در نهایت، KPI هایی مانند کلیک ها و نرخ های کلیک می توانند به شما بگویند که محتوای شما چقدر جذاب است. و جدای از این معیارها، ویژگیهایی مانند نقشههای کلیکی، به شما امکان میدهند دقیقاً ببینید که افراد در چه قسمتهایی از ایمیل شما کلیک میکنند، و به شما نگاهی اجمالی به بخشهایی از ایمیل شما میدهد که بیشترین (و کمترین) جذابیت را دارند.
هر بار که وبلاگ HubSpot یک آزمایش ایمیل بزرگ یا نوع جدیدی از محتوا را در ایمیلهای ما آزمایش میکند، ما سعی میکنیم نظرسنجی بازخوردی قرار دهیم که در آن خوانندگان میتوانند به ما اطلاع دهند که چه فکر میکنند. در همین حال، The Hustle و سایر ایمیلهای HubSpot مقیاس رتبهبندی را ارائه میکنند که در آن میتوانید تجربه ایمیل خود را رتبهبندی کنید و بازخورد بدهید.
به همین دلیل است که هنگام ارسال از طریق نرم افزارهایی مانند HubSpot، ترافیک وب سایت و حتی تبدیل های ایمیل های بازاریابی شما قابل ردیابی است. ترافیک بالای ایمیل نشان می دهد که محتوای ایمیل شما در جذب گیرندگان برای بازدید از سایت شما موفق بوده است. در همین حال، تعداد بالای سرنخ از ایمیلها نشان میدهد که شما با موفقیت مخاطبین را در یک صفحه فرود پرورش دادهاید.
لغو اشتراک و نرخ هرزنامه
مهمتر از آن، تغییرات حریم خصوصی داده ها به وضوح تأثیر معنی داری بر عملکردهای خاصی دارد که هسته اصلی مشاغل بازاریابان ایمیل هستند.
با این حال، محتوای رسانههای اجتماعی پولی دارای بالاترین بازگشت سرمایه و تعامل در بین کانالهای بازاریابی است و پس از آن محتوای رسانههای اجتماعی ارگانیک در رتبه دوم برای بازگشت سرمایه و تعامل قرار دارد. جستجوی ارگانیک (SEO) همچنین در مقایسه با بازاریابی ایمیلی دارای سطوح ROI و تعامل قابل مقایسه است.
بنابراین بیایید نگاهی دقیقتر بیندازیم که کدام KPI در دنیای پس از iOS 15 و GDPR اهمیت بیشتری پیدا کرد.
برای بازاریابان ایمیل، تعامل تنها هدف آنها نیست. برای مثال، در حالی که تیم جذب HubSpot ممکن است ایمیلهایی را با هدف تبدیل صفحه فرود ارسال کند، تیم بلاگ ما ایمیلهایی پر از پستهای وبلاگ میفرستد تا ترافیک را به وبلاگ ما تشویق کند.
بنابراین بیایید این استراتژیها را با تقسیم دادههایمان توسط کسانی که میگویند تغییرات حریم خصوصی تأثیر مثبتی بر استراتژی بازاریابی ایمیلی آنها در مقابل کسانی که تأثیر منفی را گزارش میکنند، مقایسه کنیم:
در نهایت، این برای همه خوب است.
با توجه به هدف گذاری مبتنی بر مکان، نرخ کلیک، نرخ باز و تست A/B، بسیاری از بازاریابان ایمیل چاره ای جز تطبیق ندارند. بنابراین بیایید بررسی کنیم که دقیقاً چگونه این کار را انجام دادند.
4 روشی که بازاریابان ایمیل با تغییرات حریم خصوصی داده ها سازگار می شوند
نکات و ترفندهای بیشتری برای پیمایش iOS 15 می خواهید؟ این ویدیو را ببینید:
محورهای استراتژی ایمیل که بیشتر کمک می کند
دومین استراتژی محبوب، استفاده از داده های کاربر از منابعی است که تحت تأثیر تغییرات حریم خصوصی داده ها قرار نگرفته است، که توسط 52٪ از بازاریابان ایمیل تحت تأثیر استفاده می شود.
به عنوان مثال، اگر اکثر مشتریان شما از ایمیل اپل استفاده می کنند، ممکن است بررسی داده های ایمیل تعداد انگشت شماری از مشتریان شما که از Gmail یا Outlook استفاده می کنند، موثر نباشد.
پیمایش اثرات حریم خصوصی ایمیل
1. اولویت بندی KPI های مختلف
برای شروع، 47 درصد از بازاریابان ایمیل می گویند که تأثیر تغییرات حریم خصوصی داده ها بر استراتژی بازاریابی ایمیلی آنها خنثی بوده است. مسلماً، 29 درصد گفتند که این تغییرات تأثیر منفی داشته است، اما 24 درصد برعکس، ادعا کردند که تغییرات حریم خصوصی داده ها تأثیر مثبتی بر استراتژی بازاریابی آنها داشته است.
بازاریابان ایمیل در هر دو گروه بیشتر تحت تأثیر عوامل یکسان و به ترتیب مشابه قرار گرفتند:
در حالی که تفاوتهای بین این گروهها میتواند به شما ایده دهد که از کجا شروع کنید، به یاد داشته باشید که این استراتژیها همگی میتوانند موثر باشند و هر موقعیتی منحصر به فرد است.
با توجه به اینکه اپل میل و دستگاه های تلفن همراه اپل بیش از 35 درصد از سهم بازار ارائه دهندگان ایمیل جهانی را تشکیل می دهند، این ترس ها چندان دور از ذهن به نظر نمی رسید.
4. بهبود قابلیت تحویل ایمیل
من همچنین از آنها خواستم تا به اشتراک بگذارند که چگونه استراتژی بازاریابی ایمیلی آنها تحت تأثیر هر کدام قرار گرفته است، و جالب اینکه نتایج بسیار مشابه بودند.
این به ما کمک می کند بفهمیم که چگونه برخی از بازاریابان از این موقعیت بهترین استفاده را کردند و در صدر قرار گرفتند، در حالی که برخی دیگر قادر به ادامه دادن نبودند.
چگونه تغییرات حریم خصوصی داده ها بر استراتژی های بازاریابی ایمیلی تأثیر می گذارد؟
این بدان معنی است که استراتژی هایی مانند حفظ یک لیست ایمیل سالم، ارائه گزینه های لغو اشتراک آسان، شخصی سازی ایمیل ها، استفاده كردن خطوط موضوعی جذاب و متن را پیشنمایش کنید و مطمئن شوید که ایمیل ها و لیست پستی مطابق با GDPR هستند.
مانند هر استراتژی عمده بازاریابی آنلاین، بازاریابان ایمیل باید یاد بگیرند که چگونه با دنیای در حال تغییری که همچنان حفظ حریم خصوصی مصرف کننده را در اولویت قرار می دهد، سازگار شوند. و اگرچه ویژگیهای حفظ حریم خصوصی به تکامل خود ادامه میدهند و چالشهای جدیدی را برای برندها ایجاد میکنند، شرکتهایی که آنها را با موفقیت مرور میکنند همچنان میتوانند تجربیاتی ایجاد کنند که احساس شخصی، به یاد ماندنی و – مهمتر از آن – امنیت برای مخاطبان آنلاین داشته باشند.
اما این سوال باقی میماند که آیا این ترسها موجه بودند یا هشدارهای دروغین بودند؟
در یک پست قبلی وبلاگجردن پریتیکین، که تیم های ایمیل و بازاریابی رشد HubSpot را رهبری می کند، به طور مشابه توضیح داد:[Focusing on clicks, click rates, and conversions] مسیر عمل درست است نگاه کردن به کلیکها و تبدیلها بسیار بیشتر با نحوه تعامل پایگاه داده شما با برنامههای ایمیل شما مرتبط است.”
ترافیک وب سایت و سرنخ ها
اما نگران نباشید، این فقط به این معنی است که وقت آن رسیده است که به دیگران روی بیاورید KPI ها مانند کلیکها، نرخهای کلیک، ترافیک وب، نقشههای کلیک، نرخ لغو اشتراک و نظرسنجی از مخاطبان:
کلیکها، نرخ کلیک و نرخ کلیک
در نهایت، 28 درصد از بازاریابان ایمیل با تمرکز بر روی تغییرات حریم خصوصی پاسخ دادند در حال بهبود قابلیت تحویل ایمیل
اگر آماده اضافه کردن پیامک به استراتژی بازاریابی خود هستید، می توانید 30 قالب پیامک را پیدا کنید اینجا.
هنوز قانع نشدی؟ این ضربه زننده است – پیامک دارای نرخ باز شدن 98 درصد است، در حالی که بررسی ما نشان می دهد که تنها 3٪ از ایمیل های بازاریابی دارای نرخ باز شدن بالای 50٪ هستند. علاوه بر این، 65 درصد ایمیلهای بازاریابی دارای نرخ باز شدن هستند که در محدوده 16 تا 35 درصد قرار میگیرد که به طور قابل توجهی کمتر از نرخ باز شدن مکاتبات پیامکی است.
آیا میخواهید درباره بهروزرسانیهای حفاظت از حریم خصوصی ایمیل اپل iOS 15 اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ پس زمینه را دریافت کنید اینجا، یاد بگیرند که چگونه تیم ایمیل HubSpot پاسخ داده است، یا این تاپیک انجمن اگر کاربر HubSpot هستید.
با نگاهی به داده های بالا، می بینیم که کسانی که می گویند تغییرات حریم خصوصی داده ها دارای یک تاثیر مثبت در استراتژی بازاریابی ایمیلی آنها عبارتند از:
- 9 درصد بیشتر احتمالاً KPI های مختلف را برای اندازه گیری اثربخشی بازاریابی ایمیلی اولویت بندی می کند
- 7 درصد بیشتر احتمالاً از کانال های دیگری به جز ایمیل برای بازاریابی استفاده می کند
- 21 درصد کمتر به احتمال زیاد بر روی بهبود قابلیت تحویل ایمیل تمرکز دارد
- 5 درصد کمتر احتمالاً از داده های کاربر از منابعی استفاده می کند که تحت تأثیر تغییرات حریم خصوصی داده ها قرار نگرفته اند.
در حالی که دو سوم از بازاریابان ایمیلی که مورد بررسی قرار گرفتند، تأثیر متوسط تا قابل توجهی را بر استراتژی بازاریابی ایمیلی خود گزارش میدهند، چه تأثیر مثبت، خنثی یا منفی، آنقدر که ممکن است تصور کنید واضح نیست.
ویژگی نرخ باز تنظیم شده HubSpot می تواند به شما در دستیابی به تخمین بهتری از باز شدن ایمیل کمک کند. ویژگی ها از فرمول زیر استفاده می کنند:
افزایش نرخ لغو اشتراک می تواند نشان دهنده این باشد که محتوایی که ارسال می کنید یا فرکانس، باعث شده بیشتر از حد معمول مخاطبان خود را از دست بدهید. از سوی دیگر، نرخ لغو اشتراک پایین به این معنی است که شما خوانندگان خود را حفظ می کنید.
در حالی که این داده ها در مورد نحوه سازگاری بازاریابان ایمیل با تغییرات حریم خصوصی به ما می گوید که کدام استراتژی ها محبوب ترین هستند، ما همچنین می خواهیم بدانیم کدامیک موثرتر هستند.
نرخ باز تنظیم شده همچنین اگر از همه KPIهای خود برای تعیین موفقیت یک استراتژی جدید یا کمپین ایمیلی استفاده می کنید، می تواند به عنوان مدرک پشتیبان استفاده شود.
نظرسنجی ها یا فرم های بازخورد
همانطور که پریتیکین نوشت، “نرخ های باز از بین نخواهند رفت. آنها فقط — متفاوت خواهند بود.”
برای پاسخ به این، اجازه دهید دادههای نظرسنجی خود را در مورد روشهای خاصی که تغییرات حریم خصوصی دادهها بر بازاریابان ایمیل تأثیر میگذارد و استراتژیهایی که آنها برای انطباق اتخاذ کردند، تجزیه و تحلیل کنیم.
در این نظرسنجی، متوجه شدم که 65 درصد از بازاریابان ایمیل میگویند که تحت تأثیر بهروزرسانیهای iOS 15 اپل و GDPR قرار گرفتهاند.
در مجموع، حفاظت از حریم خصوصی ایمیل برای بازاریابان ایمیل حتی به “پایان دنیا” هم نزدیک نیست. گفته می شود، این نیاز به برخی محورهای خلاقانه دارد و ادامه خواهد داشت.
به طور مشابه، دریافت یک گزارش هرزنامه در اینجا و آنجا لزوماً به این معنی نیست که همه محتوای شما را دوست ندارند – اما مشاهده افزایش نرخ هرزنامه میتواند به این معنی باشد که مشترکین ناگهان هیچ ارزشی در محتوای شما نمیبینند، آن را آزاردهنده میدانند یا آنچه را که امضا کردهاند دریافت نمیکنند. برای
نرخ باز (با یک دانه نمک)
KPI بیشترین ضربه را در iOS 15، نرخ باز شدن ایمیل است. با بهروزرسانی، کاربران میتوانند از اینکه بازاریابان ایمیل ببینند چه زمانی و آیا ایمیل بازاریابی را باز کردهاند، جلوگیری میکنند.
در شماره 1، 62 درصد از بازاریابان ایمیلی تحت تأثیر، اولویت بندی KPI های مختلف را برای اندازه گیری اثربخشی تلاش های بازاریابی خود آغاز کردند.