اینفلوئنسرهای میکرو و نانو از طریق محتوای جذاب، مشتریان بالقوه را به برند شما معرفی می کنند. آخرین مدل انتساب نقطه تماس، اعتبار تبدیل را به نقطه تماس نهایی که مشتری در آن تبدیل کرده است، می دهد.
برخی از مدل های پرداخت محبوب برای اینفلوئنسرها عبارتند از:
- پاداش عملکرد: زمانی که کاربر یک «رویداد موفقیت» را تبدیل یا راهاندازی میکند، برندها به اینفلوئنسرها پرداخت میکنند. این رویدادها شامل خرید، اشتراک، ثبت نام در خبرنامه ها و آزمایشات رایگان، دانلود برنامه و غیره است.
- جوایز مشارکت: این مدل سهم های قیف بالایی مانند آگاهی از برند را جبران می کند.
- مدل هیبریدی: اینفلوئنسرها هزینه ثابتی به علاوه پاداش عملکرد و/یا مشارکت برای اقدامات کاربر خاص دریافت می کنند.
- هزینه ثابت: برندها به ازای هر پست یا کمپین نرخ ثابتی به اینفلوئنسرها می پردازند.
- هدیه دادن: برندها محصولات یا خدماتی را در ازای تولید محتوا به تأثیرگذاران هدیه می دهند.
- هزینه پلکانی: هزینه بر اساس تعداد تعهدات و/یا مشارکت در سفر خریدار است.
- پرداخت های ماهانه: اینفلوئنسرها به ازای طول مدت قرارداد، هزینه ماهانه ثابتی دریافت می کنند.
پایگاه داده ای مانند Impact.com for Influencers and Creators بیشتر تحقیقات سنگین را برای شما انجام می دهد. این یک نمای کلی سریع از فالوورهای یک حساب، نرخ تعامل، پلتفرم هایی که در آن فعال هستند و موارد دیگر به شما می دهد. یک بازار همچنین دستهها، جمعیتشناسی و ارزشهای شرکای بالقوه را به اشتراک میگذارد تا بتوانید به سرعت تأثیرگذارانی را پیدا کنید که با هویت برند شما مطابقت دارند.
2. مشخص کنید که با چه کسی می خواهید کار کنید.
این اینفلوئنسرها میخواهند فالوورها و شهرت خود را افزایش دهند، بنابراین ممکن است برای تحت تأثیر قرار دادن برندها تلاش بیشتری کنند. اگر نیاز به تنظیم ضربالاجلها یا تغییر پستها دارید، تأثیرگذارهای میکرو و نانو ممکن است به بازخورد پاسخ دهند. اینفلوئنسرهای در مقیاس کوچک سریعتر به ارتباطات پاسخ می دهند زیرا پیام های کمتری در صندوق ورودی خود دارند.
بر اساس مقاله سفید WARC و Impact.com، 84٪ از اینفلوئنسرها (در مقیاس کوچک و در مقیاس بزرگ) پرداخت هزینه ثابت را ترجیح می دهند، در حالی که 47٪ برای یک مدل ترکیبی باز هستند.
3. تجربه شریک زندگی خود را در اولویت قرار دهید.
اینفلوئنسر مارکتینگ عمل همکاری برندها با اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها سوپراستارهای رسانههای اجتماعی، طراحان روند، ذائقهسازان و رهبران دانش با شبکههای قابل توجه و بسیار فعال از دنبالکنندگان در رسانههای اجتماعی هستند.
این تعامل منجر به نرخ تبدیل بالاتر و بازده بیشتر سرمایه گذاری بازاریابی شما می شود. بهعلاوه، اینفلوئنسرهای کوچکتر معمولاً دارای برچسب قیمت مناسب هستند، بنابراین دلارهای بازاریابی شما فراتر میرود.
ایجاد روابط طولانی مدت با اینفلوئنسرها تماماً در مورد ایجاد ارتباطات عاطفی است. پیام های اطلاع رسانی خود را سفارشی کنید و با رشد شراکت خود بر تقویت روابط خود تمرکز کنید.
4. به طور مداوم اینفلوئنسرهای جدید را به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید.
دسترسی به اینفلوئنسرها یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای افزایش آگاهی از برند، ارسال ترافیک واجد شرایط به وب سایت شما و تاثیرگذاری بر تصمیمات خرید از طریق قرار دادن محصول و تاییدیه در رسانه های اجتماعی است.
برخی از برندها از کار با اینفلوئنسرها با فالوورهای کمتر اجتناب میکنند، زیرا میخواهند دسترسی گستردهتری داشته باشند. با این حال، نانو اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها اعتماد قوی به مخاطبان خود ایجاد کردهاند، برای بودجههای کمتر کار میکنند و احتمال بیشتری برای همکاری در تولید محتوا دارند.
نحوه یافتن و استخدام میکرو اینفلوئنسرها و نانو اینفلوئنسرها
یک استراتژی بازاریابی قوی مبتنی بر اینفلوئنسر به انواع مختلفی از مشارکت ها نیاز دارد – از جمله مشارکت هایی که دنبال کنندگان کمتری دارند. درگیر اعداد و ارقام و فرض اینکه بزرگتر همیشه بهتر است آسان است، اما پس از چند همکاری با اینفلوئنسرهای میکرو و نانو، به سرعت خواهید دید که چگونه می توانید از کار با افراد مناسب، سود بسیار خوبی کسب کنید.
کار با یک برند محبوب برای یک اینفلوئنسر با هر اندازه ای هیجان انگیز است. اینفلوئنسرهای میکرو و نانو که با نام تجاری مناسب شریک هستند، ممکن است شتاب مورد نیاز برای تسریع رشد مخاطب را بدست آورند. با ارائه یک تجربه به یاد ماندنی، ممکن است به توسعه آنها کمک کنید، که به نفع برند شماست.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
زمانی که شرکا احساس ارزشمندی می کنند، هنگام بحث درباره برند و محصولات شما این گام اضافی را برمی دارند. آنها میخواهند با شما یک کسبوکار بسازند و هرچه بیشتر برای کارشان شناخته شوند، محتوایشان بهتر میشود.
اینفلوئنسرها می توانند هر چیزی باشند، از یک عکاس مد معروف در اینستاگرام، یک وبلاگ نویس امنیت سایبری که توییت می کند، یا یک مربی رقص در TikTok.
اینفلوئنسرهای میکرو و نانو چیست؟
اینفلوئنسرهای میکرو و نانو افراد یا حسابهایی با مخاطبان کوچک اما وفادار هستند. نانو اینفلوئنسرها کمتر از 10 هزار دنبال کننده دارند و آنهایی که در رده خرد قرار می گیرند، تعداد مخاطبان بین 10 تا 75 هزار دارند.
شما می توانید با استراتژی درست پشت برنامه بازاریابی میکرو و نانو اینفلوئنسر، درآمد را به طور چشمگیری افزایش دهید. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.
زمانی که چندین اینفلوئنسر را مدیریت میکنید، کار شلوغ انباشته میشود. ابزارهای اتوماسیون به کاهش فشار کمک می کنند، بنابراین شما عقب نمانید. خودکارسازی را در نظر بگیرید:
- پیگیری و گزارش دهی: به طور خودکار گزارش هایی تولید می کند که تعامل و تبدیل هر تأثیرگذار را نشان می دهد.
- ارتباط: از یک سیستم خودکار برای ارسال بهروزرسانیها، نظرسنجیها، بررسیها، درخواستهای بازخورد و سایر اشکال ارتباطی استفاده کنید.
- جذب نیرو: هشدارهایی را تنظیم کنید تا از شرکای بالقوه جدید در فضای خود مطلع شوید. استفاده از اتوماسیون با دخالت کمتر انسان باعث رشد می شود.
2. روش جبران خود را بر اساس عملکرد انتخاب کنید.
ایوری الا یک چیز پرت نیست. با انجام کارهای زیر می توانید به نتایج عالی برسید:
1. فرآیندهای دستی را برای بهبود گردش کار خودکار کنید.
شما میخواهید با گروههای بزرگتری از اینفلوئنسرها با مخاطبان کوچک کار کنید تا دامنه دسترسی خود را افزایش دهید، بنابراین تلاشهای خود را برای استخدام ادامه دهید پس از شروع برنامه مشارکتتان. ثبات ابتکار بازاریابی شما را تقویت می کند، بنابراین می توانید ارتباطات جدیدی ایجاد کنید و آگاهی از برند را ارتقا دهید.
نحوه مدیریت اینفلوئنسرهای میکرو و نانو برای ایجاد روابط سودآور
ایجاد یک کمپین موفق با تأثیرگذارهای میکرو و نانو مستلزم یافتن جواهرات پنهانی است که با بودجه شما متناسب هستند اما مخاطبان بسیار درگیر دارند. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.
1. در پایگاه داده یا بازار اینفلوئنسر جستجو کنید.
هرچه مخاطب کمتر باشد، پیام شما باید هدفمندتر باشد. هنگام تلاش برای برقراری ارتباط با تعداد کمی از افراد، باید مطمئن شوید که محصول شما با سبک زندگی آنها مطابقت دارد. هنگام یافتن و بهکارگیری تأثیرگذارهای میکرو و نانو، مشخص کنید – به دنبال شرکای باشید که از قبل طرفدار نام تجاری شما هستند و به زبان شما صحبت میکنند.
3. هنگام تعامل با اینفلوئنسرها یک تماس شخصی ارائه دهید.
این سازندگان به ندرت آخرین نقطه تماس هستند. آنها نقش اساسی در سایر بخش های چرخه فروش، مانند آگاهی از برند و متقاعد کردن مخاطبان برای تبدیل شدن در نهایت، ایفا می کنند. به این دلایل، پرداخت هدایا و پاداشهای عملکردی به اینفلوئنسرها در مقیاس کوچک که صرفاً به آخرین نقاط تماس میدهند، ممکن است نیازهای آنها را برآورده نکند.
با این حال، با وجود پیروان کمتر، نرخ تبدیل آنها در برابر افراد مشهور و افرادی که مخاطبان بیشتری دارند، افزایش می یابد. در واقع، طبق گفته فوربس، میکرو اینفلوئنسرها 60 درصد نرخ تعامل کمپین بالاتری نسبت به همتایان خود در کلان اینفلوئنسر دارند.
تضمین مشارکت های طولانی مدت که درآمد را افزایش می دهد، مستلزم ایجاد یک محیط سودمند متقابل است که در آن شما و تأثیرگذارانتان موفق می شوید.
نانو اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها – که تولیدکنندگان محتوا و رهبران افکار کلیدی (KOLs) با مخاطبان کوچکتر از 10000 تا 75000 دنبال کننده هستند، اغلب در زیر رادار قرار میگیرند.
اینفلوئنسرهایی که فالوورهای کمتری دارند به مراتب کمتر از افراد مشهور هزینه دریافت می کنند. با این حال، هنوز باید به آنها برای زمان و تلاششان به طور منصفانه پاداش دهید.
به عنوان مثال، فروشگاه اینترنتی لباس انتفاعی Ivory Ella با تأثیرگذارهای میکرو و نانو برای جذب مخاطبان جدید و افزایش درآمد همکاری کرد. در پایان اولین سال کامل خود، 11٪ از کل درآمد خود را از طریق مشارکت مشاهده کردند. آنها تصمیم گرفتند مشارکتها را دو برابر کنند و در سهماهه چهارم، درآمد را 56 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دادند و 17 درصد از کل درآمد را از طریق برنامه مشارکت تأثیرگذار خود ایجاد کردند.
در اینجا چند راه برای تقویت تجربه شریک زندگی خود آورده شده است:
- شرکای پاداش. اینفلوئنسرها را برای دستیابی به اهداف یا نقاط عطف خاص تشویق کنید. به عنوان مثال، زمانی که تعداد مشخصی از سرنخهای جدید را وارد میکنند یا کمیسیون خود را با نرخ تبدیل ویژه افزایش میدهند، به آنها افزایش عملکرد ارائه دهید.
- به اینفلوئنسرها به موقع پرداخت کنید. پلتفرم اینفلوئنسر و خالق پرداختها را ردیابی و سادهسازی میکند، بنابراین هرگز دیر نمیکنید.
- هدیه دادن راه طولانی را طی می کند. برخی از محصولات برتر خود را به شرکای وفادار خود هدیه دهید یا یک کد تخفیف برای آنها به اشتراک بگذارید تا چیز جدیدی را امتحان کنند.
- لذت ببرید و خلاق باشید. چالشها، بازیها یا سایر فعالیتهای سرگرمکننده راهی عالی برای متمایز شدن و آوردن چیزهای جدید به شراکتهای شما هستند.
افزایش درآمد قابل توجهی را از مخاطبان کوچکتر دریافت کنید
مهمترین مزیت کار با اینفلوئنسرهایی که تعداد دنبال کنندگان کمتری دارند، روابط نزدیک و قابل اعتماد آنها با مخاطبانشان است. مصرف کنندگان به احتمال زیاد توصیه ها یا توصیه ها را دنبال می کنند زیرا با تعداد مخاطبان کمتر، این تأثیرگذاران بیشتر احتمال دارد که یک به یک با دنبال کنندگان درگیر شوند.