امیدوارم از خواندن این پست وبلاگ لذت ببرید.
اگر می خواهید تیم من فقط بازاریابی شما را برای شما انجام دهد، اینجا را کلیک کنید.
بازاریابی ویدئویی روشی است که برای اکثر شرکتها استفاده میشود، و من آماری برای اثبات آن دارم.
طبق آخرین تحقیقات Wyzowl State of Video Marketing، 86 درصد از کسب و کارها از بازاریابی ویدیویی استفاده می کنند و 92 درصد باورنکردنی می گویند که این بخش اساسی از استراتژی بازاریابی آنها است.
با این حال، پست کردن ویدیوها فقط شما را به این مرحله می رساند. هنگامی که محتوای خود را ایجاد کردید، می خواهید حداکثر تعداد افراد آن را ببینند.
جواب چیست؟ شمای ویدیویی.
اکنون می دانید که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم. بیایید به آن برسیم
نشانه گذاری طرحواره ویدئو چیست؟
نشانه گذاری طرحواره ویدیویی کدی است که می توانید به وب سایت خود اضافه کنید. این کد به موتورهای جستجو میگوید که چگونه ویدیوی خود را ساختار دادهاید و به افرادی مانند Google کمک میکند تا بفهمند درباره چیست.
کد به صورت قطعههای غنی در SERP ظاهر میشود و یک تصویر کوچک/پیشنمایش ویدیو را همراه با اطلاعات دیگری مانند عنوان، توضیحات، تاریخ آپلود، طول و غیره نمایش میدهد.
در اینجا یک مثال است:
موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو! همه طرحواره های ویدئویی را پشتیبانی می کنند و انواع مختلفی دارند، از جمله:
- VideoObject (نشانهگذاری که Google را قادر میسازد محتوای شما را بفهمد و آن را بهعنوان قطعههای غنی نشان دهد).
- EmbedUrl (نشانهگذاری طرح ویدیویی برای زمانی که ویدیویی را از سایت دیگری مانند YouTube جاسازی کردهاید)
- ContentUrl (که به یک فایل رسانه ویدیویی اشاره می کند)
چرا نشانه گذاری طرحواره ویدئو برای سئو مهم است؟
خوب، بنابراین گوگل طرحواره ویدیویی را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر نمی گیرد و جان مولر گوگل قبلاً این موضوع را تایید کرده است.
با این وجود، نشانه گذاری طرحواره ویدیو به طور غیرمستقیم بر سئوی شما تأثیر می گذارد.
ارائه طرحواره ویدیویی به Google و سایر موتورهای جستجو کمک میکند محتوایی را شناسایی کنند که با هدف و درخواست جستجوگر مطابقت دارد. این شانس ظاهر شدن محتوای شما در نتایج غنی در SERP ها را افزایش می دهد.
افزایش دید اغلب به معنای بازدیدکنندگان و تبدیل بیشتر است. هرچه محتوای شما مرتبط تر باشد، بازدیدکنندگان شما راضی تر هستند.
در نهایت، این منجر به بهبود موقعیت موتور جستجو می شود و تلاش های سئوی شما را افزایش می دهد. برخی از بازاریابان افزایش دید را تا پنج درصد در هنگام افزودن طرحواره ویدیویی گزارش میکنند.
نحوه پیاده سازی طرحواره ویدیویی
برای تکنو هراسها، اضافه کردن نشانهگذاری طرحواره ویدیویی ممکن است دلهرهآور به نظر برسد، اما آنقدرها هم که به نظر میرسد دشوار نیست.
صبر کن تا قدم به قدم با تو صحبت کنم.
قبل از شروع، بررسی کنید که آیا صفحه انتخابی شما از نتایج غنی پشتیبانی می کند یا خیر. گوگل یک ابزار رایگان دارد که می توانید از آن استفاده کنید.
فقط URL یا HTML خود را وارد کنید، و روی “آدرس URL” کلیک کنید. سپس پیامی دریافت خواهید کرد که در حال بررسی URL است.
پس از اتمام تست، باید چیزی شبیه به زیر را مشاهده کنید:
اگر در حال آزمایش برای تلفن همراه هستید، از گزینه «گوگل بات گوشی هوشمند» استفاده کنید. این ابزار همچنین خطاهای اعتبارسنجی طرحواره را بررسی می کند.
اگر می خواهید طرح ویدیویی را به صورت دستی اضافه کنید:
- با ایجاد طرحواره خود شروع کنید. برای انجام این کار، به Google’s Structured Data Helper بروید.
- در مرحله بعد، URL خود را کپی کنید یا روی گزینه ‘HTML’ کلیک کنید و کد خود را در کادر وارد کنید.
- پس از انجام این کار، صفحه ای که طرحواره را به آن اضافه می کنید ظاهر می شود. در بالای صفحه، عنوانی به رنگ قرمز به نام ‘داده های برچسب’ را مشاهده خواهید کرد. لیستی از اقلام داده را در سمت راست صفحه دریافت خواهید کرد. هر یک از مواردی که به صورت پررنگ فهرست شده اند را برجسته کنید.
- سپس بر روی دکمه “ایجاد HTML” کلیک کنید، داده ها را مشاهده کرده و آن را دانلود کنید.
- هنگامی که داده ها را دانلود کردید، می توانید با پیروی از دستورالعمل های میزبان خود، آن ها را به سیستم مدیریت محتوای خود اضافه کنید.
همچنین میتوانید نشانهگذاری طرحواره ویدیوی خود را با افزونهها خودکار کنید. ابزارهای موجود عبارتند از:
برای قطعههای غنی YouTube، ابزار رایگان videoschema.com وجود دارد. فقط URL خود را وارد کنید و “تولید” را بزنید:
سپس، برای رفتن به ابزار اعتبار سنجی گوگل، روی “Validate markup” کلیک کنید. گوگل پیشنهاد می کند قبل از دسترسی به Schema.org از ابزار اعتبارسنجی طرحواره غنی خود برای تأیید کد خود استفاده کنید. URL را وارد کنید و برای استفاده از آن روی دکمه سبز “run test” کلیک کنید.
بهترین روش های طرحواره ویدیویی
همانطور که استراتژی نشانه گذاری طرحواره خود را می سازید و محتوای سایت خود را ارزیابی می کنید، این بهترین شیوه ها را در ذهن داشته باشید:
- یک استراتژی قوی داشته باشید. تصمیم بگیرید که چه محتوایی را می خواهید رتبه بندی کنید و ویدیوهایی را که می خواهید تبلیغ کنید.
- کلمات کلیدی بهینه شده را در سرتاسر محتوای خود شامل توضیحات، عنوان و صفحات بگنجانید.
- با تغییر ویدیوهای وب سایت خود، مانند تغییر عنوان، توضیحات یا تصویر کوچک، طرح ویدیویی خود را به روز نگه دارید.
- از پر کردن schema اجتناب کنید (اضافه کردن کلمات کلیدی بیش از حد به نشانه گذاری طرحواره یک وب سایت برای فریب دادن موتورهای جستجو به فکر مرتبط بودن سایت).
- با ایجاد تغییرات در ویدیوهای وب سایت خود، مانند تغییر عنوان، توضیحات یا تصویر کوچک، طرح ویدیوی خود را به روز نگه دارید.
- عنوان، توضیحات یا تصویر کوچک.
- هنگام انتخاب نوع طرحواره ویدیویی، از قالب مورد نظر موتور جستجو استفاده کنید. به عنوان مثال، گوگل JSON-LD را توصیه می کند. همچنین میتوانید از Microdata یا Resource Descriptive Framework در Attribute (RDFa که استانداردی برای نمایش دادهها در وب است) استفاده کنید.
- از یک ابزار اعتبارسنجی برای آزمایش کدنویسی خود استفاده کنید.
- شامل تمام فیلدهای مورد نیاز هنگام اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره ویدیو به صفحه خود، چند فیلد الزامی وجود دارد که باید آنها را پر کنید، مانند نام ویدیو، URL، و یک تصویر کوچک.
- مطمئن شوید که ویدیوهای شما به درستی برچسب گذاری و دسته بندی شده اند. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند ویدیوهای شما در مورد چیست و یافتن آنها را برای کاربران آسان تر می کند.
- استفاده از ابزاری را برای ردیابی نتایج طرح ویدیویی خود در نظر بگیرید.
- از عناوین و توضیحات توصیفی برای ویدیوهای خود استفاده کنید. باز هم، این به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند ویدیوهای شما در مورد چیست.
- برای هر ویدیو یک تصویر کوچک قرار دهید. ارائه پیش نمایش محتوای ویدیویی به کاربران کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا می خواهند آن را تماشا کنند یا نه.
گوگل راهنمایی های زیر را ارائه می دهد:
- مطمئن شوید که طرح ویدیوی شما نمایش واضحی از صفحه است.
- همه ویژگیهای مشخص شده (توضیحات، عنوان، تاریخ و غیره) را درج کنید، در غیر این صورت محتوای شما در قطعههای غنی ظاهر نمیشود.
- اگر صفحه شما دارای چندین فرم از محتوا است، از ریچ اسنیپت های مختلف برای هر نوع محتوا استفاده کنید تا شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج غنی افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر صفحه شما شامل ویدیوها، نظرات و مقالات است، طرح مربوطه را برای هر نوع محتوا درج کنید.
- دستورالعمل های کیفیت محتوای گوگل را دنبال کنید.
سوالات متداول
طرحواره ویدیویی نوعی داده ساختاریافته است که می توانید آن را به وب سایت اضافه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند. اطلاعاتی درباره ویدیوها، از جمله عنوان، توضیحات، تصویر کوچک و مدت زمان ارائه میکند که خزندههای وب از آنها برای تولید نتایج از جستجوهای آنلاین استفاده میکنند.
از نظر فنی، میتوانید تصمیم بگیرید که میخواهید نشانهگذاری طرح ویدیویی در کجای وبسایت شما ظاهر شود، اما یک روش ترجیحی وجود دارد. طرحواره باید قبل از بستن عنصر بارگذاری شود. اگر اسکریپت های مهم صفحه دیگری در تگ
وجود دارد، ابتدا باید آن ها بارگذاری شوند. سپس، طرحواره را می توان قبل از بستن تگ در آخرین بار بارگذاری کرد.ویدیوها داده های بدون ساختار هستند، به این معنی که اطلاعاتی هستند که ساختار یا قالب از پیش تعریف شده ای ندارند. در مقابل، داده های ساختاریافته ساختاری از پیش تعریف شده دارند و در قالب استانداردی ارائه می شوند. یک مثال می تواند یک ایمیل یا یک پایگاه داده اکسل باشد.
نتیجه
نشانه گذاری طرحواره ویدیویی ابزار مهمی برای بهبود دید ویدیوی شماست. گنجاندن اطلاعات کلیدی در مورد محتوای ویدیوی خود در کدنویسی وب سایت شما می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای مرتبط را به جستجوگران ارائه دهند و شانس شما را برای ظاهر شدن در قطعه های غنی افزایش دهد.
این دید بیشتر میتواند به شما با سرنخهای جدید و افزایش دسترسی پاداش دهد و بهطور بالقوه با دریافت محتوای مرتبط در مقابل جستجوگران، به رتبهبندی Google شما کمک کند.
گنجاندن نشانهگذاری طرحواره آسان است و میتوانید از ابزارهای اتوماسیون برای نصب طرحواره با یک کلیک استفاده کنید.
برای بهینهسازی بیشتر از طرحوارههای ویدئویی، از تکنیکهای دیگری مانند SEO SEO برای بهینهسازی بیشتر تلاشهای بازاریابی خود استفاده کنید.
آیا از طرحواره ویدیویی استفاده می کنید؟ چگونه به بازاریابی شما کمک می کند؟
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما
- سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.
یک تماس رزرو کنید