چگونه از 5 مرحله چرخه خرید مشتری برای فروش بیشتر استفاده کنیم


بیایید با آن روبرو شویم – تاکتیک های بازاریابی زیادی وجود دارد که باعث افزایش تبدیل می شود. با این حال، برای اینکه بازاریابی شما موثر باشد، استفاده از چرخه خرید مشتری کلید موفقیت یک تجارت آنلاین است.

درک چرخه خرید مشتری این است که چگونه می توانید بازاریابی مناسب برای یک سایت تجاری موفق داشته باشید.

اکنون دانلود کنید: الگوهای نقشه سفر رایگان مشتری

چرخه خرید آنلاین

چرخه خرید آنلاین بسیار شبیه به چرخه خرید اصلی است. اما تفاوت اصلی این است که چرخه خرید آنلاین به صورت آنلاین رخ می دهد. چون آنلاین است؛ بسیاری از سایت ها و برندهای تجارت الکترونیک از پلتفرم های رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی به عنوان ابزارهای بازاریابی برای کمک به بازاریابی و فروش به مصرف کنندگان و ایجاد سرنخ به سایت تجارت الکترونیک خود استفاده می کنند. چرخه خرید و چرخه خرید آنلاین پنج مرحله بسته شدن فروش را طی می کند.

5 مرحله از چرخه خرید مشتری

شما می توانید به چرخه خرید مشتری به عنوان چرخه خرید مشتری نگاه کنید. بسیاری از مشتریان در طول فرآیند خرید خود مراحلی را طی می‌کنند تا قبل از خرید به خود آموزش دهند. پنج مرحله وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1. آگاهی

آگاهی اولین مرحله در چرخه خرید مشتری است که مشتریان متوجه می شوند مشکلی دارند که نیاز به راه حل دارد. ;

یک شرکت می تواند با توجه به استراتژی ها و کمپین های بازاریابی مناسب به مشتریان هدف دست یابد.

به عنوان مثال، مشتری در تلاش است تا زباله های پلاستیکی ناشی از استفاده از بطری آب را کاهش دهد. سپس مشتری آگهی فیلتر آب را می بیند. مشکلی که مشتری با آن مواجه است با راه حل مواجه می شود و اکنون مرحله بعدی چرخه خرید مشتری آغاز می شود.

2. ملاحظه

این مرحله جایی است که مشتری بالقوه گزینه های خود را در نظر می گیرد و شرکت شما می تواند راه حل های متعددی را برای مشتری ارائه دهد. به عنوان یک سایت تجارت الکترونیک، این جایی است که تیم بازاریابی، فروش و محصولات شما وارد می شوند.

در این مرحله می توانید اطلاعات دقیقی را ارائه دهید تا توضیح دهید که چگونه محصول شما به حل مشکل آنها کمک می کند. برای بازگشت به مثال ما، هنگامی که مشتری روی تبلیغ کلیک کرد و در سایت شما قرار گرفت، می توانید مزایای فیلتر آب را فهرست کنید، مانند آب تمیزتر، مقرون به صرفه تر از خرید آب بطری، و به شما سلامتی خوبی می دهد. . هنگامی که مشتری متوجه شد که این محصول همان چیزی است که برای حل مشکل خود به آن نیاز دارد، به مرحله بعد می رود.

3. قصد

در این مرحله، هدف یک فروشنده جلب اعتماد مشتریان بالقوه است. چه از نظر احساسی یا منطقی به آنها ضربه بزنید، این زمانی است که یک فروشنده خریدار بالقوه را متقاعد می کند که محصول آنها بهترین راه حل برای نیازهای آنها است. شما می توانید این کار را از طریق بررسی مشتریان فعلی، برجسته کردن مزایای محصول، یا از طریق یک کمپین رسانه های اجتماعی که احساسی را در مشتری ایجاد می کند، انجام دهید. هنگامی که مشتری متقاعد شد و اثبات کرد که محصول کار می کند، به مرحله بعدی می رویم.

4. خرید

در این مرحله، مشتری شما آماده است تا راه حل مورد نیاز خود را خریداری کند. در حالی که مشتری شما در این مرحله است، باید اطمینان حاصل کنید که قیمت شما منطقی است و فرآیند خرید را تا حد امکان ساده می کنید.

وقتی مشتری خرید می کند، این آخرین مرحله در چرخه خرید مشتری نیست. شما نمی خواهید مشتری خریدار یکباره باشد. شما باید ارتباط مشتری با سایت خود را مدیریت کنید تا آنها را به مشتری بازگشتی تبدیل کنید. در سفر حل مشکل با مشتری ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که محصول به درستی کار می کند و آنها راضی هستند خرید فقط شروع یک رابطه با مشتری است. ایجاد رابطه، آنها را در چرخه خرید نگه می دارد.

5. خرید مجدد (تجدید)

مرحله نهایی چرخه خرید، خرید مجدد محصول یا خدمات شما است. این جایی است که شما روابط خود را با مشتریان مدیریت می کنید. در مرحله قبل، ما به اهمیت اطمینان از اینکه مشتری و فروشنده رابطه خوبی برقرار کرده اند، اشاره کردیم؛ زیرا این امر مشتری را به تکرار تجارت تشویق می کند. برای رسیدن به خرید مجدد، رضایت و رضایت مشتری ضروری است. علاوه بر این، در این مرحله، می‌توانید از یک مشتری درخواست بررسی یا گواهی در مورد اینکه چگونه این محصول یا خدمات به آنها در رفع نیازهایشان کمک کرده است، بخواهید.

محتوای هدفمند برای هر مرحله ایجاد کنید

اکنون که از تفکیک پنج مرحله چرخه خرید مشتری مطلع هستید، زمان آن رسیده است که از آن نهایت استفاده را ببرید. برای شروع، باید به سوالات مربوط به هر مرحله پاسخ دهید. اما چگونه می دانید که مشتریان شما برای جمع آوری اطلاعات به دنبال چه چیزی هستند؟ پاسخ در پرس و جوهای جستجو نهفته است.

؛ به این مثال نگاه کنید:

  • “تلویزیون صفحه تخت” – این یک اصطلاح عمومی است که مشتریان در مرحله آگاهی یا بررسی از آن استفاده می کنند. “مقایسه تلویزیون های صفحه تخت” – میل به مقایسه محصولات نشان می دهد که این مشتری در این چرخه، مانند مرحله بررسی یا ترجیح، در حال حرکت است.
  • ال سی دی “sony 42” – این یک درخواست بسیار خاص محصول نشان می دهد که یک خریدار در چرخه خرید بسیار دورتر است و اکنون احتمالاً قیمت ها را ارزیابی می کند (دقیقا قبل از مرحله خرید).

گام بعدی ایجاد محتوایی است که مشتریان را به خرید نزدیک تر کند. به عنوان مثال، به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با مراحل آگاهی و توجه باشید. با استفاده از مثال قبلی، می توانید راهنمایی برای انتخاب تلویزیون صفحه تخت کامل ارائه دهید.

برای مرحله ترجیح/نیت، استفاده از توصیفات مشتری، ارائه برگه‌های مشخصات و بیان داستان برندتان به نزدیک‌تر شدن مشتریان احتمالی به مرحله خرید کمک می‌کند، که زمان مناسبی برای استفاده از یک تبلیغ PPC با متنی است که آنها را ترغیب به خرید می‌کند. برای هدایت آنها به سمت خرید مجدد، می توانید خبرنامه های ماهانه با نکات و ترفندهای مفید ارسال کنید. به این ترتیب برند شما را در بالای ذهن آنها نگه می دارد.

محتوا را از طریق کانال های مناسب در دسترس قرار دهید

البته، محتوایی که به اشتراک می گذارید کاملاً به محصولی که ارائه می دهید و مشخصات مشتریان شما بستگی دارد، اما اشتراکات اساسی در مورد نحوه بازاریابی در هر مرحله از چرخه خرید وجود دارد:

  • اطلاع: برای اکثر سایت‌های تجارت الکترونیک، این موضوع از طریق بازاریابی موتورهای جستجو، به ویژه PPC و SEO پیدا می‌شود.
  • توجه: هنگامی که مشتریان شما را در موتورهای جستجو پیدا کردند، صفحات فرود متناسب با کلمات کلیدی ضروری هستند. . همچنین می‌توانید از نمودارهای مقایسه‌ای استفاده کنید که نکات کلیدی فروش را برجسته می‌کند تا به شما کمک کند از رقبا متمایز شوید.
  • اولویت / هدف: وب سایت شما باید در اینجا صحبت کند، به خصوص توضیحات محصول و برند کلی شما. این یک مرحله حیاتی برای گرفتن اطلاعات تماس است.
  • خرید: کوپن‌ها و تخفیف‌های خود را از طریق متن آگهی PPC، ایمیل قبل از فروش یا رسانه‌های اجتماعی دریافت کنید.
  • خرید مجدد: از طریق ایمیل های برنامه ریزی شده، رسانه های اجتماعی و ارتباط شخصی با مشتریان خود در تماس باشید. مشتریان شما بهترین فرصت رشد شما هستند.

یک چرخه خرید مشتری معنادار ایجاد کنید

در حالی که برای صاحبان مشاغل آنلاین معمول است که همیشه بر فروش تمرکز کنند، مهم است که به یاد داشته باشید که دسته مشتریان شما در سراسر میدان پراکنده هستند. با گذراندن آنها از دروازه های مناسب با استفاده از بازاریابی خود، می توانید از خط لوله مشتری بسیار قابل اعتمادتری لذت ببرید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در جولای 2011 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

با کمک این بسته رایگان جویندگان کار، برای کار درخواست دهید، اطلاعات مهم را پیگیری کنید و برای مصاحبه آماده شوید.



منبع