به طور مشابه، می توانید رابطه بین فعالیت بدنی و سلامت روان را مطالعه کنید. تحلیلگر در اینجا از شرکت کنندگان می خواهد که نظرسنجی هایی را در مورد سطح فعالیت بدنی و وضعیت سلامت روان خود تکمیل کنند. داده ها نشان می دهد که چگونه این دو متغیر به هم مرتبط هستند.
مثال دیگر مطالعه تأثیر موسیقی بر بهره وری است. یک محقق شرکت کنندگان را به یکی از دو گروه – کسانی که در حین کار به موسیقی گوش می دهند و کسانی که گوش نمی دهند – اختصاص می دهد و بهره وری آنها را می سنجد.
بهترین برای: آزمایش رابطه علت و معلولی (یعنی تأثیر یک متغیر مستقل بر یک متغیر وابسته).
همبستگی
طراحی همبستگی به تحلیلگر اجازه می دهد تا روابط طبیعی بین متغیرها را مشاهده کند. این باعث می شود که داده ها بیشتر منعکس کننده موقعیت های دنیای واقعی باشند.
بهترین برای: جمع آوری داده های بی طرفانه که رفتارها یا پدیده های تکرار شونده را نشان می دهد.
تشخیص
همچنین می توان تحقیقات را در سطوح بالاتر به عنوان کمی یا کیفی طبقه بندی کرد. برخی از آزمایشها هم ویژگیهای کیفی و هم کمی را نشان میدهند.
تجربی
یک طرح همبستگی رابطه بین دو یا چند متغیر را بدون دخالت در فرآیند بررسی می کند.
این به کشف دلایل کلیدی عملکرد ضعیف و تغییرات هدایت شده در بسته بندی کمک کرد.
موچین
نکته حرفه ای: از طرح تحقیق توصیفی استفاده کنید تا با مشاهده رفتار طبیعی مشتریان و پرداختن به بازخورد، محصول خود را با نیازهای مشتریان مطابقت دهید.
کارمکس
حالا شما آماده اید!
این تیم یک گروه متمرکز زنده و آنلاین را مدیریت کرد. نمونههای محصول به شرکتکنندگان نشان داده شد، در حالی که پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی و NLP موضوعات کلیدی را در بازخورد مشتریان شناسایی کرد.
یک برند زیبایی Tweezerman برای ردیابی سلامت برند خود و اعتبار بخشیدن به ایده های محصول به طراحی تحقیقات توصیفی روی آورد.
یاد آوردن: برای انجام تحقیقات بازار، تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک نظرسنجی ساده با هدف گذاری درست راه اندازی کنید.
شروع با طراحی تحقیق
هدف این تیم طراحی یک محصول موفقیتآمیز با بهبود مداوم کفشهای خود در پاسخ به بازخورد بلادرنگ ورزشکاران بود. برای انجام این کار، این شرکت کفش های رایگان را برای بیش از 10000 ورزشکار ارسال کرد. این شرکت با استفاده از Qualtrics از شرکت کنندگان برای بازخورد آنها نظرسنجی کرد.
بازاریابان هنگام انجام تحقیقات از انواع مختلف طراحی تحقیق استفاده می کنند.
شرکت های SaaS از طراحی توصیفی برای درک نحوه تعامل مشتریان با ویژگی های خاص استفاده می کنند. از یافته ها می توان برای شناسایی الگوها و موانع راه استفاده کرد.
بهترین برای: درک میزان ارتباط دو یا چند متغیر با یکدیگر در دنیای واقعی.
توصیفی
هنگامی که تحقیق می کنید، باید ایده روشنی از آنچه می خواهید به دست آورید و چگونه به آن دست یابید داشته باشید. یک طرح تحقیق خوب شما را قادر می سازد تا داده های دقیق و قابل اعتماد را برای نتیجه گیری معتبر جمع آوری کنید.
بهترین برای: درک علل اساسی یک مشکل و نحوه رسیدگی به آن.
نمونه های طراحی تحقیق
طراحی تحقیق طرح شما برای پاسخ به سوالات از طریق جمع آوری داده ها است. هنگامی که به درستی انجام شود، اطلاعات دقیق در مورد یک موضوع ارائه می دهد و تصمیمات تجاری را مطلع می کند.
طراحی تحقیق شامل انتخاب روش شناسی مناسب، انتخاب مناسب ترین روش های جمع آوری داده ها و طراحی یک طرح (یا چارچوب) برای تجزیه و تحلیل داده ها است. به طور خلاصه، یک طرح تحقیق خوب به ما کمک می کند تا ساختار تحقیق خود را بسازیم.
تحقیقات تشخیصی تشخیص دقیق یک مشکل را ارائه می دهد و زمینه های بهبود را شناسایی می کند.
سپس، با جمع آوری تمام بینش ها، تیم طرح خود را تکرار کرد. بنابراین، کفش دویدن با بالشتک UA HOVR متولد شد.
به عنوان مثال، بازاریابان می توانند از طراحی همبستگی برای بررسی رابطه بین وفاداری به برند و رضایت مشتری استفاده کنند. به ویژه، محقق به دنبال الگوها یا روندهایی در داده ها می گردد تا ببیند آیا رابطه ای بین این دو موجودیت وجود دارد یا خیر.
Brand24، یک ابزار گوش دادن اجتماعی، به لطف مکان یابی نقاط اصطکاک در فرم ثبت نام از طریق ضبط صفحه نمایش، نرخ تبدیل ثبت نام خود را از 2.56٪ به 7.42٪ سه برابر کرد.
تحقیق توصیفی به فرآیندی منظم از مشاهده و توصیف آنچه یک موضوع انجام می دهد بدون تأثیرگذاری بر آنها اشاره دارد.
منبع
پژوهشگران از طرح های متفاوتی برای دستیابی به اهداف پژوهشی مختلف استفاده می کنند. در اینجا، نحوه انتخاب نوع مناسب، مزایای هر کدام و موارد استفاده را مورد بحث قرار خواهیم داد.
چهار نوع متداول طراحی تحقیق وجود دارد – طرح های توصیفی، همبستگی، آزمایشی و تشخیصی. بیایید با جزئیات بیشتر به هر یک نگاه کنیم.
چهار نوع طراحی تحقیق
منبع تصویر
تحقیقات تشخیصی علت اصلی یک مشکل را مشخص می کند و موثرترین راه حل را پیدا می کند. اغلب در بازاریابی برای شناسایی زمینه های بهبود یا فرصت های بالقوه برای رشد استفاده می شود.
برای شروع، سوالات خود را ترسیم کنید، مشکل خود را مشخص کنید و به این فکر کنید که در نتیجه چه داده هایی را می خواهید دریافت کنید. سپس، روش طراحی تحقیق مناسب را انتخاب کنید.
مزیت اصلی یک طرح آزمایشی این است که به محقق اجازه می دهد تا روابط علی بین متغیرها را ترسیم کند.
UnderArmour با مراجعه به تحقیقات تشخیصی و توصیفی سهم بازار خود را در بین کفش های دویدن دو برابر کرد.