
بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1404
نگرش به بازاریابان دیجیتال آزاد
در این پست، دلیل تبدیل شدن افراد به بازاریاب دیجیتال آزاد را بررسی خواهیم کرد. سپس به بررسی دلایلی می پردازیم که چرا برخی از شرکت ها هنگام تصمیم گیری در مورد استخدام، فریلنسرها را ترجیح می دهند. ما به داده های پشت این تصمیمات استخدام می پردازیم تا بدانید شرکت ها به دنبال چه هستند. در نهایت، ما به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا شما باید دست به کار شوید و یک بازاریاب مستقل دیجیتال شوید.
ما از گروه خود از تصمیم گیرندگان استخدام پرسیدیم که آیا احتمال بیشتری دارد که یک فریلنسر استخدام کنند. 438 نفر از این افراد، یا نزدیک به 44 درصد، پاسخ «بله» دادند. علاوه بر این، 32 نفر پاسخ دادند که ممکن است یک فریلنسر استخدام کنند و باید ابتدا ایده/ خلاقیت را ببینند.
شاید باور داشته باشید که شرکت ها ترجیح می دهند کارمندان پاره وقت یا تمام وقت استخدام کنند. حقیقت این است که فریلنسرها به دلایل زیادی می توانند برای شرکت ها جذاب باشند. در واقع، بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند استخدام فریلنسرها در صورت امکان زیرا آنها آن را راهی موثر برای برون سپاری کار می دانند.
اگر در دنیای دیجیتال مارکتینگ تازه کار هستید، باید جایگاه خود را انتخاب کنید (مثلاً بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی)، برند شخصی خود را ایجاد کنید و یاد بگیرید که چگونه پیشنهادات درجه یک برای جذب مشتری ایجاد کنید. اگر از دنیای شرکت ها خارج می شوید، باید از شبکه خود برای ایجاد مشتریان اولیه خود استفاده کنید. شما همچنین می خواهید یک نمونه کار ایجاد کنید که تخصص خود را به نمایش بگذارد.
اگر احساس می کنید کمبود تجربه دارید، نگران نباشید. بهترین راه برای جبران این، به ویژه به عنوان یک فریلنسر، با مراجع درخشان و/یا توصیفات مشتری است. اختلاف بین مدیران استخدامی که برای تجربه در مقابل مراجع درخشان استخدام می کنند تقریباً 50/50 تقسیم می شود. بنابراین، اگر احساس می کنید که نیاز به تقویت دارید، روی جمع آوری آن توصیفات از مشتریانی تمرکز کنید که از کار شما رضایت بیشتری داشته اند.
اول و مهمتر از همه، تجربه یک شاخص مهم موفقیت برای نامزدها است. این نیست فقط عاملی که مدیران استخدام در نظر می گیرند، اما مهمتر از مثلاً یک اعتبار است.
زمانی که شرکت ها یا کسب وکارها به دنبال استخدام فریلنسرها هستند، تجربه ممکن است مهم نباشد. البته، داشتن نظرات و ارجاعات مشتریان قبلی برای جبران کمبود تجربه، ضرری ندارد.

گواهینامه ها در مقابل تجربه
از 1000 پاسخ دهنده، 66.6 درصد گفتند که افراد با تجربه بیشتر را نسبت به افراد با تجربه کمتر اما با گواهینامه استخدام می کنند.
این به چه معناست برای نامزدهای آزاد؟
همانطور که می بینید، زمانی که شرکت ها فریلنسرها را به نیروی کار خود اضافه می کنند، مزایای زیادی برای آنها به همراه دارد. این به این معنی نیست همه شرکت ها فریلنسرها را ترجیح می دهند، اما فریلنسرها به همان اندازه شانس استخدام شدن در هنگام درخواست شغل مناسب را دارند.

آنچه داده های ما درباره بازاریابان دیجیتال مستقل به ما نشان می دهد
آیا از تبلیغات گوگل استفاده می کنید؟ تبلیغات رایگان Grader ما را امتحان کنید!
اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک بازاریاب مستقل دیجیتال هستید، ممکن است بخواهید بالقوه خود را درک کنید. ما از 1000 نفر که مسئول تصمیمات استخدام بودند (یعنی استخدام کنندگان، مدیران بازاریابی و مدیران هنری) نظرسنجی کردیم. این نظرسنجی در پایان دسامبر 2022 به پایان رسید.
فریلنسر شدن مزایا و معایبی دارد. فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا مزایا (به عنوان مثال، پتانسیل کسب درآمد نامحدود، برنامه منعطف، استقلال مکان) بیشتر از معایب است (مثلاً بدون مزایای استخدام، بدهی مالیاتی بالاتر، هزینه های اولیه تجاری).
بدون شک جذابیت زیادی برای "رئیس خود بودن" وجود ندارد. بدیهی است که کار سخت زیادی نیز در این کار وجود دارد. با این حال، بسیاری از مردم احساس می کنند که مزایای آن بیشتر از معایب آن است.
در 54.1 درصد موارد، متخصصان استخدام، نامزد A را انتخاب می کنند که رزومه بهتری دارد.
با باز شدن بیشتر و بیشتر نقش های فریلنسری در بازار، ممکن است از خود بپرسید که آیا ارزش آن را دارد که از داخل یا آژانس به فریلنسری بروید؟ حتی ممکن است تعجب کنید؛ آیا بازاریابی دیجیتال آزاد قانونی است؟
با ترکیبی از تجربه و مراجع خوب مشتری، شما به اندازه کار با یک آژانس یا شرکت به اندازه کسانی که در طرف دیگر حصار استخدام هستند، می توانید شانس بیشتری داشته باشید. این به معنای شکستن نیست به صنعت سخت نیست با این حال، پشتکار و تدبیر نام بازی است، چه یک فریلنسر بازاریابی دیجیتال یا کارمند باشید.
نقش بازاریاب از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. این در دنیای فریلنسری نیز صادق است. یک بازاریاب آزاد می تواند در بسیاری از زمینه ها، از جمله محتوا و کپی نویسی، رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتورهای جستجو و تبلیغات دیجیتال تخصص داشته باشد.