نحوه بهینه سازی برای یادگیری نتایج غنی از ویدیو


گرافیکی که می گوید "نحوه بهینه سازی نتایج غنی از ویدیوهای آموزشی جدید گوگل."

بازاریابی ویدیویی اینجاست که بماند. سیسکو پیش‌بینی می‌کند تا سال 2022، 82 درصد از کل ترافیک اینترنت ویدیویی خواهد بود. همچنین، طبق HubSpot، 53 درصد از کاربران مایلند محتوای ویدیویی بیشتری ببینند.

اگر ویدیو بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است، باید به نتایج جدید ویدیویی آموزشی گوگل توجه کنید. این نشانه گذاری ساختاریافته به سرعت در حال تبدیل شدن به سنگ بنای SEO ویدیو برای یادگیری محتوا است.

پس آن چیست، چرا اهمیت دارد، و (مهمتر از آن) چگونه برای یادگیری نتایج غنی از ویدیو بهینه سازی می کنید؟

در اینجا چیزی است که برای پیاده سازی این ویژگی باید بدانید.

نتایج غنی از ویدیوهای یادگیری چیست و چرا مهم هستند؟

یادگیری نشانه گذاری ویدیویی داده های ساختاری است که لحظات کلیدی در فیلم های آموزشی را به همراه توضیحات کوتاه و مهر زمانی درست در نتایج جستجو نشان می دهد. این به کاربران اجازه می‌دهد تا ببینند یک ویدیو چه موضوعاتی را پوشش می‌دهد و به سرعت به مرتبط‌ترین بخش یک ویدیو بپرند.

به گفته گوگل، این برنامه برای ارائه دید بیشتر جستجو برای محتوای ویدیویی آموزشی طراحی شده است.

نمونه ای از نتیجه غنی ویدیویی یادگیری گوگل

چند نکته در مورد این نوع جدید نشانه‌گذاری: یادگیری نتایج غنی از ویدیو فقط به زبان انگلیسی نمایش داده می‌شود، اگرچه در هر جایی که جستجوی Google در دسترس باشد در دسترس هستند.

آنها می توانند هم در نتایج جستجوی موبایل و هم در رایانه رومیزی نشان داده شوند، اما به یاد داشته باشید، این ویژگی فقط برای محتوای مرتبط با یادگیری در دسترس است.

در اینجا نمونه ای از کد مورد استفاده برای یادگیری نتایج غنی از ویدیو آورده شده است:

نمونه ای از یادگیری کد نتایج غنی از ویدئو

چرا این نشانه گذاری جدید مهم است؟ چند دلیل وجود دارد که چرا بازاریابان دیجیتال باید به آن توجه کنند.

ابتدا، نشانه‌گذاری طرحواره به SEO کمک می‌کند و گوگل را آسان‌تر درک می‌کند که یک ویدیو چیست. از دیدگاه کاربر، به کاربران کمک می کند تا بدون تماشای یک ویدیو کامل، به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

حتی بهتر از آن، نتایج غنی از ویدیو دارای CTR 62 درصد است که آن را به یکی از بهترین انواع نتایج غنی تبدیل می کند.

یادگیری نتایج غنی از ویدیو همچنین فضای بیشتری را در نتایج جستجو اشغال می کند و به افزایش دید و نرخ کلیک کمک می کند.

در اینجا نگاهی به فضایی که یک ویدیوی معمولی در نتایج جستجو اشغال می کند و دیگری با نتایج غنی است:

اندازه یادگیری نتیجه غنی از ویدئو

نتیجه غنی بزرگتر و بسیار مفیدتر از نتیجه جستجوی ویدیویی استاندارد است.

به گفته گوگل، ناشران می توانند در هر مرحله، از پیش دبستانی تا آموزش حرفه ای، این نشانه گذاری را به ویدیوهای آموزشی اضافه کنند.

دستورالعمل‌های پیاده‌سازی فنی برای یادگیری نتایج غنی از ویدیو

برای استفاده از این ویژگی جدید، گوگل به چند تنظیمات فنی نیاز دارد. اول اینکه ویدیوی شما باید محتوای آموزشی باشد. سپس، این مراحل را انجام دهید:

  1. علاوه بر نشانه‌گذاری ویدیوی آموزشی، گوگل به اضافه کردن نشانه‌گذاری طرحواره VideoObject نیاز دارد که شامل توضیحات، نام، URL تصویر کوچک و تاریخ آپلود است.
  2. ویدیوی شما باید عمومی باشد و برای تماشای آن نیازی به اشتراک نیست.
  3. مدت زمان ویدیو باید حداقل 30 ثانیه باشد. (اگرچه من گمان می کنم که ویدیوهای طولانی تر به احتمال زیاد برای نتایج غنی انتخاب می شوند زیرا می توانند جامع تر باشند.)
  4. نشانه گذاری ویدیوی یادگیری باید به صفحه ای اضافه شود که کاربران می توانند ویدیو را تماشا کنند.

سپس، مانند سایر نتایج غنی، این به گوگل بستگی دارد که تصمیم بگیرد کدام ویدیو با این ویژگی ها در نتایج جستجو نشان داده شود.

شما می توانید برای این ویژگی بهینه سازی کنید، اما نمی توانید گوگل را وادار کنید تا وب سایت شما را انتخاب کند.

انواع ویژگی های ویدیویی آموزشی Rich Results

یادگیری نتایج غنی از ویدیو اطلاعات بیشتری در مورد مفاهیم و مهارت های آموزش داده شده در ویدیو نشان می دهد. علاوه بر نشانه گذاری شی ویدیویی، چندین ویژگی دیگر وجود دارد که گوگل پیشنهاد می کند اضافه کند.

این شامل:

  • EducationalLevel، Educational Alignment یا LearnResourceType : به Google بگویید سطح آموزشی، آزمون یا امتحانی که ویدیو به آن مربوط است، مانند «هسته مشترک» یا «آزمون SAT».
  • hasPart: فهرستی از کلیپ‌ها در ویدیو که مشخص می‌کند هر کلیپ درباره چه چیزی است، شامل گزینه‌هایی مانند حل مشکل، نمای کلی یک مفهوم، یا متن مشکل در حال حل.

این بخش‌های کدنویسی برای کمک به Google در درک مفاهیمی که ویدیو پوشش می‌دهد بسیار مهم است.

بهترین روش ها برای بهینه سازی نتایج غنی

ریچ اسنیپت‌ها ویژگی‌های جدیدی را به نتایج جستجو اضافه می‌کنند، از جمله یادگیری نتایج غنی از ویدیو، تصاویر محصول، بررسی‌های محصول و توضیحات طولانی‌تر. مانند سایر نتایج غنی، ناشران می‌توانند نشانه‌گذاری را به ویدیوها اضافه کنند، اما Google تصمیم می‌گیرد که کدام نتیجه جستجو مناسب‌ترین باشد.

با این حال، چند قدم وجود دارد که می توانید برای بهبود شانس نمایش نتایج غنی گوگل برای محتوای آموزشی خود انجام دهید.

داده های ساختاریافته را به وب سایت خود اضافه کنید

این مهم ترین و شاید بتوان گفت سخت ترین مرحله است. به Google یا Schema.org بروید تا کدنویسی مورد نیاز برای افزودن داده های ساخت یافته به وب سایت خود را پیدا کنید.

داده‌های ساخت‌یافته به Google کمک می‌کند تا با اشتراک‌گذاری جزئیات در قالب‌های از پیش تعیین‌شده، محتوای شما را درک کند.

تفاوت بین داده های ساختاریافته و بدون ساختار چیست؟ تصور کنید معلمی از دانش‌آموزان می‌خواهد که یک مقاله 2000 کلمه‌ای را بنویسند، و برخی از دانش‌آموزان مقاله‌های خود را روی کاغذ ساختمانی، نوشته شده بر روی جعبه‌های مقوایی بزرگ یا حتی در فایل‌های دیجیتالی تحویل می‌دهند. خواندن و درجه بندی همه آن مقالات چالش برانگیز خواهد بود – این معادل داده های بدون ساختار است.

داده‌های ساختاریافته مانند این است که معلم طرح کلی مقاله را ارائه می‌کند و از دانش‌آموز می‌خواهد پاسخ‌های خود را با فونت 11 نقطه‌ای Arial تایپ کرده و آن را روی کاغذ 11×7 چاپ کند—آن‌ها زمان بسیار آسان‌تری برای خواندن و رتبه‌بندی آن مقالات خواهند داشت!

داده‌های ساختاریافته مشابه هستند—مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها هستند که به Google کمک می‌کنند محتوا را با اطمینان از تناسب آن با قالبی که آنها می‌فهمند، بهتر درک کند.

در حالی که ممکن است کدنویسی طاقت فرسا به نظر برسد، ممکن است آنقدرها هم که فکر می کنید پیچیده نباشد. به Google بروید تا کد آنها را بگیرید، سپس آن را متناسب با ویدیوی خود تنظیم کنید. ممکن است برای افزودن کد به وب سایت خود به کمک یک توسعه دهنده یا یک افزونه نیاز داشته باشید.

مطمئن شوید که محتوای شما برای کاربران مفید است، نه فقط برای گوگل

یادگیری نتایج غنی از ویدئو راه دیگری برای بازاریابان دیجیتال است تا به گوگل در درک محتوا کمک کنند – با این حال، این یک گلوله نقره ای نیست. این نشانه گذاری محتوای متوسط ​​را ویروسی نمی کند.

در عوض، این به کاربران کمک می‌کند محتوای ویدیویی واقعاً عالی را پیدا کنند که در حال حاضر وجود دارد. همچنان باید بهترین شیوه های سئو ویدیو را دنبال کنید و ویدیوی مفیدی ایجاد کنید.

سعی کنید به سوالات کاربران به طور کامل پاسخ دهید، اطمینان حاصل کنید که ویدیو و صدای شما واضح و قابل درک است و کلمات کلیدی را در توضیحات خود بگنجانید.

داده های ساختاریافته خود را اعتبارسنجی کنید

داده های ساختاریافته کدگذاری هستند که به سایت ها کمک می کند تا آن نتایج غنی را به دست آورند. از آنجایی که به روشی خاص ساختار یافته است، گوگل (و سایر موتورهای جستجو) به راحتی می توانند محتوای شما را درک کنند.

با این حال، به دلیل کدنویسی، همه چیز ممکن است اشتباه پیش برود.

اعتبارسنجی داده های ساخت یافته شما تضمین می کند که کد تعبیه شده در سایت شما معتبر است و به راحتی توسط موتورهای جستجو قابل خواندن است. از ابزار تست نتایج غنی گوگل استفاده کنید تا مطمئن شوید نشانه گذاری شما به درستی کار می کند.

ابزار اعتبارسنجی نتایج غنی از ویدئو

برای خطاها مراقب کنسول جستجوی گوگل باشید

Google Search Console یک گزارش rich snippet دارد که نشان می دهد سایت شما برای کدام rich snippet واجد شرایط است و مشکلات را گزارش می کند. توجه داشته باشید، فقط در صورتی این گزارش را مشاهده خواهید کرد که گوگل یک نتیجه غنی در دارایی شما پیدا کند و اگر نتیجه غنی توسط گزارش پشتیبانی شود.

برای دسترسی به این گزارش، به دنبال “Enhancements” در پنجره منو بگردید. این گزارش شامل نمودار خلاصه ای از موارد معتبر و نامعتبر، لیستی از مشکلات و پیوندی برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشکلات موجود در سایت شما است.

این گزارش را به طور منظم بررسی کنید تا بتوانید هر مشکلی را با نتایج غنی به سرعت برطرف کنید.

برترین ابزارهای تست نتایج غنی

همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل یک ابزار آزمایش نتایج غنی دارد که از عملکرد صحیح نشانه گذاری شما اطمینان می دهد. با این حال، چند گزینه دیگر وجود دارد، از جمله:

  • ClassySchema.org: کد را تأیید می کند و به شما نشان می دهد که در نتایج جستجو چه شکلی است.
  • Schema.dev: ببینید آیا کد JSON-LD شما دقیق است و هشدارها را بررسی کنید.

ابزارهای سئو مانند Semrush نیز ممکن است اطلاعاتی در مورد ریچ اسنیپت ها در سایت شما ارائه دهند.

سوالات متداول

نتایج غنی چیست؟

نتایج غنی، نتایج جستجوی گسترده ای هستند که حاوی اطلاعات اضافی هستند. نتایج غنی نرخ کلیک بالاتری دارند، اما صاحبان سایت باید کدنویسی را به وب سایت خود اضافه کنند. توجه داشته باشید که گوگل انتخاب می کند که کدام سایت ها با نتایج غنی ظاهر شوند.

چگونه می توانم نتایج غنی را در گوگل دریافت کنم؟

به دست آوردن نتایج غنی در گوگل یک فرآیند 2 قسمتی است. ابتدا باید طرحواره مناسبی را در صفحه خود راه اندازی کنید تا به گوگل این قابلیت را بدهید که محتوای شما را در قالب طرحواره تشخیص دهد. پس از آن، باید حضور سئوی آن محتوا را افزایش دهید تا گوگل تصمیم بگیرد که محتوای شما ارزش دریافت یک نتیجه غنی را دارد.

تست نتایج غنی گوگل چیست؟

تست نتایج غنی ابزار رایگانی است که Google ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد هر صفحه قابل دسترسی عمومی را آزمایش کنید تا نتایج غنی بالقوه‌ای را که می‌تواند بر اساس طرحواره‌اش داشته باشد، ببینید.

طرحواره Videoobject چیست؟

طرحواره Videoobject طرحواره ای است که یک ویدیوی منفرد را به طور کلی به عنوان بخشی از یک شی جاسازی شده توصیف می کند.

داده های ساخت یافته ویدیویی چیست؟

مانند همه داده‌های ساخت‌یافته، داده‌های ساخت‌یافته ویدیویی یک قالب مجموعه‌ای برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه و ایجاد یک دسته مجموعه برای داده‌های آن است. در این مورد، محتوا را به عنوان یک ویدیو طبقه بندی می کند، اما همچنین عناصری را در مورد ویدیو، مانند برجسته کردن بخش های ضروری از طریق ویژگی لحظات کلیدی، طبقه بندی می کند.

علامت گذاری ویدیوی آموزشی من چگونه به CTR کمک می کند؟

افزودن نشانه‌گذاری به ویدیوی آموزشی، با آسان‌تر کردن تشخیص مرتبط بودن ویدیوی شما و اشغال فضای فیزیکی بیشتر در نتایج جستجو، نرخ کلیک را افزایش می‌دهد.

چگونه می توانم آزمایش کنم که نشانه گذاری طرحواره من درست پیاده سازی شده است؟

از یک ابزار اعتبارسنجی rich snippet برای اطمینان از اجرای صحیح نشانه گذاری خود استفاده کنید و گزارش Rich Snippets را در Google Search Console بررسی کنید.

نتیجه

گوگل روشن کرده است که آنها بیشتر به تجربه کاربر اهمیت می دهند تا پر کردن کلمات کلیدی یا محتوای کاملا بهینه شده.

بازاریابان دیجیتال بین به‌روزرسانی محتوای مفید آتی و ویژگی‌های جدیدتر نتایج غنی از ویدیوهای آموزشی، باید روی ارائه ارزش تمرکز کنند، نه فقط ایجاد پیوند یا پر کردن کلمات کلیدی.

با برجسته کردن موضوعات و لحظات مهم در ویدیوهای آموزشی، Google به بهبود نرخ کلیک برای ویدیوها و ارائه تجربه کاربری بهتر کمک می کند.

آیا نتایج غنی از ویدیوهای یادگیری را به وب سایت خود اضافه کرده اید؟ من دوست دارم در مورد نتایج بشنوم.

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

یک تماس رزرو کنید



منبع