این مستلزم انجام یک فرو رفتن عمیق در بین مخاطبان خود است. علایق آنها چیست؟ نیاز دارد؟ نقاط درد؟ این سوالات هنگام یافتن محتوای همیشه سبز کلیدی هستند.
حالا بیایید نگاهی به نحوه بهینه سازی پادکست خود برای جستجو بیاندازیم.
چگونه یک پادکست را برای جستجو بهینه کنیم
قسمت های خود را بر اساس کلمات کلیدی خاص برنامه ریزی کنید.
بهترین راه برای یافتن موضوعات پرطرفدار این است که بررسی کنید چه کلمات، عبارات یا داستان هایی در رسانه های اجتماعی ترند هستند. توییتر مکانی عالی برای شروع است.
صفحه نمایش چیزی نیست که بتوان با عجله از آن عبور کرد – یا آن را برای جمع آوری گرد و غبار ترک کرد. اطمینان حاصل کنید که هر عنصر به روز، دقیق و تا حد امکان متقاعد کننده است.
موضوعات فرعی را در توضیحات نمایش خود بگنجانید.
یکی از راههای رسیدن به آن، سئوی پادکست است. آن را به عنوان اهرمهای نامرئی در نظر بگیرید که میتوانید برای ارتقای رتبه خود بکشید و ترافیک بیشتری را به پادکست خود هدایت کنید.
40 درصد از شنوندگان پادکست از نوار جستجوی درون برنامه ای برای کشف پادکست های جدید استفاده می کنند. روند واضح است: اگر می خواهید دسترسی بیشتری داشته باشید، باید پادکست خود را برای جستجو بهینه کنید.
همانطور که محبوبیت پادکست ها همچنان رو به افزایش است، نیاز به بهینه سازی آنها برای حداکثر دسترسی بیشتر می شود. با پیروی از نکات بالا، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای پادکست شما به درستی برای موتورهای جستجو بهینه شده است.
در این پست، نحوه بهینهسازی پادکست خود را برای Spotify، YouTube و جستجو را پوشش میدهیم – به علاوه چگونگی پیدا کردن موضوعات عالی برای قسمت بعدی خود را کشف میکنیم.
فهرست مطالب
قبل از زدن «انتشار» در ویدیوی بعدی YouTube خود، مطمئن شوید که قسمتهای زیر بهینه شدهاند:
- نام فایل ابتدا باید کلمه کلیدی اصلی خود را در نام فایل ویدیو ذکر کنید. دلیل این امر این است: یوتیوب در واقع نمیتواند ویدیوی شما را «مشاهده» کند تا ببیند چقدر مرتبط است، اما میتواند نام فایل ویدیوی شما را بخواند، که یکی از سرنخهای زمینه (از بسیاری) است.
- عنوان ویدئو: در صورت امکان، به طور طبیعی کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان ویدیو بگنجانید. علاوه بر این، عنوان خود را واضح، قانع کننده و کوتاه نگه دارید (هدف خود را 60 کاراکتر یا کمتر داشته باشید).
- توضیحات ویدیو. توضیحات ویدیوی خود را با مهم ترین اطلاعات بارگذاری کنید – مانند خلاصه ای غنی از کلمات کلیدی، پیوندهای مهم یا CTA. به خاطر داشته باشید که YouTube فقط دو یا سه جمله اول را نمایش می دهد قبل از اینکه بینندگان مجبور شوند روی “نمایش بیشتر” کلیک کنند تا کل توضیحات را ببینند.
پادکست ها طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهند. در اینجا سه نوع اصلی وجود دارد:
- موضوعات داغ روز – اینها موضوعاتی هستند که بیش از حد متوسط در رسانه های اجتماعی مورد توجه و مشارکت قرار می گیرند.
- موضوعات همیشه سبز – این موضوعات با تقاضا و علاقه جستجوی مداوم
- مصاحبه ها – اینها موضوعاتی هستند که به مصاحبه شونده و/یا حوزه تخصص آنها مربوط می شود.
چگونه موضوعات پرطرفدار را پیدا کنیم
با افزودن رونوشت خود – به صورت دستی یا خودکار – Google میتواند محتوای قسمتهای شما را بهتر درک کند. به علاوه، با موضوع، کلمات کلیدی و قرار دادن کلمات کلیدی مناسب، می توانید قابلیت کشف و رتبه بندی پادکست خود را افزایش دهید.
یک وب سایت برای پادکست خود ایجاد کنید.
کلمه کلیدی مورد نظر را به نام، عنوان و توضیحات ویدیوی خود اضافه کنید.
در حالی که این امر ضروری نیست – به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اید – داشتن یک وب سایت اختصاصی برای پادکست شما دارای مزایای SEO است. یک وب سایت املاک بیشتری را برای کلمات کلیدی ارائه می دهد و به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد پادکست شما فراتر از عنوان و توضیحات ارائه می دهد.
نوشتن شرح قسمت راه دیگری برای بهینه سازی پادکست شماست، اما بسیاری از آن صرف نظر می کنند. این فضا فرصت های کلمات کلیدی را ارائه می دهد، به این معنی که می توانید قسمت های جداگانه را در جستجو رتبه بندی کنید.
توضیحات نمایش معمولاً کوتاه و مختصر هستند، بنابراین باید هر کلمه را حساب کنید. برای افزایش سئو، عبارات یا موضوعات فرعی را بگنجانید که با آنچه مخاطبان بالقوه شما در جستجوی آن هستند مطابقت دارد.
چگونه یک پادکست را برای جستجو بهینه کنیم
همچنین ایده خوبی است که متنی را به پادکست خود اضافه کنید. در حالی که قابلیت های تبدیل متن به گفتار گوگل در حال بهبود است، همیشه دقیق نیست.
به گفته اسپاتیفای، هدف از الف نمایش صفحه به به شنوندگان هر آنچه را که باید درباره پادکست خود بدانند، ارائه دهید، از جمله:
- عنوان آن
- هنر جلد آن
- شرح نمایش آن
- یک دکمه “دنبال کنید”.
- لیستی از قسمت های اخیر منتشر شده
چه به تازگی یک پادکست را شروع کرده اید و چه سال ها در این بازی بوده اید، پیدا کردن موضوعات خوب برای صحبت در مورد آن ضروری است.
به عنوان مثال، اگر پادکست کارآفرینی مانند The Side Hustle Show دارید، ممکن است کلمات کلیدی مانند “Side Hustle”، “Print on demand” و “Affiliate Marketing” را هدف قرار دهید.
چند سال پیش، گوگل شروع به نمایش محتوای یوتیوب در نتایج جستجو کرد. به عنوان مثال، جستجوی سریع «چگونه پیشرفت داشته باشیم» در گوگل فهرستی از ویدیوهای مرتبط را پر می کند – از جمله یک فصل ویدیویی از پادکست تونی رابینز:
در مورد سئوی پادکست کلمات کلیدی نام بازی هستند. به هر حال، راه شماره یک مردم برای کشف پادکست های جدید از طریق نوار جستجو است.
در اینجا، هدف یافتن موضوعاتی است که متناسب با مخاطبان شما هستند و رسیدن به یک هدف خاص به عنوان مثال، شما ممکن است یک سرمایه گذار املاک و مستغلات باشید که به دنبال ارائه مشاوره به متخصصان جدید در این زمینه هستید.
به عنوان مثال پادکست جی شتی تعدادی لیست پخش در کانال یوتیوب خود دارد، از جمله نکات بهداشتی، عادات پولی، و توصیه های مربوط به رابطه. اگر به یکی از این موضوعات علاقه دارید، می توانید ساعت ها صرف گوش دادن به یک لیست پخش کنید.
Spotify توصیه می کند از 20 کلمه اول توضیحات خود برای جذب شنوندگان جدید استفاده کنید. اطلاعات را در عنوان قسمت یا توضیحات کلی پادکست خود تکرار نکنید. در عوض، مستقیماً به موضوع قسمت یا مهمان بروید.
چگونه یک پادکست را برای YouTube بهینه کنیم
اضافه کردن فصل های ویدئویی
نحوه یافتن موضوعات برای پادکست
چگونه یک پادکست را برای Spotify بهینه کنیم
صفحه نمایش خود را به روز کنید
چگونه یک پادکست را برای YouTube بهینه کنیم
علاوه بر مزایای جستجو، فصل های ویدیویی نیز تجربه کاربر را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، آیا تا به حال یک ویدیوی کامل را برای پیدا کردن یک گفتگو یا موضوع خاص مرور کرده اید؟ با افزودن فصل ها به پادکست خود، بینندگان نقشه راهی برای پرش به موضوعاتی دارند که بیشتر مورد علاقه آنهاست.
لیست پخش ایجاد کنید.
فهرستهای پخش همچنین میتوانند کتابخانه پادکست شما را سازماندهی کنند و بینندگان را به سمت حفره خرگوش محتوا بفرستند و آنها را تشویق کنند تا زمان بیشتری را برای تماشای ویدیوهای مرتبط صرف کنند.
برای نمایش در نتایج جستجو، با تقسیم پادکست خود به بخشهای مختلف، که به عنوان فصلهای ویدیو نیز شناخته میشوند، شروع کنید. این ساختاری را برای گوگل ایجاد می کند تا ویدیوی شما را درک کند.
همچنین میتوانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Trends، Moz و Semrush برای شناسایی کلمات کلیدی پرطرفدار و سنجش محبوبیت موضوعات خاص استفاده کنید.
چگونه موضوعات همیشه سبز را پیدا کنیم
به عنوان مثال، مرحله نگهداری پادکست سلامت و تندرستی شامل موضوعات فرعی مانند “مسوولات بهداشتی”، “کلاهبرداری های سلامتی” و “توصیه های تغذیه” است. اینها تیم های جستجویی هستند که می توانند شخصی را به پادکست هدایت کنند.
اطلاعات کلیدی را در توضیحات قسمت خود بارگذاری کنید.
هر پادکست در Spotify یک صفحه نمایش دارد. می توانید آن را به عنوان صفحه فرود برای پادکست خود در نظر بگیرید.
اضافه کردن فصلهای ویدیو کافی نیست – همچنین باید آنها را بهینه کنید. نکته کلیدی اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبط در عنوان هر فصل است.
اگر پادکست شما طیفی از موضوعات را پوشش می دهد، برای هر موضوع یک لیست پخش ایجاد کنید. چرا؟ YouTube لیستهای پخش را در نتایج جستجوی خود پر میکند و به محتوای شما فرصت دیگری برای دیده شدن میدهد.
همیشه محتوای مکتوب را برای فهرست بندی گوگل قرار دهید.
در ویدیوی زیر، کلیدواژه اصلی «بازاریابی ایمیل» است، اما با استفاده از فصلهای ویدیویی، کلمات کلیدی را نیز هدف قرار میدهد. لیست ایمیل و بخش بندی ایمیل.
هرگز از نوشتن عنوان یا توضیحات برای هر قسمت پادکست غافل نشوید. بله، وقت گیر است، اما به گوگل چیزی برای “خواندن” و درک جزئیات بیشتر می دهد.
علاوه بر این، از ابزار تحقیق کلمات کلیدی (مانند موارد ذکر شده در بالا) برای یافتن موضوعات مرتبط با جایگاه، صنعت یا تخصص خود استفاده کنید. همیشه بررسی کنید که آیا تقاضا ثابت است یا در طول سال نوسان دارد.
برگردیم به تو
با برنامهریزی قسمتهای خود بر اساس کلمات کلیدی، میتوانید نمایش (یا قسمتهای جداگانه) خود را در مقابل کاربرانی قرار دهید که مقاصد خاصی دارند.
همچنین می توانید محتوای وبلاگی ایجاد کنید که پادکست شما را تحسین کند. این یک راه عالی برای تبلیغ متقابل در چندین کانال و ایجاد پیروان بیشتر در این فرآیند است.
نحوه یافتن موضوعات برای پادکست
چگونه یک پادکست را برای Spotify بهینه کنیم