هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: تفاوت چیست؟

یک مثال عالی الگوریتم یک سرویس استریم است که نمایش‌ها و فیلم‌ها را بر اساس سابقه مشاهده و رتبه‌بندی پیشنهاد می‌کند. این توصیه‌ها با گذشت زمان بهبود می‌یابند زیرا دستگاه تاریخچه مشاهده بیشتری برای تجزیه و تحلیل دارد.

2. جستجوی تصویر

اگرچه اغلب با هم بحث می شود، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دو چیز متفاوت هستند و می توانند دو کاربرد جداگانه داشته باشند. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد تفاوت بین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و نحوه ارتباط آن با کسب و کار خود بدانید آورده شده است.

کسب‌وکارها می‌توانند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ساخت الگوریتم‌هایی استفاده کنند که محصولات یا خدماتی را به کاربران توصیه می‌کنند و محصولاتی را که کاربر می‌خواهد به درستی توصیه می‌کنند.

یادگیری ماشینی معمولاً برای شروع یادگیری به ورودی انسان نیاز دارد، اما این کار به همان سادگی است که یک انسان مجموعه داده اولیه را ارائه می دهد.

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

هنگامی که یک ماشین به داده ها به شکل تصاویر تغذیه می شود، ویژگی های کلیدی و ویژگی های متمایز را می آموزد. این نوع یادگیری ماشینی به افراد کمک می‌کند از دستگاه‌ها برای جستجوی بصری استفاده کنند و Google Lens یک مثال عالی برای این موضوع است.

ماشین‌ها همچنین می‌توانند صداها و الگوهای صدا را تشخیص دهند، آنها را تجزیه و تحلیل کنند و از داده‌ها برای ارائه پاسخ استفاده کنند. برای مثال، Shazam می‌تواند یک صدا را پردازش کند و آهنگ دقیق در حال پخش را به کاربران بگوید، و سیری می‌تواند پاسخ‌های سؤالات گفتاری کاربر را ارائه کند.

مزایای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

هوش مصنوعی یک اصطلاح گسترده است، اما شامل یادگیری ماشین نیز می شود. اگر کسب و کار شما به دنبال استفاده از یادگیری ماشینی است، این موضوع به هیچ وجه یا به این دلیل نیست که یادگیری ماشین بدون هوش مصنوعی وجود ندارد.

صرف نظر از تمایزات، یک چیز مشهود است; هوش مصنوعی به کسب‌وکارها سود می‌رساند و تطبیق ابزارها در استراتژی کسب‌وکار شما می‌تواند به شما در مقابل رقبا کمک کند.

دعوت به اقدام جدید



منبع

ابزارهای گوش دادن اجتماعی یک برنامه بازاریابی محبوب برای تجزیه و تحلیل احساسات هستند و ابزارها معمولاً مکالمات آنلاین در مورد مارک ها را تجزیه و تحلیل می کنند و از کلمات کلیدی برای تعیین اینکه افراد در اظهارات خود مثبت هستند یا منفی استفاده می کنند.

4. تشخیص گفتار

همه‌ی یادگیری‌های ماشینی، هوش مصنوعی هستند، اما همه‌ی هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی نیستند.

قابلیت های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

یادگیری ماشینی زمانی است که رایانه‌ها مجموعه‌های داده (مانند اعداد، عکس‌ها، متن و غیره) را مرتب می‌کنند تا در مورد چیزهای خاصی بیاموزند و پیش‌بینی کنند. هرچه داده های بیشتری داشته باشد، در شناسایی تمایزات در داده ها بهتر و دقیق تر می شود.

فهرست مطالب:

هوش مصنوعی چیست؟

فرصت های بسیار خوبی برای کسب و کارها وجود دارد تا از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده کنند. در زیر به چند مورد بحث خواهیم کرد.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اخیراً مورد توجه قرار گرفته اند زیرا کسب و کارها بیشتر با آنها آشنا شده و از آنها در فعالیت های تجاری استفاده می کنند.

تفاوت بین یادگیری ماشین و ai

تفاوت اصلی بین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این است که هوش مصنوعی یک سیستم کلی با قابلیت‌های شناختی است و یادگیری ماشینی نحوه دسته‌بندی سیستم‌ها از طریق مجموعه داده‌ها و ایجاد هوش و توانایی‌های شناختی است. یادگیری ماشینی کاربرد هوش مصنوعی است.

بگویید فردی در انظار عمومی است و کسی را می بیند که یک جفت کفشی که دوست دارد پوشیده است. آنها نمی توانند نام تجاری را شناسایی کنند، بنابراین با استفاده از لنز گوگل از کفش عکس می گیرند. تصویر را برای ویژگی‌ها و ویژگی‌های قابل تشخیص اسکن می‌کند و در اینترنت برای یک مسابقه جستجو می‌کند، در نهایت جستجوگر را دقیقاً به جفت کفش سوق می‌دهد.

3. تجزیه و تحلیل احساسات

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می توانند احساسات پشت عبارات را درک کنند و آنها را به عنوان مثبت، خنثی یا منفی دسته بندی کنند.

1. توصیه ها و الگوریتم ها

هوش مصنوعی عبارت است از برنامه نویسی کامپیوترها برای انجام کارهایی که معمولاً به ورودی انسان نیاز دارند. یک سیستم کامپیوتری معمولاً توانایی های شناختی انسان در یادگیری یا حل مسئله را تقلید می کند.

یادگیری ماشینی چیست؟

استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می تواند مزایای مختلفی را برای برندی که به دنبال استفاده از آنها است به ارمغان بیاورد:

همه یادگیری ماشینی هوش مصنوعی است، اما همه هوش مصنوعی یادگیری ماشینی نیست.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اصطلاحاتی هستند که به جای هم استفاده می شوند، اما نباید اینطور باشند.