چک لیستی که هر بازاریاب به آن نیاز دارد

چه در حال حاضر در رسانه های اجتماعی موفق شده اید یا در حال تلاش هستید، بررسی داده های خود همیشه شما را برای یک ماه بهتر در آینده آماده می کند.

2. هدف گذاری کنید.

آره! 😍

– براندون بلک‌وود (@BBlackwoodNYC) 27 آوریل 2022

این می تواند مانند نظر دادن در مورد محتوای آنها و/یا اشتراک گذاری آن در پلت فرم شما، دسترسی به محتوای انحصاری، فریاد زدن آنها و دعوت از آنها برای شرکت در جریان های زنده به نظر برسد.

هنگامی که تجزیه و تحلیل های خود را بررسی کردید و دانستید چه چیزی خوب بوده و چه چیزی می تواند بهبود یابد، می توانید اهداف خود را برای ماه آینده تعیین کنید.

در حالی که برخی از بررسی ها و بهینه سازی هایی وجود دارد که می تواند روزانه اتفاق بیفتد، زمانی که این کار را به صورت ماهانه انجام می دهید پس از جمع آوری یک مجموعه داده خوب، بهتر می توانید الگوها را شناسایی کنید.

1. به اشتراک گذاری محتوا.

همه اینها به این معنی است که برای داشتن یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی، باید در هر چهار زمینه قوی باشید. اکنون، بیایید به کارهای روزانه ای که باید در این نقش انجام دهید، بپردازیم.

چک لیست روزانه رسانه های اجتماعی

در اینجا شما آن را دارید – یک چک لیست دقیق رسانه های اجتماعی که شما را هر روز در صدر بازی خود قرار می دهد.

با این حال، هنگامی که در مورد پینترست سؤال شد، اکثر بازاریابان مورد بررسی فقط دو تا سه بار در هفته پست می‌گذارند.

در حالی که رسانه های اجتماعی می توانند پر از روابط فرااجتماعی باشند، اجازه ندهید این مورد برای شما و مخاطبانتان باشد.

چک لیست ماهانه رسانه های اجتماعی

1. تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید.

چک لیست رسانه های اجتماعی: ابزار نظارت بر رسانه های اجتماعی hubspot

البته، تعداد دفعات ارسال پست به عوامل مختلفی از جمله بازگشت سرمایه بستگی دارد.

در همین راستا، می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید دوستی را که از پست شما لذت می‌برد تگ کنند.

خوشبختانه با رسانه های اجتماعی، این اطلاعات در دسترس است. شما به راحتی می توانید هشدارهایی را تنظیم کنید تا هر زمان که نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی برچسب گذاری یا ذکر شد مورد توجه قرار بگیرید.

به عنوان مثال، فرض کنید متوجه شده اید که ویدیوهای ماه گذشته از هر نوع محتوای دیگری بهتر عمل کرده و 2000 بازدید از وب سایت شما ایجاد کرده است. برای ماه آینده، می توانید تعداد ویدیوهایی را که پست می کنید افزایش دهید و هدف بازدید 3000 را تعیین کنید.

چک لیست رسانه های اجتماعی: برگه کشف tiktok که صداها و هشتگ های پرطرفدار را نشان می دهد

هنگامی که در حال رشد کسب و کار خود هستید، بسیار مهم است که بدانید برند شما چگونه به صورت آنلاین درک می شود و چه چیزی در مورد آن گفته می شود.

در رسانه‌های اجتماعی، داده‌های شما به شما می‌گویند که مخاطبان از چه محتوایی لذت می‌برند، چه چیزی توجه آن‌ها را جلب می‌کند و چه چیزی باعث ایجاد تبدیل می‌شود.

این به شما این امکان را می دهد که احساسات برند را بسنجید و به سرعت به نگرانی های مخاطبان هدف خود رسیدگی کنید.

اگر اغلب اشتراک‌گذاری نکنید، برای ایجاد مخاطب با مشکل مواجه خواهید شد. بدون مخاطب، چیز زیادی برای درگیر شدن نخواهید داشت. این همچنین به این معنی است که شما اطلاعات کمی در مورد آنچه به خوبی کار می کند و چیزی برای بهینه سازی یا بررسی ندارید، ندارید.

اولویت شماره یک شما در رسانه های اجتماعی باید اشتراک گذاری محتوا باشد.

ممکن است از این که متوجه شوید افراد چقدر در این وب سایت ها درباره برند شما صحبت می کنند شگفت زده شوید. علاوه بر اینکه منبع عالی اطلاعات در مورد احساسات برند هستید، می‌توانید چیزهای زیادی در مورد چالش‌ها و نکات دردناک مخاطبان خود بیاموزید.

هنگام برنامه‌ریزی محتوا، باید با تیم‌های دیگر مشورت کنید تا مشخص کنید آیا رویدادها، اطلاعیه‌ها یا کمپین‌هایی وجود دارد که باید به اشتراک بگذارید.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که اشتراک گذاری محتوا فقط به معنای برند شما نیست. این می تواند شامل محتوای تولید شده توسط کاربر یا محتوای غیررقیب دیگری باشد که به مخاطبان شما ارزش می بخشد.

2. پاسخگویی به نظرات و DM.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید دسترسی خود را افزایش دهید و داده‌های ماه گذشته نشان می‌دهد که بیشترین محتوای اشتراک‌گذاری شده شما به سه موضوع اصلی مربوط می‌شود. سپس می توانید محتوای ماه آینده را روی این سه موضوع متمرکز کنید.

هرچه زودتر دارایی های خلاقانه خود را داشته باشید – تصاویر، فیلم ها، کپی ها – ایجاد تقویم محتوای خود آسان تر خواهد بود.

با این حال، برخی از برنامه‌های اجتماعی – فکر می‌کنید Reddit و Quora – در عوض روی مکالمات و جامعه تمرکز می‌کنند.

بنابراین، بازاریابان کدام معیارها را بررسی می کنند؟ بر اساس نظرسنجی ما، پنج مورد برتر در اینجا آمده است:

  • لایک و نظر (41%)
  • فروش (41%)
  • ترافیک به وب سایت آنها (41٪)
  • برداشت‌ها و بازدیدها (40%)
  • نام تجاری و هشتگ (35%)

چه یک مدیر رسانه های اجتماعی جدید یا باتجربه باشید، مدیریت حضور اجتماعی یک برند می تواند بسیار دشوار باشد. پس از همه، شما پشت هر پست و هر تعاملی با مشتریان بالقوه هستید، بنابراین فشار وارد می شود.

برخی از پلتفرم‌های اجتماعی دقیقاً به شما می‌گویند که چه چیزی ترند است، مانند برگه «Discover» TikTok و برگه «Trending» توییتر.

می‌توانید با همکاری داخلی با تیم پشتیبانی مشتری خود برای ایجاد فرآیند تشدید زمانی که مشتری از طریق رسانه‌های اجتماعی تماس گرفت، آن را یک قدم جلوتر بردارید.

3. ذکر نام تجاری و محتوای مرتبط با صنعت را نظارت کنید.

به عنوان یک برند، هر چیزی که در آنجا قرار می دهید نشان دهنده ارزش های شماست. به همین دلیل مهم است که هنگام ارزیابی روندها دقت بیشتری داشته باشید.

وقتی به رسانه‌های اجتماعی فکر می‌کنیم، اغلب به برنامه‌های اشتراک‌گذاری محتوا مانند TikTok، Twitter و Twitch فکر می‌کنیم.

به صورت روزانه، شما روی سه رکن اول متمرکز خواهید شد: اشتراک گذاری، تعامل و نظارت.

بر اساس گزارش بازاریابی رسانه های اجتماعی ما در سال 2022، 35 درصد از بازاریابان مورد بررسی، ذکر نام تجاری و هشتگ ها را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند.

همچنین حساب‌هایی وجود دارند که به یافتن روندها در زمان وقوع و توضیح منشأ آنها اختصاص داده شده‌اند. این به شما کمک می کند تعیین کنید که کدام یک ارزش پیوستن دارند و کدام یک را باید کنار بگذارید.

در حالی که این میانگین است، برخی از بازاریابان بسته به پلتفرم، کم و بیش پست می گذارند. به عنوان مثال، 29٪ از بازاریابان مورد بررسی گفتند که هر روز در فیس بوک پست می گذارند در حالی که 35٪ گفتند که همین کار را در توییتر انجام می دهند.

سپس می توانید از این اطلاعات در پست های پر ارزش استفاده کنید تا مخاطبان خود را جذب کنید.

6. با مبشر برند ارتباط برقرار کنید.

یکی از ساده ترین راه ها برای جذب مخاطب، پاسخ دادن به نظرات آنهاست.

ترندها تقریباً هر هفته در رسانه های اجتماعی می آیند و می روند.

همچنین به شما در شناسایی روندها کمک می کند. در واقع، وقتی از بازاریابان رسانه های اجتماعی پرسیدیمچگونه پیش بینی می کنید که کدام گرایش های رسانه های اجتماعی ارزش سرمایه گذاری را دارند؟“پاسخ برتر با تجزیه و تحلیل تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی آنها بود.

اگر در وهله اول در تلاش برای ایجاد نظر هستید، سعی کنید یک مکالمه را شروع کنید و از مخاطبان خود بخواهید که به آن بپیوندند.

مهم است که این سوالات را هر روز مرور کنید تا تاثیر مثبتی بر مخاطبان خود بگذارید. اگر برای پاسخ دادن خیلی طول بکشد، ممکن است علاقه خود را از دست بدهند یا با شکایت به مردم موضوع را تشدید کنند.

→ دانلود رایگان: الگوی تقویم رسانه های اجتماعی [Access Now]

در این پست، برند ضدآفتاب KINLÒ از مخاطبان خود می‌خواهد تا راه‌های محافظت از پوست خود را به اشتراک بگذارند.

راه دیگر برای جذب مخاطب، پاسخ دادن به پیام های مستقیم است. اغلب، مصرف‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند، پرسیدن سؤالات خاص مرتبط با محتوای اشتراک‌گذاری شده یا دریافت کمک، با برندها در رسانه‌های اجتماعی تماس می‌گیرند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید آن را کاهش دهید و مطمئن شوید که در صدر بازی خود هستید، چک لیست رسانه‌های اجتماعی است. در این مقاله، وظایف روزانه و ماهانه هر مدیر شبکه های اجتماعی برای موفقیت را پوشش خواهیم داد.

وظایف رسانه های اجتماعی

همچنین می‌توانید به طور معمول در پلتفرم‌هایی مانند TikTok که هشدارها به راحتی در دسترس نیستند، جستجو کنید.

وقتی در سال 2022 از 310 بازاریاب مستقر در ایالات متحده نظرسنجی کردیم، متوجه شدیم که اکثر بازاریابان رسانه های اجتماعی بین چهار تا شش بار در هفته در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پست می گذارند.

خواه افزایش دسترسی شما، ایجاد تعامل بیشتر، یا هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت شما باشد، تعیین اهداف به عنوان ستاره شمالی شما عمل می کند و به شما امکان می دهد محتوایی را که با این اهداف هماهنگ باشد برنامه ریزی کنید.

3. محتوای ماه آینده را برنامه ریزی کنید.

این چیزی است که به شما امکان می دهد به مخاطبان هدف خود برسید، آنها را به سمت برند خود جذب کنید و آنها را درگیر نگه دارید.

این بدان معناست که به طور منظم با مبشر برند خود ارتباط برقرار کنید.





منبع

از طریق تجزیه و تحلیل خود، همچنین می توانید ارزیابی کنید که کدام پلتفرم های اجتماعی ارزش سرمایه گذاری را دارند. طبق نظرسنجی ما، سه معیار اصلی که بازاریابان برای تصمیم گیری به آنها نگاه می کنند عبارتند از:

  • برداشت ها / بازدیدها
  • حراجی
  • تعداد فالوور یا مشترک

نکته حرفه ای: نرم‌افزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی HubSpot شامل یک ابزار نظارت بر برند است که به شما کمک می‌کند تا در صدر همه موارد ذکر شده بمانید و حتی رقبای خود را دنبال کنید.

4. روندها و محتوای پر سر و صدا را شناسایی کنید.

بهترین راه برای یافتن روندها، حضور در رسانه های اجتماعی است – گوش دادن به شبکه های اجتماعی. ممکن است متوجه شوید که اغلب از صدای خاصی استفاده می شود یا آهنگی به هر حلقه ای که با آن برخورد می کنید اضافه می شود.

قبل از ورود به چک لیست، کار یک مدیر رسانه های اجتماعی را به چهار رکن تقسیم می کنیم.

  • اشتراک گذاری – برای رشد و حفظ مخاطب باید به طور مرتب در رسانه های اجتماعی پست بگذارید.
  • درگیر کننده – برقراری ارتباط با مخاطبان خود از طریق نظرسنجی، پاسخ به نظرات و پیام های پیامکی، و ارسال مجدد محتوای تولید شده توسط کاربر، کلید ایجاد وفاداری به برند است.
  • نظارت بر – مهم است که بدانید نام تجاری شما به صورت آنلاین چگونه درک می شود، بنابراین باید بر ذکر نام تجاری خود و همچنین موضوعات در صنعت خود نظارت کنید.
  • بررسی و بهینه سازی – اگر عملکرد خود را بررسی نمی کنید، چگونه می توانید پیشرفت کنید؟ این بخشی ضروری از هر استراتژی رسانه اجتماعی است.

داده ها مقدس ترین دارایی هر برند است. این دارای بینش های بسیار ارزشمندی در مورد مخاطبان هدف شما است.

وقتی چندین حساب رسانه اجتماعی را مدیریت می کنید، باید محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید. در غیر این صورت، تحت برنامه ریزی و نداشتن محتوای کافی ریسک می کنید.