

انتشار: اسفند 24، 1401
بروزرسانی: 30 خرداد 1404

منبع
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
ویژگی های SERP و مهمترین آنها برای اهرم
بازاریاب هایی که به دنبال افزایش دیده شدن نام تجاری خود هستند باید در نظر داشته باشند که گوگل چگونه وب سایت های آنها را می خزد. آنها باید فراتر از محصول فکر کنند و در نظر بگیرند که چگونه مشتریان بالقوه برای آن جستجو می کنند - و راه حل در درک صحیح ویژگی های SEO و SERP نهفته است.

از آنجایی که 97 درصد از مردم بیشتر از هر جای دیگری در مورد یک شرکت محلی به صورت آنلاین بیشتر می آموزند، بازاریابان باید اطمینان حاصل کنند که مشتریان بالقوه می توانند آنها را به راحتی پیدا کنند - و Google دارای ویژگی هایی است که به شما در انجام این کار کمک می کند. در این پست، چگونگی کمک به ویژگی های SERP و مهم ترین آن ها را مورد بحث قرار خواهیم داد.
![→ اکنون دانلود کنید: بسته شروع SEO [Free Kit]](https://no-cache.hubspot.com/cta/default/53/1d7211ac-7b1b-4405-b940-54b8acedb26e.png)
ویژگی SERP چیست؟
ویژگی SERP یک عنصر اضافی در صفحه نتایج موتور جستجو است که فراتر از پیوند آبی و توضیحات متا است. الگوریتم آنها را تولید می کند تا درخواست های جستجوی کاربر را بهتر انجام دهد و اهداف مختلفی را برآورده کند.
این ویژگی ها در موتورهای جستجو مانند Google ظاهر می شوند و نتایج جستجوی منحصربه فرد و قابل تفسیرتری نسبت به لیست معمولی لینک های وب سایت شما ارائه می دهند. و بسته به شخصیت خریدار که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، کسب وکار شما می تواند از ویژگی های Google برای کمک به جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما استفاده کند.
مهمترین ویژگی های SERP
- قطعه های ویژه
- بسته های تصویری
- پانل های دانش
- بسته های محلی
- جعبه های «مردم هم می پرسند».
- ریچ اسنیپت ها
- لینک های سایت
- تبلیغات بالا و پایین
- داستان های برتر
- کارت های توییتر
1. قطعه های ویژه
بهترین برای: به سرعت مفیدترین مراحل یا جملات را برای یک عبارت جستجو ارائه کنید.
تکه های ویژه جعبه هایی هستند که به عنوان «اولین» نتیجه جستجو، یا همانطور که بسیاری آن را «موقعیت صفر» می نامند، قبل از نتایج واقعی واقعی ظاهر می شوند.
Google مرتبط ترین بخش متن را از یک دامنه می گیرد و آن را بالای پیوند قرار می دهد، معمولاً یک تصویر برجسته در کنار آن ارائه می شود. بدون کلیک کردن، پاسخ مختصرتری به یک عبارت جستجو ارائه می دهد.
2. بسته های تصویر
بهترین برای: ارائه نتایج جستجوی بصری مانند تصاویر یا GIF بدون رفتن به Google Images.
بسته های تصویری نتایج جستجویی هستند که مجموعه ای از تصاویر یا GIF ها را برای جستجوی جامع تر ارائه می دهند.
کسب وکارها می توانند با طراحی گرافیک های خلاقانه یا عکس های اصلی با متن جایگزین توصیفی برای مطابقت بهتر با جستجوهای مرتبط، به جایگاهی در یک بسته تصویری دست یابند. متن جایگزین یک عامل اصلی است که تعیین می کند آیا تصویر یا ویدیوی شما در SERP ظاهر می شود یا خیر، بنابراین با عکس ها یا وثیقه خود توضیح دهید.
3. پانل های دانش
بهترین برای: خلاصه کردن مختصر اطلاعات در مورد یک موضوع بر اساس درک گوگل بدون پرداختن زیاد به جزئیات.
پانل های دانش جعبه هایی از اطلاعات هستند که معمولاً در سمت راست نتایج جستجوی سنتی در Google ظاهر می شوند. آنها معمولاً اطلاعات مربوط به یک شخص، مکان، کسب و کار یا سایر نهادها را با پیشینه مرتبط در زیر نمایش می دهند.
یک کسب و کار می تواند از انتشار اطلاعات در صفحه "درباره ما" در وب سایت خود بهره مند شود. برای اینکه Google برای نمایان شدن بهتر داده های مربوطه را فهرست و نمایش دهد، جزئیاتی مانند مدیر عامل، مکان و اطلاعات تماس را درج کنید.
4. بسته های محلی
بهترین برای: کسب و کارهای محلی برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه نزدیک در Google Maps.
بسته های محلی یک ویژگی SERP هستند که معمولاً اطلاعات مکان های فیزیکی را همراه با پلتفرم تعاملی Google Maps برجسته می کنند.
بسته های محلی برای مشاغل کوچک یا آجر و ملات بسیار مفید هستند. با ارائه یک آدرس کامل و قابل نمایه سازی و احتمالاً نظرات مشتریان خوب، به احتمال زیاد در این بخش برجسته می شوید.
5. جعبه های "مردم هم می پرسند".
بهترین برای: پاسخ دادن سریع به سوالات مرتبط به عبارت جستجوی اصلی کاربر.
برخلاف سایر ویژگی های SERP، پیشنهادات «مردم هم می پرسند» (PAA) پس از یک یا دو نتیجه جستجوی ارگانیک برای ارائه اطلاعات اضافی یا مجاور ارائه می شوند. آنها به عنوان بخش پرسش های متداول سریع عمل می کنند و با کلیک روی آن ها می توانند گسترش یابند.
اگر وب سایت شما به سؤال بزرگی پاسخ می دهد که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند، سعی کنید اطلاعات بیشتری را در بخش سؤالات متداول خودتان یا در هر مقاله یا پستی که منتشر می کنید، قرار دهید.
6. ریچ اسنیپت
بهترین برای: در تلاش برای ارائه اطلاعات جذاب تر و مفیدتر، نتایج بهبود یافته را ارائه دهید.
ریچ اسنیپت ها خود توضیحی هستند – آنها اطلاعات غنی تری نسبت به توضیحات متا معمولی در SERP ها ارائه می دهند.
این می تواند به طور موثر موجودی محصول موجودی کالا و رتبه بندی بررسی محصول را بدون نیاز به جستجوی مشتری در کل کاتالوگ شما نمایش دهد. همچنین می تواند به آنها کمک کند تا دقیقاً همان چیزی را که در ابتدای جستجوی خود به دنبال آن هستند پیدا کنند.
7. پیوندهای سایت
بهترین برای: میانبرهایی را برای صرفه جویی در وقت کاربران پیدا کنید و به آنها کمک کنید تا دامنه سایت را سریعتر پیمایش کنند.
لینک سایت یک ویژگی SERP است که چندین لینک را از یک دامنه یا صفحه اصلی یک کسب و کار نمایش می دهد. با مشخص کردن واضح جایی که کاربران می توانند اطلاعات طبقه بندی شده مورد نظر خود را پیدا کنند، شانس خود را برای امتیاز دادن به این قطعه و ارائه تجربه کاربری بهتری خواهید داشت.
8. تبلیغات بالا و پایین
بهترین برای: بر اساس جستارهای جستجویی که با یک سرویس یا محصول همسو هستند، به بازارهای هدف دست یابید.
تبلیغات بالا و پایین راهی غیر ارگانیک برای کسب و کارها برای دیده شدن از طریق تبلیغات گوگل است.
این تبلیغات قبل از اولین نتایج جستجوی ارگانیک و قبل از رفتن به صفحه دو در پایین صفحه ظاهر می شوند. کسب وکارها برای اجرای کمپین های تبلیغاتی پرداخت می کنند که جمعیت شناسی و کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهند تا متناسب با جایگاه خود باشند.
9. داستان های برتر
بهترین برای: به اشتراک گذاری موضوعات خبری جهانی، محلی یا خاص.
داستان های برتر یک ویژگی SERP هستند که روند یا آخرین اخبار یا سرفصل ها را از منابع مختلف برجسته می کند. آنها عناوین مرتبط را برای کاربران نمایش می دهند تا مستقیماً به داستان خبری حرکت کنند.
برای کسب وکارهایی که می کوشند رهبران فکری صنعت باشند، ارسال آخرین اخبار یا موضوعات پرطرفدار در یک وبلاگ، پادکست یا شبکه ویدیویی اختصاصی می تواند راهی عالی برای جلب توجه مخاطبانی باشد که در آن بازار سرمایه گذاری کرده اند.
نکته حرفه ای: اطمینان حاصل کنید که از قضاوت خوب استفاده کنید و اطلاعاتی را بر اساس حقایق ارائه دهید. بهتر است در مورد چیزی مبتنی بر داده ها و احترام گزارش دهید تا اینکه اطلاعات نادرست و اظهارات احتمالی جانبدارانه را منتشر کنید.
10. کارت های توییتر
بهترین برای: به اشتراک گذاری نقل قول ها، تصاویر، ویدیوها یا توییت های محبوب یا پرطرفدار از پلت فرم توییتر.
کارت های توییتر دقیقاً همین هستند - چرخ فلکی از توییت های محبوب یا پرطرفدار. می تواند بر روی یک موضوع خاص یا با حساب متمرکز شود.
در برنامه ریزی استراتژی رسانه های اجتماعی، استفاده از کانال های مختلف، به ویژه کانال هایی که مخاطبان هدف شما بیشترین زمان را در آنها می گذرانند، ضروری است. کسب وکارها می توانند به آنچه در حال وقوع است اشاره کنند و حتی برای فرصتی برای به دست آوردن بازتوییت ها و دنبال کنندگان، این همهمه را در بازاریابی میم خود بگنجانند.
11. چرخ فلک های ویدئویی
بهترین برای: نمایش محتوای ویدیویی که می تواند تبدیل یا فروش را بهبود بخشد.
چرخ فلک های ویدیویی مجموعه ای از نتایج جستجوی ویدیویی مرتبط در یوتیوب هستند که اغلب با قطعات تقسیم بندی شده بهینه شده اند.
کسب وکارها می توانند ویدیوهای «چگونگی» را درباره محصولات یا خدمات خود به اشتراک بگذارند و راه حل هایی را برای مشکلاتی که ممکن است نیاز به تماس با پشتیبانی مشتری نباشد، به مشتریان ارائه دهند. این می تواند شامل راهنماهای آموزشی، نمایش ویژگی های چند منظوره، یا ارائه نکات و بهترین شیوه ها برای لذت بخش تر کردن تجربه آن ها با کسب وکار شما باشد.
از ویژگی های SERP به نفع خود استفاده کنید
بهینه سازی نحوه استفاده کسب وکارتان از Google می تواند به میزان قابل توجهی به دیده شدن برند شما کمک کند. اگر می خواهید از هر یک از ویژگی های SERP که ما به اشتراک گذاشته ایم استفاده کنید، توصیه می کنم بر روی بسته های دانش، بسته های محلی، قطعه های غنی، و تبلیغات بالا و پایین تمرکز کنید تا بهتر از رقبا قرار بگیرید.
منبع