تنها در سال 2021، فروش خرده فروشی تجارت الکترونیکی حدود 4.9 تریلیون دلار در سراسر جهان ارزش داشت و انتظار می رود این رقم تا سال 2025 به 7.4 تریلیون دلار برسد.
با وجود اطلاعات و فرصتهای یادگیری بسیار آنلاین، داوطلبان میتوانند مهارتهای مورد نیاز را کسب کنند و تجربه کسب کنند، حتی بدون تحصیلات رسمی.
مرز بین بازاریابی و بازاریابی دیجیتال محو شده است. بازاریابی آفلاین زمانی در مقایسه با بازاریابی آنلاین یا دیجیتال “سنتی” در نظر گرفته می شد. با این حال، با بسیاری از تاکتیکها که در حوزه دیجیتال زندگی میکنند، بازاریابی به سرعت فناوری تغییر میکند.
این نیز یکی از معدود دورههایی است که نه تنها بازاریابی دیجیتال را به شما آموزش میدهد، بلکه ابزارهایی را برای تخصص در مدیریت بازاریابی تجارت الکترونیک در اختیار شما قرار میدهد.
چرا باید در بازاریابی تجارت الکترونیک تخصص داشته باشید؟
مزایای این تحول دیجیتال بی شمار است. توانایی هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و مشارکت دادن آنها در عمل – اشتراک، مصرف یا خرید، تنها چند نمونه هستند.
تخصص های دیجیتال مارکتینگ بی پایان هستند
یکی از عوامل متمایز کننده گواهی گوگل در بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک این است که شما را برای جستجوی شغل آماده می کند. پس از تکمیل گواهینامه بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک Google، این فرصت را خواهید داشت که با بیش از 150 کارفرما که در حال حاضر استخدام میشوند ارتباط برقرار کنید. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت.
منبع
یک مکان خوب برای شروع، گواهی بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک گوگل است. این گواهینامه نیازی به تجربه قبلی ندارد و با کمتر از 10 ساعت یادگیری در هفته، می توانید برای یک نقش در یکی از صنایع پرتقاضا آماده کار شوید. در واقع، این گواهی توسط انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا (4A) و فدراسیون تبلیغات آمریکا (AAF) تایید شده است.
بازاریابی سنتی که از تبلیغات رادیویی گرفته تا بیلبوردها و نشریات مجلات را در بر می گیرد، به سادگی با عصر جدید تنظیم شده است. تبلیغات رادیویی به اسپانسر پادکست تبدیل شدند، بیلبوردها به بنرهای وب تبدیل شدند و انتشار مجلات از جوهر روی کاغذ به پیکسل روی صفحه تغییر کرد.
تصمیم گیری از کجا شروع می شود می تواند دشوار باشد. در حالی که هر دانش به روز شده ای که از یک منبع قابل اعتماد به دست می آید ارزشمند است، یک قانون مفید این است که به دنبال یک منبع معتبر باشید. داشتن نام تجاری در پشت دوره یا گواهینامه نه تنها جزئیات خوبی را برای افزودن به رزومه شما نوید می دهد، بلکه دانش و مهارت هایی که یاد می گیرید ارزشمند و امیدواریم سودآور باشد.
گواهینامه بگیرید
بازاریابی تجارت الکترونیک را می توان ترکیبی از بازاریابی و فروش در نظر گرفت. شما نه تنها در حال تبلیغ و تعامل با مشتریان بالقوه هستید، بلکه آنها را تشویق به خرید نیز می کنید. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال متخصص در تجارت الکترونیک، تحقیقات بازاریابی، تجزیه و تحلیل ترافیک، و راه اندازی کمپین های بازاریابی ایمیلی انجام خواهید داد. علاوه بر این، برای بهینه سازی تبدیل، فروشگاه های آنلاین طراحی می کنید، توضیحات محصول را می نویسید و عملکرد فروشگاه را پیگیری می کنید.
برنامه درسی این گواهینامه گسترده است و شامل همه چیز از بازاریابی دیجیتال و مبانی تجارت الکترونیک گرفته تا تجزیه و تحلیل و اندازه گیری بازاریابی است. یکی از چیزهایی که این گواهی را بسیار ارزشمند می کند این است که شما نه تنها تئوری را یاد می گیرید، بلکه فرصت تمرین در حین دنبال کردن دوره را نیز به دست می آورید. به عنوان مثال، به عنوان بخشی از برنامه گواهی، کمپین های ایمیل خودکار را در HubSpot راه اندازی می کنید و با استفاده از Shopify یک فروشگاه تجارت الکترونیک ساختگی طراحی می کنید.
بر اساس علایق و نقاط قوت خود، می توانید تخصص های ویژه ای مانند سئو، استراتژی محتوا یا بازاریابی عملکرد را توسعه دهید. در این تخصصها، میتوانید یک متخصص در سئو برای پلتفرمهای املاک، یک استراتژیست محتوای دارویی یا یک بازاریاب عملکرد تجارت الکترونیک شوید. هر تخصص نیازمند دانش پلتفرم ها و ابزارهای مختلف و آشنایی با فناوری های مختلف است.
ناگزیر، مانند هر رشته ای که دائماً در حال تحول است، تخصص ها تغییر می کنند. امروزه دیجیتال مارکتر بودن تنها آغاز راه است. هنگامی که با اصول اولیه آشنا شدید، می توانید تخصص و جایگاه خود را پیدا کنید.
اگر به دنبال انعطافپذیری هستید، حرفه در بازاریابی دیجیتال یک انتخاب عالی است. گزارش مشاغل بازاریابی 2022 لینکدین نشان می دهد که سهم شغل بازاریابی از راه دور با بیشترین مشاغل در بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی 121 درصد افزایش یافته است.
از کجا آغاز کنم؟
کار در تجارت الکترونیک به این معنی است که شما همه کارها را انجام خواهید داد، از هدایت ترافیک به فروشگاههای آنلاین گرفته تا تبدیل آن ترافیک به مشتریان پولی و حفظ آنها با استفاده از روشهای بازاریابی ورودی – جذب، درگیر کردن و خوشحال کردن مردم برای رشد کسبوکاری که ارزش و اعتماد ایجاد میکند. .
بر اساس Fit Small Business، تا سال 2022 بیش از 263 میلیون مصرف کننده آمریکایی خرید آنلاین می کنند. این 80 درصد جمعیت است. میتوان تصور کرد که برخی از این خریداران فقط به این دلیل که میدانند به دنبال چه چیزی هستند، راه خود را به فروشگاههای آنلاین پیدا میکنند، اما در بیشتر موارد، قیف از قبل شروع میشود.