چگونه استراتژی تجارت الکترونیک خود را بسازید


به عنوان یک فروشگاه آنلاین، شما ترافیک آنلاین را هدایت می کنید. این بدان معناست که وقتی افراد محصولات یا خدمات مرتبط با آنچه را که می فروشید جستجو می کنند، می خواهید کسب و کار شما در نتایج جستجوی آنها ظاهر شود. سئوی تجارت الکترونیک را وارد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئوی تجارت الکترونیک، چرایی اهمیت آن، نحوه ایجاد یک استراتژی سئوی تجارت الکترونیک و کشف ابزارهایی که به شما در فرآیند شما کمک می کند، بخوانید.

→ اکنون دانلود کنید: بسته شروع SEO [Free Kit]

سئوی تجارت الکترونیک چیست؟

سئوی تجارت الکترونیک فرآیندی است که باعث می شود فروشگاه آنلاین شما در نتایج جستجو قابل مشاهده باشد به طوری که افرادی که جستجوهای مرتبط با آنچه شما ارائه می دهید احتمالاً با وب سایت شما روبرو می شوند. یک سایت تجارت الکترونیک بهینه شده به احتمال زیاد در SERP ها رتبه بالایی دارد و ترافیک ارگانیک را هدایت می کند.

سئوی تجارت الکترونیک بسیار مهم است زیرا 60 درصد از افراد قبل از خرید در مورد یک برند به صورت آنلاین تحقیق می کنند. هنگامی که سایت شما بهینه شود، آنها می توانند صفحات محصول شما را در نتایج جستجو پیدا کنند و در مورد آنچه ارائه می دهید مطلع شوند. هنگامی که افراد می توانند سایت شما را پیدا کنند و در مورد آنچه شما ارائه می دهید مطلع شوند، احتمال خرید بیشتری نیز دارند.

این نوع سئو تفاوت چندانی با سئوی عمومی ندارد. با این حال، شما تلاش خود را بر روی بهینه سازی سایت خود متمرکز خواهید کرد تا از محصولات خود بهره مند شوید، مانند نوشتن توضیحات محصول با کیفیت بالا و غنی از کلمات کلیدی.

استراتژی سئوی تجارت الکترونیک

1. تحقیق کلمات کلیدی

فرآیند سئوی تجارت الکترونیک شما باید با تحقیق کلمات کلیدی برای سایت شما، به خصوص برای صفحات محصول شما آغاز شود.

این تحقیق به شما کمک می کند تا کلماتی را که معمولاً در هنگام جستجوی افراد برای محصولات مرتبط با کسب و کار شما استفاده می شود، بیاموزید. سپس می‌خواهید از این کلمات کلیدی در محتوای سایت خود استفاده کنید، بنابراین گوگل یاد می‌گیرد که چه زمانی وب‌سایت شما را در SERP قرار دهد و به این ترتیب جستجوگران بدانند که وقتی روی صفحه شما کلیک می‌کنند چه چیزی را در صفحه شما پیدا می‌کنند.

تصویر زیر صفحه محصولی از سوپرگوپ برای یکی از محصولات ضدآفتاب خود به نام کرم ضد آفتاب Unseen است. توضیحات مختصر محصول از کلمات کلیدی استفاده می‌کند که افراد اغلب هنگام تحقیق درباره ضد آفتاب‌ها آن‌ها را جستجو می‌کنند: ضد آفتاب نامرئی، ضد آفتاب بدون بو، SPF 40.

سوپرگوپ

منبع تصویر

شما همچنین می توانید بر اساس رقبای خود تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا ببینید آنها در چه رتبه ای قرار می گیرند که شما نیستید. ابزار Ahrefs Content Gap Tool یک گزینه باکیفیت برای انجام این کار است و می توانید URL های مربوط به رقبای خود را وارد کرده و گزارش کامل را دریافت کنید.

2. SEO در صفحه

عناصر سئوی درون صفحه به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه را که در صفحات سایت شما وجود دارد، مانند محتوای شما و عناصر HTML درک کنند. این عناصر اغلب شامل کلمات کلیدی شما می شوند، بنابراین تحقیق کلمات کلیدی همیشه اولین قدم است.

1. عناوین متا

عناوین متا عناوینی هستند که برای توصیف محتوای صفحه خود استفاده می کنید. وقتی آنها را می نویسید، می خواهید موضوع اصلی صفحه خود را با یک کلمه کلیدی مرتبط خلاصه کنید. تصویر زیر نمونه‌ای از Shopify است، یک پلتفرم تجارت الکترونیک برای مشاغل، که در آن عنوان متا دقیقاً توضیح می‌دهد که کسب‌وکار برای چه چیزی است: فروش آنلاین.

shopify-May-13-2022-09-54-01-53-PM

منبع تصویر

2. توضیحات متا

توضیحات متا، تکه‌هایی از متن در SERP هستند که آنچه را در صفحات خاص وجود دارد، توصیف می‌کنند. این به جستجوگران کمک می کند ارزیابی کنند که آیا صفحه با آنچه که به دنبال آن هستند مرتبط است یا خیر. این خلاصه فقط در نتایج جستجو قابل مشاهده است و هنگام نوشتن آنها باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را درج کنید.

تصویر زیر نمونه‌ای از توضیحات متا از Dollar Shave Club است که می‌خواند: همه چیزهایی که در حمام نیاز دارید – از تیغ های تیغ گرفته تا محصولات نظافت – به طور خودکار درب منزل شما تحویل داده می شود. ساده تر از این نمی شود.»

کلوپ اصلاح دلار

منبع تصویر

در توضیحات متا، فروشگاه تجارت الکترونیک شما نیز می‌تواند از درج نظرات و رتبه‌بندی‌های ستاره‌ای برای محصولات شما بسیار سود ببرد زیرا به شما در ایجاد اعتماد کمک می‌کند. شما می توانید این کار را با استفاده از نشانه گذاری طرحواره قطعه بررسی انجام دهید.

3. ساختار URL

ساختار URL شما به زیرمجموعه ها و slugs شما اشاره دارد که وب سایت شما را دسته بندی می کنند. بهترین روش ها این است که URL های خود را ساده نگه دارید، از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید، و همیشه به راب های خود خط خط بزنید.

سلسله مراتب URL های شما باید واضح باشد، بنابراین مرورگرها و موتورهای جستجو متوجه می شوند که چه زمانی صفحات شما خاص تر می شوند.

بیایید URL های HubSpot را به عنوان مثال در نظر بگیریم. دامنه HubSpot hubspot.com است.

اگر در حال تحقیق در مورد نرم افزار بازاریابی HubSpot و ابزارهای خاص آن هستید، URL به hubspot.com/products/marketing تبدیل می شود، جایی که

  • /products یک زیر شاخه است
  • /بازاریابی یک حلزون است

به گوگل بگویید که /بازاریابی صفحه محصولی است که خاص تر می شود. سپس، اگر به نرم‌افزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی علاقه دارید، URL به hubspot.com/products/marketing/social-inbox تبدیل می‌شود، جایی که

  • /social-inbox یک اسلاگ اضافی برای یک ابزار خاص در یک محصول خاص است

4. توضیحات محصول

توضیحات محصول و دسته به وضوح توضیح می دهد که محصول شما چیست. هنگام نوشتن آنها، شما می خواهید کلمات کلیدی را که جمع آوری کرده اید در تحقیق خود بگنجانید.

در صفحه محصول مدیریت رسانه‌های اجتماعی از HubSpot، محصول با استفاده از کلمات کلیدی طولانی مرتبط که مردم اغلب جستجو می‌کنند، مانند انتشار محتوا، ROI رسانه‌های اجتماعی و نظارت بر اشاره‌های اجتماعی توضیح داده شده است.

5. داده های ساخت یافته

داده های ساختاریافته کد موجود در وب سایت شما است که محتوای صفحه شما را برای کمک به نمایه سازی توضیح می دهد. شما می خواهید برای اطمینان از بهینه سازی، نشانه گذاری داده های ساختار یافته را به صفحات محصول خود اضافه کنید.

Google یک پایگاه داده کامل از داده‌های ساختاری مرتبط با محصول برای اطلاعات حمل و نقل، پیشنهادات، قیمت‌گذاری و در دسترس بودن محصول دارد – واقعاً هر چیزی که برای فروش محصولات خود نیاز دارید. شما به سادگی می توانید آن را کپی کرده و در نشانه گذاری طرحواره سایت خود جایگذاری کنید، عناصر منحصر به فرد خود را اضافه کنید و با استفاده از تست نتایج غنی بررسی کنید که آیا معتبر است یا خیر.

6. تصاویر و متن جایگزین تصویر

همه وب سایت های تجارت الکترونیک باید از تصاویر با کیفیت بالا برای نمایش محصولات خود استفاده کنند. در حالی که آنها به فروش کمک می کنند، تصاویر با کلمات کلیدی مناسب و متن جایگزین توصیفی می توانند به شما کمک کنند در نتایج جستجو و بسته های تصویر نشان داده شوند.

به عنوان مثال، در اینجا تصویری از وب سایت وردپرس با متن جایگزین “دستگاه هایی که برنامه موبایل وردپرس را نشان می دهند” آمده است. متن جایگزین آنچه در تصویر است را توصیف می‌کند، و توضیحات به آن اجازه می‌دهد در نتایج جستجوی تصویر برای وردپرس موبایل نشان داده شود.

wordpress-May-13-2022-09-55-13-70-PM

منبع تصویر

3. سئو فنی

سئوی فنی چیزی است که باعث می شود سایت شما اجرا شود و به راحتی حرکت کنید. برای سایت های تجارت الکترونیک، روی بهینه سازی سرعت وب سایت خود تمرکز کنید.

از آنجایی که احتمالاً متن زیادی برای توصیف محصولات خود، تصاویری برای نمایش محصولات خود، و شاید ویدیوهایی برای نمایش محصولات خود قرار می دهید، بارگذاری سایت شما ممکن است زمان زیادی طول بکشد. سعی کنید همه فایل‌های موجود در سایت خود را فشرده کنید تا مطمئن شوید که می‌توانند به اندازه کافی سریع بارگذاری شوند که مرورگرها ناامید نشوند و منتظر نتیجه نباشند. نرخ تبدیل با هر ثانیه بارگذاری اضافی به طور متوسط ​​4.42٪ کاهش می یابد، بنابراین این بسیار مهم است.

همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که کد شما تمیز است زیرا می‌تواند بر زمان بارگذاری تأثیر بگذارد. همه روش‌های سئو به صورت پشت سر هم کار می‌کنند، بنابراین استفاده از داده‌های ساختاری صحیح می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید کدتان تمیز است و خواندن آن برای ربات‌ها آسان است.

4. بک لینک ها

بک لینک ها که به عنوان سئوی خارج از صفحه نیز شناخته می شوند، برای سایت های تجارت الکترونیک مهم هستند زیرا باعث افزایش ترافیک می شوند. به دنبال بک لینک از منابعی باشید که شهرت مثبت دارند، معتبر هستند و به آنچه ارائه می دهید مربوط می شوند.

برخی از استراتژی های محبوب برای دریافت بک لینک عبارتند از بازیابی نام های بدون پیوند از کسب و کار شما، نام بردن در فهرست ها و استفاده از تصاویر باکیفیت که سایت ها می توانند از آنها برای بازگشت به محتوای شما استفاده کنند.

یک راه خلاقانه برای دریافت بک لینک برای یک سایت تجارت الکترونیک از طریق همکاری با اینفلوئنسرها یا شرکت های وابسته است. آنها می توانند محصولات شما را تبلیغ کنند و لینک های سایت شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

5. بهینه سازی برای موبایل

بهینه سازی سایت تجارت الکترونیک برای موبایل برای استراتژی سئوی شما ضروری است، زیرا دستگاه های تلفن همراه حدود نیمی از ترافیک وب سایت جهانی و 41 درصد از ترافیک وب را تولید می کنند.

طراحی ریسپانسیو موبایل به این معناست که چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سایت تجارت الکترونیک شما می‌تواند با هر دستگاهی که بازدیدکننده استفاده می‌کند سازگار شود. این به معنای دکمه‌های موبایلی است که اندازه، تصاویر و گرافیک‌هایی که مقیاس، تایپوگرافی و اندازه متن را تغییر می‌دهند – در واقع هر چیزی که می‌تواند بر اساس اندازه صفحه نمایش کسی تغییر کند.

ممیزی SEO تجارت الکترونیک

ممیزی سئوی تجارت الکترونیک شما همان عناصری را که استراتژی شما را تشکیل می دهند نظارت می کند. اجرای یکی سودمند است زیرا شما چک لیستی از پیشرفت ها را دریافت خواهید کرد که پس از اتمام به رتبه شما کمک می کند.

در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید از آنها برای راهنمایی خود در طول ممیزی استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

  • در حال حاضر برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید؟
  • چه فرصت های کلمه کلیدی را می توانید دنبال کنید؟

سئو روی صفحه

  • آیا توضیحات متا توصیفی دارید؟
  • آیا عناوین متا شما با محتوای صفحه شما مرتبط است؟
  • آیا در توضیحات محصول شما از کلمات کلیدی هدف استفاده می شود؟
  • آیا توضیحات محصول شما به وضوح آنچه را که می فروشید توضیح می دهد؟
  • آیا تصاویر شما دارای متن جایگزین توصیفی و غنی از کلمات کلیدی هستند؟
  • آیا از داده های ساختاری خاص محصول استفاده می کنید؟
  • آیا داده های ساخت یافته شما بر اساس استانداردهای Google معتبر است؟

سئو فنی

  • سرعت صفحه فعلی شما چقدر است؟
  • آیا تصاویر شما فشرده شده است؟
  • آیا ویدیوهای شما فشرده شده است؟
  • آیا نشانه گذاری طرحواره شما تمیز است؟
  • آیا سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است؟

بک لینک ها

  • در حال حاضر چه بک لینک هایی دارید؟
  • آیا بک لینک های فعلی شما از منابع معتبر هستند؟
  • از چه وب سایت هایی می توانید بک لینک دریافت کنید؟
  • آیا ذکر نامرتبط برای ادعا دارید؟

بهینه سازی موبایل

  • آیا تصاویر شما مقیاس پذیر هستند؟
  • آیا گرافیک و وکتور شما مقیاس پذیر است؟
  • آیا متن شما مقیاس پذیر است؟
  • آیا وب سایت شما به طور خودکار به اندازه های مختلف دستگاه پاسخ می دهد؟
  • آیا وب سایت شما تست بهینه سازی موبایل را قبول می کند؟

ابزارهای سئو تجارت الکترونیک

  • Keyword Planner یک ابزار رایگان است که به شما کمک می کند برای نوشتن توضیحات محصول غنی تحقیق کنید.
  • تست بهینه‌سازی موبایل گوگل به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که سایت شما به صفحه‌های نمایش در هر اندازه پاسخگو است.
  • PageSpeed ​​Insights سرعت فعلی سایت شما را به شما می گوید و پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود امتیازتان ارائه می دهد.
  • Rich Result Test داده های ساختار یافته را در سایت دسکتاپ و تلفن همراه شما تجزیه و تحلیل می کند تا مطمئن شود که برای نتایج غنی معتبر است. این به طور خاص برای ویژگی های Google SERP آزمایش می کند.
  • Squoosh برای فشرده سازی فایل های تصویری در وب سایت شما.
  • Ahrefs برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقابت شما. این یک ابزار پولی است که سایر ویژگی‌های سئوی باکیفیت را برای ممیزی کل سایت شما، نظارت بر رتبه‌بندی و شناسایی فرصت‌هایی برای بهبود رتبه شما ارائه می‌دهد.
  • SEMrush به شما کمک می کند فرصت هایی برای تقویت پروفایل بک لینک خود و بهینه سازی سایت خود برای سئوی محلی پیدا کنید.
  • SEO Site Checkup یک ابزار پولی با خدمات کامل است که به شما کمک می کند عناوین متا خود را آزمایش کنید، پیش نمایش سایت خود را در SERP های Google انجام دهید، تست های عکس واکنشگرا را اجرا کنید و URL های مناسب SEO ایجاد کنید.

به شما

کیفیت تنها روش SEO است که شما را به هر جایی می رساند، بنابراین مطمئن شوید که اطلاعاتی که در آنجا قرار می دهید – چه در صفحه شخصی خود و چه در دایرکتوری ها و سایر انتشارات – بهترین کیفیت ممکن است که می توانید ارائه دهید. با روش های ذکر شده در بالا، سایت تجارت الکترونیک شما از نتایج سئو بهتری بهره مند خواهد شد.

بسته شروع SEO



منبع