پس از تکمیل طرح کلی، با تیم خود تماس بگیرید تا مفهوم کمپین، جدول زمانی و موارد قابل تحویل را توضیح دهید. سپس، همه آنها را در طرح تبلیغاتی HubSpot جمع آوری کنید و طرح تبلیغاتی خود را ارائه دهید. در نهایت، هر گونه سوال و پیشنهاد را با مشارکت کنندگان پروژه باز کنید.
نمونه طرح تبلیغاتی
از آنجایی که ROI تضمین نشده است، بودجه می تواند چالش برانگیزترین بخش پروژه تبلیغاتی شما برای تایید باشد. در نتیجه، شکستن درخواستهایتان بر اساس آیتمهای خطی و ارائه آنها در برنامهتان برای جلب رضایت همه ضروری است.
الگوی طرح تبلیغاتی ما شامل موارد زیر است:
- طرح کلی کمپین تبلیغاتی
- جدول زمانی کمپین تبلیغاتی
- قالب بودجه تبلیغاتی
یک برنامه کمپین موثر به شما کمک می کند تا مسیر روشنی برای بازگشت سرمایه (ROI) ارائه دهید، از رهبری حمایت کنید و پیشنهاد خود را با ذینفعان مربوطه به اشتراک بگذارید.
با الگوی طرح تبلیغاتی رایگان HubSpot همراه باشید
با مشخص کردن عناصر زیر، هر کسی که طرح شما را میخواند، درک اساسی از کمپین شما و آنچه میخواهید انجام دهید خواهد داشت:
- نام کمپین: نام کمپین را جذاب، منحصر به فرد و به راحتی قابل شناسایی کنید تا تیم شما بتواند پشت سر آن بنشیند.
- توضیحات کمپین: هدف شما از کمپین چیست؟ در 2 تا 3 پاراگراف توضیح دهید که الهام بخش کمپین شما چیست، چگونه با ابتکارات شرکت شما هماهنگ است، چه مشکلات مشتری را حل می کنید، و نتایج نهایی کمپین چه خواهد بود.
- مخاطب هدف: در حالت ایده آل، چه کسی این تبلیغات را دریافت می کند؟ شما می توانید بر اساس سن، جنس، منطقه، یا هر تعداد جمعیت شناسی مشخص باشید، یا مشخص کنید کدام یک از شخصیت های خریدار خود را هدف قرار داده اید.
- بسترهای تبلیغاتی: چگونه پیام خود را منتقل خواهید کرد؟ در اینجا، پلتفرمی را که از آن استفاده میکنید، شناسایی کنید، زیرا در بخش بعدی جزئیات بیشتری در مورد اینکه تبلیغات واقعی چگونه به نظر میرسند، خواهید یافت.
- اهداف و بازگشت سرمایه: توضیح دهید که هدف نهایی کمپین شما چیست. بیشتر کمپین های تبلیغاتی برای ایجاد سود مستقیم یا بازگشت سرمایه در نظر گرفته شده اند، بنابراین اگر هدف شما این است، آن عدد را مشخص کنید. اگر هدف کمپین شما چیز دیگری است – ثبت نام در رویداد، آگاهی از محصول، و غیره – حتما آن را شناسایی و تعیین کنید.
2. پلتفرم های خود را انتخاب کنید.
قبل از اینکه به ایده های تبلیغاتی تاکتیکی خود بپردازید، اولین قدم این است که به کسانی که طرح تبلیغات شما را می خوانند، یک نمای کلی از ابتکار عمل شما در سطح بالایی ارائه دهید.
1. یک نمای کلی از طرح تبلیغاتی خود ارائه دهید.
اکنون که می دانید چگونه طرح تبلیغاتی خود را بنویسید، قالب رایگان HubSpot را دانلود کنید تا طرح پروژه کمپین تبلیغاتی خود را از گروه خارج کنید.
اینجا جایی است که جزئیات بیشتری را در مورد خود تبلیغات و اینکه در کدام پلتفرم تبلیغ می شوند ارائه می دهید. برای هر تبلیغی که قصد دارید در این کمپین اجرا کنید، باید موارد زیر را ارائه دهید:
- نام پلتفرم
- نوع تبلیغ
- توضیحات آگهی
- جدول زمانی
- بودجه
پلتفرم شماره 1: یوتیوب
- نوع آگهی: ویدئو
- توضیحات آگهی: یک تبلیغ 15 ثانیه ای قبل از ویدیو. این ویدیو یک نگاه متحرک به برنامه جدید ما با پیوند به فروشگاه برنامه زمانی که شخصی کلیک میکند خواهد بود.
- جدول زمانی: 1 ژوئیه – 31 ژوئیه
- بودجه: 10000 دلار
3. جدول زمانی خود را توسعه دهید.
به جای اینکه به سادگی بیان کنید: “ما برای این پروژه به 65000 دلار نیاز داریم”، بودجه خود را به صورت تصویری دقیق سازماندهی کنید، مانند مثال زیر.

ارجاع نمونه ها همیشه می تواند مفید باشد. در زیر به یکی می پردازیم.
کار بر روی یک کمپین تبلیغاتی به زمان و منابع نیاز دارد. همه کسانی که درگیر هستند می خواهند بدانند چه وظایفی را بر عهده دارند، چه زمانی موعد مقرر دارند و چه مدت باید آنها را انجام دهند. بنابراین، ایجاد یک جدول زمانی که تمام این اطلاعات را برای تیم شما مشخص می کند، ضروری است.
توزیع: وقتی همه دارایی ها مرتب شدند، زمان راه اندازی فرا می رسد. وبلاگ ها و پست های رسانه های اجتماعی باید برای توزیع در طول زمان برنامه ریزی شوند، سرصفحه ها و صفحات وب سایت باید به روز شوند و مطالب روابط عمومی باید توزیع شوند. در مرحله نهایی توزیع کمپین خود، باید برای پاسخ دادن به سوالات و به روز رسانی لحظه آخری در دسترس باشید. همه اینها بسته به اندازه کمپین شما ممکن است 1-2 هفته یا بیشتر طول بکشد.
تبدیل یک ایده برای یک کمپین تبلیغاتی به واقعیت دقیقاً ساده نیست، اما با یک برنامه تبلیغاتی دقیق و دقیق، می توانید با اطمینان از مفهومی به اجرا بروید.
تحلیل و بررسی: کشش خانه! مرحله نهایی کمپین شما این است که کارها را با تجزیه و تحلیل نتایج و گزارش آنها به نفع کمپین های آینده جمع کنید. تجزیه و تحلیل شاید بحرانی ترین مرحله باشد، جایی که می توانید بینش ارزشمندی بر اساس عملکرد ایجاد کنید. برای افزایش شانس موفقیت خود در کمپینهای آینده، نکات و درسهایی را حتماً یادداشت کنید.
4. بودجه خود را مشخص کنید.
این قالب را به صورت رایگان دانلود کنید
به طور طبیعی، شما می توانید (و باید) منتظر سؤالات و پس زدن در مورد موارد خاص باشید.
یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2019 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.
در بالا نمونه ای از جدول زمانی کمپین استاندارد است. البته، جدول زمانی شما همیشه به عمق و وسعت پروژه شما بستگی دارد، اما می توانید انتظار داشته باشید که از برخی از مراحل زیر استفاده کنید:
برای مثال، محتوای شما در این بخش ممکن است به شکل زیر باشد:
حالا بیایید به نحوه آماده سازی طرح تبلیغاتی خود بپردازیم.
نحوه تهیه طرح تبلیغاتی
این کیت برنامه ریزی تبلیغاتی را دانلود کنید
در اینجا نحوه تجزیه یک چارچوب DACI آورده شده است:
- راننده: این شخص محرک اصلی پروژه یا فرد مسئول مستقیم است. (احتمال شما یا مدیر مستقیم شماست.) راننده تمام قطعات متحرک پروژه را هماهنگ می کند و آن را از ابتدا تا پایان کار می بیند.
- تصویب کننده: این فردی است که یک پروژه را تایید می کند. به طور معمول، این یک مدیر، معاون یا مدیر خواهد بود. آنها بازخورد، توصیهها و تایید نهایی را در مورد محصولات تحویلی پروژه ارائه میکنند.
- مشارکت کنندگان: مشارکت کنندگان افرادی هستند که مسئول ایجاد یک یا چند محصول تحویلی در پروژه هستند. در تبلیغات، این می تواند شامل خلاقان (مدیران هنری و کپی رایترها)، تولیدکنندگان ویدئو، انیماتورها، طراحان و متخصصان تبلیغات دیجیتال باشد.
- مطلع: این اعضای تیم باید در طول مدت پروژه در جریان باشند. این گروه می تواند شامل روسای بخش، سرنخ حساب ها و مدیران باشد. این افراد هیچ مسئولیت مستقیم مرتبط با پروژه ندارند اما از آگاهی از پروژه و وضعیت آن سود می برند.
ایجاد و ویرایش: هنگامی که اهداف خود و نوع دارایی هایی را که می خواهید ایجاد کنید مشخص کردید، وقت آن است که در تیم خلاق حلقه بزنید. کپیرایترها میتوانند کار را روی کپی برای صفحات فرود، ایمیلها و غیره شروع کنند، در حالی که مدیران خلاق و طراحان مفاهیم و داراییهای بصری را اجرا میکنند. این پروسه بسته به اهداف و حیطه کاری شما می تواند 2 تا 3 هفته طول بکشد. همچنین باید برای چندین دور ویرایش زمان اختصاص دهید تا مطمئن شوید که همه با دارایی های خلاقانه هماهنگ هستند.
این چارچوب، تفویض پروژه را برای همه افراد درگیر شفاف می کند.
6. منابع اضافی را فراهم کنید.
چارچوب DACI شما باید شامل نام هر ذینفع، اطلاعات تماس آنها (ایمیل، تلفن، Slack handle و غیره) و مسئولیت ها یا موارد قابل تحویل آنها باشد.
یک طرح تبلیغاتی استراتژی های شما را برای دستیابی به مخاطبان هدف و دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود مشخص می کند. در آن، کانالهایی را که استفاده میکنید، پیامهای مهم و بودجه مورد نیاز را خلاصه میکنید – همه عناصر و اطلاعاتی که برای اجرای استراتژی تبلیغات خود نیاز دارید.