چگونه از آن خارج شویم (با اجتناب از آن در وهله اول)

اگر از طریق یکی از آدرس‌های IP مشترک ارائه‌دهنده خدمات ایمیل خود ایمیل ارسال می‌کنید و در لیست سیاه قرار می‌گیرد، وظیفه ارائه‌دهنده خدمات ایمیل شماست که آدرس IP مشترک را از فهرست حذف کند. با این حال، دامنه‌ای که هرزنامه را از یک آدرس IP مشترک ارسال می‌کند می‌تواند کل آدرس IP مشترک را در لیست سیاه قرار دهد، بنابراین اگر اقدامات شما آدرس IP مشترک شما را در لیست سیاه قرار دهد، ارائه‌دهنده خدمات ایمیل شما این حق را دارد که اشتراک شما را لغو کند یا نیاز به اصلاح داشته باشد.

وارد کردن دستی آدرس‌های ایمیل در پایگاه داده خود نیز می‌تواند احتمال اشتباهات تایپی را افزایش دهد و در نتیجه ایمیل‌ها به آدرس‌هایی که وجود ندارند ارسال شوند. این باعث افزایش نرخ پرش ایمیل شما می شود که همچنین قابلیت تحویل شما را کاهش می دهد و خطر قرار گرفتن در لیست سیاه را افزایش می دهد.

هنگام ارجاع به لیست های سیاه برای تعیین قابلیت تحویل یک نام تجاری، ارائه دهندگان صندوق پستی تأثیر خود را بر اساس اعتبار و نه فقط در صورتی که در آنها فهرست شده باشند، می سنجند.

در صنعت بازاریابی ایمیلی، ارسال هرزنامه یا پیام های انبوه ناخواسته می تواند برند هر سازمانی را لکه دار کند. می تواند از ارائه دهندگان صندوق پستی بخواهد که پیام های خود را در پوشه هرزنامه فیلتر کنند یا آنها را در لیست سیاه ایمیل قرار دهند.

زنی که یک خودکار در دست دارد به لپ‌تاپ خود خیره می‌شود و سعی می‌کند بفهمد آیا کسب‌وکارش در لیست سیاه ایمیل است یا خیر.

متأسفانه، ارائه‌دهندگان صندوق پستی ایمیل‌هایی را که به آدرس‌هایی که وجود ندارند ارسال می‌کنند – کاهش می‌دهند و خطر قرار گرفتن در لیست سیاه را افزایش می‌دهند. برای جلوگیری از این محرک لیست سیاه ظریف و در عین حال قوی، از ابزارهای تأیید آدرس ایمیل مانند Kickboxor Zero Bounce برای تأیید اعتبار هر آدرس ایمیلی که از فرم های اشتراک خود جمع آوری می کنید استفاده کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا در لیست سیاه ایمیل هستید؟

برخی از لیست های سیاه، مانند Spamhaus، معتبر و به طور گسترده قابل اعتماد هستند، بنابراین اگر یک نام تجاری در یکی از این لیست های سیاه باشد، به شدت بر شهرت فرستنده آنها تأثیر می گذارد. سایر لیست‌های سیاه، مانند NoSolicitado، اعتبار و اعتماد کمتری دارند، بنابراین اگر نام تجاری در یکی از این لیست‌های سیاه باشد، تقریباً بر شهرت فرستنده آن تأثیر نخواهد گذاشت.

برای خارج شدن از اکثر لیست های سیاه، باید مستقیماً با اپراتورهای لیست سیاه کار کنید و به آنها ثابت کنید که واقعاً یک فرستنده قابل اعتماد هستید. شما می توانید این کار را با پیروی از بهترین شیوه های ایمیل برای مدت زمان مشخصی انجام دهید. برخی از بهترین شیوه های ایمیل عبارتند از:

  • اجتناب از استفاده از آدرس های ایمیل بدون پاسخ
  • ارسال ایمیل های شخصی سازی شده
  • از جمله CTAهای قانع کننده
  • محتوای تست A/B

2. کمپین های مجوز عبور

مانیتورهای ایمیل، مانند MassMailer Email Monitor، به طور خودکار لیست های سیاه را بررسی می کنند و خدمات و ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند – مانند:

  • معیارهای قابل تحویل پیش بینی
  • نظارت بر لیست سیاه و سفید
  • تست پیش نمایش سرویس گیرنده ایمیل

چگونه از لیست سیاه ایمیل خارج شویم

ایمیل های آزمایشی را به آدرس های شناخته شده ارسال کنید و ببینید چه تعداد از آنها دریافت شده است و آیا در پوشه اسپم قرار گرفته اند یا خیر.

از مانیتور ایمیل استفاده کنید.

ساده ترین و مهم ترین قدمی که می توانید برای جلوگیری از لیست سیاه ایمیل بردارید، ارسال ایمیل به افرادی است که واقعاً در ایمیل های شما مشترک شده اند. از آنجا که در دنیایی که تنها 8 درصد از مردم تصور می کنند اطلاعات موجود در تبلیغات درست است، بهترین راه برای ایجاد پایگاه داده تماس، راه سخت و صادقانه است – جمع آوری آدرس های ایمیل به صورت ارگانیک.

یک شاخص خوب مبنی بر اینکه ممکن است در لیست سیاه قرار بگیرید این است که آیا نرخ های باز شما کاهش زیادی داشته است. به عنوان مثال، سقوط از 40٪ به 5٪ در مدت زمان کوتاه، قطعاً نشانه ای از اشتباه است.

ایمیل های آزمایشی را ارسال کنید.

این مخاطبین به احتمال زیاد تله‌های هرزنامه هستند که باعث ایجاد لیست سیاه شما شده‌اند، بنابراین مطمئن شوید که تمام حساب‌هایی را که با کمپین مجوز مجوز شما درگیر نیستند، از بین ببرید. در غیر این صورت، یک دلبستگی عاطفی به یک لیست ایمیل بزرگ و در عین حال بدون درگیری ممکن است هرگز به شما اجازه حذف از لیست را ندهد.



منبع

گاهی اوقات، یک تله اسپم بکر یا بازیافتی می تواند از شکاف ها عبور کند و شما را در لیست سیاه قرار دهد. خوشبختانه، ارائه‌دهنده خدمات ایمیل شما معمولاً هنگام وقوع این اتفاق به شما اطلاع می‌دهد، اما اگر می‌خواهید کاملاً مطمئن شوید که آدرس IP یا دامنه شما در لیست سیاه نیست، از ابزارهای بررسی لیست سیاه مانند Sender Score یا MX Toolbox استفاده کنید.

در مورد اشتباهات تایپی، گاهی اوقات افراد سعی می کنند در برنامه ایمیل شما مشترک شوند اما هنگام وارد کردن اطلاعات تماس خود در فرم شما اشتباه تایپی می کنند.

راه دیگر برای حذف دامنه از فهرست، اجرای کمپین‌های مجوز مجوز است. هنگامی که در لیست سیاه قرار می گیرید، ارائه دهنده خدمات ایمیل شما کمپینی را مشخص می کند که آن را راه اندازی کرده است – به شما این امکان را می دهد که لیست ایمیل های موجود در پایگاه داده خود را که دارای تله های هرزنامه هستند شناسایی کنید. هنگامی که این لیست را پیدا کردید، می‌توانید یک کمپین مجوز راه‌اندازی کنید، که در آن یک ایمیل یکباره برای مشارکت مجدد برای مخاطبین فهرستی که مدت‌هاست با ایمیل‌های شما ارتباط برقرار نکرده‌اند، ارسال می‌کنید.

در این مقاله، ما قصد داریم توضیح دهیم که لیست سیاه ایمیل چیست، چگونه از قرار گرفتن در لیست سیاه خود جلوگیری کنیم و چگونه تشخیص دهیم که در لیست سیاه قرار گرفته‌اید یا خیر.

لیست سیاه ایمیل لیستی از آدرس‌های IP یا دامنه‌هایی است که اپراتور لیست سیاه در حال ارسال ایمیل به حساب‌هایی است که به میل خود در برنامه ایمیل خود مشترک نشده‌اند. به زبان ساده، لیست سیاه فهرستی از آدرس های IP یا دامنه هایی است که هرزنامه های شناخته شده هستند. اکثر ارائه‌دهندگان صندوق پستی برای تعیین شهرت فرستنده یک برند و تصمیم‌گیری در مورد ارسال ایمیل به دارندگان حساب خود به چندین لیست سیاه ایمیل اشاره می‌کنند.

دعوت به اقدام جدید

یکی از رهبران تیم ایمیل عاقلانه در HubSpot به نام جس سوازی یک بار به من گفت: “ساده ترین راه برای خارج شدن از لیست سیاه ایمیل این است که از ابتدا هرگز وارد آن نشوید.” در پرتو این خرد یودا، در اینجا چهار روش برتر آورده شده است. برای جلوگیری از لیست سیاه ایمیل

1. فقط به مخاطبینی ایمیل بزنید که در برنامه ایمیل شما مشترک شده‌اند – و هرگز به مخاطبینی که از وب‌سایت‌ها، منابع شخص ثالث، یا لیست مخاطبین خریداری‌شده حذف شده‌اند ایمیل ارسال نکنید.

برای جلوگیری از ارسال ایمیل به تله‌های هرزنامه بازیافتی و قرار گرفتن در لیست سیاه، کمپین‌های تعامل مجدد یکباره را با مخاطبین غیرفعال خود اجرا کنید. این شما هستید که تصمیم می گیرید که عدم تعامل یک مخاطب با برنامه ایمیل شما تا چه زمانی او را غیرفعال می داند، اما اگر ایمیل تماس مجدد شما را باز نکند، نشانه حذف آنها از لیست شماست.

3. هرگز آدرس های ایمیل را به صورت دستی در پایگاه داده خود وارد نکنید یا به آن مخاطبین ایمیل ارسال نکنید.

برای جلوگیری از این مشکلات، با هر یک از این مشتریان بالقوه از طریق صندوق ورودی شخصی آنها ارتباط برقرار کنید و آنها را به یک پیشنهاد، صفحه فرود یا فرمی هدایت کنید که در آن بتوانند خود را در لیست بازاریابی ایمیلی شما قرار دهند.

4. آدرس ایمیل مشترکین جدید خود را اعتبارسنجی کنید.

چگونه از لیست سیاه ایمیل جلوگیری کنیم

اکثر ارائه‌دهندگان صندوق پستی تصمیم می‌گیرند که آیا واقعاً یک فرستنده معتبر هستید و مستحق دریافت امتیاز قابل تحویل بالا هستید، با توجه به آدرس‌های ایمیل غیرفعال که به تله‌های هرزنامه بازیافتی تبدیل شده‌اند و هر آدرس IP یا دامنه‌ای را که به آنها ایمیل می‌فرستد را مشاهده می‌کنند. در پایگاه داده شما، هر مخاطبی که با برنامه ایمیل شما درگیر نشده باشد یا یکی از ایمیل های شما را در یک سال باز نکرده باشد، احتمالاً یک تله اسپم بازیافتی است.

چگونه از لیست سیاه ایمیل جلوگیری کنیم

چگونه از لیست سیاه ایمیل خارج شویم

این همچنین می تواند یک بلیط یک طرفه برای قرار گرفتن در لیست سیاه باشد زیرا آن مخاطبین هرگز از دریافت پیام از برنامه ایمیل شما استقبال نکردند. آنها به احتمال زیاد هرگز آنها را باز نمی کنند. در واقع، آنها ممکن است آنها را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنند که این امر قابلیت تحویل شما را کاهش می دهد و خطر قرار گرفتن در لیست سیاه شما را افزایش می دهد.

چگونه بررسی کنیم که آیا در لیست سیاه ایمیل هستید؟

اکنون دانلود کنید: راهنمای مبتدیان برای بازاریابی ایمیلی [Free Ebook]