نحوه عملکرد بازاریابی عملکردی [+ 6 Tools You Can Use]

با هر کمپین بازاریابی دیجیتال، تعیین اهداف شما کلیدی است.

به طور کلی، معیاری که استفاده می کنید تعیین می کند که چه اقداماتی باعث پرداخت کمیسیون و بازگشت سرمایه (ROI) تلاش های شما می شود. هرچه اقدامات بیشتری انجام دهید، کمپین شما موفق تر است.

بازاریابی وابسته زیرمجموعه ای از بازاریابی عملکردی است که براساس پرداخت کمیسیون پس از هر فروش یا هدف/تبدیل هدف است.

از نظر درآمد، بخش با بیشترین درآمد مربوط به خرده فروشی با 84 درصد و پس از آن سفر با 10 درصد است. صنایعی مانند خودروسازی، مراقبت های بهداشتی و مخابرات تنها 1 درصد از کل درآمد بازاریابی عملکرد را به خود اختصاص داده اند.

ویژگی های کلیدی

  • پورتالی با کاربری آسان برای شرکای داخلی و مدیریت روابط خود.
  • هر ارجاع و هدایت را دنبال کنید و رویدادهای تبدیل را به طور دقیق به هر شریک نسبت دهید.
  • یک ساختار پرداخت سفارشی طراحی کنید تا شرکای زمانی که اهداف شما را برآورده می کنند، پرداخت کنند.

یافتن ناشر/شریک مناسب نیاز به تحقیق دارد، اما این مهم ترین گام است زیرا چگونه مردم را برای تغییر الهام می گیرید.

قیمت: 49 دلار در ماه شروع کننده)، 129 دلار در ماه (به علاوه)، قیمت های پیشرفته تر برای مشاغل با بیش از 15000 بازدیدکننده سایت منحصر به فرد در ماه

با این حال، علیرغم داشتن بیشترین هزینه و بالاترین درصد درآمد، صنعت خرده‌فروشی بهترین ROAS را ارائه نکرد. بر اساس این گزارش، صنعت خودرو بهترین بازدهی را با قیمت 26 دلار و پس از آن سفر با 21 دلار و خرده فروشی با 12 دلار ارائه کرد.

Partnerize یک داشبورد ساده و کاربردی برای مدیریت شرکای شماست.

ویژگی های کلیدی

  • شبکه‌ای از شرکا فقط با دعوت بسازید، یا توصیه‌های خودکار شریک را از اکوسیستم شریک خود دریافت کنید.
  • دسترسی به داده های کمپین بلادرنگ برای مشاهده عملکرد شریک.
  • ساختار کمیسیون سفارشی برای هر شریک و خودکار کردن فرآیند پرداخت و پاداش.

3. Everflow

برخی از ساختارهای استاندارد اندازه گیری و قیمت گذاری برای بازاریابی عملکرد عبارتند از:

  • هزینه به ازای خرید (CPA)/پرداخت به ازای فروش – اگر هدف شما افزایش فروش است، موفقیت کمپین خود را با تعداد فروش می‌سنجید و هر بار که شخصی محصولی را می‌خرد که مستقیماً قابل ردیابی است، به شرکای خود پول می‌پردازید.
  • هزینه به ازای کلیک (CPC) / پرداخت به ازای کلیک – اگر هدف شما این است که کلیک ها را به صفحه یا پیشنهادات خود هدایت کنید، هر بار که شریکتان کسی را وادار به کلیک کردن کند، باید پول پرداخت کنید (به همین دلیل است که ردیابی URL ها در تشخیص ترافیک معمولی از ترافیک الهام گرفته از شریک بسیار مهم است).
  • هزینه هر سرنخ (CPL)/پرداخت به ازای سرنخ – هر بار که اطلاعات جدیدی از یک کاربر دریافت می کنید (مثلاً پس از پر کردن فرم) پرداخت می کنید زیرا شریک از آنها الهام گرفته است که اطلاعات خود را ارسال کنند. سپس با هدف نهایی تبدیل آنها به مشتری، پیشتاز را بیشتر پرورش می دهید.
  • هزینه به ازای هر نمایش (CPM) – همچنین هزینه در هر میلیون نامیده می شود، شما باید بر اساس تعداد نمایش هایی که از تبلیغاتی که شریک به اشتراک می گذارد یا در جایی نمایش داده می شود، پرداخت می کنید. CPM معمولاً هر 1000 نمایش را پرداخت می کند.

بهترین نرم افزار بازاریابی عملکردی

برخی از تبلیغ‌کنندگان ممکن است از یک شرکت یا آژانس برون‌سپاری مدیریت برنامه (OPM) استفاده کنند که اجرای برنامه را بر عهده می‌گیرد.

چگونه یک استراتژی بازاریابی عملکردی ایجاد کنیم

1. اهداف خود را مشخص کنید.

قیمت: برای قیمت تماس بگیرید

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، می توانید ناشر/شریک مناسب را برای کمک به شما در دستیابی به آنها انتخاب کنید.

2. شرکای خود را شناسایی کنید.

این بسیار مهم است زیرا تنها راه برای نسبت دادن درست یک اقدام به شریک/ناشر خود، استفاده از یک کد، URL یا پارامتر UTM منحصر به فرد است.

بازاریابی عملکردی بیشتر از بازاریابی وابسته رشد کرده است و هدف آن بهبود عملکرد شرکت در کل است.

انواع بازاریابی عملکردی

LeadDyno به برندها ابزارهایی برای رشد یک برنامه وابسته موفق می دهد که پاداش ها را با اقدامات هدف شما هماهنگ می کند.

ویژگی های کلیدی:

  • پیوندها، کدها را ایجاد کنید یا URL های خاصی را به هر شریک اختصاص دهید.
  • داشبورد وابسته منحصر به فرد برای اطمینان از اینکه شما تبدیل ها را به درستی نسبت می دهید.
  • یک ساختار پرداخت را بر اساس معیارهای کلیدی خود سفارشی کنید و پرداخت ها را به صورت یکپارچه ارسال کنید.

2. AnyTrack.io

بیایید به نحوه عملکرد بازاریابی عملکرد، نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی عملکرد، و ابزارهایی که می‌توانید برای اجرای آن استفاده کنید، عمیق‌تر بپردازیم.

این همان اصل بازاریابی عملکردی است: بازاریابان یک هدف عملکردی (مانند ایجاد تبدیل‌ها) تعیین می‌کنند و به شرکا/افرادی که به آنها کمک می‌کنند این تبدیل‌ها را دریافت کنند، پاداش می‌دهند.

با رویکرد کمپین تبلیغاتی سنتی، هیچ تضمینی برای بازگشت سرمایه‌تان وجود ندارد، و فقط می‌توانید عملکرد را نظارت کنید و پس از راه‌اندازی آن، تنظیمات را انجام دهید.

دو نوع اصلی از نرم افزارهای بازاریابی عملکردی وجود دارد: نرم افزارهایی که بر ارتباط تبلیغ کنندگان با شرکای وابسته یا ناشران تمرکز می کنند و نرم افزارهایی که بر عملکرد نظارت می کنند. اجازه دهید برخی از ابزارهای برتر در هر دسته را مرور کنیم.

ابزارهای مشارکت بازاریابی عملکردی

1. PartnerStack

Everflow به شما کمک می کند مدیریت مشارکت را ساده کنید تا اطمینان حاصل کنید که نتیجه می گیرید.

امروزه، اینفلوئنسرها به دلیل اعتماد بالایی که به مخاطبان خود دارند، از محبوب ترین شرکا هستند. اینفلوئنسر می تواند یوتیوبری باشد که یک لینک وابسته در توضیحات ویدیو اضافه می کند یا وبلاگ نویسی که در محتوای نوشته شده خود یک بک لینک به صفحه فرود شما اضافه می کند.

قیمت: 750 دلار در ماه (طرح اصلی)، برای قیمت سفارشی تماس بگیرید

با AnyTrack، گزارش انتساب آسانتر است.

ویژگی های کلیدی

  • به هر شریک یک برچسب اختصاص دهید که به طور خودکار تبدیل‌های شما را ردیابی، ویژگی‌ها و همگام‌سازی کند.
  • برای درک عملکرد، تک تک تعاملات و فروش ها را دنبال کنید.
  • شبکه وابسته سفارشی خود را یکپارچه کنید.

3. تاثیر

بیایید بگوییم که من یک تأثیرگذار هستم که با برندون بلک‌وود همکاری می‌کند. من یک کد تخفیف 10٪ “MARTINA10” را با فالوورهایم به اشتراک می گذارم تا هنگام خرید کالا از برند از آن در هنگام پرداخت استفاده کنم. هر زمان که شخصی از کد من برای خرید استفاده می کرد، درصدی از فروش را دریافت می کردم. در این مورد، متریک ردیابی شده فروش منحصربه‌فرد از کد من است که می‌تواند با مدل هزینه به ازای خرید پرداخت شود.

ممکن است در ابتدا این کار را به صورت دستی انجام دهید، اما بسیاری از افراد برای اطمینان از صحت همه اسناد تبدیل به سیستم‌های ردیابی خودکار متکی هستند.

چگونه بازاریابی عملکرد را اندازه گیری می کنید؟

قیمت: برای قیمت تماس بگیرید

قیمت: آزمایش رایگان 14 روزه؛ 50 دلار در ماه (پایه)، 150 دلار در ماه (شخصی)، 300 دلار در ماه (پیشرفته)

اکنون دانلود کنید: الگوی طرح بازاریابی رایگان [Get Your Copy]

شرکا/کانال های بازاریابی عملکرد مختلفی وجود دارد که باید برای کمپین های خود در نظر بگیرید:

  • بازاریابی وابسته: یک شریک از یک کد یا پیوند وابسته برای تبلیغ یک تبلیغ‌کننده به مخاطبان خود استفاده می‌کند و با ردیابی تبدیل‌ها از پیوند منحصربه‌فرد خود پول پرداخت می‌کند.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ: برندها با سازندگان و تأثیرگذارانی کار می کنند که پیشنهاد خود را به مخاطبان منحصر به فرد خود تبلیغ می کنند تا آنها را تشویق به اقدام کنند.
  • بازاریابی و تبلیغات پولی: کسب‌وکارها با ناشر کار می‌کنند تا آگهی خود را نمایش دهند (مانند یک صفحه وب) و به ناشر برای اقداماتی مانند کلیک‌ها، خریدهای پس از کلیک کردن، یا تعداد نمایش‌هایی که از جایی که آگهی را نشان می‌دهند، پرداخت می‌کنند.
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM): تبلیغ‌کنندگان، تبلیغاتی را در نتایج جستجو برای عبارات مرتبط با کسب‌وکار نشان می‌دهند و در صورت کلیک بر روی تبلیغ، به ناشر پرداخت می‌کنند.
  • تبلیغات بومی: تبلیغ‌کنندگان تبلیغاتی را ایجاد می‌کنند که در کانال‌هایی که در آن حضور دارند ترکیب می‌شوند و تبلیغ‌کنندگان براساس تبدیل هدفشان به یک وابسته یا تأثیرگذار پرداخت می‌کنند.
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی: سازندگان و اینفلوئنسرها برای شرکا در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند.

نحوه عملکرد بازاریابی عملکردی

قیمت: برای قیمت تماس بگیرید

هر صنعتی می تواند با بازاریابی عملکرد موفقیت داشته باشد. همه چیز در مورد همکاری با شرکای مناسب و تنظیم یک برنامه قوی برای رسیدن به اهداف بازاریابی است.

از آنجایی که فقط زمانی پرداخت می‌کنید که اهدافتان محقق شوند، سه چیز را انجام می‌دهید:

  • کمپین شما ریسک کمتری دارد
  • بازگشت سرمایه تضمین شده (ROI) وجود دارد
  • شما کنترل بهتری بر هزینه تبلیغات خود دارید

آیا بازاریابی وابسته همان بازاریابی عملکردی است؟

می خواهی به چه چیز برسی؟ ممکن است آگاهی عمومی از برند، فروش خط تولید جدید شما، سرنخ های بیشتر یا چیز دیگری باشد. برای مثال، اگر هدف شما جذب سرنخ های جدید است، ممکن است هدف بازاریابی عملکردی جذب 500 سرنخ جدید داشته باشید.

آیا نمی دانید کدام صنایع بیشتر از بازاریابی عملکردی استفاده می کنند؟ طبق یک مطالعه در سال 2022 توسط انجمن بازاریابی عملکرد، تبلیغ‌کنندگان در بخش خرده‌فروشی بیشترین هزینه را برای بازاریابی عملکردی انجام دادند – 76٪ از کل هزینه‌ها را به خود اختصاص دادند. پس از آن بخش مالی با کاهش شدید به 12 درصد، پس از آن صنعت مسافرت با 5 درصد کاهش یافت.

بازاریابی عملکرد

ابزار Impact فرآیند مشارکت را از تماس اولیه تا پرداخت ساده می کند.

ویژگی های کلیدی

  • برچسب ردیابی جهانی به شما کمک می‌کند ترافیکی را که شرکایتان در تمام دارایی‌ها در هر دستگاهی هدایت می‌کنند، ردیابی کنید.
  • قراردادهای پرداخت ایجاد کنید و وقتی شرکای نتایجی را در معیارهای کلیدی شما به ارمغان آوردند، به طور خودکار پرداخت کنید.
  • شرکای متناسب با نیازهای شما را پیدا کنید یا شبکه وابسته موجود خود را وارد کنید.

برترین عملکردهای عمودی بازاریابی

حتی خریداران باتجربه رسانه نیز می توانند کمپین های ناموفقی داشته باشند، اگر بین کمپین و مخاطب هدف ناهماهنگی وجود داشته باشد.

هنگامی که شریک یا کانال مورد نظر خود را پیدا کردید، ساختار پرداخت را نیز ترسیم می کنید. به عنوان مثال، با SEM، احتمالاً برنامه‌ای طراحی می‌کنید که در آن به گوگل برای نمایش‌ها یا کلیک‌ها پول پرداخت می‌کنید، و با اینفلوئنسر، تصمیم می‌گیرید هر زمان که به هدفتان رسیدید، چگونه و چقدر به آنها بپردازید.

اجرای استراتژی بازاریابی عملکرد بر سه بازیگر کلیدی متکی است:

  • تبلیغ کننده (مانند خرده فروش، بازرگان، برند و غیره که به دنبال بهبود عملکرد هستند)
  • یک ناشر یا یک شریک وابسته (کسی که برای یک تبلیغ کننده تبلیغ می کند)
  • یک شبکه ردیابی وابسته (یک سیستم شخص ثالث که در آن تبلیغ‌کنندگان و ناشران به هم متصل می‌شوند و می‌توانند عملکرد را پیگیری کنند و پرداخت‌ها را دریافت کنند).

بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌های ارجاع کارمند دارند که در آن ارجاع فردی که استخدام می‌شود با پاداش (معمولاً پاداش نقدی) همراه است.

بازاریابی عملکرد

اگر یک شرکت SaaS هستید که به دنبال توسعه یک برنامه شریک قوی هستید، PartnerStack را در نظر بگیرید.

ویژگی های کلیدی

  • از میان یک شبکه شرکای فعال انتخاب کنید یا شرکای مورد نظر خود را استخدام کنید.
  • پورتال شریک سفارشی و نصب خودکار برای به اشتراک گذاشتن منابع آموزشی مرتبط.
  • ردیابی کمپین برای درک عملکرد و شروع پرداخت ها.

2. شریک شوید

بازاریابی عملکردی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که توسط نتایج هدایت می‌شود، جایی که تبلیغ‌کنندگان (مانند یک نام تجاری یا کسب‌وکار) تنها زمانی پرداخت می‌کنند که به یک هدف برسند، که می‌تواند هر چیزی از خرید تا پر کردن فرم در صفحه فرود باشد.

در ادامه بیشتر در مورد چگونگی اندازه گیری بازاریابی عملکرد صحبت خواهیم کرد.

3. شناسه تولید و تخصیص دهید.

در حالی که تا حدودی مرتبط است، بازاریابی وابسته و بازاریابی عملکرد متفاوت است.

یکی از بزرگترین مشکلات کار با شرکت های وابسته، ایجاد و ردیابی لینک ها و کدها در مقیاس است. در زیر به برخی از ابزارهای مفید خواهیم پرداخت.

ابزارهای ردیابی بازاریابی عملکرد

1. LeadDyno

دعوت به اقدام جدید



منبع

فهرست مطالب

بازاریابی عملکرد چیست؟

گام بعدی این است که پیوندها/URL ها و کدهای ردیابی منحصر به فرد خود را آماده کنید.