در صنعت بازاریابی ایمیلی، ارسال هرزنامه یا پیام های انبوه ناخواسته می تواند برند هر سازمانی را لکه دار کند. می تواند از ارائه دهندگان صندوق پستی بخواهد که پیام های خود را در پوشه هرزنامه فیلتر کنند یا آنها را در لیست سیاه ایمیل قرار دهند.
متأسفانه، ارائهدهندگان صندوق پستی ایمیلهایی را که به آدرسهایی که وجود ندارند ارسال میکنند – کاهش میدهند و خطر قرار گرفتن در لیست سیاه را افزایش میدهند. برای جلوگیری از این محرک لیست سیاه ظریف و در عین حال قوی، از ابزارهای تأیید آدرس ایمیل مانند Kickboxor Zero Bounce برای تأیید اعتبار هر آدرس ایمیلی که از فرم های اشتراک خود جمع آوری می کنید استفاده کنید.
چگونه بررسی کنیم که آیا در لیست سیاه ایمیل هستید؟
برخی از لیست های سیاه، مانند Spamhaus، معتبر و به طور گسترده قابل اعتماد هستند، بنابراین اگر یک نام تجاری در یکی از این لیست های سیاه باشد، به شدت بر شهرت فرستنده آنها تأثیر می گذارد. سایر لیستهای سیاه، مانند NoSolicitado، اعتبار و اعتماد کمتری دارند، بنابراین اگر نام تجاری در یکی از این لیستهای سیاه باشد، تقریباً بر شهرت فرستنده آن تأثیر نخواهد گذاشت.
برای خارج شدن از اکثر لیست های سیاه، باید مستقیماً با اپراتورهای لیست سیاه کار کنید و به آنها ثابت کنید که واقعاً یک فرستنده قابل اعتماد هستید. شما می توانید این کار را با پیروی از بهترین شیوه های ایمیل برای مدت زمان مشخصی انجام دهید. برخی از بهترین شیوه های ایمیل عبارتند از:
- اجتناب از استفاده از آدرس های ایمیل بدون پاسخ
- ارسال ایمیل های شخصی سازی شده
- از جمله CTAهای قانع کننده
- محتوای تست A/B
2. کمپین های مجوز عبور
مانیتورهای ایمیل، مانند MassMailer Email Monitor، به طور خودکار لیست های سیاه را بررسی می کنند و خدمات و ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند – مانند:
- معیارهای قابل تحویل پیش بینی
- نظارت بر لیست سیاه و سفید
- تست پیش نمایش سرویس گیرنده ایمیل
چگونه از لیست سیاه ایمیل خارج شویم
ایمیل های آزمایشی را به آدرس های شناخته شده ارسال کنید و ببینید چه تعداد از آنها دریافت شده است و آیا در پوشه اسپم قرار گرفته اند یا خیر.
از مانیتور ایمیل استفاده کنید.
ساده ترین و مهم ترین قدمی که می توانید برای جلوگیری از لیست سیاه ایمیل بردارید، ارسال ایمیل به افرادی است که واقعاً در ایمیل های شما مشترک شده اند. از آنجا که در دنیایی که تنها 8 درصد از مردم تصور می کنند اطلاعات موجود در تبلیغات درست است، بهترین راه برای ایجاد پایگاه داده تماس، راه سخت و صادقانه است – جمع آوری آدرس های ایمیل به صورت ارگانیک.
یک شاخص خوب مبنی بر اینکه ممکن است در لیست سیاه قرار بگیرید این است که آیا نرخ های باز شما کاهش زیادی داشته است. به عنوان مثال، سقوط از 40٪ به 5٪ در مدت زمان کوتاه، قطعاً نشانه ای از اشتباه است.
ایمیل های آزمایشی را ارسال کنید.
این مخاطبین به احتمال زیاد تلههای هرزنامه هستند که باعث ایجاد لیست سیاه شما شدهاند، بنابراین مطمئن شوید که تمام حسابهایی را که با کمپین مجوز مجوز شما درگیر نیستند، از بین ببرید. در غیر این صورت، یک دلبستگی عاطفی به یک لیست ایمیل بزرگ و در عین حال بدون درگیری ممکن است هرگز به شما اجازه حذف از لیست را ندهد.
منبع
گاهی اوقات، یک تله اسپم بکر یا بازیافتی می تواند از شکاف ها عبور کند و شما را در لیست سیاه قرار دهد. خوشبختانه، ارائهدهنده خدمات ایمیل شما معمولاً هنگام وقوع این اتفاق به شما اطلاع میدهد، اما اگر میخواهید کاملاً مطمئن شوید که آدرس IP یا دامنه شما در لیست سیاه نیست، از ابزارهای بررسی لیست سیاه مانند Sender Score یا MX Toolbox استفاده کنید.
در مورد اشتباهات تایپی، گاهی اوقات افراد سعی می کنند در برنامه ایمیل شما مشترک شوند اما هنگام وارد کردن اطلاعات تماس خود در فرم شما اشتباه تایپی می کنند.
راه دیگر برای حذف دامنه از فهرست، اجرای کمپینهای مجوز مجوز است. هنگامی که در لیست سیاه قرار می گیرید، ارائه دهنده خدمات ایمیل شما کمپینی را مشخص می کند که آن را راه اندازی کرده است – به شما این امکان را می دهد که لیست ایمیل های موجود در پایگاه داده خود را که دارای تله های هرزنامه هستند شناسایی کنید. هنگامی که این لیست را پیدا کردید، میتوانید یک کمپین مجوز راهاندازی کنید، که در آن یک ایمیل یکباره برای مشارکت مجدد برای مخاطبین فهرستی که مدتهاست با ایمیلهای شما ارتباط برقرار نکردهاند، ارسال میکنید.
در این مقاله، ما قصد داریم توضیح دهیم که لیست سیاه ایمیل چیست، چگونه از قرار گرفتن در لیست سیاه خود جلوگیری کنیم و چگونه تشخیص دهیم که در لیست سیاه قرار گرفتهاید یا خیر.
لیست سیاه ایمیل لیستی از آدرسهای IP یا دامنههایی است که اپراتور لیست سیاه در حال ارسال ایمیل به حسابهایی است که به میل خود در برنامه ایمیل خود مشترک نشدهاند. به زبان ساده، لیست سیاه فهرستی از آدرس های IP یا دامنه هایی است که هرزنامه های شناخته شده هستند. اکثر ارائهدهندگان صندوق پستی برای تعیین شهرت فرستنده یک برند و تصمیمگیری در مورد ارسال ایمیل به دارندگان حساب خود به چندین لیست سیاه ایمیل اشاره میکنند.