یک سال بعد، کوچر آنقدر کنسرت رزرو کرده بود که از ترک شغل شرکتی خود مطمئن بود. او به من گفت: “در آینده، خوشحالم که شغلم را رها نکردم تا به دنبال آنچه میخواستم بروم. در عوض، از جایی که در آن بودم استفاده کردم تا به جایی که میخواستم برسم.”
Nicaila Matthews Okome، میزبان پادکست Side Hustle Pro نیز توصیه می کند که به رقبای خود نگاه کنید.
البته، تبدیل یک مسابقه جانبی به یک کنسرت تمام وقت کار ساده ای نیست. پس از همه، ایجاد محتوا تنها بخش کوچکی از معادله است. شما همچنین باید در ایجاد جامعه، ارتقاء رسانه های اجتماعی، تحقیق در مورد مخاطبان و شبکه سازی شرکت کنید.

برای Okome، کلید ثبات درآمد، تنوع بخشیدن به جریان درآمد شماست. به این ترتیب، درآمد شما به یک پلت فرم، مشارکت یا فصل تکیه نمی کند.
استراتژی خروج هر کس متفاوت به نظر می رسد. به عنوان مثال، یک نفر ممکن است 9 به 5 خود را حفظ کند و در تعطیلات آخر هفته کار کند. ممکن است شخص دیگری به صورت پاره وقت به صورت آزاد کار کند و بقیه هفته محتوا تولید کند.
تولید محتوا همچنین یک علم است که نیاز به آزمایش، آزمایش و تحلیل دارد – که همیشه جذاب نیست، اما به همان اندازه ضروری است.
برای مثال، اگر محتوای مشابهی را پست میکنید، اما درگیر آنها صفر است، وقت آن است که انواع مختلف محتوا، پلتفرمها و موضوعات را آزمایش کنید.
ترک کردن امنیت یک چک حقوق ثابت هرگز آسان نیست، اما کوچر استدلال می کند که مجبور نیستید. در عوض، میتوانید یک استراتژی خروج ایجاد کنید که امنیت کافی برای انتقال را فراهم کند.
“گاهی اوقات، این نیست که بدانی دقیقاً چه میخواهی، بلکه در مورد کشف آنچه هستی است. نکن جنا کوچر، نویسنده و مجری پادکست Goal Digger می گوید.
برای مثال، ممکن است متوجه شوید که رقیب شما فقط در یک روز خاص پست میگذارد – یا بیشترین تعامل را از یک موضوع خاص دریافت میکند. همانطور که Okome در بالا ذکر شد، هدف تقلید از رقبای شما نیست، بلکه شناسایی هر گونه تاکتیکی است که می تواند استراتژی شما را ارتقا دهد.
4. جریان های درآمدی خود را متنوع کنید.
بسیاری از مردم تصور می کنند تولید محتوا کار آسانی است که می تواند یک شبه شما را به یک میلیونر تبدیل کند. واقعیت بسیار متفاوت است. با این حال، با صبر، عزم و اراده کافی و این نکات، به خوبی در راه تبدیل هیجانات جانبی خلاقانه خود به یک کنسرت تمام وقت هستید.
جمله “همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید” را به خاطر دارید؟ این به ویژه برای تولیدکنندگان محتوا صادق است.
همانطور که به رقبای خود نگاه می کنید، به موضوعاتی که آنها پوشش می دهند، از چه قالب هایی استفاده می کنند، مرتباً پست می گذارند و چگونه با مخاطبان خود درگیر می شوند، دقت کنید.
و در حالی که کسب و کار تولید محتوا به اندازه کافی ساده به نظر می رسد – ایجاد محتوا، ایجاد مخاطب، سپس کسب درآمد – این کارها زمان زیادی می برد. به عبارت دیگر، رویای ضبط یک ویدیو، ضربه زدن به “آپلود” و کسب درآمد میلیونی دقیقاً همین است – یک رویا.
به عنوان مثال، اگر به درآمد یک پلتفرم تکیه می کنید – و آن پلتفرم تحت یک تغییر الگوریتم عمده قرار می گیرد – می تواند بر کل مدل درآمد شما تأثیر بگذارد.
آیا بیشتر احتمال دارد سازندهای را دنبال کنید که سالی یک بار پست میگذارد یا هفتهای یک بار؟ به احتمال زیاد، شما به طور منظم از سازنده ای پیروی می کنید که به شما ارزش بیشتری می دهد.
او میگوید: «بنویسید که میخواهید انجام دهید و چگونه برنامهریزی میکنید که از آن درآمد کسب کنید. سپس روشهای مختلف برای کسب درآمد از محتوای خود را بررسی کنید، خواه از طریق پستهای حمایتشده، بازاریابی وابسته، یا فروش محصولات یا کالاهای خودتان باشد.
سازگاری قانون طلایی برای سازندگان محتوا است، اما اغلب سختترین بخش کار است. زندگی ممکن است مانعی برای شما شود، یا ممکن است به یک مسیر خلاقانه برخورد کنید. همانطور که کلوز اشاره می کند، “این یک بازی طولانی است. شما باید به طور قابل توجهی ثابت باشید و در عین حال فوق العاده صبور باشید.”
.png?width=2000&height=1000&name=Jenna%20Kutcher%20quote%20(3).png)
به عنوان یک تولید کننده محتوا در سال 2023، شما راه های بیشتری برای ایجاد و کسب درآمد از محتوا دارید. با این حال، همه جریان های درآمدی یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از آنها نیاز به کار بیشتری در قسمت پشتیبان دارند، در حالی که برخی دیگر به راحتی از زمین خارج می شوند اما نیاز به نگهداری دارند (به عنوان مثال یک خبرنامه ایمیل).
او به من گفت: “تحلیل رقابتی افرادی را که محتوای مشابه تولید می کنند انجام دهید. این کار را برای کپی کردن انجام ندهید، بلکه ارزیابی کنید که مخاطبان شما با چه چیزی طنین انداز می کنند و بهترین راه برای ارائه اطلاعات است تا آنها با محتوای شما تعامل داشته باشند.”
برای کوچر، استراتژی خروج او با یک دوربین 300 دلاری از Craigslist و تعطیلات آخر هفته بی پایان برای ایجاد یک مشتری شروع شد. به قول خودش: “شب ها و آخر هفته ها به راه اندازی کسب و کار عکاسی من اختصاص داشت و 9 به 5 من بودجه این رویای جدیدم را تامین می کرد.”
تولید محتوا هم هنر است و هم علم. بیشتر سازندگان محتوا از جنبه هنری معادله لذت می برند. طوفان فکری ایده های جدید، ایجاد محتوا و به اشتراک گذاری آن با جهان هیجان انگیز است. اما این به تنهایی کافی نیست.
با این حال، این یک چالش برای سازندگان محتوای کهنه نیز است. از این گذشته، زمانی که چشم انداز همیشه در حال تغییر است، «تسلط» بر تولید محتوا غیرممکن است. روندها می آیند و می روند، پلتفرم ها تکامل می یابند و ابزارها و فناوری های جدید همیشه ظهور می کنند.
به یاد داشته باشید که کارآفرینی یک سفر است و ساختن یک کسب و کار موفق به زمان و تلاش نیاز دارد. با استراتژی خروج مناسب، میتوانید ریسکهای حساب شده را بپذیرید و از وضعیت فعلی خود برای رسیدن به مرحله بعدی سفر استفاده کنید.
2. قوام را قانون طلایی خود قرار دهید.
.png?width=2000&height=1000&name=Nicaila%20Matthews%20Okome%20quote%20(1).png)

این در مورد انتخاب سودآورترین گزینه نیست، بلکه گزینه ای است که در حال حاضر به طور واقع بینانه می توانید از عهده آن برآیید. به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس YouTube ممکن است درآمد خود را با یک برنامه عضویت در Patreon تکمیل کند که در آن ویدیوهای جایزه و محتوای انحصاری را ارائه می دهد – به جای یک فروشگاه کالا با هزینه های راه اندازی بالا.
برای حفظ سرعت، بسیاری از سازندگان متعهد به یک برنامه زمان بندی پست هستند. اگر تازه شروع به کار کرده اید، در مورد میزان محتوایی که می توانید هر هفته تولید کنید واقع بین باشید. این ممکن است دو بار در هفته یا هر روز باشد. سپس، از یک تقویم محتوا استفاده کنید تا به شما کمک کند ایده های خود را سازماندهی کنید، محتوا را از قبل برنامه ریزی کنید، و از مهلت های تعیین شده جلوگیری کنید.
چه به کارگاهی بپیوندید تا مهارت های ویرایش ویدیوی خود را بهبود ببخشید یا در یک رویداد شبکه شرکت کنید، یادگیری را در اولویت قرار دهید و آن را به عنوان بخشی دیگر از کار در نظر بگیرید.
کوچر در ابتدای کار خود باید یاد می گرفت که چگونه وب سایت خود را از ابتدا کدنویسی کند. این صحنه ای آشنا برای سازندگان محتوای جدید است – صحنه ای که شامل یادگیری یک مهارت جدید در لحظه و با کمک اندک است.
او به من گفت: “هر روز باید محتوای مفیدی ایجاد کنید که مخاطب را جذب کند. به سرعت متوجه خواهید شد که باید در نحوه صرف وقت خود نظم داشته باشید تا بتوانید به طور مداوم ایجاد کنید.”