
برای شروع به یک الگو نیاز دارید؟ این یکی را امتحان کن.
مرحله 2: معیارهایی را که در مورد آنها گزارش می دهید تعیین کنید
در حالی که نمودار عددی برای به اشتراک گذاشتن هرچه بیشتر اطلاعات به صورت سازمان یافته مهم است، استفاده از تصاویر بصری راه بهتری برای انتقال معیارهای رشد و موفقیت عملکرد رسانه های اجتماعی شما است. سعی کنید یکی یا همه موارد زیر را در گزارش های رسانه های اجتماعی خود بگنجانید:
- نمودارهای خطی برای نشان دادن دنبال کنندگان در طول زمان.
- نمودارهای دایره ای برای نمایش کلیک ها به صفحات مختلف وب سایت شما (مثلاً صفحات وبلاگ در مقابل مطالعات موردی).
- نمودارهای نواری برای نشان دادن تعداد تعاملات در هر پلتفرم.
همچنین می توانید از گزارش رسانه های اجتماعی برای گزارش تحلیلی در سطح کمپین استفاده کنید. اگر حساب رسانههای اجتماعی شما بهعنوان یک چرخ دنده در ابتکار یک شرکت بزرگتر عمل میکند، این گزارش نشان میدهد که رسانههای اجتماعی تا چه اندازه در موفقیت پروژه نقش داشتهاند.
منبع ویژه: الگوی گزارش رسانه های اجتماعی رایگان
قبل از شروع گزارش عملکرد کانال های رسانه های اجتماعی خود، این لیست از گزینه های معیارهای رسانه های اجتماعی را مطالعه کنید تا بتوانید تعیین کنید کدام یک را باید در گزارش خود بگنجانید.
1. اندازه و رشد مخاطب
هنگامی که برای اولین بار گزارش های رسانه های اجتماعی خود را تنظیم می کنید، نشانک هایی برای منابع داده خود ایجاد کنید. یک پوشه برای صفحه تجزیه و تحلیل برای هر کانال رسانه اجتماعی که در حال تجزیه و تحلیل هستید و/یا نرم افزار گزارش رسانه اجتماعی خود را برای یک نمای همه جانبه ایجاد کنید.
نمودار اعداد روی یک عرشه اسلاید، خوب، بسیار خسته کننده است.
یک مثال کاملاً توضیحی، این معیار نشان می دهد که چند بار در یک دوره زمانی معین پست گذاشته اید. این معیار معمولاً با معیارهای دیگر – مانند نرخ تعامل – مقایسه می شود تا به شما کمک کند آهنگ مناسب را برای مخاطبان خود تعیین کنید.
الگوی رایگان گزارش رسانه های اجتماعی HubSpot دارای اسلایدهای از پیش ساخته شده است تا شما در مورد تمام معیارهای رسانه اجتماعی غالب خود گزارش دهید. همین امروز الگو را دانلود کنید و به سادگی معیارهای خود را برای سفارشی کردن گزارش رسانه های اجتماعی برای سازمان خود وصل کنید.
معیارهای رسانه های اجتماعی برای گزارش
این وظیفه شماست که معیارهایی را انتخاب کنید که بیشترین اهمیت را برای تیم و سازمان شما دارند.
ردیابی مستقیم ROI (بازده سرمایه گذاری) در تلاش های رسانه های اجتماعی می تواند مشکل باشد. با این حال، اگر تشخیص میدهید که ارزش گزارش دادن در مورد این معیار را دارد، مطمئن شوید که مجموعه انتظارات و مدلهای انتساب مناسبی را ایجاد کردهاید.
8. CPM / CPC
علاوه بر این، هر گزارش باید حاوی موارد عملی روشنی در مورد نحوه برنامه ریزی شما برای بهبود مستمر عملکرد رسانه های اجتماعی باشد. رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تحول هستند، بنابراین رویکرد و استراتژی شما برای آن نیز باید باشد.
به عنوان مثال، آیا برای کسب و کار شما پرداختی مهمتر از ارگانیک است و اگر چنین است، تا چه حد؟
شما همچنین می توانید تعامل را دنبال کنید به عنوان درصدی از مخاطبان شما برای تعیین نرخ تعامل
4. ذکر می کند
وقتی صحبت از گزارش رسانه های اجتماعی می شود، احتمالاً کسب و کار شما به برخی از معیارها نسبت به سایر معیارها اهمیت می دهد. به احتمال زیاد، این معیارها بین کانالهای شما نیز متفاوت است – از آنجایی که لینکدین به شما اجازه ریتوییت نمیدهد و توییتر به شما اجازه نمیدهد روی دکمهای با چهره گریه کلیک کنید.
در واقع شبکه های اجتماعی هستند بزرگترین منبع الهام برای خرید مصرف کننده، با 37٪ از مصرف کنندگان الهام بخش خرید از طریق کانال های اجتماعی است.
این مثالها بیشتر از اعداد روی اسلاید چشمنواز هستند و بیشتر نشان میدهند که میخواهید تیمتان با چه چیزی کنار بیاید. اگر تجسم داده برای شما جدید است، راهنمای ما در مورد تجسم داده برای بازاریابان را بررسی کنید.
مرحله 5: به داستان خود فکر کنید
این معیار همچنین باید مختص کانال باشد، زیرا ارسال مکرر در برخی کانالها نسبت به دیگران منطقی است.
3. پست نامزدی