در سال 2022، ویدیو برای مصرف کنندگان مهم تر از همیشه است.
هر روز، برنامههای مورد علاقهمان را پخش میکنیم، ویدیوهای YouTube را تماشا میکنیم تا چیز جدیدی یاد بگیریم، یا رویدادها، پرسش و پاسخها و مصاحبهها را از طریق ویدیوی زنده دنبال میکنیم.
در حالی که ویدیو راه به جایی نمی برد، همیشه در حال گسترش، تغییر و تکامل است تا متناسب با ترجیحات مصرف کننده و پلتفرم های جدید باشد – و بازاریابان باید این روند را ادامه دهند.
در اینجا، ما پنج روش مبتنی بر تحقیقات در حال تغییر عادات مصرف ویدیو و نحوه واکنش استراتژیک بازاریابان را برجسته خواهیم کرد.
نحوه تغییر مصرف ویدیو در سال 2022
1. مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به ویدیوهای بازاریابی برندها متکی هستند.
در گذشته، مصرفکنندگان از وبسایتها بازدید میکردند، به بررسیهای آنلاین نگاه میکردند، آگهیهای تبلیغاتی را تماشا میکردند و شاید چند ویدیوی یوتیوب را تماشا میکردند تا در مورد یک محصول بیاموزند. اکنون، با در دسترس بودن ویدیو در هر شبکه بزرگ رسانه های اجتماعی، آنها یاد می گیرند که در مرحله تحقیق خود به شدت بر این نوع محتوا تکیه کنند.
بر اساس تحقیقات HubSpot Blogs، 66٪ از مصرف کنندگان محتوای ویدئویی (مانند نمایش محصولات، نظرات، سوالات متداول، جعبه گشایی و غیره) را تماشا کرده اند تا در مورد یک نام تجاری یا محصول بیاموزند.
این روند واضح است: در سال 2022، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای انتظار دارند محتوای ویدیویی از برندها را ببینند. چرا؟ ویدیوها به مصرفکنندگان این فرصت را میدهند که ببینند یک محصول یا خدمات در زندگی واقعی چگونه کار میکند، قبل از خرید کالای مورد نظر، هر گونه نقصی را کشف کنند، و امتیازاتی را که ممکن است در توضیحات متنی درباره آنها ندانند، شناسایی کنند.
علاوه بر این، ممکن است این محتوا نسبت به یک عکس محصول به شدت ویرایش شده معتبرتر به نظر برسد، که می تواند اعتماد مصرف کننده را به یک نام تجاری یا پیشنهاد افزایش دهد.
2. فرار نام بازی است.
در گذشته، نسلهای قدیمیتر ممکن بود برای فرار از استرسهای زندگی روزمره، کمدی تلویزیونی مورد علاقهشان را روشن میکردند یا به سینما میرفتند. در حالی که پلتفرم ها تغییر کرده اند، نیاز به محتوای آرامش بخش یا سرگرم کننده وجود ندارد.
بر اساس تحقیقات HubSpot Blogs، مصرف کنندگان می گویند که در درجه اول فیلم ها را تماشا می کنند تا “به من کمک کند آرام و آرام شوم.” علاوه بر این، مردم از “خندیدن یا سرگرم شدن” به عنوان دومین دلیل رایج نام بردند.
حتی اگر ویدیوهای بازاریابی آموزنده ایجاد می کنید، باید حکایت های خنده دار را آزمایش کنید یا ویژگی های سرگرم کننده دیگری را اضافه کنید. علاقه مند به افزودن عناصر سرگرم کننده به ویدیوی بازاریابی بعدی خود هستید؟ از برندهای بزرگی که به طور موثر از طنز در بازاریابی خود استفاده کرده اند الهام بگیرید.
3. مصرف کنندگان به علایق خود متمایل می شوند.
جدای از جستجوی گریز، بینندگان یوتیوب انگیزه تماشای محتوایی را دارند که به آنها چیزهای جدیدی می آموزد، به ویژه زمانی که به علایق، علایق، سرگرمی ها یا دلایل اجتماعی مربوط می شود. در واقع، طبق تحقیقات HubSpot Blogs، 13٪ از مصرف کنندگان ویدیوها را برای “کاوش در مورد علاقه یا اشتیاق” تماشا می کنند، در حالی که 11٪ می خواهند “چیز جدیدی یاد بگیرند”.
شانس این است که محصول شما به علایق، سرگرمیها، علایق یا شغل شخصی مربوط میشود. این از آن دسته افرادی است که می خواهید ویدیوهای خود را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.
ایجاد یک شخصیت خریدار و مخاطب هدف در اطراف این نوع افراد به شما کمک می کند تا موضوعات ویدیویی را شناسایی کنید که برای آنها ارزش قائل هستند، از آنها سود می برند و به خاطر بسپارند.
4. کیفیت تولید اهمیت بیشتری پیدا می کند.
36٪ از مصرف کنندگان احساس می کنند ارزش تولید “تا حدودی مهم” است، در حالی که 28٪ آن را “بسیار مهم” می دانند. اما نترسید – این بدان معنا نیست که شما باید یک استودیو با قیمت بالا اجاره کنید یا از افراد مشهور در لیست A استفاده کنید.
درعوض، راههای زیادی برای تولید یک ویدیوی مقرونبهصرفه با کیفیت بالا از هر خانه یا فضای کاری وجود دارد. و به یاد داشته باشید، اغلب اوقات موفقیت یک ویدیو به ارزشی که ارائه می دهد بستگی دارد. به عبارت دیگر، نورپردازی فانتزی به تنهایی آن را قطع نمی کند.
علاوه بر این، نرمافزارهای ویدیویی مانند Vidyard، Bonjoro و TwentyThree ضبط و ارسال پیامهای ویدیویی کوتاه – مانند آهنگها، ویدیوهای خوش آمدگویی و موارد دیگر – را بدون نیاز به بودجه هالیوود برای مشتریان آسان میکنند.
5. مصرف کنندگان ویدیوهای کوتاه تر را ترجیح می دهند.
به لطف ظهور TikTok – و موج محتوای کوتاهی که پس از آن منتشر شد – مصرف کنندگان به دنبال ویدیوهای سریع و جذاب هستند. به طور خاص، ویدیوهای کمتر از سه دقیقه در یک نقطه شیرین قرار می گیرند.
اگر با ویدیو تازه کار هستید، شروع با ویدیوهای کوتاه می تواند به شما کمک کند پاهای خود را خیس کنید – و به شما بگوید چه چیزی در بینندگان شما طنین انداز می شود.
همچنین باید سرعت مناسبی را برای محتوای ویدیویی خود تنظیم کنید. قبل از اینکه یک ویدیوی بازاریابی را به صورت آنلاین قرار دهید، آن را از دید یک مصرف کننده تا حدی شلوغ دوباره تماشا کنید. سپس، از خود بپرسید، “آیا این ویدئو بینندگان را به سرعت وارد عمل می کند و توجه آنها را حفظ می کند؟”
اگر نگران این هستید که قسمتهایی از ویدیوتان کسلکننده به نظر برسد، ممکن است بخواهید آن را کوتاه کنید. اما، اگر تیم شما فکر میکند که در تمام مدت سرگرمکننده یا آموزنده است، میتوانید با انتشار ویدیوی طولانیتر خود و یادگیری از نتایج آن آزمایش کنید.
ناوبری ویدیو در سال 2022
با هر نسل جدید، دنیای ویدیو به تکامل خود ادامه خواهد داد.
با این حال، در این مرحله، چشم انداز ویدیو به نفع بازاریابان در حال تغییر است. نه تنها مصرف کنندگان ترجیح می دهند برندها را از طریق محتوای ویدیویی بیاموزند، بلکه از آن به عنوان ابزاری ضروری در مرحله جمع آوری اطلاعات سفر خریدار خود استفاده می کنند.
علاوه بر این، اکثریت قریب به اتفاق مصرفکنندگان ویدیو اکنون به جای استفاده از ویدیو برای سرگرمی، تلاش میکنند چیز جدیدی در مورد یک علاقه یا سرگرمی بیاموزند. این بدان معناست که بازاریابان میتوانند ویدیوهای آموزشی را در استراتژی خود به کار گیرند و محتوایی را به مشتریان ارائه دهند که مربوط به جایگاه آنها باشد، در حالی که یک برند یا محصول را نیز بازاریابی میکنند.
برگردیم به تو
ویدیو به جایی نمی رسد، اما همیشه در حال گسترش، تغییر و تکامل است تا متناسب با نیازهای مصرف کننده جدید و پلتفرم های جدید باشد.
از آنجایی که این محتوا با هر نسل جدید به تکامل خود ادامه می دهد، بازاریابان باید به تحقیق در مورد علایق، سرگرمی ها و رفتارهای مصرف کنندگان ویدیو ادامه دهند.