ایجاد و ویرایش: هنگامی که اهداف خود و نوع دارایی هایی را که می خواهید ایجاد کنید مشخص کردید، وقت آن است که در تیم خلاق حلقه بزنید. کپیرایترها میتوانند کار را روی کپی برای صفحات فرود، ایمیلها و غیره شروع کنند، در حالی که مدیران خلاق و طراحان مفاهیم و داراییهای بصری را اجرا میکنند. این پروسه بسته به اهداف و حیطه کاری شما می تواند 2 تا 3 هفته طول بکشد. همچنین باید برای چندین دور ویرایش زمان اختصاص دهید تا مطمئن شوید که همه با دارایی های خلاقانه هماهنگ هستند.
داسیان یک چارچوب تصمیم گیری است که مشارکت کنندگان کلیدی در یک پروژه و هر یک از مسئولیت های آنها را مشخص می کند. DACI مخفف عبارت Driver، Approver، Contributors و Informed است.
در بالا نمونه ای از جدول زمانی کمپین استاندارد است. البته، جدول زمانی شما همیشه به عمق و وسعت پروژه شما بستگی دارد، اما می توانید انتظار داشته باشید که از برخی از مراحل زیر استفاده کنید:
پس از تکمیل طرح کلی، با تیم خود تماس بگیرید تا مفهوم کمپین، جدول زمانی و موارد قابل تحویل را توضیح دهید. سپس، همه آنها را در طرح تبلیغاتی HubSpot جمع آوری کنید و طرح تبلیغاتی خود را ارائه دهید. در نهایت، هر گونه سوال و پیشنهاد را با مشارکت کنندگان پروژه باز کنید.
نمونه طرح تبلیغاتی
اینجا جایی است که جزئیات بیشتری را در مورد خود تبلیغات و اینکه در کدام پلتفرم تبلیغ می شوند ارائه می دهید. برای هر تبلیغی که قصد دارید در این کمپین اجرا کنید، باید موارد زیر را ارائه دهید:
- نام پلتفرم
- نوع تبلیغ
- توضیحات آگهی
- جدول زمانی
- بودجه
به طور طبیعی، شما می توانید (و باید) منتظر سؤالات و پس زدن در مورد موارد خاص باشید.
حالا بیایید به نحوه آماده سازی طرح تبلیغاتی خود بپردازیم.
نحوه تهیه طرح تبلیغاتی
قبل از اینکه به ایده های تبلیغاتی تاکتیکی خود بپردازید، اولین قدم این است که به کسانی که طرح تبلیغات شما را می خوانند، یک نمای کلی از ابتکار عمل شما در سطح بالایی ارائه دهید.
1. یک نمای کلی از طرح تبلیغاتی خود ارائه دهید.
یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2019 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.
در این طرح، یک کسبوکار کانالهای مختلفی را که برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود استفاده میکند، مشخص میکند: YouTube، Facebook و Google Ads. این نوع تبلیغ برای هر کانال، خلاصه ای از آنچه هر تبلیغ خواهد بود، جدول زمانی هدف و بودجه اختصاص داده شده را مشخص می کند. در حالی که صرفاً یک نمای کلی است، دارای عناصر کلیدی است که در استراتژی تبلیغاتی خود اجرا می کند.
اکنون که می دانید چگونه طرح تبلیغاتی خود را بنویسید، قالب رایگان HubSpot را دانلود کنید تا طرح پروژه کمپین تبلیغاتی خود را از گروه خارج کنید.
پلتفرم شماره 1: یوتیوب
- نوع آگهی: ویدئو
- توضیحات آگهی: یک تبلیغ 15 ثانیه ای قبل از ویدیو. این ویدیو یک نگاه متحرک به برنامه جدید ما با پیوند به فروشگاه برنامه زمانی که شخصی کلیک میکند خواهد بود.
- جدول زمانی: 1 ژوئیه – 31 ژوئیه
- بودجه: 10000 دلار
3. جدول زمانی خود را توسعه دهید.
این قالب را به صورت رایگان دانلود کنید
یک بخش منابع اضافی به عنوان ضمیمه برنامه تبلیغاتی شما عمل می کند. به عنوان مثال، کمپین تبلیغاتی را که الهامبخش این کمپین است با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید، به صفحه محصولی که با این ابتکار تبلیغ میکنید پیوند دهید، یا به راهنمای سبک برند شرکت خود پیوند دهید – به این ترتیب، طراحان و نویسندگان در مورد چگونگی محتوای خارجی ایجاد کنید
7. یک جلسه آغازین کمپین را میزبانی کنید.
کار بر روی یک کمپین تبلیغاتی به زمان و منابع نیاز دارد. همه کسانی که درگیر هستند می خواهند بدانند چه وظایفی را بر عهده دارند، چه زمانی موعد مقرر دارند و چه مدت باید آنها را انجام دهند. بنابراین، ایجاد یک جدول زمانی که تمام این اطلاعات را برای تیم شما مشخص می کند، ضروری است.
تحلیل و بررسی: کشش خانه! مرحله نهایی کمپین شما این است که کارها را با تجزیه و تحلیل نتایج و گزارش آنها به نفع کمپین های آینده جمع کنید. تجزیه و تحلیل شاید بحرانی ترین مرحله باشد، جایی که می توانید بینش ارزشمندی بر اساس عملکرد ایجاد کنید. برای افزایش شانس موفقیت خود در کمپینهای آینده، نکات و درسهایی را حتماً یادداشت کنید.
4. بودجه خود را مشخص کنید.
با مشخص کردن عناصر زیر، هر کسی که طرح شما را میخواند، درک اساسی از کمپین شما و آنچه میخواهید انجام دهید خواهد داشت:
- نام کمپین: نام کمپین را جذاب، منحصر به فرد و به راحتی قابل شناسایی کنید تا تیم شما بتواند پشت سر آن بنشیند.
- توضیحات کمپین: هدف شما از کمپین چیست؟ در 2 تا 3 پاراگراف توضیح دهید که الهام بخش کمپین شما چیست، چگونه با ابتکارات شرکت شما هماهنگ است، چه مشکلات مشتری را حل می کنید، و نتایج نهایی کمپین چه خواهد بود.
- مخاطب هدف: در حالت ایده آل، چه کسی این تبلیغات را دریافت می کند؟ شما می توانید بر اساس سن، جنس، منطقه، یا هر تعداد جمعیت شناسی مشخص باشید، یا مشخص کنید کدام یک از شخصیت های خریدار خود را هدف قرار داده اید.
- بسترهای تبلیغاتی: چگونه پیام خود را منتقل خواهید کرد؟ در اینجا، پلتفرمی را که از آن استفاده میکنید، شناسایی کنید، زیرا در بخش بعدی جزئیات بیشتری در مورد اینکه تبلیغات واقعی چگونه به نظر میرسند، خواهید یافت.
- اهداف و بازگشت سرمایه: توضیح دهید که هدف نهایی کمپین شما چیست. بیشتر کمپین های تبلیغاتی برای ایجاد سود مستقیم یا بازگشت سرمایه در نظر گرفته شده اند، بنابراین اگر هدف شما این است، آن عدد را مشخص کنید. اگر هدف کمپین شما چیز دیگری است – ثبت نام در رویداد، آگاهی از محصول، و غیره – حتما آن را شناسایی و تعیین کنید.
2. پلتفرم های خود را انتخاب کنید.
به جای اینکه به سادگی بیان کنید: “ما برای این پروژه به 65000 دلار نیاز داریم”، بودجه خود را به صورت تصویری دقیق سازماندهی کنید، مانند مثال زیر.
برای مثال، ممکن است از شما خواسته شود که طراح یا تیم فریلنسری ویدیویی دیگری را پیدا کنید که بتواند کار را با پول کمتری تکمیل کند. بنابراین، برای دفاع از اینکه کدام هزینهها برای موفقیت کمپین ضروری است و کدام هزینهها میتوانید تجدیدنظر کنید، به جلساتی برسید.
5. چارچوب DACI خود را توضیح دهید.
الگوی طرح تبلیغاتی ما شامل موارد زیر است:
- طرح کلی کمپین تبلیغاتی
- جدول زمانی کمپین تبلیغاتی
- قالب بودجه تبلیغاتی
از آنجایی که ROI تضمین نشده است، بودجه می تواند چالش برانگیزترین بخش پروژه تبلیغاتی شما برای تایید باشد. در نتیجه، شکستن درخواستهایتان بر اساس آیتمهای خطی و ارائه آنها در برنامهتان برای جلب رضایت همه ضروری است.
چارچوب DACI شما باید شامل نام هر ذینفع، اطلاعات تماس آنها (ایمیل، تلفن، Slack handle و غیره) و مسئولیت ها یا موارد قابل تحویل آنها باشد.
یک طرح تبلیغاتی استراتژی های شما را برای دستیابی به مخاطبان هدف و دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود مشخص می کند. در آن، کانالهایی را که استفاده میکنید، پیامهای مهم و بودجه مورد نیاز را خلاصه میکنید – همه عناصر و اطلاعاتی که برای اجرای استراتژی تبلیغات خود نیاز دارید.