چگونه از آن خارج شویم (با اجتناب از آن در وهله اول)

پس از رویدادهای صنعت، برخی از تیم‌های فروش کارت‌های ویزیت مشتریان بالقوه را جمع‌آوری می‌کنند، آدرس ایمیل هر مخاطب را به صورت دستی به پایگاه داده خود متصل می‌کنند و یک ایمیل بازاریابی انبوه برای آنها ارسال می‌کنند.

لیست سیاه ایمیل لیستی از آدرس‌های IP یا دامنه‌هایی است که اپراتور لیست سیاه در حال ارسال ایمیل به حساب‌هایی است که به میل خود در برنامه ایمیل خود مشترک نشده‌اند. به زبان ساده، لیست سیاه فهرستی از آدرس های IP یا دامنه هایی است که هرزنامه های شناخته شده هستند. اکثر ارائه‌دهندگان صندوق پستی برای تعیین شهرت فرستنده یک برند و تصمیم‌گیری در مورد ارسال ایمیل به دارندگان حساب خود به چندین لیست سیاه ایمیل اشاره می‌کنند.

اکثر ارائه‌دهندگان صندوق پستی تصمیم می‌گیرند که آیا واقعاً یک فرستنده معتبر هستید و مستحق دریافت امتیاز قابل تحویل بالا هستید، با توجه به آدرس‌های ایمیل غیرفعال که به تله‌های هرزنامه بازیافتی تبدیل شده‌اند و هر آدرس IP یا دامنه‌ای را که به آنها ایمیل می‌فرستد را مشاهده می‌کنند. در پایگاه داده شما، هر مخاطبی که با برنامه ایمیل شما درگیر نشده باشد یا یکی از ایمیل های شما را در یک سال باز نکرده باشد، احتمالاً یک تله اسپم بازیافتی است.

راه دیگر برای حذف دامنه از فهرست، اجرای کمپین‌های مجوز مجوز است. هنگامی که در لیست سیاه قرار می گیرید، ارائه دهنده خدمات ایمیل شما کمپینی را مشخص می کند که آن را راه اندازی کرده است – به شما این امکان را می دهد که لیست ایمیل های موجود در پایگاه داده خود را که دارای تله های هرزنامه هستند شناسایی کنید. هنگامی که این لیست را پیدا کردید، می‌توانید یک کمپین مجوز راه‌اندازی کنید، که در آن یک ایمیل یکباره برای مشارکت مجدد برای مخاطبین فهرستی که مدت‌هاست با ایمیل‌های شما ارتباط برقرار نکرده‌اند، ارسال می‌کنید.

برای جلوگیری از ارسال ایمیل به تله‌های هرزنامه بازیافتی و قرار گرفتن در لیست سیاه، کمپین‌های تعامل مجدد یکباره را با مخاطبین غیرفعال خود اجرا کنید. این شما هستید که تصمیم می گیرید که عدم تعامل یک مخاطب با برنامه ایمیل شما تا چه زمانی او را غیرفعال می داند، اما اگر ایمیل تماس مجدد شما را باز نکند، نشانه حذف آنها از لیست شماست.

3. هرگز آدرس های ایمیل را به صورت دستی در پایگاه داده خود وارد نکنید یا به آن مخاطبین ایمیل ارسال نکنید.

برای جلوگیری از این مشکلات، با هر یک از این مشتریان بالقوه از طریق صندوق ورودی شخصی آنها ارتباط برقرار کنید و آنها را به یک پیشنهاد، صفحه فرود یا فرمی هدایت کنید که در آن بتوانند خود را در لیست بازاریابی ایمیلی شما قرار دهند.

4. آدرس ایمیل مشترکین جدید خود را اعتبارسنجی کنید.

گاهی اوقات، یک تله اسپم بکر یا بازیافتی می تواند از شکاف ها عبور کند و شما را در لیست سیاه قرار دهد. خوشبختانه، ارائه‌دهنده خدمات ایمیل شما معمولاً هنگام وقوع این اتفاق به شما اطلاع می‌دهد، اما اگر می‌خواهید کاملاً مطمئن شوید که آدرس IP یا دامنه شما در لیست سیاه نیست، از ابزارهای بررسی لیست سیاه مانند Sender Score یا MX Toolbox استفاده کنید.

لیست سیاه ایمیل چیست؟

وارد کردن دستی آدرس‌های ایمیل در پایگاه داده خود نیز می‌تواند احتمال اشتباهات تایپی را افزایش دهد و در نتیجه ایمیل‌ها به آدرس‌هایی که وجود ندارند ارسال شوند. این باعث افزایش نرخ پرش ایمیل شما می شود که همچنین قابلیت تحویل شما را کاهش می دهد و خطر قرار گرفتن در لیست سیاه را افزایش می دهد.

1. بهترین شیوه های ایمیل را دنبال کنید.

یکی از رهبران تیم ایمیل عاقلانه در HubSpot به نام جس سوازی یک بار به من گفت: “ساده ترین راه برای خارج شدن از لیست سیاه ایمیل این است که از ابتدا هرگز وارد آن نشوید.” در پرتو این خرد یودا، در اینجا چهار روش برتر آورده شده است. برای جلوگیری از لیست سیاه ایمیل

1. فقط به مخاطبینی ایمیل بزنید که در برنامه ایمیل شما مشترک شده‌اند – و هرگز به مخاطبینی که از وب‌سایت‌ها، منابع شخص ثالث، یا لیست مخاطبین خریداری‌شده حذف شده‌اند ایمیل ارسال نکنید.

اگر از طریق یکی از آدرس‌های IP مشترک ارائه‌دهنده خدمات ایمیل خود ایمیل ارسال می‌کنید و در لیست سیاه قرار می‌گیرد، وظیفه ارائه‌دهنده خدمات ایمیل شماست که آدرس IP مشترک را از فهرست حذف کند. با این حال، دامنه‌ای که هرزنامه را از یک آدرس IP مشترک ارسال می‌کند می‌تواند کل آدرس IP مشترک را در لیست سیاه قرار دهد، بنابراین اگر اقدامات شما آدرس IP مشترک شما را در لیست سیاه قرار دهد، ارائه‌دهنده خدمات ایمیل شما این حق را دارد که اشتراک شما را لغو کند یا نیاز به اصلاح داشته باشد.

این همچنین می تواند یک بلیط یک طرفه برای قرار گرفتن در لیست سیاه باشد زیرا آن مخاطبین هرگز از دریافت پیام از برنامه ایمیل شما استقبال نکردند. آنها به احتمال زیاد هرگز آنها را باز نمی کنند. در واقع، آنها ممکن است آنها را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنند که این امر قابلیت تحویل شما را کاهش می دهد و خطر قرار گرفتن در لیست سیاه شما را افزایش می دهد.



منبع

در مورد اشتباهات تایپی، گاهی اوقات افراد سعی می کنند در برنامه ایمیل شما مشترک شوند اما هنگام وارد کردن اطلاعات تماس خود در فرم شما اشتباه تایپی می کنند.

یک شاخص خوب مبنی بر اینکه ممکن است در لیست سیاه قرار بگیرید این است که آیا نرخ های باز شما کاهش زیادی داشته است. به عنوان مثال، سقوط از 40٪ به 5٪ در مدت زمان کوتاه، قطعاً نشانه ای از اشتباه است.

ایمیل های آزمایشی را ارسال کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا در لیست سیاه ایمیل هستید؟

چگونه از لیست سیاه ایمیل خارج شویم

داشتن یک لیست ایمیل بزرگ ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما اگر از تعداد زیادی مخاطب غیرفعال تشکیل شده باشد، بیشتر ضرر دارد تا مفید، بنابراین بهتر است فهرست ایمیل خود را مرور کنید و آن را از هر آدرس ایمیل غیرفعال پاک کنید.

اکنون دانلود کنید: راهنمای مبتدیان برای بازاریابی ایمیلی [Free Ebook]