البته، محتوایی که به اشتراک می گذارید کاملاً به محصولی که ارائه می دهید و مشخصات مشتریان شما بستگی دارد، اما اشتراکات اساسی در مورد نحوه بازاریابی در هر مرحله از چرخه خرید وجود دارد:
- اطلاع: برای اکثر سایتهای تجارت الکترونیک، این موضوع از طریق بازاریابی موتورهای جستجو، به ویژه PPC و SEO پیدا میشود.
- توجه: هنگامی که مشتریان شما را در موتورهای جستجو پیدا کردند، صفحات فرود متناسب با کلمات کلیدی ضروری هستند. . همچنین میتوانید از نمودارهای مقایسهای استفاده کنید که نکات کلیدی فروش را برجسته میکند تا به شما کمک کند از رقبا متمایز شوید.
- اولویت / هدف: وب سایت شما باید در اینجا صحبت کند، به خصوص توضیحات محصول و برند کلی شما. این یک مرحله حیاتی برای گرفتن اطلاعات تماس است.
- خرید: کوپنها و تخفیفهای خود را از طریق متن آگهی PPC، ایمیل قبل از فروش یا رسانههای اجتماعی دریافت کنید.
- خرید مجدد: از طریق ایمیل های برنامه ریزی شده، رسانه های اجتماعی و ارتباط شخصی با مشتریان خود در تماس باشید. مشتریان شما بهترین فرصت رشد شما هستند.
یک چرخه خرید مشتری معنادار ایجاد کنید
در این مرحله می توانید اطلاعات دقیقی را ارائه دهید تا توضیح دهید که چگونه محصول شما به حل مشکل آنها کمک می کند. برای بازگشت به مثال ما، هنگامی که مشتری روی تبلیغ کلیک کرد و در سایت شما قرار گرفت، می توانید مزایای فیلتر آب را فهرست کنید، مانند آب تمیزتر، مقرون به صرفه تر از خرید آب بطری، و به شما سلامتی خوبی می دهد. . هنگامی که مشتری متوجه شد که این محصول همان چیزی است که برای حل مشکل خود به آن نیاز دارد، به مرحله بعد می رود.
3. قصد
درک چرخه خرید مشتری این است که چگونه می توانید بازاریابی مناسب برای یک سایت تجاری موفق داشته باشید.
چرخه خرید چیست؟
بیایید با آن روبرو شویم – تاکتیک های بازاریابی زیادی وجود دارد که باعث افزایش تبدیل می شود. با این حال، برای اینکه بازاریابی شما موثر باشد، استفاده از چرخه خرید مشتری کلید موفقیت یک تجارت آنلاین است.
برای مرحله ترجیح/نیت، استفاده از توصیفات مشتری، ارائه برگههای مشخصات و بیان داستان برندتان به نزدیکتر شدن مشتریان احتمالی به مرحله خرید کمک میکند، که زمان مناسبی برای استفاده از یک تبلیغ PPC با متنی است که آنها را ترغیب به خرید میکند. برای هدایت آنها به سمت خرید مجدد، می توانید خبرنامه های ماهانه با نکات و ترفندهای مفید ارسال کنید. به این ترتیب برند شما را در بالای ذهن آنها نگه می دارد.
محتوا را از طریق کانال های مناسب در دسترس قرار دهید
چرخه خرید که به عنوان چرخه فروش نیز شناخته می شود، فرآیندی است که مصرف کنندگان قبل از خرید از آن عبور می کنند. چرخه خرید برای کمک به کسب و کارها برای بازاریابی و فروش به مصرف کنندگان با دانستن اینکه چه چیزی را برای مصرف کنندگان بازاریابی کنند، استفاده می شود. چرخه خرید به ایجاد محتوا و بستن فروش برای مصرف کنندگان جدید و تکراری کمک می کند.
چرخه خرید آنلاین
؛ به این مثال نگاه کنید:
- “تلویزیون صفحه تخت” – این یک اصطلاح عمومی است که مشتریان در مرحله آگاهی یا بررسی از آن استفاده می کنند. “مقایسه تلویزیون های صفحه تخت” – میل به مقایسه محصولات نشان می دهد که این مشتری در این چرخه، مانند مرحله بررسی یا ترجیح، در حال حرکت است.
- ال سی دی “sony 42” – این یک درخواست بسیار خاص محصول نشان می دهد که یک خریدار در چرخه خرید بسیار دورتر است و اکنون احتمالاً قیمت ها را ارزیابی می کند (دقیقا قبل از مرحله خرید).
شما می توانید به چرخه خرید مشتری به عنوان چرخه خرید مشتری نگاه کنید. بسیاری از مشتریان در طول فرآیند خرید خود مراحلی را طی میکنند تا قبل از خرید به خود آموزش دهند. پنج مرحله وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
1. آگاهی
اکنون که از تفکیک پنج مرحله چرخه خرید مشتری مطلع هستید، زمان آن رسیده است که از آن نهایت استفاده را ببرید. برای شروع، باید به سوالات مربوط به هر مرحله پاسخ دهید. اما چگونه می دانید که مشتریان شما برای جمع آوری اطلاعات به دنبال چه چیزی هستند؟ پاسخ در پرس و جوهای جستجو نهفته است.
چرخه خرید آنلاین بسیار شبیه به چرخه خرید اصلی است. اما تفاوت اصلی این است که چرخه خرید آنلاین به صورت آنلاین رخ می دهد. چون آنلاین است؛ بسیاری از سایت ها و برندهای تجارت الکترونیک از پلتفرم های رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی به عنوان ابزارهای بازاریابی برای کمک به بازاریابی و فروش به مصرف کنندگان و ایجاد سرنخ به سایت تجارت الکترونیک خود استفاده می کنند. چرخه خرید و چرخه خرید آنلاین پنج مرحله بسته شدن فروش را طی می کند.
5 مرحله از چرخه خرید مشتری