همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

میدانیم که این روزها استفاده از اینترنت به جزئی از زندگی روزمرهی مردم تبدیل شده و بههمین دلیل، قدم گذاشتن بازاریابی به این دنیای پر رفتوآمد مهمترین عامل پیشرفت آن بوده است. SEO علاوه بر بهبود رتبه بندی در موتور جستجو، میتواند آزمایش و بهینه سازی کمپین شما را تقویت و پشتیبانی کند تا مطمئن شوید که محتوای با کیفیت و ارزشمندی را ارائه میدهید که مشتریان بالقوه شما به آن نیاز دارند و میخواهند. بنابراین تیم بازاریابی باید بتواند عملکرد چند گانه داشته و خود را در کانالهای مختلفی گسترش بدهد تا بتواند مشتریها را در همه جا پوشش بدهد. علاوهبر توسعهی روزافزون ابزارها و امکانات جدید دیجیتال مارکتینگ، کافی است یک روز از روندهای روز عقب بمانید تا شرکتهای رقیب بخش زیادی از سهم بازار شما را تصاحب کنند. ایمیل به یک ابزار تبلیغات برونمرزی موثر تبدیل شد. بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هنر و دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین شماست. ایمیل مارکتینگ قدیمیترین شکل بازاریابی آنلاین است که هنوز هم جواب میدهد.

اساسا به هرگونه تلاش یا دارایی بازاریابی آنلاین اشاره دارد. شما هم به خوبی میدانید که موارد اشاره شده، تنها بخش کوچکی از دریای داراییهای بازاریابی دیجیتال هستند. بازاریابی دیجیتال میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بشناسید، اطلاعات مهمی در مورد آنها بیاموزید و معیارهایی را ارائه دهید که به تیم بازاریابی شما اعتبار میدهد. ۱.پرسونای مشتریان خود را طراحی کنید: برای انجام هر نوعی از بازاریابی (چه دیجیتال باشد یا نه)، اول باید مخاطب خود را بشناسید. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، شاخهای از بازاریابی است که در بستر اینترنت و دستگاههای الکترونیکی پیادهسازی میشود. استراتژی مارکتینگ، همان برنامهی متمرکز و مشخصی است که برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود درنظر میگیرید تا بتوانید با تمرکز بر امکانات و محدودیتهای کسبوکار خود به موفقیت برسید. همراه با افزایش تعداد کاربران، روند تکامل وب سرعت گرفت. بهسرعت جای خود را در وب باز کردند. پیش از آنکه جلوتر برویم باید این نکته را در نظر بگیرید که دانستن همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال تقریبا کار غیرممکنی است. تبلیغات پولی در شبکههای اجتماعی برای ایجاد آگاهی در میان مخاطبانی که ممکن است از وجود کسب و کار، محصول یا خدمات شما مطلع نباشند بسیار مناسب است.

با گسترش روزافزون استفادهی مردم از ابزارهای آنلاین، کسبوکارهای مختلف دیر یا زود چارهای بهجز روی آوردن به بازاریابی دیجیتال نخواهند داشت. به همین دلیل لازم است زبان مختلفی را با اهداف مختلف امتحان کنید و به خاطر داشته باشید که توصیفگرهای خاصی باعث جذب افراد مختلف و قرار دادنشان در چرخهی خرید میشود. را باید داشته باشد. باید همواره محتواهایی را که در این بسترها تولید میکنید بررسی و بهروز کنید. مشتریهای شما معطل شما نمیمانند تا تبلیغتان را دیده و از شما خرید کنند. اکثر پلتفرمهای شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست و اسنپ چت به شما این امکان را میدهند تا در سایت آنها تبلیغ کنید. گوگل، بینگ و یاهو همه این امکان را به شما میدهند تا تبلیغات متنی را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) انجام بدهید. تبلیغات ویدئویی: هر ماه میلیونها نفر در سرویسهای اشتراکگذاری ویدئو مانند یوتیوب و آپارات مجله خبری learn-marketing جستجو میکنند. سرویسهای پخش موسیقی و پادکستها جایگزین رادیو شدهاند و کاربران بسیار زیادی دارند. بازاریابی دیجیتال در مقایسه با روشهای سنتی بازاریابی میتواند با صرف زمان و هزینهی کمتر، بخش بسیار بزرگتری از جامعهی هدف محصول و خدمات شما را هدف بگیرد.

درست مانند تبلیغات سنتی، نمایش مداوم و طولانیمدت آگهیها نام کسبوکار شما را در خاطر مخاطب حفظ میکند. Facebook Ads نوعی دیگر از تبلیغات PPC به نام “تبلیغات پرداخت شده در شبکههای اجتماعی” است. بازاریابی محتوا یکی دیگر از اصطلاحات نسبتا گستردهی بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی همکاری در فروش (پورسانتی): یکی از پردرآمدترین روشهای بازاریابی دیجیتال، بازاریابی پورسانتی (Affiliate Marketing) است. اپلیکیشنهای تلفن همراه میتوانند بهسادگی بهعنوان درگاه خبررسانی و خرید و فروش میان شما و مشتریانتان عمل کنند. ابزارهای مختلفی وجود دارند که بهطور تخصصی در زمینههای گزارشدهی، بازاریابی ایمیلی، فرمهای تحت وب، تحلیل آمار (Analytics) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به بازاریابی دیجیتال کسبوکار شما کمک میکنند. بازاریابی موبایلی: اینروزها داشتن یک اپ تلفن همراه برای ارتباط با مشتریان ضروری است. مدیر دیجیتال مارکتینگ مسئول برنامهریزی و مدیریت طراحی کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال یک شرکت است. این همان تبلیغات بومی است. امروزه این تفاوتها از اهمیت ویژهای برخوردار است. صادقانه بگویم، در دنیای بازاریابی دیجیتال امروز، ایده ی خوبی است که تصور کنیم مردم در تلفن همراه با تبلیغات شما روبرو میشوند و در صورت لزوم می توانید استراتژی هایتان را برای دسکتاپ نیز تطبیق بدهید. همچنین مردم محصولات و خدمات شرکتهایی را ترجیح میدهند که همیشه در دسترس باشند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری learn-marketing لطفا از صفحه ما بخواهید.