یک عکس ارزش هزار کلمه دارد، پس چند کلمه بیشتر ممکن است ارزش ویدیو را داشته باشد؟
بنابراین چگونه می توانید از ویدئو برای تقویت استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید؟
در این پست به روانشناسی ویدیوها در بازاریابی می پردازیم. این شامل این است که چرا آنها در افزایش فروش بسیار خوب هستند. سپس پنج نکته برای بازاریابی ماهرانه با ویدیو برای برند خود را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
روانشناسی ویدیوها در بازاریابی چیست؟

شما وب سایت، پست های وبلاگ و تصاویر خود را بهینه می کنید. ویدیوهای شما چطور؟
در حالی که من سوال بالا را به صورت بلاغی می پرسم، اما موضوع پابرجاست. ویدئو به عنوان یک رسانه بازاریابی یک ابزار قدرتمند است.
که سوالی است که می توانم و خواهم داد.
می دانید چرا ویدیوها برای برند شما مهم هستند. بنابراین چگونه می توانید به طور موثر از روانشناسی ویدیو برای تقویت استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید؟ پنج نکته اجرایی زیر را بررسی کنید.
تمرکز بر داستانها در زمینه فروش
پس با گفتن داستان برند خود شروع کنید.
چه سوالات دیگری در مورد نحوه استفاده از ویدئو برای تقویت استراتژی بازاریابی خود دارید؟

هنگام انتخاب یک پلت فرم میزبانی ویدیو، محدودیت های پلت فرم، مخاطبان هدف و قابلیت های پلت فرم را در نظر بگیرید. همچنین باید مراقب بهبودهای پلتفرم باشید که ممکن است نحوه استفاده از پلتفرم را تغییر دهد. به عنوان مثال، یوتیوب بیشتر به دلیل محتوای ویدیویی طولانی خود شناخته شده است، اما محتوای کوتاه نیز با YouTube Shorts امکان پذیر است.
ویدیوهای خود را برای جستجو بهینه کنید
با ارائه دوره های رایگان به مخاطبانم، به نحوه انجام این کار در کانال یوتیوب خود نگاه کنید:
برخی از محدودیتهای پلتفرم واضح وجود دارد، مانند محدودیت ویدیوی ۱۰ تا ۶۰ دقیقهای اینستاگرام و حداکثر طول طول توییتر. دو دقیقه و 20 ثانیه. با این حال، شما همچنین می خواهید مخاطب مورد نظر و هدف نهایی محتوا را در نظر بگیرید.
این در را برای اصالت باز می کند که 86٪ از مصرف کنندگان می گویند که یک عامل کلیدی هنگام تصمیم گیری خرید است.
قصه گویی نوعی هنر انسانی است که پیش از زبان پیش می رود. شاید به همین دلیل است که داستان گویی می تواند تبدیل ها را تا 30 درصد افزایش دهد.
علاوه بر نظرات و لایک ها، احتمال اشتراک گذاری ویدیوها نیز بیشتر است.
آیا می دانستید که تست A/B محتوای ویدیوی شما در بسیاری از پلتفرم ها نیز امکان پذیر است؟ این فقط عناوین و توضیحات ویدیو نیست، بلکه تصاویر کوچک و CTA نیز هستند.
همکاری با برندهای دیگر
چرا برند شما وجود دارد؟ برند شما برای کمک به چه کسی ساخته شده است؟ چه کسانی پشت برند هستند؟
چرا اینطور است؟ زیرا ویدیوها باعث ایجاد تعامل می شوند.
وقتی وبلاگ KISSmetrics یک CTA را به انتهای یک ویدیوی معرفی سرویس اضافه کرد، 380٪ بیشتر از CTA نوار کناری معمولی کلیک کرد:

یک تماس رزرو کنید
بزرگترین مزیت در اینجا این است که بتوانیم اعتماد آن برند را «قرض بگیریم». همچنین مخاطبان شما را گسترش می دهد. با فرض اینکه برندهای شما مخاطبین هدف مشابهی دارند (که در صورت همکاری بسیار محتمل است)، ممکن است تعدادی فالوور جدید نیز از آن خارج کنید.
سوالات متداول
کجا باید محتوای ویدیوی خود را میزبانی کنید؟
با ویدئو، می توانید جنبه ای با شخصیت و انسانی به برند خود نشان دهید.
این نمودار حضور ویدئو را در مقایسه با سایر اشکال رسانه نشان می دهد.

پلتفرم هایی مانند یوتیوب و تیک تاک تنها بر روی ویدیو تمرکز می کنند، در حالی که پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و پینترست برای محتوای ویدیویی بهینه می شوند.
به یاد داشته باشید که یکی از دلایل موفقیت ویدیوها این است که اعتماد به برند را افزایش می دهد. راه دیگر برای پیشبرد این موضوع، همکاری با سایر برندهای معتبر است.
اگر به یک مثال خوب در این مورد نیاز دارید، به دنبال Airbnb نباشید.
پلتفرم های خود را هوشمندانه انتخاب کنید
بر اساس یک نظرسنجی، مردم دو برابر بیشتر از هر نوع محتوای دیگری، محتوای ویدیویی را با دوستان خود به اشتراک می گذارند.
آنها اعتماد ایجاد می کنند
مهم نیست مخاطب هدف یا محصول/خدمت شما، روانشناسی ویدیو می تواند برای ایجاد ارتباطات معنادار استفاده شود. این خود باعث افزایش اعتماد به برند و تعامل با مشتری می شود که به عنوان یک محصول جانبی، فروش را افزایش می دهد.
روانشناسی پشت ویدیوها ساده است: ارتباط انسانی. ویدیوها شما را قادر می سازند تا احساسات مخاطبان خود را برانگیخته کنید، که باعث ایجاد ارتباط و افزایش اعتماد به برند می شود.