

انتشار: فروردین 02، 1402
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: تفاوت چیست؟
یک مثال عالی الگوریتم یک سرویس استریم است که نمایش ها و فیلم ها را بر اساس سابقه مشاهده و رتبه بندی پیشنهاد می کند. این توصیه ها با گذشت زمان بهبود می یابند زیرا دستگاه تاریخچه مشاهده بیشتری برای تجزیه و تحلیل دارد.
2. جستجوی تصویر
اگرچه اغلب با هم بحث می شود، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دو چیز متفاوت هستند و می توانند دو کاربرد جداگانه داشته باشند. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد تفاوت بین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و نحوه ارتباط آن با کسب و کار خود بدانید آورده شده است.
کسب وکارها می توانند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ساخت الگوریتم هایی استفاده کنند که محصولات یا خدماتی را به کاربران توصیه می کنند و محصولاتی را که کاربر می خواهد به درستی توصیه می کنند.
یادگیری ماشینی معمولاً برای شروع یادگیری به ورودی انسان نیاز دارد، اما این کار به همان سادگی است که یک انسان مجموعه داده اولیه را ارائه می دهد.
هنگامی که یک ماشین به داده ها به شکل تصاویر تغذیه می شود، ویژگی های کلیدی و ویژگی های متمایز را می آموزد. این نوع یادگیری ماشینی به افراد کمک می کند از دستگاه ها برای جستجوی بصری استفاده کنند و Google Lens یک مثال عالی برای این موضوع است.
ماشین ها همچنین می توانند صداها و الگوهای صدا را تشخیص دهند، آنها را تجزیه و تحلیل کنند و از داده ها برای ارائه پاسخ استفاده کنند. برای مثال، Shazam می تواند یک صدا را پردازش کند و آهنگ دقیق در حال پخش را به کاربران بگوید، و سیری می تواند پاسخ های سؤالات گفتاری کاربر را ارائه کند.
مزایای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
هوش مصنوعی یک اصطلاح گسترده است، اما شامل یادگیری ماشین نیز می شود. اگر کسب و کار شما به دنبال استفاده از یادگیری ماشینی است، این موضوع به هیچ وجه یا به این دلیل نیست که یادگیری ماشین بدون هوش مصنوعی وجود ندارد.
صرف نظر از تمایزات، یک چیز مشهود است; هوش مصنوعی به کسب وکارها سود می رساند و تطبیق ابزارها در استراتژی کسب وکار شما می تواند به شما در مقابل رقبا کمک کند.
منبع
ابزارهای گوش دادن اجتماعی یک برنامه بازاریابی محبوب برای تجزیه و تحلیل احساسات هستند و ابزارها معمولاً مکالمات آنلاین در مورد مارک ها را تجزیه و تحلیل می کنند و از کلمات کلیدی برای تعیین اینکه افراد در اظهارات خود مثبت هستند یا منفی استفاده می کنند.
4. تشخیص گفتار
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=mJeNghZXtMo[/embed]