چرا محصول دیجیتال شما فروش نمی رود – و چگونه آن را برطرف کنید [Expert Insights]


شما یک محصول دیجیتال ایجاد کرده اید، آن را در وب سایت خود قرار داده اید و به مخاطبان خود اعلام کرده اید. اما علیرغم زحماتی که برای زنده کردن دوره آنلاین، کتاب الکترونیکی یا سایر محصولات دیجیتال خود انجام دادید، فروش نمی‌رود.

وقتی در این موقعیت قرار می گیرید، تسلیم شدن وسوسه انگیز است. برای پرتاب دستان خود به هوا و اعلام اینکه “هیچ کس محصول من را نمی خواهد – همه اینها اتلاف وقت بود.” این گزینه ساده تر است.

اما شما محصول دیجیتال خود را به دلیلی ایجاد کردید. شاید شما می خواستید یک جریان درآمد جدید به کسب و کار خود اضافه کنید تا بتوانید تجارت زمان را برای پول متوقف کنید. یا شاید می‌خواستید راه جدیدی ایجاد کنید تا مردم بتوانند با قیمتی مقرون به صرفه‌تر از خدمات شما با شما کار کنند.

به عنوان میزبان پادکست اکشن ناقص، که بخشی از شبکه پادکست Hubspot، من مرتباً از شنوندگانی می نویسم که از من می پرسند چرا فکر می کنم هیچ کس محصول دیجیتال آنها را نمی خرد. و در کار من به عنوان یک استراتژیست عرضه محصولات دیجیتال، من به ده ها مشتری کمک کرده ام تا محصولاتی را که فروش نمی رفتند، تغییر دهند. بیشتر اوقات، آنها فقط چند تغییر با یک محصول بسیار سودآور فاصله داشته اند.

من هم خودم چند بار در این وضعیت چسبناک قرار گرفتم. من برنده‌های بزرگی در محصولات دیجیتالی داشتم – فروش یک قالب 20 دلاری Canva به ارزش 20000 دلار، یک راهنمای 197 دلاری به ارزش بیش از 1 میلیون دلار و یک دوره آموزشی 2000 دلاری به ارزش 400000 دلار. اما قبل از هر یک از این داستان های موفقیت، اشتباهات و درس های بسیاری وجود داشت. با استفاده از همان استراتژی‌هایی که در این مقاله به اشتراک می‌گذارم، محصولات خود را که فروخته نمی‌شدند نجات دادم و آنها را تغییر دادم.

خواه یک محصول دیجیتال ارزان قیمت ایجاد کرده باشید یا یک محصول در هزاران دلار، اینها رایج ترین دلایل عدم فروش آن هستند – و نحوه رفع آن.

← برای دانلود راهنمای رایگان ما برای اصول بازاریابی دیجیتال اینجا را کلیک کنید  [Download Now].

5 دلیل عدم فروش محصول دیجیتال شما [+ Solutions]

دلیل شماره 1: مخاطبان شما ارزش محصول شما را نمی بینند.

پنج سال پیش، یک محصول دیجیتال ساختم که شکست خورد. مخاطبان من مدام از من در مورد بازاریابی کسب و کارشان در اینستاگرام سوال می پرسیدند، بنابراین یک دوره آنلاین در مورد بازاریابی اینستاگرام ایجاد کردم. با ناامیدی از اینکه آن را به ارزشمندترین دوره ممکن تبدیل کنم، آن را پر از محتوا و اطلاعات کردم. می دانستم که ارزشمند است، اما به ندرت کسی آن را خرید.

به این دلیل است که من ارزش را با مقدار محتوای داخل دوره ترکیب کردم. فکر می‌کردم هرچه اطلاعات بیشتری در دوره‌ام جمع کنم، مخاطبانم بیشتر آن را می‌خواهند. من فکر می کردم که یک دوره جامع در مورد هر چیزی که کسی احتمالاً می تواند در مورد بازاریابی اینستاگرام بداند ارزشمند تلقی می شود. این نبود.

اگر می‌دانید که محصول شما سرشار از ارزش است، اما مدام می‌شنوید که «نمی‌توانم آن را بپردازم» یا «به آن نیازی ندارم»، به احتمال زیاد مخاطبان شما همان ارزشی را که شما می‌بینید، نمی‌بینند. معمولاً به این دلیل است که مخاطبان شما نمی‌خواهند دانستن چیزهای بیشتر – در حال حاضر محتوای رایگان زیادی در اینترنت وجود دارد. آن‌ها نمی‌خواهند وقت خود را با محتوای بیشتر تلف کنند. در عوض، ارزش برای مشتریان شما در این است که چقدر سریع و آسان می توانید به آنها کمک کنید تا یک مشکل را حل کنند یا به یک تحول دست یابند.

استف تیلور در مورد اشتباهات محصول دیجیتالش

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

  1. نتیجه محصول دیجیتال خود را شناسایی کنید – یعنی مشکلی که مشتریان شما حل خواهند کرد یا تحولی که به دست خواهند آورد.
  2. بازاریابی و پیام رسانی خود را به گونه ای تنظیم کنید که محصول شما را به عنوان وسیله ای برای دستیابی به این نتیجه قرار دهد، نه اینکه راهنمای «جامع» باشد.

اگر در تلاش برای نشان دادن ارزش محصول دیجیتال خود هستید، قسمت های پادکست زیر به شما کمک می کند:

دلیل شماره 2: این پیشنهاد مناسب برای مخاطبان شما نیست.

به عنوان یک پادکست، مدام از من می پرسیدند: “استف، چگونه یک پادکست راه اندازی کنم؟”. پس از گذراندن چندین دوست در این فرآیند، تصمیم گرفتم آن را به یک محصول دیجیتال تبدیل کنم. فکر می‌کردم فرمت برنامه گروهی بهتر عمل می‌کند زیرا می‌توانم به چندین دانش‌آموز به طور همزمان کمک کنم. اما وقتی آن را در لیست ایمیل خود راه اندازی کردم، فقط دو نفر ثبت نام کردند.

با سردرگمی از مخاطبانم نظرسنجی کردم تا بفهمم چرا آنها خرید نکرده اند. پاسخ ها واضح بود: آنها نمی خواستند پادکست را در قالب برنامه گروهی راه اندازی کنند. آنها نمی توانستند متعهد به شرکت در تماس های زنده باشند. آن‌ها می‌خواستند نمایش خود را در کمتر از هشت هفته راه‌اندازی کنند، یا می‌خواستند در زمان خود، طی شش ماه آینده، آن را به کار ببرند.

اگر محصول شما به فروش نمی رسد، ممکن است فرضیات شما در مورد آنچه مشتریان شما می خواهند اشتباه باشد. خبر خوب این است که هنگامی که متوجه شدید کجا اشتباه کرده اید، چند تغییر در محصول شما می تواند منجر به فروش زیادی شود. بازخورد مخاطبانم را در نظر گرفتم، طرح کلی برنامه گروه را به یک راهنمای خودگام تبدیل کردم و دوباره آن را راه اندازی کردم. یک سال بعد، آن محصول بیش از 3800 نسخه فروخته است.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

  1. به مخاطبان خود یک نظرسنجی غیر خریدار بفرستید تا دریابید چرا محصول دیجیتال شما را نمی خرند. از آنچه از این سوال می آموزید شگفت زده خواهید شد، “چرا خرید نکردید؟”
  2. اگر چندین نفر به شما بازخورد مشابهی بدهند، نشانه آن است که باید محصول خود را تغییر دهید یا نحوه قرار دادن آن را تغییر دهید.

استف تیلور در مورد اینکه چرا محصول دیجیتال شما به فروش نمی رسد

دلیل شماره 3: آنها اعتماد ندارند که این کار برای آنها مفید است.

هنگامی که مخاطبان شما در حال خواندن صفحه فروش شما هستند، ناخودآگاه به دنبال دلایلی هستند که چرا محصول دیجیتال شما برای آنها کار نمی کند. آنها ممکن است بر این باورند که وضعیت آنها منحصر به فرد است، و بنابراین آنها در مورد اینکه چرا راه حل شما کار نمی کند، اعتراض دارند. یا ممکن است اعتماد نداشته باشند که شما می توانید نتیجه ای را که می خواهند به دست آورید.

این که مخاطبان شما را دوست داشته باشند بشناسند و به اندازه کافی به شما اعتماد کنند تا از شما خرید کنند، ممکن است کمی طول بکشد. بازاریابی محتوا کلید این امر است. غریبه‌هایی پیش من آمده‌اند و به من می‌گویند که احساس می‌کنند من دوست آنها هستم، زیرا خیلی به پادکست من گوش داده‌اند. و به اشتراک گذاری اثبات اجتماعی (مانند توصیفات و مطالعات موردی) به ایجاد اعتماد و غلبه بر مخالفت ها در مورد اینکه چرا برای آنها کار نمی کند کمک می کند.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

  1. مدارک اجتماعی را از مشتریان و مشتریان خود جمع آوری و به اشتراک بگذارید. اطمینان حاصل کنید که این فقط در مورد نتیجه ای که به دست آورده اند نیست، بلکه داستان جایی که آنها بوده اند را نیز بیان می کند. قبل از آنها محصول دیجیتال شما را خریدند.
  2. به همه دلایلی فکر کنید که یک خریدار بالقوه فکر می کند که برای او کار نمی کند. دلیل آن را به آنها نشان دهید اراده برای آنها با مثال های واقعی در صفحه فروش خود کار کنید. قسمت 529 اکشن ناقص را گوش کنید برای یادگیری نحوه نوشتن صفحه فروش یک میلیون دلاری.
  3. شروع به اشتراک گذاری منظم محتوا به صورت آنلاین کنید. فرقی نمی کند که پادکست راه اندازی کنید یا حساب TikTok، تا زمانی که به طور مداوم در یک مکان نشان داده می شوید. که در قسمت 559 اکشن ناقص، من دانش آموز را از طریق فرآیند شناسایی اینکه چه موضوعات محتوایی برای راه اندازی محصول دیجیتال او مؤثرتر است، مربی می کنم.

استف تیلور در مورد عرضه محصولات دیجیتالی

دلیل شماره 4: آنها در مورد آن نمی دانند.

یکی از دوره های آنلاین من به طور مداوم فروش کمتری نسبت به سایر محصولاتم داشت و من نمی توانستم دلیل آن را بفهمم. وقتی لیست ایمیلم را بررسی کردم، شوکه شدم. بیش از 75 درصد از مشترکین من حتی از وجود این دوره اطلاعی نداشتند. جای تعجب نیست که آنها آن را نمی خریدند!

“بسازید و آنها خواهند آمد” در مورد محصولات دیجیتال صدق نمی کند. شما می‌توانید با پیام‌رسانی عالی و اثبات اجتماعی قدرتمند، ارزشمندترین دوره را داشته باشید، و همچنان به اهداف فروش خود نرسید، زیرا به سادگی آن را در مقابل افراد کافی دریافت نمی‌کنید. ممکن است به این دلیل باشد که هنوز افراد کافی در بین مخاطبان خود ندارید، یا ممکن است به اندازه کافی آن را به صورت آنلاین تبلیغ نکنید.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

  1. تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بررسی کنید. چند نفر از صفحه فروش محصولات دیجیتال شما بازدید می کنند؟
  2. متعهد شوید که محصول خود را بیشتر تبلیغ کنید و با آن خلاق باشید. آیا می توانید با مشتریان قبلی در مورد تجربه آنها مصاحبه کنید؟ آیا می توانید به مخاطبان خود 24 ساعت فرصت دهید تا اولین ماژول را آزمایش کنند؟

دلیل شماره 5: هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها باید آن را در حال حاضر بخرند.

گرایش انسان به تعویق انداختن کارهاست که احساسات منفی را برمی انگیزد. خرید محصول دیجیتال شما احتمالاً احساسات منفی را در مشتریان بالقوه شما نیز ایجاد می کند. خرج کردن پول برای چیزی – مهم نیست چقدر آن را بخواهند – ممکن است دردناک باشد، و بنابراین تا زمانی که ممکن است درد را به تاخیر می اندازند.

جدا از درد خرج کردن پول، محصول دیجیتال شما احتمالاً احساسات منفی دیگری را برمی انگیزد. یک راهنمای تمرین از آن‌ها می‌خواهد که زنگ ساعت خود را یک ساعت زودتر تنظیم کنند و در حالی که هوا هنوز تاریک است، بلند شوند. راهنمای من برای شروع یک پادکست ممکن است باعث ترس مشتری از قضاوت شدن شود. بنابراین کسی خرید آن را به تعویق می اندازد تا زمانی که دلایل اقدام در حال حاضر بیشتر از دلایل عدم آن باشد.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

  1. اگر محصول شما در هر زمانی برای خرید در دسترس است، در نظر بگیرید که آیا مدل «درهای باز» و «درهای بسته» می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد، جایی که شما آن را چند بار در سال راه‌اندازی می‌کنید نه اینکه در هر زمانی اجازه خرید را بدهید.
  2. از طرف دیگر، سایر مشوق‌های با زمان محدود، مانند پاداش‌ها را در نظر بگیرید تا به آسان‌تر شدن تصمیم مشتری احتمالی‌تان کمک کند.

من یکی از طرفداران بزرگ مدل راه اندازی زنده به عنوان راهی برای تشویق مشتریان احتمالی شما به خرید در حال حاضر، به جای به تعویق انداختن آن هستم. این چند قسمت پادکست است که به شما کمک می کند بهتر بفهمید که چگونه می تواند برای شما کار کند:

با ایجاد محصول دیجیتال خود و عرضه آن به جهان، شما قبلاً بخش سخت را غلبه کرده اید. اکنون بخش سرگرم کننده را شروع می کنید: درک دلیل عدم فروش، ایجاد تغییرات و اندازه گیری تأثیر آن تغییرات. قبل از اینکه نتایج قابل اندازه گیری را مشاهده کنید، ممکن است لازم باشد بیش از یکی از استراتژی های بالا را دنبال کنید.

آن را به عنوان آزمایشی در نظر بگیرید که در آن هر ترفندی که انجام می دهید شما را یک قدم به فرمول برنده نزدیکتر می کند.

دعوت به اقدام جدید



منبع