هوش مصنوعی چیست؟ آنچه بازاریابان باید بدانند

بنابراین، اکنون می‌دانید هوش مصنوعی چیست، چگونه کار می‌کند و چهار نوع هوش مصنوعی را می‌دانید – اجازه دهید به مزایا و معایب فناوری هوش مصنوعی بپردازیم.

جوانب مثبت هوش مصنوعی

خطاهای کمتر

چگونه بازاریابان می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند

هوش مصنوعی می‌تواند بخش‌هایی از فرآیند بازاریابی را انجام دهد – مانند اتوماسیون وظایف، شخصی‌سازی کمپین و تجزیه و تحلیل داده‌ها – بنابراین می‌توانید کمتر برای کارهای تکراری و بیشتر برای استراتژی هزینه کنید.

بنابراین اکنون می دانید هوش مصنوعی چیست، بیایید نحوه عملکرد آن را بررسی کنیم.

تصویری از اسکنر کارت ویزیت Hubspot، موجود در برنامه HubSpot.  هوش مصنوعی چیست؟

مزایا و معایب هوش مصنوعی

خوشبختانه، ماشین‌های هوش مصنوعی می‌توانند به سرعت مقادیر زیادی از اطلاعات و داده‌ها را پردازش کنند، و این باعث می‌شود که در زمان‌های محدود، کارآمدتر از انسان‌ها باشند.

معایب هوش مصنوعی

کمبود خلاقیت

هنگامی که نظریه ذهن به واقعیت تبدیل شود، نوع بعدی هوش مصنوعی که ظهور می کند، خودآگاهی خواهد بود. در این مرحله، ماشین‌ها نه تنها از احساسات و حالات ذهنی انسان‌ها آگاه خواهند بود، بلکه از احساسات خود نیز آگاه خواهند بود. یک هوش مصنوعی خودآگاه هوشیاری انسان مانند خواهد داشت و وجود آن را در جهان و با دیگران درک می کند.

چگونه بازاریابان می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند

با این حال، اگر شما مانند من هستید و با هوش مصنوعی فراتر از آنچه در داستان های علمی تخیلی دیده اید آشنا نیستید. من ربات هستم یا آینه سیاه – احتمالاً از خود می‌پرسید که هوش مصنوعی چیست و چگونه از آن در بازاریابی استفاده کنید.

نمونه هایی از هوش مصنوعی با حافظه محدود خودروهای خودران هستند. خودروهای خودران غیرنظامیانی را که در حال عبور از خیابان هستند، علائم راهنمایی و رانندگی و سایر داده ها را شناسایی می کنند تا تصمیمات رانندگی بهتری بگیرند و از تصادفات بعدی جلوگیری کنند.

هوش مصنوعی همچنین نیازی به استراحت ندارد و می تواند 24/7 اجرا شود. هوش مصنوعی تا زمانی که برنامه ریزی شده باشد، می تواند به طور مداوم و پیوسته اجرا شود. این باعث می‌شود هوش مصنوعی برای کارهای تکراری ایده‌آل‌تر از انسان‌ها باشد و به بازاریابان و صاحبان مشاغل اجازه می‌دهد تلاش‌های خود را در جای دیگری متمرکز کنند.

می تواند مجموعه داده های بزرگ را به سرعت تجزیه و تحلیل کند

همانطور که HubSpot نحوه عملکرد این تغییرات را می‌آموزد، ترافیک را به صورت خودکار تنظیم می‌کنیم، بنابراین تغییرات با عملکرد بهینه بیشتر از آنهایی که عملکرد ضعیف دارند نشان داده می‌شوند.

نظریه ذهن

هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟



منبع

هوش مصنوعی استفاده از سیستم‌های کامپیوتری برای انجام وظایفی است که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، مانند ادراک بصری، گفتار، ترجمه، تصمیم‌گیری و حل مسئله.

هوش مصنوعی طوری برنامه ریزی شده است که به محرک ها فقط بر اساس داده های گذشته واکنش نشان دهد، به این معنی که آنها در حال حاضر برای ایجاد راه حل های نوآورانه مناسب نیستند. داده‌های گذشته می‌توانند به پیش‌بینی نتایج آینده کمک کنند، اما داده‌ها به تنهایی همیشه برای پرداختن به متغیری که قبلاً دیده نشده کافی نیست.

مزایا و معایب هوش مصنوعی

بر اساس تحقیقات گراند ویو، انتظار می‌رود بازار جهانی هوش مصنوعی تا سال 2030 به 1811.8 میلیارد دلار برسد که از 136.6 میلیارد دلار در سال 2022 بیشتر است.

هوش مصنوعی تئوری ذهن همانطور که به نظر می رسد – نظری است. هوش مصنوعی هنوز به این نوع پیشرفت نکرده است، بنابراین نظریه ذهن هنوز در مرحله نوآوری خود است. این نوع هوش مصنوعی با افکار و احساسات انسان ها در تعامل است. نظریه ذهن نهادهایی را که با آنها در تعامل است بهتر درک می کند تا بتوانند نیازها، باورها، احساسات و فرآیندهای فکری خود را درک کنند.

از دیدگاه بازاریابی، پیاده سازی هوش مصنوعی در هر تعامل با مشتری می تواند بین شما و مخاطبانتان شکاف ایجاد کند. منظورم این است که دلیلی وجود دارد که بسیاری از ما فریاد زدن “با یک نماینده صحبت کن!” وقتی از صحبت کردن با یک ربات از طریق تلفن خسته شدیم.

آینده هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی با حافظه محدود شامل شش مرحله است که باید دنبال کنید.

  1. داده های آموزشی را ایجاد کنید.
  2. مدل یادگیری ماشین را ایجاد کنید.
  3. مدل را برای پیش بینی فعال کنید.
  4. از مدل بخواهید بازخورد انسانی یا محیطی دریافت کند.
  5. بازخورد را به عنوان داده ذخیره کنید.
  6. تمام مراحل بالا را در یک چرخه تکرار کنید.

گاهی اوقات، ارتباط انسانی بهترین راه برای ایجاد رابطه نزدیکتر با مخاطبان است. در حالی که یک هوش مصنوعی خودآگاه در آینده امکان پذیر است، ماشین های هوش مصنوعی فعلی نمی توانند به طور کامل از تجربه انسان تقلید کنند.

هوش مصنوعی در دنیای بازاریابی طرفداران زیادی پیدا کرده است. طبق آمار Statista، 80 درصد از کارشناسان صنعت نوعی از هوش مصنوعی را در فعالیت های بازاریابی آنلاین خود ادغام می کنند.

یک مغز دیجیتال مجموعه ای از داده ها و خطوط را پوشش می دهد که نشان دهنده هوش مصنوعی است

به عنوان مثال، اکنون می دانیم که اتومبیل های خودران نوعی هوش مصنوعی ذهن محدود هستند. اگر این خودروهای خودران بتوانند حالات ذهنی و احساسی رانندگان خود را برای بهبود ایمنی تجزیه و تحلیل و درک کنند، به هوش مصنوعی تئوری ذهن تبدیل خواهند شد.

خودآگاهی

هوش مصنوعی مجموعه بزرگی از داده‌ها را با الگوریتم‌های پردازش هوشمند و تکراری ترکیب می‌کند تا از الگوها و ویژگی‌های درون داده‌های مورد تجزیه و تحلیل بیاموزد. هوش مصنوعی به طور مداوم داده ها را پردازش کرده و از آنها یاد می گیرد.

انسان ها می توانند اشتباه کنند، ضرب الاجل ها را از دست بدهند، کلمات را اشتباه بنویسند و ریاضی را اشتباه بگیرند. گاهی اوقات حواسمان پرت می شود یا دچار فرسودگی می شویم. این طبیعت انسان است با پیاده سازی یک سیستم خودکار با هوش مصنوعی، خطر خطا را کاهش می دهید.

آپتایم 24/7

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]