چرا شرکت های B2B وارد فضای تحریریه می شوند؟ [& What You Can Learn From Them]


HubSpot، Mailchimp و Wistia چه مشترکاتی دارند؟ همه آنها شرکت های B2B با موتورهای رسانه ای پربازدید و سرب هستند که از محصولات آنها پشتیبانی می کنند.

→ اکنون دانلود کنید: الگوی طرح بازاریابی رایگان

تعجب می کنید که چرا شرکت های زیادی وارد فضای تحریریه می شوند؟ کارشناسان صنعت این و موارد دیگر را در زیر پوشش می دهند.

1. صنعت بازاریابی B2B در حال تغییر است.

معاون بازاریابی HubSpot کایران فلانگان می گوید صنعت بازاریابی B2B در دهه گذشته چهار مرحله اصلی را پشت سر گذاشته است.

آنچه که با تمرکز بر تصمیم گیرندگان آغاز شد، اکنون به رویکردی مبتنی بر جامعه تبدیل شده است که از رسانه ها و انتشارات استفاده می کند.

[image of b2b marketing evolution]

بسیاری از برندها از رویکرد رشد مبتنی بر محصول پیروی می کنند، که در آن محصول خود مصرف کنندگان را جذب می کند و باعث حفظ و نگهداری می شود.

هر Atluru، رئیس سابق انجمن در Clubhouse، می‌گوید که این برای محصولات مبتنی بر ابزاری که قبلاً از نظر اجتماعی تأیید شده‌اند یا برای پیشرفت نیازی به شبکه‌ای از کاربران ندارند، عالی عمل می‌کند. Slack and Calendly فکر کنید.

او تاکید می‌کند که یک مدل تحت رهبری جامعه ممکن است برای برندهایی که محصولاتشان منحصر به فرد نیستند و از طریق جامعه ارزش کسب می‌کنند، مفیدتر باشد. پلوتون و فیگما را در نظر بگیرید.

در این صورت، ورود به فضای تحریریه بخش کلیدی موفقیت شما خواهد بود.

2. فضای تبلیغات بیش از حد اشباع شده است.

یولیا بل در یکی از اپیزودهای Marketing Against the Grain، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Notus، استدلال می کند که تبلیغات دیگر تاثیر قبلی را ندارند.

مانند هر چیزی در بازاریابی، نقطه ای فرا می رسد که اشباع می شود. او گفت، جایی که مردم شروع به این می‌کنند که «خوب، ما قبلاً این را دیده‌ایم، دیگر معتبر نیست یا واقعاً با ما صحبت نمی‌کند».

او به مطالعه ای در eBay اشاره می کند که نشان داد اثربخشی تبلیغات جستجوی برند بیش از 4000٪ بیش از حد برآورد شده است.

با هزینه‌های فوق‌العاده بالای اجرای تبلیغات و رقابت گسترده، این سوال پیش می‌آید: آیا تمرکز بر تبلیغات برای جذب مشتری و تعامل بهترین بازی است؟

او استدلال می کند که سرمایه گذاری در تولید محتوای با کیفیت بالا و تاکتیک های توزیع تنها راه برای تضمین طول عمر در فضای آنلاین است.

اینطور در مورد آن فکر کنید: شما می توانید 100 هزار دلار در یک کمپین تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید، اما پس از پایان آن، نسل پیشرو شما نیز همینطور است. درعوض، می‌توانید این پول را برای ساختن یک تیم محتوا سرمایه‌گذاری کنید که محتوای همیشه سبز تولید می‌کند که مدت‌ها پس از انتشار، سرنخ‌ها را به همراه خواهد داشت.

3. شما مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات می کنید.

هر برندی می خواهد مخاطب خود را به صورت ارگانیک جذب کند.

در حالی که رسانه‌های اجتماعی محبوب‌ترین راه برای رسیدن به این هدف هستند – و استراتژی که سریع‌ترین پاسخ را ارائه می‌دهد – ساخت موتور رسانه‌ای تا حد زیادی قابل اعتمادترین و پایدارترین است.

چرا؟ اولین مورد این است که وابستگی به برنامه های شخص ثالث را برای دستیابی به مخاطبان از بین می برد. اگر فقط به TikTok و فیس‌بوک متکی هستید، اگر برای چند روز از کار بیفتند چه اتفاقی می‌افتد؟ یا مصرف کنندگان علاقه خود را از دست می دهند و به یک برنامه جدید انتقال می یابند؟

شما دائماً استراتژی خود را بر اساس پلت فرم تنظیم می کنید و سعی می کنید به یک هدف متحرک ضربه بزنید.

وقتی موتور خود را می سازید، مخاطبان به سمت شما می آیند.

دلیل دوم این است که شما می توانید چندین شخصیت را با استفاده از رسانه های مختلف جذب کنید.

به عنوان مثال، کسانی که به پادکست شما گوش می دهند ممکن است نیازها و چالش های متفاوتی نسبت به کسانی که پست های وبلاگ شما را می خوانند داشته باشند.

هنگامی که در فضای تحریریه هستید، می توانید محتوای خود را متناسب با هر نوع کاربر و جایی که آنها در سفر خریدار هستند، تنظیم کنید. در حالی که در رسانه‌های اجتماعی، شما محتوایی را منتشر می‌کنید و امیدوار هستید که به مخاطبی برسد که بیشترین طنین‌اندازی را با آن داشته باشد.

مسئله این است که فضای تحریریه یک بازی طولانی مدت است در حالی که رسانه های اجتماعی یک چرخش سریعتر هستند. هنگام ایجاد یک بازوی رسانه ای، یک شبه نتایجی را نخواهید دید – ممکن است ماه ها تا سال ها طول بکشد تا تأثیر کار خود را ببینید، بنابراین برای بسیاری از مشاغل، انتظار می تواند اتلاف وقت به نظر برسد.

با این حال، در دراز مدت، جذب مخاطب به صورت ارگانیک از طریق محتوای متفکرانه، مقرون به صرفه ترین و پایدارترین روش برای رشد مخاطب خواهد بود.

4. شما خود را به عنوان یک رهبر فکری صنعت معرفی می کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای برجسته شدن در فضای B2B، تبدیل شدن به یک رهبر فکری است، برندی که دیگران برای راهنمایی در مورد روندها، استراتژی‌های نوآورانه و موارد دیگر به آن مراجعه می‌کنند.

HubSpot CMO Kipp Bodnar راهی برای متمایز کردن خود از رقبا.

او در پادکست Marketing Against the Grain گفت: “صنایع فناوری زیادی وجود دارند که سرعت توانایی نوآوری و ایجاد فناوری در آنها بسیار سریع است.”

برای HubSpot، رسانه‌ها جزء لاینفک موفقیت ما بوده‌اند – وبلاگ ما اولین نقطه تماس مشترک برای بسیاری از سرنخ‌های ما است. اکنون، ما به پادکست ها، ویدیوها و خبرنامه ها گسترش یافته ایم.

فلانگان معتقد است که هنگام رشد نام تجاری B2B شما بسیار مهم است.

او می‌گوید: «دست‌کم‌گرفته‌شده‌ترین مهارت در فناوری B2B در آینده، ذوق ویراستاری است.

این به توانایی این اشاره دارد که بدانید چه چیزی با مخاطبان شما طنین انداز می شود و چگونه آن را اجرا کنید.

هنگامی که توجه مخاطبان خود را به خود جلب کردید و به زندگی آنها ارزش افزودید، آنها به محصولاتی که به آنها توصیه می کنید اعتماد خواهند کرد – حتی اگر محصول شما باشد. این دلیل کافی برای هر شرکتی برای ورود به فضای تحریریه است.

دعوت به اقدام جدید





منبع