بنابراین، جای تعجب نیست که 30 درصد از بازاریابان محتوایی تولید می کنند که ارزش های برند آنها را منعکس می کند و آن را به یکی از محبوب ترین گرایش ها در بازاریابی تبدیل می کند. این روند پنجمین ROI بالاتر را دارد و در سال 2023 شاهد رشد خواهد بود.
رسانه های اجتماعی کانال شماره 1 برای دسترسی به مصرف کنندگان Gen Z هستند. ما دریافتیم که 93 درصد از Gen Z به طور متوسط روزانه چهار ساعت را در رسانه های اجتماعی سپری می کنند و 57 درصد از Gen Z در سه ماه گذشته محصول جدیدی را در رسانه های اجتماعی کشف کرده اند.
همیشه ضروری است که در مورد آنچه در صنعت شما اتفاق می افتد به روز بمانید. آگاهی از این روندها راهی برای انجام این کار است.
علاوه بر این، از هر 4 بازاریاب، 1 نفر از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده میکند و دومین ROI بالاتر از هر گرایش را ارائه میکند.
انتظار می رود اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2023 شاهد رشد قابل توجهی باشد و 17 درصد از بازاریابان برای اولین بار قصد دارند روی آن سرمایه گذاری کنند. بنابراین، چرا اینفلوئنسر مارکتینگ اینقدر سودمند است؟
به گفته نیلسن اسکاربرو، 42 درصد از آمریکایی ها برای تصمیم گیری خرید از دیگران مشاوره می گیرند و از منابع مرتبط مشاوره می خواهند.
بازاریابی محتوا انواع مختلفی از پلتفرمها، کانالها و انواع رسانهها را در بر میگیرد – مانند رسانههای اجتماعی، ویدئوها و وبلاگها. و با ظهور پلتفرمهای محتوای جدید، روندها و تکنیکهای جدیدی نیز ظاهر میشوند که نحوه دسترسی کسبوکارها به مشتریان خود را تغییر میدهند.
یک استراتژی بازاریابی محتوای جذاب، آگاهی از برند را ایجاد میکند، مشتریان را متقاعد میکند که اقدام کنند و درآمد را افزایش میدهد.
این رفتار مصرف کننده باعث شده است که ویدیوها، به طور خاص، فرم کوتاه، شکل اصلی رسانه مورد استفاده در هر استراتژی محتوایی برای سال چهارم باشد.
2. برندهای بیشتر بر ارزش های خود در محتوای بازاریابی خود تأکید خواهند کرد.
طبق مطالعه Google Cloud، پایداری ارزشی است که اکثر مصرف کنندگان (52٪) به آن علاقه دارند.
3. اینفلوئنسر مارکتینگ برای دستیابی به مخاطبان آنلاین حیاتی باقی خواهد ماند.
علاوه بر این، 28 درصد از مصرف کنندگان Gen Z یک محصول را از طریق یک برنامه رسانه اجتماعی خریداری کردند. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی کانال بازاریابی است که مصرف کنندگان Gen Z محصولات جدید را اغلب در آن کشف می کنند، و این کانال ترجیحی آنها برای کشف محصول است.
در واقع، 90 درصد از بازاریابان که از ویدیوهای کوتاه استفاده می کنند، سرمایه گذاری خود را در سال 2023 افزایش یا حفظ خواهند کرد و 21 درصد قصد دارند برای اولین بار در همان سال از ویدیوهای کوتاه مدت استفاده کنند.
سئو چهارمین ROI بزرگ را دارد و اکثر بازاریابان که از آن استفاده می کنند (88%) سرمایه گذاری خود را در سال 2023 افزایش یا حفظ خواهند کرد.
محتوای مرتبط در سال 2023 رشد قابل توجهی خواهد داشت زیرا 46 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی برای اولین بار از آن استفاده می کنند. در میان کسانی که از آن استفاده می کنند، 49٪ قصد دارند سرمایه گذاری خود را افزایش دهند و 43٪ به همان میزان سرمایه گذاری می کنند.
بوونفانتینو می گوید که مصرف کنندگان امروزی فقط به دنبال پس انداز یا راحتی نیستند. آنها همچنین می خواهند در مورد خرج کردن پول خود در شرکتی که ارزش های آن با ارزش های آنها همخوانی دارد، احساس خوبی داشته باشند.
علاوه بر این، محتوای خنده دار در سال 2023 شاهد دومین سرمایه گذاری بیشتر از هر نوع محتوا خواهد بود و 33 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند برای اولین بار در سال آینده از آن استفاده کنند.
به گفته Giusy Buonfantino، معاون کالاهای بستهبندی شده مصرفکننده در Google Cloud، همهگیری COVID-19 در افزایش اهمیت ارزشها در بازاریابی نقش دارد.
اینفلوئنسرها علاوه بر قابل ربط بودن، دائماً به آنچه که مخاطبانشان به آن اهمیت می دهند و چیزهایی که آنها را می خنداند، می پردازند.
5. رسانه های اجتماعی بهترین راه برای رسیدن به ژنرال Z هستند.
اینفلوئنسرها نسبت به برندها و شرکتها ارتباطپذیرتر دیده میشوند و از ارتباط آنها برای ایجاد پیوندهای محکم با مخاطبان خود استفاده میکنند.
و سئو پس از ویدیوهای کوتاه و اینفلوئنسر مارکتینگ از نظر جایی که بازاریابان بیشترین پول را در سال 2023 سرمایه گذاری می کنند، رتبه سوم را دارد.
در صنعت خود به روز باشید
سئو در بازاریابی بسیار جدید نیست، اما همچنان جایگاه مهمی در استراتژی های بازاریابی محتوا دارد – به ویژه برای محتوای وب. 29 درصد از بازاریابان از یک وب سایت برای جذب و تبدیل سرنخ استفاده می کنند.
به گفته موسسه دیجیتال مارکتینگ، تقریبا نیمی از مصرفکنندگان برای تعیین محصولاتی که میخواهند بخرند، به توصیههای اینفلوئنسرها وابسته هستند.
بنابراین، اگر به دنبال انسانیسازی برند خود و ایجاد ارتباط عمیقتر با مصرفکنندگان هستید، بازاریابی تأثیرگذار راهی برای رفتن است.
4. محتوای خنده دار، مد روز و مرتبط در سال 2023 بسیار مهم است.
مطالعهای که اخیراً توسط Google Cloud انجام شده است نشان میدهد که 82 درصد از خریداران میخواهند ارزشهای یک برند با ارزشهای آنها هماهنگ باشد. علاوه بر این، همان مطالعه نشان داد که 75 درصد از مصرفکنندگان راه خود را با نام تجاری به دلیل ارزشهای متضاد جدا میکنند.
بوونفانتینو در یک پست وبلاگی که یافتههای بالا را به اشتراک میگذارد، گفت: «کووید-19 مردم را به تفکر در اولویتهای خود سوق داد و مفاهیمی مانند خدمات اجتماعی، برابری و پایداری را ارتقا داد.
بنابراین، Gen Z بیشتر از چه پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کند؟ بر اساس داده های ما، یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک در 3 رتبه اول قرار دارند.
6. تاکتیک های استراتژیک سئو یکی از ضروریات هستند.
این با ویدیوهایی که مصرف کنندگان ترجیح می دهند تماشا کنند همزمان است، زیرا 73 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند ویدیوهای کوتاه مدت را برای اطلاع از یک سرویس یا محصول تماشا کنند.
همراهی با آخرین تغییرات در چشم انداز بازاریابی محتوا ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما برای به روز نگه داشتن برند شما و رقابتی نگه داشتن آن ضروری است. در این پست، آمارهای مهمی را در مورد وضعیت بازاریابی محتوا در سال 2023 و روندهایی که باید در طول سال به آنها توجه کنید، کشف کنید.
اگر مطمئن نیستید که چه چیزی در بین مخاطبان ترند است یا چه چیزی امسال بیشترین خنده را به همراه دارد، از تکیه بر اینفلوئنسرها نترسید.
آمار بازاریابی محتوا را بدانید
- بازاریابان می گویند فروش، ترافیک وب و تعامل اجتماعی مهم ترین معیارها برای اندازه گیری اثربخشی استراتژی بازاریابی محتوای آنها هستند.
- 91 درصد از کسب و کارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند.
- اینستاگرام توسط 65 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی استفاده می شود که دقیقاً پس از فیس بوک با 67 درصد.
- مقالهها/پستها و ویدیوهای کوتاه دو نوع محتوای برتری هستند که بازاریابان B2C در 12+ ماه گذشته استفاده کردهاند.
- 22 درصد از بازاریابان می گویند اینستاگرام بیشترین پتانسیل رشد را در سال 2023 نسبت به هر پلتفرم دیگری دارد.
- Gen Z اینستاگرام را به عنوان برنامه رسانه اجتماعی مورد علاقه خود در سال 2022 رتبه بندی کرد.
- 50 درصد از هزاره ها به توصیه های اینفلوئنسرها برای محصول اعتماد دارند.
- 44 درصد از بازاریابان می گویند مهم ترین مزیت کار با اینفلوئنسرهای کوچک این است که هزینه کمتری دارد.
روندهای بازاریابی محتوا که باید در سال 2023 تماشا کنید
1. ویدیوی کوتاه در سال 2023 مرکز توجه قرار می گیرد.
ویدیوی کوتاه محبوب ترین روند در بین بازاریابان است، دارای بالاترین بازگشت سرمایه است و بیشترین رشد را در سال 2023 خواهد داشت. بازاریابان قصد دارند بیش از هر گرایش دیگری روی ویدیوهای کوتاه سرمایه گذاری کنند.
اگر یکی از این روندها را در استراتژی بازاریابی خود انتخاب کردید، مطمئن شوید که با نیازهای تجاری شما مرتبط است و به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند.
به عنوان یک بازاریاب، استفاده از بازاریابی محتوا در استراتژی شما به معنای برنامه ریزی، ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا برای جذب و خوشحال کردن مخاطبان هدف است.