استاد این هفته برای Lou Malnati (پیتزا)، Krispy Kreme (دونات) کار کرده است، و اکنون سرپرستی تیم بازاریابی در کالیفرنیا پیتزا کیچن (بازگشت به پیتزا) را بر عهده دارد – باعث میشود که حرفهاش مانند سفارش تحویل رویایی من بعد از یک دوشنبه سخت به نظر برسد.
به خواندن ادامه دهید تا از داون کلر، مدیر ارشد فناوری در آشپزخانه پیتزا کالیفرنیا، در مورد اینکه چرا او دوست دارد FOMO احساسی به مصرف کنندگان بدهد و چگونه مسئولیت تحول برند را رهبری کند، بشنوید.
درس 1: FOMO احساسی را هدایت کنید.
کلر می گوید: “اقلام قابل هوس که منحصر به فرد هستند و مصرف کنندگان را مجبور به غیرمنطقی بودن می کنند، بهترین دفاع در برابر رقابت، بی تفاوتی مصرف کننده یا اینرسی هستند.”
برای کلر، این به منوی غذایی و بازاریابی او مربوط می شود. هدف او این است که “FOMO احساسی” را برای مصرف کنندگان خود هدایت کند.
ببینید، من آن را به شما میدهم – در مورد “محصولات قابل هوس” با رهبر بازاریابی برای یک صحبت کنید پیتزا این شرکت احتمالاً برای بازاریابان B2B چندان مرتبط به نظر نمی رسد.
اما وقتی به کلر میگویم که پوستههای خوشرنگ و بینظیر از گزارش انتساب درآمد اغواکنندهتر است، او پاسخ میدهد: «در واقع من همیشه این را در بازاریابی B2B میبینم. FOMO احساسی در آن دنیا نیز کاملاً قابل ایجاد است – فقط باید آنچه را که ممکن است و داستان موفقیت افراد دیگر را نشان دهید.“
او میافزاید، “میدانی همه انسانها یکسان هستند؟ آنها فقط تصمیمهای متفاوتی میگیرند… مثلاً چه چیزی بخورند و از چه نرمافزاری برای کسبوکارشان استفاده کنند.”
اگرچه ممکن است گره سیر را نفروشید، B2B زیادی وجود دارد صفات که به طرز دیوانه کننده ای “خواستنی” هستند – مانند سهولت استفاده، صرفه جویی در زمان، و افزایش بهره وری. استفاده کنید آن ها به این ترتیب همه مصرفکنندگان به زودی مشتاق پیشنهادات شما هستند، مثل اینکه هوس یک مک و پنیر خوب را دارند.
درس 2: لحظات منفی را به فرصتی برای ظاهر شدن تبدیل کنید.
اخیراً، یک مشتری مک و پنیر از CPK سفارش داد – و تازه پنیر گرفت.
پس از ارسال ویدیو در TikTok، CPK با یک پاسخ پاسخ داد ویدئو که در آن آشپز پل به شوخی مراحل درست کردن مک و پنیر را طی می کند (تاکید بر: اضافه کردن مک) و سپس 50% تخفیف مک و پنیر را برای همه مشتریان CPK اعلام می کند. (از آنجایی که مشتری فقط 50٪ از وعده غذایی خود را دریافت کرد – آن را دریافت کرد؟)
پاسخ TikTok CPK 1.6 میلیون بازدید داشت. کلر شوکه شد… و هیجان زده شد.
“برای همه حیرت آور بود [how well it did]، اما ما معتقدیم آنچه واقعاً تفاوت را ایجاد کرد این بود چگونه ما ظاهر شدیم – به روشی فوق العاده معتبر، متواضع و تحقیرآمیز. شرکتی یا خفه کننده نبود“
CPK میتوانست بهکلی شکایت مشتری را نادیده بگیرد، یا میتوانست روی ویدیو با یک جمله کلی «متاسفم» نظر بدهد. پاسخ خدمات مشتری در عوض، آنها تصمیم گرفتند از این فرصت استفاده کنند تا روایت را به چیزی سرگرمکننده و آرام تبدیل کنند.
و همانطور که کلر اشاره می کند، “ما هنوز باید آنچه را که برای ما مهم است تقویت کنیم – یعنی اینکه ما غذای باکیفیت داریم و به مهمانانمان اهمیت می دهیم. اصالت و سرگرمی چیزی است که توجه مردم را به خود جلب می کند… نه فقط اینکه شما از شبکه های اجتماعی به عنوان استفاده می کنید. یک کانال تبلیغاتی.”
ما آن را در سراسر هیئت مدیره در این سال از گرگ فاس، جنا کوچرو بسیاری از استادان دیگر در بازاریابی، و این نکته صادق است: معتبر بودن و به نمایش گذاشتن انسان پشت نام تجاری شما استراتژی بسیار بهتری نسبت به یک تبلیغ صیقلی این روزها وجود دارد.
درس 3: همانطور که مصرف کنندگان شما تکامل می یابند.
برای کلر که نقش بازاریابی در CVS Health و Staples را نیز داشته است، همیشه دونات و پیتزا نبوده است.
در میان این نقش ها، او معتقد است که یک مسئولیت اصلی همیشه این بوده است که “عامل تغییر” باشد.
اما مردم همیشه تغییر را دوست ندارند، به ویژه در برندهایی که بیش از 40 سال وجود دارند. بنابراین میخواستم بدانم: وقتی کلر به CPK ملحق شد، چگونه بین ایدههای تازه تعادل ایجاد کرد، بدون اینکه تیم احساس کند در حال انجام کارها است؟
من برای جف وارن اعتبار زیادی قائل هستم [the CEO of CPK] و همکارانم که واقعاً این ایده را در ذهن خود پرورانده اند هر برندی که به مدت 40 سال وجود دارد باید به تکامل خود ادامه دهد و کارهای جدید و تازه انجام دهد“کلر به من می گوید.
خوشبختانه، او همچنین سخنان خردمندانه ای برای رهبران بازاریابی دارد که وظیفه رشد در شرکتی را بر عهده دارند. نمی کند به همین راحتی تغییر را در آغوش بگیرید
“شما باید مردم را در طول سفر بیاورید و ایده ها را از هر جایی دعوت کنید. گاهی اوقات، رهبران فکر می کنند ایده های خوب فقط می توانند از افراد جدید بیایند. اما کهنه سربازان با زمینه عمیق نیز می توانند مبتکر بهترین تفکر جدید باشند.”
هر کس باید نقشی را ایفا کند، و هر چه یک عامل تغییر بتواند ایدههای تازه را تشویق و تشویق کند و در عین حال دیوارهای ترس یا ناراحتی را در هم بشکند، احتمال موفقیت آنها در ایجاد یک برند مرتبطتر افزایش مییابد.