هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: تفاوت چیست؟

کسب‌وکارها می‌توانند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ساخت الگوریتم‌هایی استفاده کنند که محصولات یا خدماتی را به کاربران توصیه می‌کنند و محصولاتی را که کاربر می‌خواهد به درستی توصیه می‌کنند.

ابزارهای گوش دادن اجتماعی یک برنامه بازاریابی محبوب برای تجزیه و تحلیل احساسات هستند و ابزارها معمولاً مکالمات آنلاین در مورد مارک ها را تجزیه و تحلیل می کنند و از کلمات کلیدی برای تعیین اینکه افراد در اظهارات خود مثبت هستند یا منفی استفاده می کنند.

4. تشخیص گفتار

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

فهرست مطالب:

هوش مصنوعی چیست؟

هنگامی که یک ماشین به داده ها به شکل تصاویر تغذیه می شود، ویژگی های کلیدی و ویژگی های متمایز را می آموزد. این نوع یادگیری ماشینی به افراد کمک می‌کند از دستگاه‌ها برای جستجوی بصری استفاده کنند و Google Lens یک مثال عالی برای این موضوع است.

یادگیری ماشینی معمولاً برای شروع یادگیری به ورودی انسان نیاز دارد، اما این کار به همان سادگی است که یک انسان مجموعه داده اولیه را ارائه می دهد.

دعوت به اقدام جدید



منبع

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اصطلاحاتی هستند که به جای هم استفاده می شوند، اما نباید اینطور باشند.

ماشین‌ها همچنین می‌توانند صداها و الگوهای صدا را تشخیص دهند، آنها را تجزیه و تحلیل کنند و از داده‌ها برای ارائه پاسخ استفاده کنند. برای مثال، Shazam می‌تواند یک صدا را پردازش کند و آهنگ دقیق در حال پخش را به کاربران بگوید، و سیری می‌تواند پاسخ‌های سؤالات گفتاری کاربر را ارائه کند.

مزایای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

بگویید فردی در انظار عمومی است و کسی را می بیند که یک جفت کفشی که دوست دارد پوشیده است. آنها نمی توانند نام تجاری را شناسایی کنند، بنابراین با استفاده از لنز گوگل از کفش عکس می گیرند. تصویر را برای ویژگی‌ها و ویژگی‌های قابل تشخیص اسکن می‌کند و در اینترنت برای یک مسابقه جستجو می‌کند، در نهایت جستجوگر را دقیقاً به جفت کفش سوق می‌دهد.

3. تجزیه و تحلیل احساسات

فرصت های بسیار خوبی برای کسب و کارها وجود دارد تا از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده کنند. در زیر به چند مورد بحث خواهیم کرد.

صرف نظر از تمایزات، یک چیز مشهود است; هوش مصنوعی به کسب‌وکارها سود می‌رساند و تطبیق ابزارها در استراتژی کسب‌وکار شما می‌تواند به شما در مقابل رقبا کمک کند.

هوش مصنوعی عبارت است از برنامه نویسی کامپیوترها برای انجام کارهایی که معمولاً به ورودی انسان نیاز دارند. یک سیستم کامپیوتری معمولاً توانایی های شناختی انسان در یادگیری یا حل مسئله را تقلید می کند.

یادگیری ماشینی چیست؟