بازاریاب هایی که به دنبال افزایش دیده شدن نام تجاری خود هستند باید در نظر داشته باشند که گوگل چگونه وب سایت های آنها را می خزد. آنها باید فراتر از محصول فکر کنند و در نظر بگیرند که چگونه مشتریان بالقوه برای آن جستجو می کنند – و راه حل در درک صحیح ویژگی های SEO و SERP نهفته است.
از آنجایی که 97 درصد از مردم بیشتر از هر جای دیگری در مورد یک شرکت محلی به صورت آنلاین بیشتر می آموزند، بازاریابان باید اطمینان حاصل کنند که مشتریان بالقوه می توانند آنها را به راحتی پیدا کنند – و Google دارای ویژگی هایی است که به شما در انجام این کار کمک می کند. در این پست، چگونگی کمک به ویژگیهای SERP و مهمترین آنها را مورد بحث قرار خواهیم داد.
ویژگی SERP چیست؟
ویژگی SERP یک عنصر اضافی در صفحه نتایج موتور جستجو است که فراتر از پیوند آبی و توضیحات متا است. الگوریتم آنها را تولید می کند تا درخواست های جستجوی کاربر را بهتر انجام دهد و اهداف مختلفی را برآورده کند.
این ویژگیها در موتورهای جستجو مانند Google ظاهر میشوند و نتایج جستجوی منحصربهفرد و قابل تفسیرتری نسبت به لیست معمولی لینکهای وبسایت شما ارائه میدهند. و بسته به شخصیت خریدار که میخواهید به آن دسترسی پیدا کنید، کسبوکار شما میتواند از ویژگیهای Google برای کمک به جذب ترافیک بیشتر به وبسایت شما استفاده کند.
مهمترین ویژگی های SERP
- قطعه های ویژه
- بسته های تصویری
- پانل های دانش
- بسته های محلی
- جعبه های «مردم هم می پرسند».
- ریچ اسنیپت ها
- لینک های سایت
- تبلیغات بالا و پایین
- داستان های برتر
- کارت های توییتر
1. قطعه های ویژه
بهترین برای: به سرعت مفیدترین مراحل یا جملات را برای یک عبارت جستجو ارائه کنید.
تکههای ویژه جعبههایی هستند که بهعنوان «اولین» نتیجه جستجو، یا همانطور که بسیاری آن را «موقعیت صفر» مینامند، قبل از نتایج واقعی واقعی ظاهر میشوند.
Google مرتبطترین بخش متن را از یک دامنه میگیرد و آن را بالای پیوند قرار میدهد، معمولاً یک تصویر برجسته در کنار آن ارائه میشود. بدون کلیک کردن، پاسخ مختصرتری به یک عبارت جستجو ارائه می دهد.
2. بسته های تصویر
بهترین برای: ارائه نتایج جستجوی بصری مانند تصاویر یا GIF بدون رفتن به Google Images.
بسته های تصویری نتایج جستجویی هستند که مجموعه ای از تصاویر یا GIF ها را برای جستجوی جامع تر ارائه می دهند.
کسبوکارها میتوانند با طراحی گرافیکهای خلاقانه یا عکسهای اصلی با متن جایگزین توصیفی برای مطابقت بهتر با جستجوهای مرتبط، به جایگاهی در یک بسته تصویری دست یابند. متن جایگزین یک عامل اصلی است که تعیین می کند آیا تصویر یا ویدیوی شما در SERP ظاهر می شود یا خیر، بنابراین با عکس ها یا وثیقه خود توضیح دهید.
3. پانل های دانش
بهترین برای: خلاصه کردن مختصر اطلاعات در مورد یک موضوع بر اساس درک گوگل بدون پرداختن زیاد به جزئیات.
پانلهای دانش جعبههایی از اطلاعات هستند که معمولاً در سمت راست نتایج جستجوی سنتی در Google ظاهر میشوند. آنها معمولاً اطلاعات مربوط به یک شخص، مکان، کسب و کار یا سایر نهادها را با پیشینه مرتبط در زیر نمایش می دهند.
یک کسب و کار می تواند از انتشار اطلاعات در صفحه “درباره ما” در وب سایت خود بهره مند شود. برای اینکه Google برای نمایان شدن بهتر داده های مربوطه را فهرست و نمایش دهد، جزئیاتی مانند مدیر عامل، مکان و اطلاعات تماس را درج کنید.
4. بسته های محلی
بهترین برای: کسب و کارهای محلی برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه نزدیک در Google Maps.
بستههای محلی یک ویژگی SERP هستند که معمولاً اطلاعات مکانهای فیزیکی را همراه با پلتفرم تعاملی Google Maps برجسته میکنند.
بسته های محلی برای مشاغل کوچک یا آجر و ملات بسیار مفید هستند. با ارائه یک آدرس کامل و قابل نمایه سازی و احتمالاً نظرات مشتریان خوب، به احتمال زیاد در این بخش برجسته می شوید.
5. جعبه های “مردم هم می پرسند”.
بهترین برای: پاسخ دادن سریع به سوالات مرتبط به عبارت جستجوی اصلی کاربر.
برخلاف سایر ویژگیهای SERP، پیشنهادات «مردم هم میپرسند» (PAA) پس از یک یا دو نتیجه جستجوی ارگانیک برای ارائه اطلاعات اضافی یا مجاور ارائه میشوند. آنها بهعنوان بخش پرسشهای متداول سریع عمل میکنند و با کلیک روی آنها میتوانند گسترش یابند.
اگر وبسایت شما به سؤال بزرگی پاسخ میدهد که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند، سعی کنید اطلاعات بیشتری را در بخش سؤالات متداول خودتان یا در هر مقاله یا پستی که منتشر میکنید، قرار دهید.
6. ریچ اسنیپت
بهترین برای: در تلاش برای ارائه اطلاعات جذاب تر و مفیدتر، نتایج بهبود یافته را ارائه دهید.
ریچ اسنیپت ها خود توضیحی هستند – آنها اطلاعات غنی تری نسبت به توضیحات متا معمولی در SERP ها ارائه می دهند.
این می تواند به طور موثر موجودی محصول موجودی کالا و رتبه بندی بررسی محصول را بدون نیاز به جستجوی مشتری در کل کاتالوگ شما نمایش دهد. همچنین می تواند به آنها کمک کند تا دقیقاً همان چیزی را که در ابتدای جستجوی خود به دنبال آن هستند پیدا کنند.
7. پیوندهای سایت
بهترین برای: میانبرهایی را برای صرفه جویی در وقت کاربران پیدا کنید و به آنها کمک کنید تا دامنه سایت را سریعتر پیمایش کنند.
لینک سایت یک ویژگی SERP است که چندین لینک را از یک دامنه یا صفحه اصلی یک کسب و کار نمایش می دهد. با مشخص کردن واضح جایی که کاربران می توانند اطلاعات طبقه بندی شده مورد نظر خود را پیدا کنند، شانس خود را برای امتیاز دادن به این قطعه و ارائه تجربه کاربری بهتری خواهید داشت.
8. تبلیغات بالا و پایین
بهترین برای: بر اساس جستارهای جستجویی که با یک سرویس یا محصول همسو هستند، به بازارهای هدف دست یابید.
تبلیغات بالا و پایین راهی غیر ارگانیک برای کسب و کارها برای دیده شدن از طریق تبلیغات گوگل است.
این تبلیغات قبل از اولین نتایج جستجوی ارگانیک و قبل از رفتن به صفحه دو در پایین صفحه ظاهر می شوند. کسبوکارها برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی پرداخت میکنند که جمعیتشناسی و کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار میدهند تا متناسب با جایگاه خود باشند.
9. داستان های برتر
بهترین برای: به اشتراک گذاری موضوعات خبری جهانی، محلی یا خاص.
داستانهای برتر یک ویژگی SERP هستند که روند یا آخرین اخبار یا سرفصلها را از منابع مختلف برجسته میکند. آنها عناوین مرتبط را برای کاربران نمایش می دهند تا مستقیماً به داستان خبری حرکت کنند.
برای کسبوکارهایی که میکوشند رهبران فکری صنعت باشند، ارسال آخرین اخبار یا موضوعات پرطرفدار در یک وبلاگ، پادکست یا شبکه ویدیویی اختصاصی میتواند راهی عالی برای جلب توجه مخاطبانی باشد که در آن بازار سرمایهگذاری کردهاند.
نکته حرفه ای: اطمینان حاصل کنید که از قضاوت خوب استفاده کنید و اطلاعاتی را بر اساس حقایق ارائه دهید. بهتر است در مورد چیزی مبتنی بر داده ها و احترام گزارش دهید تا اینکه اطلاعات نادرست و اظهارات احتمالی جانبدارانه را منتشر کنید.
10. کارت های توییتر
بهترین برای: به اشتراک گذاری نقل قول ها، تصاویر، ویدیوها یا توییت های محبوب یا پرطرفدار از پلت فرم توییتر.
کارتهای توییتر دقیقاً همین هستند – چرخ فلکی از توییتهای محبوب یا پرطرفدار. می تواند بر روی یک موضوع خاص یا با حساب متمرکز شود.
در برنامهریزی استراتژی رسانههای اجتماعی، استفاده از کانالهای مختلف، بهویژه کانالهایی که مخاطبان هدف شما بیشترین زمان را در آنها میگذرانند، ضروری است. کسبوکارها میتوانند به آنچه در حال وقوع است اشاره کنند و حتی برای فرصتی برای به دست آوردن بازتوییتها و دنبالکنندگان، این همهمه را در بازاریابی میم خود بگنجانند.
11. چرخ فلک های ویدئویی
بهترین برای: نمایش محتوای ویدیویی که می تواند تبدیل یا فروش را بهبود بخشد.
چرخ فلکهای ویدیویی مجموعهای از نتایج جستجوی ویدیویی مرتبط در یوتیوب هستند که اغلب با قطعات تقسیمبندی شده بهینه شدهاند.
کسبوکارها میتوانند ویدیوهای «چگونگی» را درباره محصولات یا خدمات خود به اشتراک بگذارند و راهحلهایی را برای مشکلاتی که ممکن است نیاز به تماس با پشتیبانی مشتری نباشد، به مشتریان ارائه دهند. این میتواند شامل راهنماهای آموزشی، نمایش ویژگیهای چند منظوره، یا ارائه نکات و بهترین شیوهها برای لذتبخشتر کردن تجربه آنها با کسبوکار شما باشد.
از ویژگی های SERP به نفع خود استفاده کنید
بهینهسازی نحوه استفاده کسبوکارتان از Google میتواند به میزان قابل توجهی به دیده شدن برند شما کمک کند. اگر میخواهید از هر یک از ویژگیهای SERP که ما به اشتراک گذاشتهایم استفاده کنید، توصیه میکنم بر روی بستههای دانش، بستههای محلی، قطعههای غنی، و تبلیغات بالا و پایین تمرکز کنید تا بهتر از رقبا قرار بگیرید.