تولید محتوا هم هنر است و هم علم. بیشتر سازندگان محتوا از جنبه هنری معادله لذت می برند. طوفان فکری ایده های جدید، ایجاد محتوا و به اشتراک گذاری آن با جهان هیجان انگیز است. اما این به تنهایی کافی نیست.
سازگاری قانون طلایی برای سازندگان محتوا است، اما اغلب سختترین بخش کار است. زندگی ممکن است مانعی برای شما شود، یا ممکن است به یک مسیر خلاقانه برخورد کنید. همانطور که کلوز اشاره می کند، “این یک بازی طولانی است. شما باید به طور قابل توجهی ثابت باشید و در عین حال فوق العاده صبور باشید.”
برای مثال، ممکن است متوجه شوید که رقیب شما فقط در یک روز خاص پست میگذارد – یا بیشترین تعامل را از یک موضوع خاص دریافت میکند. همانطور که Okome در بالا ذکر شد، هدف تقلید از رقبای شما نیست، بلکه شناسایی هر گونه تاکتیکی است که می تواند استراتژی شما را ارتقا دهد.
4. جریان های درآمدی خود را متنوع کنید.
همانطور که به رقبای خود نگاه می کنید، به موضوعاتی که آنها پوشش می دهند، از چه قالب هایی استفاده می کنند، مرتباً پست می گذارند و چگونه با مخاطبان خود درگیر می شوند، دقت کنید.
و در حالی که کسب و کار تولید محتوا به اندازه کافی ساده به نظر می رسد – ایجاد محتوا، ایجاد مخاطب، سپس کسب درآمد – این کارها زمان زیادی می برد. به عبارت دیگر، رویای ضبط یک ویدیو، ضربه زدن به “آپلود” و کسب درآمد میلیونی دقیقاً همین است – یک رویا.
برای مثال، اگر محتوای مشابهی را پست میکنید، اما درگیر آنها صفر است، وقت آن است که انواع مختلف محتوا، پلتفرمها و موضوعات را آزمایش کنید.
برای کوچر، استراتژی خروج او با یک دوربین 300 دلاری از Craigslist و تعطیلات آخر هفته بی پایان برای ایجاد یک مشتری شروع شد. به قول خودش: “شب ها و آخر هفته ها به راه اندازی کسب و کار عکاسی من اختصاص داشت و 9 به 5 من بودجه این رویای جدیدم را تامین می کرد.”
به لطف رسانههای اجتماعی، ایجاد، اشتراکگذاری و کسب درآمد از محتوا آسانتر از هر زمان دیگری میشود – برگرداندن شعار «هنرمند گرسنه» روی سر. و با تقاضای زیاد برای محتوای اصلی و جذاب، هرگز زمان بهتری برای ورود به آن وجود ندارد.
جی کلوز، بنیانگذار Creator Science، این را به خوبی می داند. زمانی که او در سال 2017 به عنوان یک تولید کننده محتوا شروع به کار کرد، به مدت یک سال هر روز یک خبرنامه ایمیل می نوشت. این صدها فرصت برای ارتباط با مخاطبان و ایجاد اعتماد آنهاست. بدون میانبر، بدون طرح های سریع.
بسیاری از مردم تصور می کنند تولید محتوا کار آسانی است که می تواند یک شبه شما را به یک میلیونر تبدیل کند. واقعیت بسیار متفاوت است. با این حال، با صبر، عزم و اراده کافی و این نکات، به خوبی در راه تبدیل هیجانات جانبی خلاقانه خود به یک کنسرت تمام وقت هستید.
برای Okome، کلید ثبات درآمد، تنوع بخشیدن به جریان درآمد شماست. به این ترتیب، درآمد شما به یک پلت فرم، مشارکت یا فصل تکیه نمی کند.
با این حال، این یک چالش برای سازندگان محتوای کهنه نیز است. از این گذشته، زمانی که چشم انداز همیشه در حال تغییر است، «تسلط» بر تولید محتوا غیرممکن است. روندها می آیند و می روند، پلتفرم ها تکامل می یابند و ابزارها و فناوری های جدید همیشه ظهور می کنند.
مهمتر از همه، تولید محتوا تمرینی برای تصمیم گیری است. سعی کنید خود را در اینجا به چالش بکشید، اما محدودیت های خود را برای جلوگیری از فرسودگی بدانید.
3. به خلق محتوا به عنوان یک علم نگاه کنید.
Nicaila Matthews Okome، میزبان پادکست Side Hustle Pro نیز توصیه می کند که به رقبای خود نگاه کنید.