همه چیز دربارۀ بازاریابی اینترنتی املاک

در ادامه نیز روشهای مختلف بازاریابی املاک، از بازاریابی سنتی گرفته تا بازاریابی اینترنتی املاک را بررسی خواهیم کرد. در این شغل شما به صورت روزانه با سلایق و افراد مختلف آشنا میشوید. بنابراین اقشار مختلف و سلایق گوناگون جامعه در مجله خبری learn-marketing آن حضور دارند. برقراری ارتباط با مشتریان ازطریق پلتفرمهای اجتماعی مختلف مثل واتس اپ، لینکدین، تلگرام، و… بازاریابی املاک چند روش مختلف دارد. اغلب مشاوران املاک یک تصور واحد از فعالیت در پلتفرم های اینترنتی چون آریامرز برای بازاریابی اینترنتی املاک دارند. به نظر شما آیا مردم در اینستاگرام به دنبال خانه و زمین میگردند؟ به عنوان یک آژانس یا مشاور املاک، یک صفحۀ شخصی در اینستاگرام داشته باشید و محتوا تولید کنید. در این صورت گام مهمی در جذب و پیدا کردن مشتریها برداشتهاید. خریدارها زمانی جذب میشوند که اطلاعات ملک مورد نظرشان را در دفتر ما ثبت کنند. فروشندهها هم زمانی جذب میشوند که ما بتوانیم ملک آنها را فایل کنیم. در ادامه ما به معرفی مؤثرترین شیوههای آن خواهیم پرداخت.

بازاریابی املاک در آریامرز چگونه انجام میشود؟ با انجام این کار مرحۀ اول بازاریابی املاک، یعنی ایجاد شناخت و آشنایی مشتریان با شما انجام میشود. این یعنی شما 3 تا 8 ثانیه وقت دارید که با پست، استوری، و… امیدواریم که اطلاعات مندرج در این مقاله توانسته باشد کمک هرچند کوچکی به رشد کسب و کار شما بکند. در ادامه نیز باید به طور دقیق به صحبتهای مشتری گوش و نیازهای او را درک کنید. وظیفۀ متن آگهی هم تقویت و ادامه دادن همین جذابیت است. در ادامه نیز مهمترین شیوۀ بازاریابی در دنیای جدید، یعنی بازاریابی اینترنتی املاک را به طور کامل معرفی کردیم. یعنی تبلیغ شما باید به گونهای باشد که شما و نوع فعالیتتان را به خوبی به مخاطب معرفی کنید. ما در این مقاله قصد داریم به روش مدرن و درآمدزای این روزها، یعنی بازاریابی اینترنتی املاک، بپردازیم. بازۀ توجه مخاطبان متناسب با پلتفرم و فضایی که در آن حضور دارند متفاوت است. البته باید توجه داشت که مفهوم «حفظ مشتری» در حوزۀ املاک با دیگر حرفهها کمی متفاوت است. در نهایت نیز باید برای ارتباط با خودتان راهی را به مشتریان پیشنهاد دهید.

شما باید در جای جای اگهی راههای ارتباط با خودتان را به مخاطب یادآوری کنید. آیا مشتریان بالقوۀ شما هم در اینستاگرام حضور دارند و میتوانید توجه آنها را جلب کنید؟ آیا میتوانید به اندازهای جذاب باشید که توجه مخاطبانتان را در اینستاگرام جلب کنید؟ کدام روش بازاریابی اینترنتی در اینستاگرام بهتر است؟ اینستاگرام در حال حاضر پرمخاطبترین و محبوبترین شبکۀ اجتماعی در ایران است. همچنین یکی از ملزومات این شغل، حضور داشتن در رسانههای تبلیغاتی است. مشاور املاک یکی از پر چالشترین شغلهای دنیاست. برای داشتن یک تبلیغ مؤثر و بازاریابی اینترنتی املاک در اینستاگرام، باید 3 مرحله از چهار مرحلۀ مهم بازاریابی املاک (که در اوایل مقاله به آنها اشاره شد) را طی کنید. درواقع تفاوت این دو نوع روش بازاریابی اینترنتی در اینستاگرام را میتوان به تفاوت سرمایه گذاریهای کوتاه مدت و بلند مدت تشبیه کرد. با انجام این کار به مرور مشتریهای زیادی پیدا خواهید کرد.

هر مشتری راضی میتواند شما را تبلیغ کند و مشتریهای دیگری از این طریق پیدا کنید. اینکه چگونه خودتان را به مخاطبان معرفی کنید، میتواند شما را به هدف نهاییتان بسیار نزدیکتر کند. قدرت تصاویر و ویدئوها را دست کم نگیرید. قدرت تأثیرگذاری تصاویر به اندازهای است که نظر مشتری را به سرعت جلب خواهد کرد. علاوه بر به اشتراک گذاشتن این عکسها در شبکههای اجتماعی، میتوانید این تصاویر را در هنگام مراجعۀ حضوری مشتریان روی تبلت خودتان به آنها نشان بدهید. در مرحلۀ بعدی به شما خواهیم گفت! عکسهای شما باید خلاقانه باشد و جزئیات خانه را به خوبی نمایش دهد. باید بدانید که چه علایقی دارند و از چه چیزهایی بدشان میآید. بازۀ توجه مخاطبان شبکههای مجازی بسیار کمتر از مخاطبان دنیای واقعی است. اما این فرصت در فضایی مثل اینستاگرام کمتر است. در خصوص حفظ مشتری سرمایهگذار و سازنده نیز باید تمام تلاشتان را بکنید. شما باید از قبل برای مدیریت این مخاطبان و بهرهبرداری مؤثر از حضور آنها برنامه ریزی کرده باشید. لازمۀ موفقیت در این شغل فعال و به روز بودن است. در ابتدای مکالمۀ تلفنی باید سعی کنید به شکل جذابی خود و مجموعهتان را به مشتری معرفی کنید.