با هزینههای فوقالعاده بالای اجرای تبلیغات و رقابت گسترده، این سوال پیش میآید: آیا تمرکز بر تبلیغات برای جذب مشتری و تعامل بهترین بازی است؟
دلیل دوم این است که شما می توانید چندین شخصیت را با استفاده از رسانه های مختلف جذب کنید.
هنگامی که در فضای تحریریه هستید، می توانید محتوای خود را متناسب با هر نوع کاربر و جایی که آنها در سفر خریدار هستند، تنظیم کنید. در حالی که در رسانههای اجتماعی، شما محتوایی را منتشر میکنید و امیدوار هستید که به مخاطبی برسد که بیشترین طنیناندازی را با آن داشته باشد.
مطمئناً، همه آنها محصول یا خدمات شما را نمی خرند، اما همه آنها به یاد می آورند که شما به نحوی به آنها کمک کرده اید.
با این حال، در دراز مدت، جذب مخاطب به صورت ارگانیک از طریق محتوای متفکرانه، مقرون به صرفه ترین و پایدارترین روش برای رشد مخاطب خواهد بود.
4. شما خود را به عنوان یک رهبر فکری صنعت معرفی می کنید.
HubSpot CMO Kipp Bodnar راهی برای متمایز کردن خود از رقبا.
فلانگان معتقد است که هنگام رشد نام تجاری B2B شما بسیار مهم است.
معاون بازاریابی HubSpot کایران فلانگان می گوید صنعت بازاریابی B2B در دهه گذشته چهار مرحله اصلی را پشت سر گذاشته است.
آنچه که با تمرکز بر تصمیم گیرندگان آغاز شد، اکنون به رویکردی مبتنی بر جامعه تبدیل شده است که از رسانه ها و انتشارات استفاده می کند.
شما دائماً استراتژی خود را بر اساس پلت فرم تنظیم می کنید و سعی می کنید به یک هدف متحرک ضربه بزنید.
این مهم است!
— کایران فلانگان 🤘 (@searchbrat) 4 فوریه 2021
به عنوان مثال، کسانی که به پادکست شما گوش می دهند ممکن است نیازها و چالش های متفاوتی نسبت به کسانی که پست های وبلاگ شما را می خوانند داشته باشند.
در این صورت، ورود به فضای تحریریه بخش کلیدی موفقیت شما خواهد بود.
او میگوید: «دستکمگرفتهشدهترین مهارت در فناوری B2B در آینده، ذوق ویراستاری است.
برهم زدن خندق سختی خواهد بود.
— کایران فلانگان 🤘 (@searchbrat) 24 مارس 2021
2. فضای تبلیغات بیش از حد اشباع شده است.
چرا؟ اولین مورد این است که وابستگی به برنامه های شخص ثالث را برای دستیابی به مخاطبان از بین می برد. اگر فقط به TikTok و فیسبوک متکی هستید، اگر برای چند روز از کار بیفتند چه اتفاقی میافتد؟ یا مصرف کنندگان علاقه خود را از دست می دهند و به یک برنامه جدید انتقال می یابند؟
اینطور در مورد آن فکر کنید: شما می توانید 100 هزار دلار در یک کمپین تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید، اما پس از پایان آن، نسل پیشرو شما نیز همینطور است. درعوض، میتوانید این پول را برای ساختن یک تیم محتوا سرمایهگذاری کنید که محتوای همیشه سبز تولید میکند که مدتها پس از انتشار، سرنخها را به همراه خواهد داشت.
3. شما مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات می کنید.
هر برندی می خواهد مخاطب خود را به صورت ارگانیک جذب کند.
شما می توانید چیزهایی ایجاد کنید که به آموزش و اطلاع رسانی به مخاطبان کمک می کند.
در حالی که رسانههای اجتماعی محبوبترین راه برای رسیدن به این هدف هستند – و استراتژی که سریعترین پاسخ را ارائه میدهد – ساخت موتور رسانهای تا حد زیادی قابل اعتمادترین و پایدارترین است.
تعجب می کنید که چرا شرکت های زیادی وارد فضای تحریریه می شوند؟ کارشناسان صنعت این و موارد دیگر را در زیر پوشش می دهند.
1. صنعت بازاریابی B2B در حال تغییر است.
او در پادکست Marketing Against the Grain گفت: “صنایع فناوری زیادی وجود دارند که سرعت توانایی نوآوری و ایجاد فناوری در آنها بسیار سریع است.”
رسانه و جامعه رهبری می شود
وقتی موتور خود را می سازید، مخاطبان به سمت شما می آیند.
بسیاری از برندها از رویکرد رشد مبتنی بر محصول پیروی می کنند، که در آن محصول خود مصرف کنندگان را جذب می کند و باعث حفظ و نگهداری می شود.
مسئله این است که فضای تحریریه یک بازی طولانی مدت است در حالی که رسانه های اجتماعی یک چرخش سریعتر هستند. هنگام ایجاد یک بازوی رسانه ای، یک شبه نتایجی را نخواهید دید – ممکن است ماه ها تا سال ها طول بکشد تا تأثیر کار خود را ببینید، بنابراین برای بسیاری از مشاغل، انتظار می تواند اتلاف وقت به نظر برسد.
مرحله بعدی این است که شرکت های B2B به مقصدی برای مخاطبان خود تبدیل می شوند. رسانه (متن، ویدئو و صدا) و ایجاد یک رابطه مداوم از طریق یک جامعه.
برای HubSpot، رسانهها جزء لاینفک موفقیت ما بودهاند – وبلاگ ما اولین نقطه تماس مشترک برای بسیاری از سرنخهای ما است. اکنون، ما به پادکست ها، ویدیوها و خبرنامه ها گسترش یافته ایم.
این به توانایی این اشاره دارد که بدانید چه چیزی با مخاطبان شما طنین انداز می شود و چگونه آن را اجرا کنید.
او استدلال می کند که سرمایه گذاری در تولید محتوای با کیفیت بالا و تاکتیک های توزیع تنها راه برای تضمین طول عمر در فضای آنلاین است.
هر Atluru، رئیس سابق انجمن در Clubhouse، میگوید که این برای محصولات مبتنی بر ابزاری که قبلاً از نظر اجتماعی تأیید شدهاند یا برای پیشرفت نیازی به شبکهای از کاربران ندارند، عالی عمل میکند. Slack and Calendly فکر کنید.
HubSpot، Mailchimp و Wistia چه مشترکاتی دارند؟ همه آنها شرکت های B2B با موتورهای رسانه ای پربازدید و سرب هستند که از محصولات آنها پشتیبانی می کنند.
اما، شما می توانید به عنوان یک ناشر رقابت کنید.
[image of b2b marketing evolution]
او به مطالعه ای در eBay اشاره می کند که نشان داد اثربخشی تبلیغات جستجوی برند بیش از 4000٪ بیش از حد برآورد شده است.
مانند هر چیزی در بازاریابی، نقطه ای فرا می رسد که اشباع می شود. او گفت، جایی که مردم شروع به این میکنند که «خوب، ما قبلاً این را دیدهایم، دیگر معتبر نیست یا واقعاً با ما صحبت نمیکند».
یولیا بل در یکی از اپیزودهای Marketing Against the Grain، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Notus، استدلال می کند که تبلیغات دیگر تاثیر قبلی را ندارند.
هنگامی که توجه مخاطبان خود را به خود جلب کردید و به زندگی آنها ارزش افزودید، آنها به محصولاتی که به آنها توصیه می کنید اعتماد خواهند کرد – حتی اگر محصول شما باشد. این دلیل کافی برای هر شرکتی برای ورود به فضای تحریریه است.
یکی از بهترین راهها برای برجسته شدن در فضای B2B، تبدیل شدن به یک رهبر فکری است، برندی که دیگران برای راهنمایی در مورد روندها، استراتژیهای نوآورانه و موارد دیگر به آن مراجعه میکنند.
او تاکید میکند که یک مدل تحت رهبری جامعه ممکن است برای برندهایی که محصولاتشان منحصر به فرد نیستند و از طریق جامعه ارزش کسب میکنند، مفیدتر باشد. پلوتون و فیگما را در نظر بگیرید.