
![هزینه تبلیغ Super Bowl چقدر هزینه دارد [& Does It Get ROI]؟ یک شیرجه عمیق با پشتی داده](https://www.hubspot.com/hs-fs/hubfs/how-much-does-a-super-bowl-ad-cost-1-20250120-9019772.webp?width=595&height=400&name=how-much-does-a-super-bowl-ad-cost-1-20250120-9019772.webp)
انتشار: بهمن 08، 1403
بروزرسانی: 03 تیر 1404

منبع
بروزرسانی: 03 تیر 1404
هزینه تبلیغ Super Bowl چقدر هزینه دارد [& Does It Get ROI]؟ یک شیرجه عمیق با پشتی داده
این که آیا شما از طرفداران Diehard Super Bowl هستید یا مانند من ، تماشای جغدهای عالی را ترجیح می دهید ، باید اعتراف کنید: تبلیغات Super Bowl بسیار عالی است.

آنها همچنین بسیار گران هستند. و هنوز هم ، فاکس ، که حق داشتن Super Bowl LIX را دارد ، به راحتی تمام نقاط تبلیغاتی را برای بازی بزرگ در 9 فوریه 2025 فروخت.
بیایید نگاهی بیندازیم که به گرانترین تبلیغات تلویزیونی جهان ، چقدر هزینه آنها در طول تاریخ بازی بزرگ است و چه مارک هایی واقعاً از آنها خارج می شوند.
فهرست مطالب
هزینه تبلیغ Super Bowl چقدر است؟
قرار دادن یک عدد به هزینه متوسط \u200b\u200bتبلیغ تلویزیون کاسه غیر Super کمی دشوار است ، زیرا این تعداد می تواند از دو صد هزار تا چند میلیون دلار متفاوت باشد. اما بیایید این سوال را به این سؤال بپردازیم:
- در سال 2024 (رئیس کانزاس سیتی 25 - سانفرانسیسکو 49ers 22) ، تبلیغ کنندگان ایالات متحده و کانادایی صرف کردند 69 میلیارد دلار تخمین زده شده است در تبلیغات تلویزیونیبشر این تولید ناخالص داخلی کاستاریکا است.
- در 10 تبلیغ کننده برتر تلویزیون در ایالات متحده-ما در حال صحبت با مارک هایی مانند Geico ، Burger King و T-Mobile هستیم- خرج کردن میانگین از نزدیک به 7.5 میلیون دلار هر هفته در سال 2023 (رئیس 38 - Philadelphia Eagles 35).
- فروش آگهی مقدماتی مقدماتی - این تبلیغاتی است که شما در شبکه های اصلی تلویزیون بین حدود 8 تا 11 بعد از ظهر یا 7 و 7 بعد از ظهر مشاهده خواهید کرد ، بسته به منطقه زمانی شما - پیش بینی شده است که ضربه بزنید 19.12 میلیون دلار در سال 2024، که در واقع کاهش جزئی از سال 2023 است.
آگهی 90 ثانیه ای "Loretta" Google از Super Bowl 2020 (Tampa Bay Buccaneers 31 - رئیس 9) برای جستجوی جستجو 16.8 میلیون دلار (امروز 20.5 میلیون دلار) هزینه دارد.
با کمی حفر کردن ، بیایید به پنج امتیاز گران قیمت 30 ثانیه در طول فصل تلویزیونی 2020/21 ، توجه کنیم:
- NBC Sunday Night Football: 783،718 دلار برای مدیر عامل
- FOX پنجشنبه فوتبال شب: 624،626 دلار برای مدیر عامل
- NBC این ما هستیم: 476،352 دلار برای مدیر عامل
- NBC صدا (دوشنبه): 254.224 دلار برای مدیر عامل
- روباه خواننده نقاب دار: 225.764 دلار برای مدیرعامل
فصل جوایز همچنین برای تبلیغ کنندگان Catnip است ، با یک نقطه 30 ثانیه ای در طول جوایز اسکار 2024 که به طور متوسط \u200b\u200bفرماندهی می کند 2.2 میلیون دلاربشر
90 ثانیه ای آمازون "قبل از Alexa" از سال 2020 16.8 میلیون دلار (امروز 20.5 میلیون دلار) هزینه داشت.
در سال 2025 ، نقاط تبلیغاتی Super Bowl 30 ثانیه ای با قیمت حدود 7 میلیون دلار پاپ فروخته شد. این تقریباً 220 ٪ بیشتر از یک نقطه در اسکار است و نزدیک به 800 ٪ بیشتر از یک فصل معمولی یکشنبه شب تجارت فوتبال.
و این فقط به هوا تبلیغ - یک بار. این سخنگویان مشهور ، که هر کدام 1 - 3 میلیون دلار خنک می کنند ، حساب نمی کند. هزینه های آژانس تبلیغاتی حق بیمه ؛ هزینه های تولید و پس از تولید ؛ حتی بودجه بازاریابی برای خود تبلیغات.
در سالهای اخیر ، بین 70 تا 100 تبلیغات در طول هر بازی Super Bowl پخش شده است و حدود 40 دقیقه تبلیغات را اضافه می کند.
در سال 2012 (New York Giants 21 - New England Patriots 17) ، تبلیغات Super Bowl 3.5 میلیون دلار (امروز 4.9 میلیون دلار امروز) برای یک نقطه 30 ثانیه ای هزینه داشت. دستگاه موسیقی Rube Goldsbergian شورولت و OK GO چهار ماه آمادگی را به خود اختصاص داد و هزینه تولید 500 کیلو دلار - 1 میلیون دلار برای تولید (700K دلار - 1.4 میلیون دلار امروز).
برخی از مارک ها کارگردانان هالیوود را برای شاخه ها تزئین کرده اند ، و در حالی که تعداد آنها به سختی حاصل می شود ، به راحتی می توان فرض کرد که این کارگردانان با پول نقد دست به دست می شوند:
- برادران کوئن کارگردانی Mercedes AD 2017 (میهن پرستان 34 - آتلانتا فالکون 28) ، ادای احترام به فیلم دوچرخهسواری ضد فرهنگ سوار آسانبشر
- در سوپر باول 1984 (لاس وگاس Raiders 38-واشنگتن ، دی سی 9) ، یک آگهی اورولیان ریدلی اسکات-هلد ، اولین کامپیوتر مکینتاش اپل را معرفی کرد.
- دیوید فینچر از سال 2005 کارگردانی براد پیت را در "آبجو آبجو" هاینکن کارگردانی کرد (میهن پرستان 24 - عقاب 21)
حتی اگر Google و Amazon عنوان را برای گرانترین تبلیغ Super Bowl تا کنون به اشتراک بگذارند ، پادشاه آبجو پادشاه آگهی سوپر بول است. Anheuser-Busch حدود 470.5 میلیون دلار برای تبلیغات محبوب Budweiser خود بین سالهای 1967 و 2020 هزینه کرد.
در سال 1999 (دنور برونکوس 34 - Falcons 19) ، یک آگهی سوپر بول 30 ثانیه ای 1.6 میلیون دلار (امروز 3.1 میلیون دلار) هزینه داشت.
84 نقطه "سفر آغاز می شود" در سال 2017 16.2 میلیون دلار (امروز 20.1 میلیون دلار) هزینه داشت ، و آن را از بین گرانترین تبلیغات سوپر بول در تاریخ ساخت.
چقدر می توانید با هزینه تبلیغ Super Bowl خریداری کنید؟
آیا میلیون ها نفر در جیب شما سوخته اند اما مهلت تبلیغ Super Bowl LIX را از دست داده اند؟ در اینجا چه چیز دیگری می توانید 7 میلیون دلار هزینه کنید:
* داشتن یک جغد به عنوان حیوان خانگی در شماره ایالات متحده بر اساس تخمین های نجات حیات وحش و باغ وحش هایی که از جغدهای شاخ بزرگ تغذیه می کنند غیرقانونی است.
قیمت تبلیغات Super Bowl با گذشت زمان چگونه تغییر کرده است
اولین سوپر باول در سال 1967 (Green Bay Packers 35 - رئیس 10) بازی شد و NBC و CBS برای هر تبلیغ 37.500 دلار یا حدود 360K دلار در پول امروز پرداخت کردند.
یک دهه بعد ، در سال 1977 (Oakland Raiders 32 - Minnesota Vikings 14) ، مارک ها بیش از 125 کیلو دلار (امروز حدود 675 کیلو دلار) چنگال می زدند. در سال 1987 (غول های 39 - Broncos 20) ، 30 ثانیه 600K دلار (امروز 1.7 میلیون دلار). تا سال 1997 (Packers 35 - میهن پرستان 21) 1.2 میلیون دلار (امروز 2.38 میلیون دلار) بود.
آگهی بتی وایت اسنیکرز از سال 2010 (نیواورلئان Saints 31 - Indianapolis Colts 17) تخمین زده می شود 4 - 5 میلیون دلار (5.8 دلار - 7.3 میلیون دلار امروز) هزینه داشته باشد.
یک دهه دیگر ، یک دلار (میلیون) دیگر. در سال 2007 (Colts 29 - شیکاگو خرس 17) ، تبلیغات به طور متوسط \u200b\u200b2.39 میلیون دلار (امروز 3.72 میلیون دلار) بود. در سال 2017 5 میلیون دلار (امروز 6.5 میلیون دلار) بود.
آیا تبلیغ Super Bowl ارزش هزینه دارد؟
پاسخ کوتاه: احتمالاً نه. مگر اینکه بازاریابی را برای یک برند با بودجه بازاریابی مثبت بسیار زیاد انجام دهید ، یک نقطه تبلیغ 7 میلیون دلاری حتی در جدول نیست.
اما برای مارک هایی که این نوع هزینه را دارند ، ROI می تواند قابل توجه باشد ، با تبلیغات Super Bowl در Zeitgeist برای چند هفته قبل و بعد از بازی بزرگ. (من Super Bowl را تماشا نمی کنم - اما من قطعاً تمام تبلیغات را به محض آنلاین بودن تماشا می کنم.)
وت 123 میلیون بیننده آمریکایی Super Bowl LVIII را تماشا کردند - دوم فقط برای فرود ماه - و تقریباً یک سوم بینندگان می گویند که تبلیغات بخش مورد علاقه آنها در بازی است. تبلیغ 7 میلیون دلاری شما دریافت می کند بخش از چشم های چشم روی آن.
طبق تحقیقات کانتار در سال 2021 ، "تبلیغات Super Bowl میانگین بازده سرمایه گذاری (ROI) 4.60 دلار در هر دلار خرج شده را به همراه بسیاری از مارک ها در رقم دو رقمی تحویل داد."
برد آدگیت ، که به عنوان یک تحلیلگر رسانه ای کهنه کار توصیف شده بود ، در سال 2024 به نیویورک تایمز گفت: "در این دوره از تکه تکه شدن ، سوپر باول همان چیزی است که قبلاً تلویزیون بوده است."
مطمئناً این تنها رویداد زنده واقعی در بازار انبوه سال است که تقریباً به هر جمعیتی می رسد. مارک های زیبایی مانند NYX و Dove وارد بازی تبلیغاتی Super Bowl شده یا دوباره وارد شده اند و دروغ را برای هر کسی که فکر می کند فوتبال برای دختران ، زنان یا کوئین های کشیدن نیست ، قرار داده اند.
در مصاحبه ای در سال 2024 با NPR ، ماریا روداس ROI یک آگهی Super Bowl را به صورت ساده قرار داد. روداس استاد بازاریابی در دانشگاه ایلینویز Urbana-Champaign است و یک "طرفدار بزرگ" خود توصیف شده از تبلیغات سوپر بول-در خانه او ، صحبت در طول بازی مجاز است اما در طول تبلیغات نیست.
روداس به NPR گفت ، "[Super Bowl ads are] مثل مینی موهای. [Advertisers] این افراد مشهور بزرگ را استخدام کنید. ارزش تولید مجنون است. و بنابراین به طور ناگهانی ، 7 میلیون دلار احتمالاً مانند کوچکترین چیزی است که آنها در مقایسه با بقیه خرج می کنند [of the money] که آنها در ایجاد اینها قرار داده اند. "
"داشتن این توجه تقریباً غیرقابل تقسیم فرصتی شگفت انگیز برای بازاریابان برای ایجاد روایتی ، واقعاً قادر به ارتباط در سطح بسیار عمیق تر با مصرف کنندگان است."
درس در بازاریابی Super Bowl
این ارتباط مهم است که آیا شما بودجه 7 میلیون دلاری یا 700 دلار دارید.
و بسیاری از مارک ها گزینه های دیگری برای جمع آوری 7 میلیون دلار بزرگ پیدا کرده اند.
بنابراین اگر در حال بازاریابی با بودجه متوسط \u200b\u200bیا حتی کفش هستید ، ناامید نشوید - 7 میلیون دلار می تواند 100+ میلیون بیننده را برای شما خریداری کند ، اما هیچ مبلغی نمی تواند برای بازاریابی بد درآمد داشته باشد.
منبع