چرا استخدام کنندگان مستقیماً با نامزدها تماس می گیرند و چگونه به این بازار کار پنهان دسترسی پیدا می کنند


اگر در تلاش هستید که در مقابل مدیران استخدام قرار بگیرید، ممکن است به این دلیل باشد که استخدام‌کنندگان از روش‌های سنتی برای یافتن نامزدها دور می‌شوند.

جویای کار به بازار کار پنهان دسترسی پیدا می کند

کیت رایگان: همه چیزهایی که برای جستجوی شغل خود نیاز دارید

در این مقاله، دلایل این تغییر و چگونگی ملاقات جویندگان کار با استخدام کنندگان را در جایی که هستند، پوشش خواهیم داد.

بازار کار پنهان

در سال 2021، کارفرمایان در همه جا استعفای بزرگ را تجربه کردند، پدیده ای که در آن کارمندان به صورت دسته جمعی کار خود را ترک کردند. این به معنای چیزهای زیادی است: اکنون به دلیل ترک انبوه فرصت های شغلی زیادی وجود دارد و بازار کار رقابتی تر است زیرا جویندگان کار بیشتر هستند.

در یک ویدیوی TikTok، مربی شغلی و استخدام‌کننده سابق JT O’Donnell استدلال می‌کند که دلیل تلاش بسیاری از جویندگان کار برای یافتن موقعیت‌های مطلوب این است که کمبود آنها وجود دارد. او می‌گوید آنچه در بیرون وجود دارد، مشاغل نامطلوب است که مردم در سال 2021 ترک می‌کنند.

@jtodonnell @jtodonnell چگونه اخراج‌های شغلی را پیش‌بینی می‌کنم. #edutok #careertiktok #اخراج #رکود #شغل #جستجوی شغل #نکات جستجوی شغل #learnontiktok #مشاوره شغلی #شغلی #شغل #زندگی کاری #لینکدین #رزومه ♬ صدای اصلی – JT O’Donnell

اکنون، آنها به دنبال مزایای بهتر، حقوق بالاتر، کار ترکیبی/از راه دور و تعادل بهتر کار و زندگی هستند.

اینجاست که بازار کار پنهان وارد می‌شود، نقش‌های شغلی که از طریق نامزدهای داخلی، معرفی‌ها یا استخدام‌ها پر می‌شوند.

استخدام‌کنندگانی مانند O’Donnell و Stacey Perkins استدلال می‌کنند که استخدام‌کنندگان دیگر در تابلوهای شغلی عمومی برای برخی نقش‌ها پست نمی‌گذارند، زیرا ممکن است هزینه و منابع زیادی را به همراه داشته باشد. در عوض، آنها مستقیماً با نامزدهایی تماس می گیرند که معتقدند برای این نقش مناسب هستند.

اودانل در ویدئویی که در TikTok به اشتراک گذاشته شده است، گفت: “همه اینها در حال حاضر به عنوان بخشی از بازسازی بزرگ سال 2022 اتفاق می افتد.”

او ادامه می‌دهد، “و مردم این را نمی‌دانند و ناامید می‌شوند و نسبت به خودشان احساس بدی می‌کنند، مثل “چه مشکلی با من دارم؟” هیچ مشکلی با شما نیست. شما فقط قوانین جدید موفقیت شغلی و شغلی را نمی دانید.”

این سؤال پیش می‌آید: آنها از کجا آنها را پیدا می‌کنند و جویندگان کار چگونه می‌توانند خود را بیشتر نمایان کنند؟ در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

نحوه دسترسی به بازار کار پنهان

1. پروفایل لینکدین خود را بهینه کنید.

بسیاری از استخدام کنندگان در این شبکه اجتماعی با نامزدهای مورد نظر تماس می گیرند، حتی اگر آن نامزدها در حال حاضر به دنبال فرصت های جدید نباشند.

کسانی که برای فرصت‌های جدید باز هستند، پروفایل‌های لینکدین را بهینه‌سازی کرده‌اند که به استخدام‌کنندگان اجازه می‌دهد به سرعت آنها را پیدا کنند.

مسئله این است که اگر نمایه شما برای شغلی که به دنبال آن هستید بهینه نشده باشد، استخدام‌کنندگان شما را هنگام انجام جستجو پیدا نخواهند کرد.

در اینجا چند نکته برای بهبود نمایه شما وجود دارد:

  • تیتر خود را مشخص و مختصر نگه دارید – تیتر خود را با یک سری کلمات کلیدی شلوغ نکنید. به عنوانی که با نقش مورد نظر شما مطابقت دارد، بچسبید.
  • اضافه کردن یک بیوگرافی توصیفی – در بیوگرافی خود، فضای لازم برای به رخ کشیدن مهارت های خود و نشان دادن شخصیت خود را دارید. بهره بردن!
  • داشتن پروفایل و تصویر بنر – هر دو باید مکمل یکدیگر باشند و چیزی در مورد شما به بینندگان بگویند.
  • پروژه های جالب را به بخش ویژه خود اضافه کنید – بسیاری از ابزارها در لینکدین از جمله این مورد کم استفاده هستند. در صورت امکان، چند پروژه از مجموعه خود بردارید و آنها را در اینجا اضافه کنید تا به راحتی قابل اسکن باشند.

2. شبکه خود را گسترش دهید.

هنگامی که به دنبال یک شغل جدید هستید، اغلب بهترین مکان برای مراجعه به شبکه شماست.

آنها کسانی هستند که می توانند شما را به مشاغل موجود در بازار پنهان ارجاع دهند و توصیه هایی را ارائه دهند. اگر در ایجاد شبکه خود با مشکل مواجه هستید، راه‌هایی برای شروع این کار وجود دارد:

  • در کنفرانس ها و رویدادهای صنعتی شرکت کنید.
  • در شبکه های اجتماعی فعال باشید و با همکاران خود در ارتباط باشید.
  • برای ایجاد یک جامعه به گروه ها و/یا انجمن های حرفه ای بپیوندید. به عنوان مثال “بازاریابان سیاه در تگزاس” یا “انجمن ملی بازاریابی”

3. مستقیماً با استخدام کنندگان و شرکت ها تماس بگیرید.

چرا منتظر بمانید تا استخدام کنندگان شما را پیدا کنند؟ در عوض، اگر احساس می‌کنید مهارت‌های شما برای تیم آنها مناسب است، مستقیماً با مدیران استخدام تماس بگیرید.

حتی اگر یک آگهی کار نمی بینید، ممکن است یک شرکت رویایی در ذهن داشته باشید. اگر چنین است، از فعال بودن نترسید و با آنها تماس بگیرید. علاقه خود به شرکت، مهارت های خود و اینکه چگونه احساس می کنید می توانید به شرکت ارزش بیافزایید را به اشتراک بگذارید.

حتی اگر آنها در حال حاضر هیچ افتتاحیه ای نداشته باشند، انجام این کار تاثیر زیادی خواهد داشت و ممکن است زمانی که جا داشته باشند، کنسرت بعدی شما را به ارمغان بیاورد.

4. مشترک شدن در هشدارهای خبری.

وقتی برای هشدارهای خبری ثبت‌نام می‌کنید، می‌توانید با شرکت‌ها، جایی که آنها در چه مسیری هستند و زمانی که در حال استخدام هستند به‌روز باشید – حتی اگر هنوز آن را اعلام نکرده باشند.

به عنوان مثال، بگوییم که یک شرکت اعلام می کند که در حال گسترش به ساحل شرقی است و دفاتر خود را در نیویورک باز خواهد کرد. این به شما می گوید که اگر از قبل شروع نکرده باشند، به زودی شروع به استخدام خواهند کرد.

از آنجا، می‌توانید با شرکت تماس بگیرید و خودتان را مطرح کنید.

تنظیم Google Alert آسان است:

  • به این صفحه سر بزنید
  • عبارت و/یا شرکتی را که می‌خواهید در مورد آن هشدار دریافت کنید تایپ کنید.
  • پارامترهایی را در مورد اینکه هر چند وقت یکبار می‌خواهید هشدارها را دریافت کنید، از کدام مناطق باید دریافت کنید و کجا باید تحویل داده شوند، تنظیم کنید.

در این بازار کار رقابتی، جویندگان کار باید برای به دست آوردن موقعیت های مورد نظر خود، فراتر از آن عمل کنند. این نکات باید به شما کمک کند تا به بازار کار پنهان دسترسی داشته باشید و در مقابل استخدام کنندگان مورد نظر خود قرار بگیرید.

با کمک این بسته رایگان جویندگان کار، برای کار درخواست دهید، اطلاعات مهم را پیگیری کنید و برای مصاحبه آماده شوید.



منبع