منبع تصویر
ممکن است تعجب کنید، اگر پست واجد شرایط کسب درآمد باشد چه می شود? در آن صورت، درآمد فقط برای همکار اصلی در دسترس است.
احتمالاً با برچسب گذاری در فیسبوک آشنا هستید. امروزه، سازندگان باید با «تگ کردن» اسپانسر در هر پست، افشا کنند که با چه کسی کار میکنند. اما داستان چیزهای بیشتری دارد.
این ابزارها یک هدف ساده دارند: ایجاد همکاریهای نرمتر بین تولیدکنندگان محتوا و برندها که منجر به قرار گرفتن در معرض و دسترسی بیشتر میشود. در سمت مصرف کننده، آنها یک لایه شفافیت اضافی در مورد محتوای مارک اضافه می کنند.
از نظر تجزیه و تحلیل، هر یک از همکاران می توانند به اطلاعات بینش در مورد پست، مانند دسترسی، تعداد بازدید، و تعامل، درست در استودیوی سازندگان فیس بوک دسترسی داشته باشند. در اینجا چیزی است که فیس بوک برای گفتن دارد:
حالا بیایید نگاهی دقیقتر به یکی دیگر از ابزارهای مفید فیسبوک بیندازیم: برچسبهای محتوا.
برچسب محتوای مارک فیس بوک چیست؟
نحوه کار به این صورت است: همکار اصلی (سازنده ای که پست را آپلود می کند) برای همکار ثانویه دعوت نامه می فرستد تا به پست “پیوستن” شود. پس از پذیرش، کاربر اصلی میتواند در هر زمانی شریک ثانویه را اضافه یا حذف کند.
اگر از همکاری ها، مشارکت ها یا محتوای مارک دار در فیس بوک استفاده می کنید، دو ویژگی جدید وجود دارد که باید بدانید: همکاری سازندگان و برچسب های محتوای مارک دار.
فیس بوک همچنین به شما امکان می دهد تا یک فراخوان برای اقدام به پست اضافه کنید. وقتی دوره تقویت به پایان رسید، CTA باقی می ماند.
به سوی تو
اگر آنها این ویژگی را فعال کنند، میتوانید برای تبلیغ پست و دسترسی به افراد بیشتری هزینه کنید. مخاطب پست را از خالق اصلی خواهد دید، حتی اگر شما، حامی، آن را تقویت کردید.
ابزار Collab فیس بوک ابزار مشابهی را در اینستاگرام منعکس می کند. این ویژگی که با نام Collab شناخته می شود، به دو کاربر اینستاگرام امکان می دهد یک پست را از دو حساب مختلف ارسال کنند. آنها لایک ها، نظرات و تعداد بازدیدها را در این پست ها به اشتراک می گذارند.
واضح است که پلتفرمهای متا در تلاش هستند تا نحوه همکاری سازندگان و برندها را دوباره تصور کنند. ویژگی Collab فیس بوک افزودنی عالی برای این تلاش است، اما همچنین محدود است. این ویژگی فقط برای پستهای ویدیویی در دسترس است، اگرچه ممکن است در آینده تغییر کند.
منبع تصویر
ویژگی Creator Collab فیس بوک که همین امسال منتشر شد، به شما امکان می دهد چندین سازنده را در یک پست تگ کنید. اینجا در عمل است:
هنگامی که یک سازنده برای انتشار محتوایی در مورد نام تجاری شما می رود، اکنون می تواند به شما اجازه دهد پست را تقویت کنید.
در مثال بالا، توجه کنید که دو خالق – دانیل سانتوس و تایبا ریزوی – در یک پست تگ شده اند. این چه فایده ای دارد؟ وقتی چندین سازنده را تگ میکنید، میتوانید با ضربه زدن به مخاطبان هر یک از همکاران، نمایش بیشتری ایجاد کنید.
برندهای بیشتر و بیشتری برای گسترش دامنه دسترسی و افزایش تعامل به سازندگان متکی هستند. در حالی که همکاری ها و محتوای برند چیز جدیدی نیست، فیس بوک آزمایش کردن ویژگی های مختلف و نتایج را آسان تر از همیشه می کند.
در اینجا، همه چیزهایی را که باید در مورد این ابزارها بدانید را پوشش خواهیم داد و در مورد اینکه چگونه آنها می توانند استراتژی فیس بوک شما را به سطح بعدی برسانند، بحث خواهیم کرد.