در نهایت، نمایه مخاطبان شما پایهای حیاتی برای حصول اطمینان از جذب موثر و تبدیل آنهایی است که مناسبترین برند شما هستند.
من همچنین «ابزار رسانههای اجتماعی» را در Google جستجو کردم و به ویژگی People also Ask نگاه کردم تا عمیقتر به سؤالات، نکات دردناک و چالشهای مرتبط با ابزارهای رسانههای اجتماعی بپردازم:
به عنوان مثال، اگر لوازم تناسب اندام می فروشید، به پروفایل های اجتماعی و پست های وبلاگ تأثیرگذاران برتر تناسب اندام نگاهی بیندازید. به چه چیزی اهمیت می دهند؟ برای چه چیزی ارزش قائل هستند؟ چه فعالیت هایی را در یک روز انجام می دهند؟ این ویژگی ها می تواند به شما کمک کند تا نمایه مخاطبان خود را کامل کنید.
بسته به اهدافتان، پروفایل مخاطب متفاوتی ایجاد خواهید کرد. اگر امیدوارید فروش محصول خود را از طریق یک کمپین تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی افزایش دهید، نمایه مخاطبان شما شبیه شخصیت خریدار شما خواهد بود.
بنابراین، در نهایت، هم برنامه ریزی رسانه و هم خرید رسانه برای موفقیت نیاز به مخاطبان از پیش تعریف شده دارند. اگر قبل از خرید فضای تبلیغاتی برای ایجاد یک نمایه مخاطب وقت نگذارید، در خطر هدر دادن پول و منابع برای مخاطبانی هستید که در نهایت به هر حال تبدیل نخواهند شد.
برای پر کردن بخش چالشها/اهداف/نقاط درد در نمایه مخاطبان خود، ایده خوبی است که نگاهی به نظرات مشتریان یا اطلاعات گروه متمرکز بیندازید تا بزرگترین چالشهایی را که مشتریان و مشتریان بالقوه شما با آن روبرو هستند، مشخص کنید.
میتوانید ابتدا از Ahrefs یا ابزار جستجوگر کلیدواژه دیگری برای تعیین سؤالاتی که افراد در رابطه با یک عبارت جستجو میپرسند استفاده کنید. در این مثال، من “ابزار رسانه های اجتماعی” را برای یافتن سوالات مشابه مرتبط با کلمه کلیدی جستجو جستجو کردم:
برای مثال، فرض کنید در حال ایجاد یک کمپین تبلیغاتی جدید در ارتباط با ابزار گوش دادن و زمانبندی رسانههای اجتماعی هستید.
پروفایل مخاطب رسانه
در ترکیب با تحقیقات کیفی و مشتری مدار خود، می توانید بزرگترین چالش های مخاطبان خود را کشف کنید و اینکه چگونه باید کمپین خود را برای هدف قرار دادن آن نقاط دردناک تنظیم کنید.
4. جمع آوری داده های روانشناختی با استفاده از Google Trends یا تأثیرگذاران در صنعت.
به عنوان مثال، خرید رسانه ای – خرید کمپین یا فضای تبلیغاتی در کانال های مختلف، یا اشتراک گذاری کمپین ها و تبلیغات هدفمند – بدون برنامه ریزی رسانه ای امکان پذیر نیست.
هنگام ایجاد نمایه مخاطب، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
- اطلاعات دموگرافیک: این شامل ویژگی های شخصی مانند جغرافیا، سن، تحصیلات، شغل و درآمد است.
- اطلاعات روانشناختی: این شامل ویژگی های مربوط به ویژگی های شخصیتی، علایق، نگرش ها یا باورها و سبک زندگی است.
- اهداف، چالش ها یا نقاط دردناک: برای این بخش، اهداف، چالشها یا نقاط دردناک مخاطبان خود را در رابطه با محصول یا خدمات خود تعیین کنید. چگونه محصول یا خدمات شما می تواند نیازهای مخاطبان شما را برآورده کند؟ مخاطبان شما از چه جستجوهایی برای یافتن محصول یا خدمات شما استفاده می کنند؟ به عنوان مثال، اگر یک برنامه ذهن آگاهی 8 هفته ای می فروشید، شخصیت داستانی شما احتمالاً با تمرکز و یافتن زمان برای تثبیت خود در لحظه حال، چالش بزرگی دارد.
- ارزش های: مخاطب هدف شما چه ارزشی قائل است؟ این شامل ارزشها و انگیزههای تصویری بزرگتر، مانند «طبیعت»، «اجتماعی شدن»، «احساس تعلق» یا «خودمختاری در کار» است.
- کانال های ترجیحی: مخاطبان شما بیشتر وقت خود را در کدام کانال(ها) صرف می کنند؟ این می تواند کانال های اجتماعی مانند یوتیوب یا اینستاگرام یا موتورهای جستجو مانند گوگل باشد. کانال ترجیحی به نوع کمپینی که اجرا می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر یک کمپین تبلیغاتی پولی اجرا می کنید، باید تعیین کنید که آیا مخاطبان شما بیشتر وقت خود را در فیس بوک، گوگل یا جای دیگری می گذرانند.
- نوع(های) محتوای ترجیحی: هنگامی که مخاطبان شما محتوای شما را پیدا کردند، آن را در چه قالبی ترجیح می دهند؟ کتاب های الکترونیکی، پست های وبلاگ یا مطالعات موردی؟ یا پادکست؟ ویدئو؟ تعیین قالب به شما کمک می کند تا به بهترین نحو به مخاطبان خود خدمت کنید.
- رفتار خرید: آیا مخاطبان شما تکاندهنده هستند یا به هفتهها – اگر نه ماهها – قبل از خرید نیاز دارند؟ آیا آنها در هر زمان در طول سال یا فقط در یک فصل خاص به روی محصول یا خدمات شما باز هستند؟ برای مثال، اگر صندلیهای ساحلی میفروشید، احتمالاً مخاطبان هدف شما در طول ماههای تابستان، زمانی که صندلیهای ساحلی بسیار ضروری است، نسبتاً هیجانانگیز هستند.
اگر برای یک شرکت B2B کار می کنید، ممکن است مطالعات موردی صنعت، گزارش ها را بخوانید یا به وبینارها بپیوندید تا علایق، ارزش ها و رفتارهای شخصیت هدف خود را در یک صنعت مشخص کنید.
بازار هدف شامل تک تک خریداران بالقوه برای محصول یا خدمات شما می شود. به عنوان مثال، شاید شما نرم افزاری را می فروشید که می تواند برای موارد مختلف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در این مورد، یک بازار هدف شامل چشماندازهایی در هر صنعت میشود که میتوانند از محصول شما سود ببرند – همه با نیازها، اهداف، چالشها و باورهای متفاوت.
نمایه مخاطب چیست؟
از طریق پروفایل مخاطب، می توانید:
- کمپین های شخصی تر ایجاد کنید. بر کسی پوشیده نیست که مصرف کنندگان می خواهند (و انتظار دارند) تجربیات شخصی داشته باشند. با auبا نمایه سازی، می توانید کمپین های شخصی سازی کنید که محتوا، پیشنهادات و توصیه های مرتبط را به بخش های خاص مشتری ارائه می دهد.
- استراتژی های خود را بهینه کنید استراتژی های بازاریابی شما باید با تغییر نیازها، ترجیحات و رفتارهای مشتریان شما تکامل یابد. نمایه سازی مخاطب تضمین می کند که از طریق کانال های مناسب با مخاطبان مناسب در زمان مناسب ملاقات می کنید.
- وفاداری بیشتر را هدایت کنید. با ایجاد کمپین های هدفمند و مرتبط، بازاریابان می توانند تجربیات معناداری برای مشتریان خود ایجاد کنند. وقتی این کار را به طور مداوم انجام می دهید، مشتریان شما اعتماد خواهند کرد که می توانید انتظارات آنها را برآورده کنید و در نتیجه وفاداری به برند بیشتر می شود.
- مزیت رقابتی به دست آورید. با شناخت بهتر مشتریان خود نسبت به رقبای خود، می توانید محصولات، خدمات و استراتژی های بازاریابی خود را به گونه ای تنظیم کنید که نیازهای مشتریان را برآورده کرده و از سایرین متمایز شوید.
با Google Analytics شروع کنید تا اطلاعات جمعیت شناختی مربوط به بازدیدکنندگان وب سایت خود را کشف کنید. به سن، جنسیت، مکان و انواع دستگاه توجه داشته باشید – علاوه بر این، متوجه شوید که مخاطبان شما از کدام کانال میآیند. آیا معمولاً جستجوی ارگانیک، یک کانال اجتماعی، ایمیل یا تبلیغات پولی است؟
در مرحله بعد، بیایید به نحوه نوشتن نمایه مخاطب بپردازیم.
چگونه یک نمایه مخاطب بنویسیم
1. هدف(های) کمپین آتی خود را تعیین کنید.
نمایه مخاطب می تواند بر جایی که تبلیغات خود را درج می کنید تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، هنگامی که یک نمایه مخاطب ایجاد کردید، ممکن است متوجه شوید که شخصیت مخاطب شما بیشتر وقت خود را در لینکدین می گذراند. پس راهحلهای تبلیغاتی لینکدین میتواند به شما کمک کند به بهترین نحو به مخاطبان هدف خود برسید.
نمایه مخاطب نیز شخصیت خریدار نیست. شخصیت خریدار فرد نهایی است که در نهایت محصول یا خدمات شما را خریداری می کند، اما در بسیاری از موارد، شما می خواهید برای هر کسی که می تواند بر خریدار نهایی تأثیر بگذارد، بازاریابی کنید.
به عنوان مثال، نمایه مخاطبان شما ممکن است یک مدیر رسانه اجتماعی باشد، حتی اگر شخصیت خریدار مدیر ارشد مدیریت یک شرکت باشد، زیرا او امضای نهایی را خواهد داشت.
چه اطلاعاتی را باید در نمایه مخاطب لحاظ کنم؟
اگر در عوض، امیدوار هستید که بازدیدهای کانال YouTube خود را افزایش دهید، نمایه مخاطبان شما شبیه یک شخصیت خیالی بر اساس تجزیه و تحلیل YouTube شما خواهد بود تا مشخص کند چه کسی از تماشای محتوای شما لذت می برد.
2. به تجزیه و تحلیل عمیق بروید.
از طرف دیگر، اگر در حال اجرای یک کمپین فیس بوک هستید، می توانید از ویژگی مخاطب مشابه فیس بوک برای دسترسی به افرادی که شبیه بهترین مشتریان فعلی شما هستند استفاده کنید.
3. از معیارهای کیفی برای تعیین بزرگترین چالش های مخاطبان خود استفاده کنید.
برای شروع ایجاد نمایه های مخاطبان خود آماده اید؟ بیایید نگاهی به دو مثال بیندازیم که میتوانید برای الهام گرفتن از آنها قبل از ایجاد نمونههای خود استفاده کنید.
نمونه های نمایه مخاطب
1. نمایه مخاطب B2B مثال: بازاریابی ماریا
همچنین میتوانید از تحقیقات کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات خود استفاده کنید، که ممکن است به شما در تعیین بزرگترین چالشهای مخاطبانتان کمک کند.
به عنوان مثال، آیا تبلیغاتی با هدف بالا برای هدف قرار دادن خریداران با محصولات یا خدمات خود ایجاد می کنید؟ یا، در عوض، آیا امیدوارید که شرکت کنندگان در یک رویداد بازاریابی آینده را افزایش دهید؟
چرا پروفایل مخاطب مهم است؟
نمایه مخاطب با بازار هدف یا شخصیت خریدار متفاوت است.
برنامه ریزی و خرید رسانه بدون نمایه مخاطب امکان پذیر نیست.
با این حال، نمایه مخاطب بسته به هر کمپین جداگانه میتواند متفاوت باشد – بنابراین برای دفعه بعد که نیاز به تغییر نمایه مخاطبان خود برای یک کمپین تبلیغاتی یا بازاریابی جدید دارید، این پست را به صورت نشانک نگه دارید.
در اینجا، اطلاعاتی را که باید در نمایه مخاطب، نحوه نوشتن نمایه مخاطب، و نمونههای نمایه مخاطبان قرار دهید، بررسی خواهیم کرد.
فهرست مطالب
تفاوت زیادی بین شناخت مخاطب و با فرض اینکه شما مخاطبان خود را می شناسید
تعیین نمایه مخاطبان شما یک گام مهم در حصول اطمینان از موفقیت کمپین شما است.

به عنوان مثال، اکونومیست ممکن است یک نمایه مخاطب ایجاد کند و مشخص کند که مخاطبانش تحصیلات و دانش را دوست دارند، اما دوست ندارد درگیر منفیهای بیش از حد، بهویژه از رسانههای خبری باشند. در نتیجه، یک شعار ساده، “روزهای روشن تر در پیش رو”، به جذب و تبدیل مخاطب مناسب از طریق تبلیغات آنها کمک می کند.
2. نمایه مخاطب B2C مثال: Athletic Andy
نمونه های نمایه مخاطب
چگونه یک نمایه مخاطب بنویسیم
هنگامی که هدف کمپین خود را مشخص کردید، از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای ایجاد یک نمونه اولیه از شخصیت خود استفاده کنید.
نمایه مخاطب رسانه
و برنامهریزی رسانهای، در هسته خود، «تعیین چگونگی، زمان، مکان و چرایی اشتراکگذاری محتوای رسانهای کسبوکار شما با شماست. حضار. این فرآیند شامل تصمیمگیری در مورد اینکه چه رسانهای در چه کانالهایی برای افزایش دسترسی، تعامل، تبدیل، ROI و موارد دیگر به اشتراک گذاشته میشود، میشود.»
نمایه مخاطب میتواند به شما کمک کند پیامهای کمپین خود را شخصی کنید تا به افرادی که احتمال تبدیل آنها را دارند دسترسی پیدا کنید، و میزان هزینهای را که ممکن است در غیر این صورت برای تبلیغات با عملکرد ضعیف تلف میکنید، محدود کنید.
نمایه مخاطب چیست؟
اگر میخواهید مدیران فروش شرکتهای مورد نظر خود را هدف قرار دهید، میتوانید یک مثال از آن را بخوانید “روندهای 2020 در مدیریت فروش”.
چرا پروفایل مخاطب مهم است؟
چه اطلاعاتی را باید در نمایه مخاطب لحاظ کنم؟
اگر برای یک شرکت B2C کار میکنید، برای تعیین دادههای روانشناختی برای نمایه مخاطبان خود، محتوای تأثیرگذاران برتر در یک صنعت خاص را مصرف کنید.
همچنین میتوانید از دادههای CRM برای بررسی بیشتر مواردی که مشتریان با بالاترین نرخ تبدیل میکنند استفاده کنید. برای مثال، ممکن است از CRM خود برای تعیین اینکه کدام صنایع بیشترین تبدیل را دارند یا کدام صفحات بالاترین نرخ تبدیل را دارند، استفاده کنید تا پروفایل مخاطبان خود را بسته به رفتار مشتریان فعلی اصلاح کنید.
از سوی دیگر، نمایه مخاطب است یکی فرد ساختگی که شما با کمپین آینده هدف قرار می دهید.
قبل از نوشتن نمایه مخاطبان خود، می خواهید بدانید که چه کسانی را با کمپین بازاریابی خود هدف قرار داده اید.
وقتی واقعاً مخاطبان خود را بشناسید، میتوانید کمپینهای مؤثری ایجاد کنید که با چالشها، اهداف و نقاط دردناک آنها صحبت کند (یا حل کند). پروفایل مخاطب می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند.
نمایه مخاطب نیز بر طراحی تبلیغ شما تأثیر می گذارد. شما میخواهید کپی تبلیغاتی را بر اساس علایق، نقاط دردناک و ترجیحات مخاطبان خود طراحی کنید – کاری که فقط زمانی میتوانید انجام دهید که یک نمایه مخاطب ایجاد کنید.
در نهایت، از معیارهای خاص کانال برای پر کردن قطعات از دست رفته استفاده کنید. اگر قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی گوگل را اجرا کنید، ممکن است به تبلیغات با عملکرد بالا و اینکه چه کسی روی آن تبلیغات کلیک کرده است، بیفتید.
نمایه مخاطب، اطلاعات مهم مربوط به یک شخصیت خیالی را که تصمیم گرفتهاید برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات خاص هدف قرار دهید، توضیح میدهد. نمایه مخاطب بر اساس مخاطبین هدف کسب و کار شما الگوبرداری شده است و به شما کمک می کند تا کمپین شخصی تر و با تبدیل بالاتری ایجاد کنید.