چگونه بازاریابان می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند
خوشبختانه، ماشینهای هوش مصنوعی میتوانند به سرعت مقادیر زیادی از اطلاعات و دادهها را پردازش کنند، و این باعث میشود که در زمانهای محدود، کارآمدتر از انسانها باشند.
معایب هوش مصنوعی
کمبود خلاقیت
هنگامی که نظریه ذهن به واقعیت تبدیل شود، نوع بعدی هوش مصنوعی که ظهور می کند، خودآگاهی خواهد بود. در این مرحله، ماشینها نه تنها از احساسات و حالات ذهنی انسانها آگاه خواهند بود، بلکه از احساسات خود نیز آگاه خواهند بود. یک هوش مصنوعی خودآگاه هوشیاری انسان مانند خواهد داشت و وجود آن را در جهان و با دیگران درک می کند.
چگونه بازاریابان می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند
مزایا و معایب هوش مصنوعی
هوش مصنوعی، تئوری ذهن و ماشینهای خودآگاه همگی شبیه چیزهایی از آیندهای دور هستند. با این حال، واقعیت این است که هوش مصنوعی اکنون اینجاست و تأثیر آن در صنایع احتمالاً در سالهای آینده افزایش خواهد یافت.
با این حال، هوش مصنوعی نتوانست حرکت بعدی حریف خود را پیش بینی کند و همچنین نمی توانست به راه هایی برای قرار دادن مهره خود در موقعیت بهتر فکر کند.
حافظه محدود
یکی از معروفترین نمونههای هوش مصنوعی واکنشی Deep Blue است، ابررایانهای که توسط IMB در دهه 1990 ساخته شد و در یک مسابقه شطرنج در برابر قهرمان شطرنج گری کاسپاروف پیروز شد. دیپ بلو میتوانست مهرههای صفحه شطرنج و نحوه حرکت هر مهره بر اساس قوانین بازی را شناسایی کند.
هوش مصنوعی میتواند بخشهایی از فرآیند بازاریابی را انجام دهد – مانند اتوماسیون وظایف، شخصیسازی کمپین و تجزیه و تحلیل دادهها – بنابراین میتوانید کمتر برای کارهای تکراری و بیشتر برای استراتژی هزینه کنید.
هوش مصنوعی طوری برنامه ریزی شده است که به محرک ها فقط بر اساس داده های گذشته واکنش نشان دهد، به این معنی که آنها در حال حاضر برای ایجاد راه حل های نوآورانه مناسب نیستند. دادههای گذشته میتوانند به پیشبینی نتایج آینده کمک کنند، اما دادهها به تنهایی همیشه برای پرداختن به متغیری که قبلاً دیده نشده کافی نیست.
چهار نوع هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی استفاده از سیستمهای کامپیوتری برای انجام وظایفی است که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، مانند ادراک بصری، گفتار، ترجمه، تصمیمگیری و حل مسئله.