چگونه با استفاده از 9 نکته امتحان شده و واقعی به «درباره خودت بگو» پاسخ دهیم


اولین باری که در مصاحبه ای از من خواسته شد که «درباره خودت به من بگو»، یک داستان ساده در مورد اینکه چقدر دوست دارم به مردم کمک کنم، منتشر کردم – من مثبت بودم که این موضوع مصاحبه کننده من را تحت تأثیر قرار می دهد. اما بعد از اینکه پاسخ کلیشه‌ای من باعث شد چهره‌اش ناامید شود، وحشت کردم.

در نهایت در مورد اینکه چقدر “سرگرم کننده” بودم، غوغا کردم و به عنوان شواهدی قانع کننده از زمان خود به عنوان خواننده و گیتاریست یک گروه کاور Blink-182 در کلاس ششم یاد کردم. ناگفته نماند که من این کار را نگرفتم.

کیت رایگان: همه چیزهایی که برای جستجوی شغل خود نیاز دارید

همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، شما هرگز در برداشت های اول شانس دوم پیدا نمی کنید. بنابراین برای به پایان رساندن مصاحبه خود، یاد بگیرید که چگونه به این سوال پاسخ دهید: «در مورد خودت به من بگو».

آنچه که مصاحبه‌کنندگان واقعاً می‌خواهند بدانند

اگر در حال مصاحبه برای یک نقش جدید هستید، می‌دانید که یافتن یک پاسخ منحصر به فرد و قانع‌کننده برای این درخواست رایج چقدر دشوار است.

«درباره خودت به من بگو» بسیار باز است و در عین حال یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که مصاحبه‌کنندگان شروع به گفتگو می‌کنند. این پاسخ تأثیر زیادی بر برداشت اول مصاحبه کننده از شما دارد و می تواند کل مکالمه را شکل دهد.

برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد بهترین راه برای پاسخ دادن به «درباره خودت بگو»، از کلر مک کارتی، مدیر استخدام در HubSpot، در مورد بهترین راه برای پاسخ به درخواست پرسیدم.

او می‌گوید: «هیچ پاسخ ایده‌آلی برای «درباره خودت به من بگو» وجود ندارد، اما من همیشه نامزدها را تشویق می‌کنم که یک پیشنهاد ارزشی برای خود ایجاد کنند که چند چیز را تحت تأثیر قرار دهد.

به گفته مک کارتی، گزاره ارزش ایده آل شامل موارد زیر است:

  • انگیزه شما
  • چالش های خاصی که شما را هیجان زده می کند
  • آنچه را که می توانید روی میز بیاورید
  • چرا می خواهید برای شرکتی که در آن مصاحبه می کنید کار کنید و چرا اکنون
  • چرا این شغل مناسب است

با استفاده از توصیه مک کارتی، ما به شما کمک خواهیم کرد که یک پیشنهاد ارزشی قوی و منسجم ایجاد کنید که به همه این سؤالات پاسخ دهد.

1. صادق باشید.

مهمترین چیز در پاسخ به این سوال صادق بودن است.

اگر مصاحبه خود را با تزئین جزئیات تجربه خود یا دروغ گفتن در مورد مهارت های خود شروع کنید، خود را برای شکست آماده کرده اید.

حتی اگر مدیر استخدام در حال حاضر متوجه این موضوع نباشد، احتمالاً بعداً ناسازگاری‌ها را تشخیص خواهند داد.

درست کردن این سوال به اندازه کافی سخت است، آن را برای خود سخت تر نکنید. در عوض، بازی ها را رها کنید و خود را کامل به مصاحبه ببرید.

2. داستان بگویید.

به این سوال به عنوان فرصتی برای گفتن داستان کوتاهی در مورد خود در مصاحبه فکر کنید.

همانطور که یک داستان شروع، میانه و پایان روشنی دارد، داستان شما نیز باید داشته باشد – مگر اینکه گذشته، حال و آینده را پوشش دهید.

در طول پاسخ خود، عناصر متعددی را در هم می‌بافید که مهارت‌ها، انگیزه‌ها و اهداف آینده شما را برجسته می‌کند.

3. در جزئیات شخصی ببافید.

این مرحله نیاز به یک تعادل ظریف دارد.

شما می‌خواهید جزئیات شخصی خود را ببافید که به مدیران استخدام کمک می‌کند کشف کنند که چه چیزی شما را هدایت می‌کند و دیدگاهی جامع از شخصیت شما داشته باشد.

با این حال، شما نمی خواهید وارد زندگی شخصی خود شوید.

بنابراین، فقط جزئیات شخصی را برجسته کنید که به یک مهارت یا هدف حرفه ای مرتبط است. به عنوان مثال، ممکن است به عشق خود به داستان سرایی از دوران کودکی اشاره کنید و اینکه چگونه این موضوع باعث شد تا شغلی در تولید محتوا شروع کنید.

4. آنچه به شما انگیزه می دهد را توصیف کنید.

یکی از مهم ترین (و متداول) ویژگی هایی که مدیران استخدام معمولاً در کاندیداها به دنبال آن هستند، انگیزه درونی آنهاست. تحقیقات نشان می دهد که کارکنان با انگیزه درونی نسبت به کارکنان با انگیزه بیرونی کیفیت کار بالاتری تولید می کنند.

بنابراین، اگر بتوانید یک حکایت شخصی بازگو کنید که ثابت کند شما یک حرفه‌ای حرفه‌ای هستید و نه فقط کسی که شیفته گزینه‌های سهام پرسود شرکت است، بلافاصله توجه مدیر استخدام را جلب خواهید کرد.

برای انجام این کار، پیشنهاد ارزش خود را به این صورت هدایت کنید:

با نزدیک شدن به پنج سالگی کار در فضای بازاریابی محتوا، چیزهای زیادی در مورد خودم یاد گرفتم. به طور خاص، متوجه شده ام که وقتی می توانم داستان های جذابی بسازم که در واقع به مردم کمک می کند و الهام می بخشد، احساس رضایت بیشتری می کنم.

5. توضیح دهید که چه چالش هایی شما را هیجان زده می کند.

مدیران استخدام معمولاً نامزدها را برای حفظ وضعیت موجود تیم خود استخدام نمی کنند. آنها نامزدهایی را استخدام می کنند که آن را به چالش می کشند و تیم خود را به ارتفاعات بالاتری می برند.

برای اینکه نشان دهید می توانید یک کاتالیزور در تیم باشید، در مورد چالش های صنعت خود یا این نقش خاص که شما را هیجان زده می کند صحبت کنید، درست مانند مثال زیر:

«امروزه، هر دوی ما در صنعتی کار می‌کنیم که در آن برندهای بی‌شماری برای توجه محدودی مبارزه می‌کنند و فضای ما را با محتوای متوسط ​​اشباع می‌کنند. از بین بردن سر و صدا هرگز به این سختی نبوده است. اما این مرا نمی ترساند یا دلسرد نمی کند. در واقع من را هیجان زده می کند زیرا من را مجبور می کند به نوآوری ادامه دهم و راه های جدیدی برای ارتباط با مخاطب پیدا کنم.”

6. مرتبط ترین مهارت های خود را برجسته کنید.

هنگامی که توضیح دادید چه چالش‌هایی علاقه‌تان را برانگیخته‌اند، می‌توانید به طور طبیعی به این موضوع بپردازید که چگونه مهارت‌های لازم برای غلبه بر آنها و برتری در نقش را دارید، مانند مثال زیر:

“در حال حاضر یک نبرد شدید برای جلب توجه در بازاریابی محتوا وجود دارد، و من را وادار به تسلط بر مهارت های نوشتاری و تحلیلی خود کرده است. داده‌ها تصمیم‌گیری‌ها را در صنعت ما هدایت می‌کنند، و من می‌دانم اگر می‌خواهم روی یک تیم تأثیر بگذارم، باید هم خلاق و هم یک استراتژیست باشم. خوشبختانه، توانایی من در انطباق به من این امکان را داده است که مهارت های لازم را برای استخراج دقیق بینش از داده ها و تبدیل آنها به یک داستان قانع کننده به دست بیاورم.

7. توضیح دهید که چرا می خواهید در شرکتی که در آن مصاحبه می کنید کار کنید.

برجسته کردن مرتبط ترین مهارت های شما توجه مدیر استخدام شما را جلب می کند. اما برای اینکه واقعاً او را تحت تأثیر قرار دهید، نحوه همسویی اشتیاق و مهارت های شما با علایق و اهداف شرکت را بیان کنید، مانند مثال زیر:

به همین دلیل است که فکر می‌کنم من در اینجا کارمندی با تأثیرگذاری بالا خواهم بود – شما به انجام درست دو کار اهمیت زیادی می‌دهید: تصمیم‌گیری عینی و مبتنی بر داده‌ها و گفتن داستان‌های عالی. من معتقدم که می‌توانم به شما کمک کنم در هر دوی این موارد بهتر شوید.»

8. توضیح دهید که چرا می خواهید در حال حاضر برای شرکت کار کنید.

بعد از اینکه توضیح دادید که چرا می خواهید برای شرکت کار کنید، به این فکر کنید که چرا می خواهید در حال حاضر برای آنها کار کنید.

این نشان می‌دهد که شما برای اطلاع از آخرین به‌روزرسانی‌های شرکت ابتکار عمل کرده‌اید، و مدیر استخدام قطعاً به فعال بودن شما توجه خواهد کرد. مثال زیر را بررسی کنید:

این یکی از بهترین زمان‌ها برای کار در HubSpot است – من در سپتامبر در INBOUND بودم و تحت تأثیر همه محصولات جدید شما قرار گرفتم. واضح است که HubSpot نوآوری را دوچندان کرده و در تلاش است تا به صدر صنعت برسد. من می‌خواهم بخشی از آن باشم.»

9. ثابت کنید که برای این کار مناسب هستید.

برای پایان دادن به ارزش پیشنهادی خود، به مدیر استخدام نشان دهید که چگونه از مهارت های خود برای بهبود تیم فعلی خود با تعیین کمیت دستاوردهای خود استفاده کرده اید.

این تجربیات قبلی ارزش شما را ثابت می کند و شما را به عنوان کارمندی که می تواند تیم را به سطح بعدی برساند واجد شرایط می کند. پاسخ خود را با چیزی شبیه به این محدود کنید:

و به عنوان بهترین استراتژیست محتوا در شرکت فعلی ام، جایی که بازدیدهای وبلاگ را دوبرابر کرده و لیست اشتراک ایمیل خود را تنها در یک سال 40 درصد افزایش داده ام، فکر می کنم می توانم به شما کمک کنم یک استراتژی محتوای قاتل ایجاد کنید، برخی از آنها را بنویسید. بهترین داستان‌ها در MarTech، و حتی مخاطب وفادارتر از آنچه اکنون به آن می‌بالید بسازید.”

وقتی از شما پرسیده شد «درباره خودت به من بگو» چه کاری نباید انجام داد

همانطور که فهرست طولانی‌ای از چیزهایی وجود دارد که می‌توانید هنگام پاسخ دادن به این سؤال بگویید، اشتباهاتی نیز وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

هنگام پاسخ دادن به “درباره خودت به من بگو”، این کار را نکنید:

  • بال پاسخ شما – نکات کلیدی را به خاطر بسپارید تا بتوانید هر بار بدون تکرار صدا، پاسخی مختصر دریافت کنید.
  • روی زندگی شخصی خود تمرکز کنید – با توجه به زمینه ای که این سوال پرسیده می شود، به جای سفر شخصی خود، بر سفر حرفه ای خود تمرکز کنید.
  • بحث در مورد موضوعات بحث برانگیز – موضوعاتی مانند سیاست، مذهب و جنسیت در مصاحبه جایی ندارند، چه رسد به این سوال.

نمونه پاسخ “از خودت بگو”.

در مجموع، یک پاسخ قوی به اعلان “درباره خودت به من بگو” به این شکل است:

با نزدیک شدن به پنج سالگی کار در فضای بازاریابی محتوا، چیزهای زیادی در مورد خودم یاد گرفتم. به طور خاص، متوجه شده‌ام که وقتی می‌توانم داستان‌های جذابی بسازم که در واقع به مردم کمک کرده و الهام‌بخش باشند، احساس رضایت بیشتری می‌کنم.

امروزه، هر دوی ما در صنعتی کار می کنیم که در آن برندهای بی شماری برای توجه محدود می جنگند و فضای ما را با محتوای متوسط ​​اشباع می کنند. از بین بردن سر و صدا هرگز به این سختی نبوده است. اما این مرا نمی ترساند یا دلسرد نمی کند. در واقع من را هیجان زده می کند زیرا من را مجبور می کند به نوآوری ادامه دهم و راه های جدیدی برای ارتباط با مخاطب پیدا کنم.

در حال حاضر یک نبرد شدید برای جلب توجه در بازاریابی محتوا وجود دارد، و این باعث شده تا بر مهارت های نوشتاری و تحلیلی خود تسلط پیدا کنم. داده‌ها تصمیم‌گیری‌ها را در صنعت ما هدایت می‌کنند، و من می‌دانم اگر می‌خواهم روی یک تیم تأثیر بگذارم، باید هم خلاق و هم یک استراتژیست باشم. خوشبختانه، توانایی من در انطباق به من این امکان را داده است که مهارت های لازم را برای استخراج دقیق بینش از داده ها و ترکیب آن ها در یک داستان متقاعد کننده پیدا کنم.

به همین دلیل است که فکر می‌کنم من در اینجا کارمندی با تأثیرگذاری بالا خواهم بود – شما بچه‌ها به انجام درست دو کار بسیار اهمیت می‌دهید: تصمیم‌گیری عینی و مبتنی بر داده‌ها و گفتن داستان‌های عالی. من معتقدم که می توانم به شما کمک کنم در هر دوی این موارد بهتر شوید.

این همچنین یکی از بهترین زمان‌ها برای کار در HubSpot است — من در سپتامبر در INBOUND بودم و تحت تأثیر همه راه‌اندازی محصولات جدید شما قرار گرفتم. واضح است که HubSpot نوآوری را دوچندان کرده و در تلاش است تا به صدر صنعت برسد. من می‌خواهم بخشی از آن باشم.

و به‌عنوان بهترین استراتژیست محتوا در شرکت فعلی‌ام، جایی که بازدیدهای وبلاگ را دوبرابر کرده‌ام و فهرست اشتراک ایمیل‌هایمان را تنها در یک سال 40 درصد افزایش داده‌ام، فکر می‌کنم می‌توانم به شما کمک کنم تا یک استراتژی محتوای قاتل ایجاد کنید، برخی از موارد را بنویسید. بهترین داستان‌ها در MarTech، و حتی مخاطب وفادارتر از آنچه اکنون به آن می‌بالید بسازید.»

قاب بندی “Tell Me About Yourself” به عنوان “Pitch Yourself”

«درباره خودت به من بگو» ممکن است یکی از ترسناک‌ترین درخواست‌ها در تاریخ مصاحبه‌ها باشد.

اما اگر می‌دانید که چرا مدیران استخدام، نامزدها را با آن تشویق می‌کنند، می‌توانید پاسخ خود را به پیشنهاد خود تبدیل کنید.

از آنجا، گزاره ارزش خود را به روشی که در بالا انجام دادیم ساختار دهید و اولین تاثیر قوی خواهید داشت.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در نوامبر 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

با کمک این بسته رایگان جویندگان کار، برای کار درخواست دهید، اطلاعات مهم را پیگیری کنید و برای مصاحبه آماده شوید.



منبع